Hop til indhold

Gudrun Frandtsens klinik


Lisbeth Storm
 Share

Recommended Posts

Det har du ret i, men jeg ved faktisk ikke om jeg tør/orker starte på en ny dyrlæge. Hvis nu en ny dyrlæge ser noget helt andet, ikke er lige så grundig eller bare vil noget andet for Pelle skal jeg tage stilling til det. Det kan jeg slet ikke klare pt. hvor jeg er sygemeldt med stress og tipper helt over ved mindste belastning.

 

Hvordan er Elbæk overfor hundene? Jeg mener, Pelle har brug for at falde til ro på stedet før undersøgelse/behandling og det har de færreste dyrlæger tid til. Jeg plejer at bestille dobbelt tid hos hans "dagligdags" dyrlæge af samme grund. Bare han lige får nogle minutter, men ikke mindst mærker at der er tid nok, så samarbejder han helt utroligt. Når en dyrlæge har travlt finder Pelle sig i at blive "håndteret" uden at mukke, men er rigtig utryg ved det. Det er også sådan noget jeg har i tankerne, ikke at jeg er pylret, men jeg ved efterhånden hvad han kan håndtere og skal han bruge energi på at "finde sig i det" går den energi fra den han skal bruge for at blive rask.

 

jeg har kun været ved kristine én gang, hun tager vist mest de lidt mere besværlige ting, det var dengang med halfdans mærkelige halten. ellers har jeg hendes datter. men hun er meget sød, blød, empatisk, ret snakkende, og hun havde MEGET god tid til mig. jeg har også været med samson inde og blive stukket, for træning af halfdans angsts skyld, der havde hun tid til at snakke lidt med os også. buju og samson har hende fast, og hun er vist også ret tit forsinket, fordi tiden skrider for hende. det er et fint og rummeligt sted, og jeg tror, at hvis du ringer og siger, at du har brug for lidt mere tid, kan det nok lægges ind i kalenderen? jeg kan også godt forstå, hvis du ikke "orker", men hvis det ender med at blive det eller allergibehandling hos din anden dyrlæge, er det måske det bedste af to onder. eller hvad man siger.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 221
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det har du ret i, men jeg ved faktisk ikke om jeg tør/orker starte på en ny dyrlæge. Hvis nu en ny dyrlæge ser noget helt andet, ikke er lige så grundig eller bare vil noget andet for Pelle skal jeg tage stilling til det. Det kan jeg slet ikke klare pt. hvor jeg er sygemeldt med stress og tipper helt over ved mindste belastning.

 

Hvordan er Elbæk overfor hundene? Jeg mener, Pelle har brug for at falde til ro på stedet før undersøgelse/behandling og det har de færreste dyrlæger tid til. Jeg plejer at bestille dobbelt tid hos hans "dagligdags" dyrlæge af samme grund. Bare han lige får nogle minutter, men ikke mindst mærker at der er tid nok, så samarbejder han helt utroligt. Når en dyrlæge har travlt finder Pelle sig i at blive "håndteret" uden at mukke, men er rigtig utryg ved det. Det er også sådan noget jeg har i tankerne, ikke at jeg er pylret, men jeg ved efterhånden hvad han kan håndtere og skal han bruge energi på at "finde sig i det" går den energi fra den han skal bruge for at blive rask.

 

Som søster lagkage siger, så tager Kristine sig god tid - og du kan bare ringe og bestille dobbelt tid. Den første gang jeg var der endte vi med at være der i 4 timer, fordi Samson ikke ville lægge sig af bedøvelsen (han var meget bange for dyrlæger). Han måtte have tre indsprøjtninger. Hun snakker meget, og bliver derfor også tit lidt forsinket, men hellere det, end at hun haster igennem. Og jeg synes hun er god til at lytte til mig ift. hvor Samsons grænser går.

 

Hun benytter sig ikke af laser (så vidt jeg ved), men har som sagt kinesiske urter til dem der efterspørger det lidt mere alternative. Og så var det hende der opdagede at Samson havde skab - efter vi havde været hos Gudrun der ikke opdagede det.

 

Men det er selvfølgelig dit valg, det er aldrig sjovt at skulle have en ny hvis man er glad for det man har.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har kun været ved kristine én gang, hun tager vist mest de lidt mere besværlige ting, det var dengang med halfdans mærkelige halten. ellers har jeg hendes datter. men hun er meget sød, blød, empatisk, ret snakkende, og hun havde MEGET god tid til mig. jeg har også været med samson inde og blive stukket, for træning af halfdans angsts skyld, der havde hun tid til at snakke lidt med os også. buju og samson har hende fast, og hun er vist også ret tit forsinket, fordi tiden skrider for hende. det er et fint og rummeligt sted, og jeg tror, at hvis du ringer og siger, at du har brug for lidt mere tid, kan det nok lægges ind i kalenderen? jeg kan også godt forstå, hvis du ikke "orker", men hvis det ender med at blive det eller allergibehandling hos din anden dyrlæge, er det måske det bedste af to onder. eller hvad man siger.

 

Tak por info.

 

Markeringen: Det ender det ikke med det er sikkert og vist :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

øv hvor er det bare træls, ikke mindst for Gudrun!

 

I mangel på Gudrun behandling kender jeg en der var hos en Kristian i århus omegnen et sted.. Det var dog primært noget massage, kranio sakral og i den duer og en hund der har gigt og fysiske problemer i den retning. Hjalp helt fantastisk.

Jeg skal lige prøve at finde ud af hvor det nøjagtig var.

 

Jeg begynder selv at tænke om jeg skal prøve at få fat i nogle urter til Sheila eller om vi bare skal en tur til almindelig dyrlæge med hendes ører, det er trods alt heldigvis det eneste problem hun har i øjeblikket..

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne ham Christian være Moonsister's Hundemassage ?

Han er meget dygtig (vi går i water-walker hos ham). Han arbejder med de fysiske ting, men bruger ikke urter eller akupunktur. Men det er altid en idé at ringe og spørge ham...

Han gør slet ikke noget i dén retning, og er i øvrigt ikke dyrlægeuddannet eller noget.

 

Men han er sød og dygtig til de "mindre" ting :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne ham Christian være Moonsister's Hundemassage ?

Han er meget dygtig (vi går i water-walker hos ham). Han arbejder med de fysiske ting, men bruger ikke urter eller akupunktur. Men det er altid en idé at ringe og spørge ham...

 

Han er ikke dyrlægeuddannet - men han er god til Kraniosakralterapi og kan nu vist også osteopressur. I forhold til de problemer der er nævnt herinde, hvorfor folk savner Gudrun, tror jeg desværre ikke Christian kan gøre så meget...

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, det er lige bestemt ham:) Og nej ikke noget med urter ovs, men til en hund med fysiske smerter i muskler og kroppen på den måde var det måske en ide. Til maveonder, allergi og meget andet vi render hos Gudrun for er det nok ikke til så meget hjælp...

Jeg har feks ikke selv lyst til at Sille skal der forbi lige nu. hun er ude af balance og Gudrun kan rette det op, men det er jo fordi hun har erfaringen i og kan mærke hvor hun skal skubbe hende hen.. Jeg synes ikke deres akupunktur behandling virker helt så veludrustet.. Men havde hun gigt eller andet i den duer, tror jeg det var fint:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis akupunktur behandling virker ikke så veludrustet? Christian bruger så vidt jeg ved ikke akupunktur, men kan lige spøge ham i morgen (hvis det altså var ham du snakkede om)...

 

ja, det var christians jeg mente. De skriver på hjemmesiden at de bruger akupunktur men kun med laser og derfor tænker jeg at de måske ikke har helt den viden Gudrun feks har på det område:)

 

Det var ikke kritik, men mere at Gudrun jo har erfaring med at bruge akupunktur til mange lidelser, hvor der på christians hjemmeside mest henvises til brugen af det i forbindelse med ledsmerter:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Hvordan går det med jeres hunde?

Jeg har også lige prøvet at ringe, men får telefonsvareren at hun er lukket til 1 dec. Sille er på kanten af at få ørebetændelse og tror desværre hun skal i gang med en kur inden for de næste par dage. Hun er en anelse rød, men det er jo svært at sige. Så har hun også fået et lille sår på mulen og hun har også et rødt område. ØV noget møg. Havde ellers håbet at det gik... Fandt lige denne her tråd http://www.hunde-forum.dk/produkter-leverandorer/13123-sensistop-astma-og-allergi-middel.html er der nogen af jer der har prøvet det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan går det med jeres hunde?

Jeg har også lige prøvet at ringe, men får telefonsvareren at hun er lukket til 1 dec. Sille er på kanten af at få ørebetændelse og tror desværre hun skal i gang med en kur inden for de næste par dage. Hun er en anelse rød, men det er jo svært at sige. Så har hun også fået et lille sår på mulen og hun har også et rødt område. ØV noget møg. Havde ellers håbet at det gik... Fandt lige denne her tråd http://www.hunde-forum.dk/produkter-leverandorer/13123-sensistop-astma-og-allergi-middel.html er der nogen af jer der har prøvet det?

 

Sikke noget øv med Sille :cry: Jeg håber klarer det uden alt for meget bøvl.

 

Pelle har måtte have behandling for mellemørebetændelse og for kløe, med cortisone. Noget værre noget er det..

 

Det værste med Gudrunsituationen for os kunder er, at vi ikke engang kan være sikker på hun er frisk og klar 1. december :shock: Vi må bare håbe, og det bliver sikkert svært at få en tid indenfor en overskuelig fremtid

Link til indlæg
Del på andre sites

ja lad os håbe at Gudrun er frisk til den 1. december men du også skriver Irene, så ved vi det jo ikke... Med Eddie går det nogenlunde men nu da han skranter med kennelhoste blusser hans hudproblemer op i en fart og kløen er kommet igen. Men han er jo også helt nede i øjeblikket i hans system. Så lige nu ville jeg også håbe at jeg kunne få en tid ved Gudrun hurtigst muligt. Men vi må nok væbne os med tålmodighed.

Jeg har ikke selv erfaringer med Sensistop, så ved ikke så meget om det andet end det jeg har læst herinde desværre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis akupunktur behandling virker ikke så veludrustet? Christian bruger så vidt jeg ved ikke akupunktur, men kan lige spøge ham i morgen (hvis det altså var ham du snakkede om)...

 

Han kan vide ligeså meget om akupunktur som Gudrun, men man må kun stikke dyr, hvis man er dyrlæge, derfor bruger han nok laser i punkterne. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

øv bøv, nu står der på Gudruns hjemmeside at klinikken er lukket:megaked:

 

Intet om hvor længe, kun at urter kan fås ved at henvende sig på en mail.

 

Er der nogen der har hørt noget?

 

Og nogen der ved hvor man kan finde de små sorte urte piller? Jeg kan ikke huske hvad de hedder dem sheila normalt har fået, men kan genkende dem hvis jeg ser et billede;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

øv bøv, nu står der på Gudruns hjemmeside at klinikken er lukket:megaked:

 

Intet om hvor længe, kun at urter kan fås ved at henvende sig på en mail.

 

Er der nogen der har hørt noget?

 

Og nogen der ved hvor man kan finde de små sorte urte piller? Jeg kan ikke huske hvad de hedder dem sheila normalt har fået, men kan genkende dem hvis jeg ser et billede;-)

 

Min fysioterapeut som er hendes kæreste har dem stående i sin klinik i højbjerg, så jeg tror det er der man kan få dem, der står ihvertfald en kasse hvor der står urter dyrlæge.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, jeg kunne godt se det var kirsten man skulle henvende sig til for at få dem... formulerede mig måske lidt rodet. Søgte en hjemmeside eller andet med billeder af dem, så jeg vidste hvilken det var INDEN jeg bestilte hos Kirsten:)

 

Åhh okay, men måske jeg kan tage billeder af urterne imorgen, for jeg skal nemlig til træning, også hvis kirsten er der, så kan jeg måske få lov til at fotografere dem, og så kan du se hvilke det er du mangler.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...