Hop til indhold

At sove for sig selv?


Tonks
 Share

Recommended Posts

Gæst Afganskmynde
aargh dyreplageri er det vel næppe :lol:

 

Faktisk har hun resource issues :genert: som jeg nok også skal have arbejdet med, især over for katten og andre hunde :???: Men ved ikke hvordan jeg træner det væk, udover at fjerne det hun går bersærk over som fx et ben :vedikke:

Men når det er i sengen, hvad gør man så? smider hende ned? :confused: Lige så snart hun er kommet ud af dynen så stopper hun med at knurre :vedikke:

 

Naar en hund knurrer er et godt tegn til at jeg vil fjerne hunden fra at sove i sengen. specielt hvis hunden ogsaa har resource problemer.

 

Jeg ville bruge det der stof bur jeg mener du har til hende i sovevaerelse indtil hun har vaennet sig til at sove ved siden af sengen (naar hun elsker huler og at putte under dynen vil det bare vaere en fordel ) - Hvis du absolut vil have hende i sovevaerelset. ellers er det meget muligt hun naturligvis vil prove at hoppe op hele natten igennem og hvis du ikke er obs paa at sende hende ned hver gang ogsaa hvis du falder i sovn, saa vil det naturligvis ikke nytte.

 

Uanset hvilken metode, man skal vaere konsekvent og udholdende hele tiden, indtil den nye sovestil bliver vane og accepteret.

 

Jeg er af meningen at born og dyr har deres eget "sovevaerelse" og sover der, saa snart de ikke er babyer laengere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at være lyseslukker, men jeg tror det er svært for en hund at forstå at "du må sove under én dyne, men ikke under en anden"... Jeg holder også på et bur ved siden af sengen!

 

Hvis der er ressourceforsvar allerede nu, hvor det faktisk kun er dig og Izzie, så vil det bli' meeeeget værre hvis der kommer en anden ind i billedet. Så jeg ville gi' hende en kold tyrker NU, frem for at bøvle med de problemer når Mr. Right dukker op. :slem: For ikke at tale om hvis der kommer børn også..! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at være lyseslukker, men jeg tror det er svært for en hund at forstå at "du må sove under én dyne, men ikke under en anden"... Jeg holder også på et bur ved siden af sengen!

 

Hvis der er ressourceforsvar allerede nu, hvor det faktisk kun er dig og Izzie, så vil det bli' meeeeget værre hvis der kommer en anden ind i billedet. Så jeg ville gi' hende en kold tyrker NU, frem for at bøvle med de problemer når Mr. Right dukker op. :slem: For ikke at tale om hvis der kommer børn også..! :shock:

 

Er også bange for at det er dér jeg havner :genert: men vil lige prøve om hun kan forstå det. Elsker at have hende i sengen, det er mega hyggeligt når man er alene. Babyskridt! Hun har trods alt ligget dér siden hun var 8 uger gammel :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter HADER at sove i sengen :cry:

 

Jeg nyder at vi er i DK lige nu, for min mors hund eeelsker at sove i sengen, og hun tror gæsteværelset er hendes værelse, så om morgenen når min mor er taget på arbejde står hunden og skraber på vores dør, vi lukker op og vupti så ligger hun og putter i sengen med os.. Imens Dexter ligger på gulvet og nyder at han ikke skal ligge i en aaalt for varm seng :lol::lol:

 

Jeg ved ikke hvordan man lærer hunden ikke at komme under dynen, men stadig blive i sengen :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke se, hvorfor hun ikke skulle kunne lære det? Hvis Tonks bare flytter hende over på hendes egen dyne, hver gang hun prøver at kravle ned under Tonks? Bevares, det tager da nok lidt tid for hende at lære, men umiddelbart kan jeg ikke se, hvorfor det ikke skulle kunne lykkes. :vedikke:

 

Min kæreste har lige lært Molly hun skal lægge sig til at sove i buret og så kan hun komme op i sengen i løbet af natten :engel:

Det er bare at bede hende flytte sig når hun kravler under din dyne, så tror jeg nok hun skal fange den hurtigt :mrgreen: Er du gået i gang med træningen?

 

Det virker bare SUPER godt :banan: første nat og hun har forsøgt at komme ned under min dyne et par gange, men jeg sagde nej!

 

Så holdt hun op og de første 2-3 gange løftede jeg den anden dyne for hende så hun kunne kravle derned og så gjorde hun det :klap: resten af natten skulle hun lige prøve om reglen stadig gjaldt :lol: og når jeg sagde nej! kravlede hun bare ned under sin egen dyne :yeah: og lagde sig på sin hovedpude som hun knuselsker:mrgreen::vuf: Sikke en klog lille hund jeg har :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvad så med hendes egen dyne, har hun ikke forsvar overfor den? Eller det er måske ligemeget? (jeg har helt anden tilgang til det end dig, så spørger af ren nysgerrighed)

 

ikke indtil videre :vedikke: men den langsigtede plan er at dynen og izzie skal kunne sove i sin egen seng, når jeg har brug for det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville... Og jeg har sovet i en seng til én mand, med amerikansk bulldog på 40-50kg.. og en gravhund/terrie på 12kg... på en gang :lun:

Den kan jeg slå. Selv med mit enorme korpus har jeg kunne få plads til en flatter, en springer og en riesenschnauzer i en 90 cm. bred seng.

 

 

Og jeg fik faktisk sovet,....... lidt. :lol:

 

Kiki er overbevist om hun har sin egen dyne, jeg mener derimod dynen er min, men i søvne får hun altid sin vilje :lun::engel:

Sådan er det også herhjemme. Vågner så godt som altid op, iskold, og med næsen trykket flad mod en eller anden væg. Har præsteret at vågne op på tværs af sengen med hovedet på min egen hovedpude og røven på Thailos (han har selvfølgelig sin egen,... som jeg ofte må nøjes med), eller fra midten af sengen med fødderne nede i hundens legetøjskasse. Er dog aldrig blevet skubbet ud af sengen, så lidt barmhjertighed udviser han dog trods alt. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan er det også herhjemme. Vågner så godt som altid op, iskold, og med næsen trykket flad mod en eller anden væg. Har præsteret at vågne op på tværs af sengen med hovedet på min egen hovedpude og røven på Thailos (han har selvfølgelig sin egen,... som jeg ofte må nøjes med), eller fra midten af sengen med fødderne nede i hundens legetøjskasse. Er dog aldrig blevet skubbet ud af sengen, så lidt barmhjertighed udviser han dog trods alt. :genert:

 

Nej hvor værdi :lol:

du må da absolut være frisk og veludhvilet når du vågner om morgen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ville du også sige det hvis du havde en hund på 60 kg? :engel:

 

 

Altså vi har en 3/4 seng. Og da brandmanden kom ind i billedet, fortalte jeg ham, hvordan Nalas og min verden var og hvis han ikke kunne finde sig til rette i den, a så måtte han vende om med det samme.... Mine hunde mp ligge i sengen så meget de lyster, der er dog kun på ét tidspunkt de skal ned og det kan i vel selv gætte :slem:

Nala vejer 65 kg og Katla vejer pt 25 kg og vokser endnu...

 

Tonks, godt gået med at lære Izzie at ligge under egen dyne :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...