Hop til indhold

Kryds fingre - Livmoderbetændelse


Lonny
 Share

Recommended Posts

Luna var sidst i løb den 1/1-2011, og i sidste uge ringede jeg til dyrlægen fordi jeg var bekymret over at hun endnu ikke var gået i løb, men han mente at jeg sagtens kunne lade der gå en måneds tid endnu før jeg rigtig begyndte at blive bekymret.

 

I dag er hun så gået i løb, men hendes udflåd er brunligt, det er ikke frisk blod...

 

Så dyrlægen ville se hende med det samme, og helst så tidligt på dagen som muligt hvis hun nu skal akut opereres :shock:

 

Så nu skal vi til dyrlægen kl. 12.10, kryds fingre for at der ikke er noget alvorligt galt :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

:x2::x2::x2::x2: Godt at dyrlægen kunne se jer så hurtigt.

 

Ja, og det var rent faktisk dyrlægen der insisterede på at det skulle være så hurtigt, jeg havde nemlig en tid hos tandlægen kl. 12, så jeg forsøgte at få en senere tid, men det ville dyrlægen helst da det jo kunne være at Luna skulle opereres akut, så jeg måtte aflyse tandlægetiden, og hvis Luna skal opereres, så har jeg jo nok alligevel ikke råd til at gå til tandlægen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og det var rent faktisk dyrlægen der insisterede på at det skulle være så hurtigt, jeg havde nemlig en tid hos tandlægen kl. 12, så jeg forsøgte at få en senere tid, men det ville dyrlægen helst da det jo kunne være at Luna skulle opereres akut, så jeg måtte aflyse tandlægetiden, og hvis Luna skal opereres, så har jeg jo nok alligevel ikke råd til at gå til tandlægen :vedikke:

 

Har du sygeforsikring på hende?

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna var sidst i løb den 1/1-2011, og i sidste uge ringede jeg til dyrlægen fordi jeg var bekymret over at hun endnu ikke var gået i løb, men han mente at jeg sagtens kunne lade der gå en måneds tid endnu før jeg rigtig begyndte at blive bekymret.

 

I dag er hun så gået i løb, men hendes udflåd er brunligt, det er ikke frisk blod...

 

Så dyrlægen ville se hende med det samme, og helst så tidligt på dagen som muligt hvis hun nu skal akut opereres :shock:

 

Så nu skal vi til dyrlægen kl. 12.10, kryds fingre for at der ikke er noget alvorligt galt :x:

 

Fuck, Lonny, hvor er det godt du reagerer så hurtigt.

 

Jeg har jo total paranoia over livmoderbetændelse, da jeg mistede min gamle hund, Ida - det blev opdaget for sent :megaked:

 

Jeg :x::x::x::x::x: bare så meget for at det går godt - selvfølgelig gør det det - du er jo kvik til at kommer af sted hurtigt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og det var rent faktisk dyrlægen der insisterede på at det skulle være så hurtigt, jeg havde nemlig en tid hos tandlægen kl. 12, så jeg forsøgte at få en senere tid, men det ville dyrlægen helst da det jo kunne være at Luna skulle opereres akut, så jeg måtte aflyse tandlægetiden, og hvis Luna skal opereres, så har jeg jo nok alligevel ikke råd til at gå til tandlægen :vedikke:

 

Det er en god dyrlæge du har dig der, nogle dyrlæger ville bare have ment at man skulle se tiden an (har jeg desværre hørt for ofte)...

Og ja desværre er det både rigtig dyrt at gå til tandlæge og dyrlæge

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du sygeforsikring på hende?

 

Ja, men heldigvis fik vi ikke brug for den :mrgreen:

 

Fuck, Lonny, hvor er det godt du reagerer så hurtigt.

 

Jeg har jo total paranoia over livmoderbetændelse, da jeg mistede min gamle hund, Ida - det blev opdaget for sent :megaked:

 

Jeg :x::x::x::x::x: bare så meget for at det går godt - selvfølgelig gør det det - du er jo kvik til at kommer af sted hurtigt :5up:

 

Jeg har også lidt paranoia, jeg ved jo hvor hurtigt det kan gå rigtig galt, men denne gang kom jeg lidt for hurtigt afsted, Luna fejler gudskelov intet :5up:

 

:x::x::x::x::x: Lille Luna :lun: Du har en god mor :5up:

 

:x:

 

jeg mener ikke forsikringer dækker livmoderbetændelse, men jeg kan være galt på den der...

 

Det ved jeg så ikke om den gør :vedikke:

 

:x::x::x:

 

Hvad er symptomer på livmoderbetændelse? Tænker ud fra det I andre skriver, at man skal reagerer hurtigt, hvis det er det.

 

Brunt, eller anderledes udseende udflåd, dog kan livmoderen være lukket, og så er der ingen udflåd at se. Tæven begynder at drikke mere, og når betændelsen har rigtig godt fat, så bliver hun selvfølgelig generelt syg og mat.

 

Så problemet er, at når hun først rigtig viser tegn på det ved at blive mut og stille, så er hun allerede rigtig syg :cry:

 

Men Luna er som sagt sund og rask, og for en sikkerheds skyld blev hun ultralydsscannet så jeg ikke skulle gå og bekymre mig hele weekenden, og alt var som det skulle være :5up:

 

Så de mener at det jeg har set er det allerførste der kommer ud når hun starter med at bløde, det kan nemlig godt se anderledes ud. Og ydermere fortalte de, at det var yderst sjældent at så ung en tæve fik livmoderbetændelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt for jer!! :banan:

Selvom det er sjældent hos yngre tæver, så fik Akita det som to og et halv årig, og måtte steriliseres da antibiotikakuren ikke virkede. :banan:

 

Det sagde de også, det var derfor de ikke bare turde sige at jeg bare kunne tage den med ro, og insisterede på at undersøge hende, bare fordi at det er sjældent det sker, så er det jo ikke ensbetydende med at det ikke sker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh det var godt!! - Luna er ved at blive voksen hva, det er alligevel ikke sååååh tit igen du bliver sendt hjem med rask hund :ae:

 

Hvordan kan de se det på scanning??

 

Herpå det sidste er det rent faktisk sket en del gange, så jeg er begyndt at tro at hun måske er vokset fra det der med hele tiden at være syg :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

:x:

 

jeg mener ikke forsikringer dækker livmoderbetændelse, men jeg kan være galt på den der...

 

Alm. Brand dækker, så mon ikke også andre gør :hmm:

22.8

kastration/sterilisation, hvis det er medicinsk begrundet

ved f.eks. diabetes (sukkersyge), pyometra (livmoderbetændelse),

prostatasygdomme (blærehalskirtelsygdomme),

tumorsygdomme i testis (testikler), vagina

(skede), livmoder og æggestokke,

Alm Brand dækker ikke ved:

23.11

kastration/sterilisation som forebyggende operation/

behandling f.eks. sterilisation i forbindelse med fjernelse

af mammaetumorers (mælkekirteltumorers) og

ved falsk drægtighed,

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...