Hop til indhold

Ser din hund fjernsyn?


Audrey
 Share

Recommended Posts

Audrey gør!

 

Hun er simpelthen så sjov, når hun nogle gange farer hen til tv'et og stikker næsen helt hen til skærmen, for at finde ud af hvad pokker det er, de laver derinde.. :lol:

 

Hun er ikke særlig stor fan af den golden retriever, som er med i Bayvantic-reklamerne, og selvom den ikke gør noget som helst andet end at løbe over skærmen med logrende hale, kommer der ALTID en rumlen fra hunden i sofaen, som ikke synes, at hun har inviteret kræet indenfor.... :fornaermet::rolleyes:

 

Der bliver også klaget, når der er reklamepause på Charlie (jeg er blevet 80 år i løbet af den sidste måneds tid.. :genert:) og de der pausehunde er på.

 

Vores første hund Anton kunne ikke se tv, men det kunne hans bror, som min mormor og morfar havde. Når de var sammen og Bonzo begyndte at gø af noget i fjernsynet, gøede Anton med. Totalt clueless men uden risiko for at stå tilbage for brormand.. :lol:

 

 

Hvad gør jeres guldklumper...? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Izzie følger aktivt med :5up: hvis der er hunde eller heste med så er hun på :klap: Black beauty og 101 dalmatinere er favoritterne :hjerte:

 

Igår sad jeg og så et afsnit af Smallville hvor der var 2 hunde med, og izzie lå og så med hele vejen igennem :klap:

 

Tror slet ikke jeg tør sætte en hundefilm på... Så får vi bare klager... :genert::lol:

 

Audrey har ikke tålmodighed/koncentration til at se med ret længe ad gangen, men af en eller anden grund, kigger hun altid på skærmen når de to førnævnte er på.. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

Gismo kan sagtens se noget, specielt hvis der er dyr der render rundt på skærmen, han sidder bare nysgerrigt, men roligt og kigger

Hvis Tintin får øje på et dyr der springer rundt på skærmen, springer hun ned fra sofaen, står og små piber/smågør af fjernsynet og til sidst begynder hun at lede efter dyret rundt om i huset...:stupid:

Det er ret sjovt at iagttage hvordan de hver især reagerer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enzo ser konstant fjernsyn, når det er tændt. Han kan godt lide boldspil og ligger roligt og kigger på at bolden bliver spillet frem og tilbage (fodbold og tennis - han er vist lidt miljøskadet :engel:)

 

Som hvalp lå han under fjernsynet, da en eller anden film sluttede og løven brølede mgm-lion.jpg - stakkels lille hvalpe-Enzo hoppede i vejret og løb i dækning - han ville ikke være løvens middagsmad :vedikke:

 

Når der var Kommisær Rex satte han sig foran fjernsynet og snakkede på livet løs på ægte schæfermaner-piven og vendte og drejede sit hoved afhængig af hvad Rex gjorde. Et lille kys i ny og næ fik skærmen også :lun:

 

Cesar Milans programmerne har fået ham til at flygte ud af stuen (i det hele taget de der drama-billeder med frådende og storgøende hunde er han ikke vild med).

 

For tiden får alle dyr i fjernsynet og taliban krigere ham til at sige vuf vuf og gå ud af rummet. Den dille må han nu gerne stoppe igen.

 

Men ja Enzo ser rigtig meget tv.

 

Min gamle hund så også lidt fjernsyn. Men slet ikke i den grad som Enzo præsterer. Han var ligeglad med hvad der var i tv'et - og reagerede ikke rigtig på det andet end at kigge - undtaget var når der var hvalpe, så satte han sig også foran tv'et og vendte og drejede sit hoved. Tror egentlig jeg har det på video et sted - det var lidt kært :lun::lun::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Igår sad jeg i min seng og så tv. Jeg slukkede så for at gå ud og spise.

Da jeg kom tilbage undrede jeg mig over at Tv'et pludselig stod tændt... Det viste sig så at Tinka var hoppet op i sengen og havde tændt for tv'et !

Med fjernbetjeningen mellem forbenene lå hun og så meget sjov ud :lol:

Om det var bevidst eller et tilfælde tør jeg ikke sige, men sjovt var det :blink:

 

a9ae21ad.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard
Igår sad jeg i min seng og så tv. Jeg slukkede så for at gå ud og spise.

Da jeg kom tilbage undrede jeg mig over at Tv'et pludselig stod tændt... Det viste sig så at Tinka var hoppet op i sengen og havde tændt for tv'et !

Med fjernbetjeningen mellem forbenene lå hun og så meget sjov ud :lol:

Om det var bevidst eller et tilfælde tør jeg ikke sige, men sjovt var det :blink:

 

a9ae21ad.jpg

 

Hun ser egentlig osse pænt fornærmet ud - nogen mennesker er simpelthen også for egoistiske!! Tænk at slukke når hun nu var midt i et godt program, bare fordi du forlader lokalet:roll: G

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard

Tjalfe er stor fan af tv'et (som ses) - animal planet fanger stortset hver gang. Uanset om det er desmordyr, løver, hunde eller andet levende...

Han er desuden stor fan af Ice Age - hvilket han er dybt forsvundet i på mit avatar-billede... og det gerne 20 min i streg:roll:

Derudover er han stor fodboldfan - så meget at vi andre ikke kan være med, for blir det meget spændende så skal han heeeelt op foran skærmen for rigtig at kunne følge bolden som flyver rundt på den grønne græsplæne...:roll:

 

- så herhjemme kan vi finde på at slukke skærmen for at hunden ikke skal få firkantet øjne:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjalfe er stor fan af tv'et (som ses) - animal planet fanger stortset hver gang. Uanset om det er desmordyr, løver, hunde eller andet levende...

Han er desuden stor fan af Ice Age - hvilket han er dybt forsvundet i på mit avatar-billede... og det gerne 20 min i streg:roll:

Derudover er han stor fodboldfan - så meget at vi andre ikke kan være med, for blir det meget spændende så skal han heeeelt op foran skærmen for rigtig at kunne følge bolden som flyver rundt på den grønne græsplæne...:roll:

 

- så herhjemme kan vi finde på at slukke skærmen for at hunden ikke skal få firkantet øjne:roll:

 

Total fede billeder af tjalfe:sjov: Hvilke hold er han så fan af?:mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard
Total fede billeder af tjalfe:sjov: Hvilke hold er han så fan af?:mrgreen::mrgreen:

 

G tak - ja han følger det bogstavlig talt ret nøje:roll: Min kæreste har stolt pralet til vennerne at han er stor fan af AGF (vi bor i Århus) og Viborg - FF (her er vi vokset op)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Teiturs yndlingsprogram er det der børneprogram , tror det hedder Shanes verden, ham der den lidt skumle mand i en skummel kælder med en meget sød og halvgammel cocker spaniel der hedder Jacob.

 

Når ham der Shane sidder og bygger og fortæller, ligger Teitur og kigger længe på det og han elsker når Jacob, altså hunden, kommer frem på skærmen.

 

Det kører pt lige nu og har kørt i over tyve minutter og Teitur har i alle de tyve minutter kigget intens på fjernsynet over fra sovefaen og ligger også rigtig sødt og kigger lige nu og følger meget med.

 

Men det gør han hver gang det program det kommer.

 

Han kan også godt lide at se Bonderøven og Søren ryge, jeg tror det er fordi der er en der fortæller i et roligt toneleje hele tiden og der så af og til dukker dyr op på skærmen.

Link til indlæg
Del på andre sites

I går Bonderøvens jersey-ko et par borgelige ord med på vejen fra Chinook.

Hvad dælen den tillod sig at stå der midt på TV'et og glo dumt på ham. :klap:

 

Det er så også det eneste han har reageret på endnu.

Han synes det er sjovere at hoppe rundt og skælde ud på den hund der hopper rundt og skælder ud i vores vinduer :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Jeg passede og luftede for nogle år siden en airedale terrier, som var en meget ivrig TV-kigger.

Hver gang, der var dyr i fjernsynet - uanset om det var myrer eller elefanter - gik hun helt amok, og kastede sig gøende og knurrende op ad fjernsynsskærmen.

 

TV´et var altid helt snasket til når hun havde været på besøg :-D

 

Hun reagerede også på statuer af dyr.

Og endda også på billeder!

Hjemme hos hendes ejere, stod der et lille 10x15 billede af hende selv i en ramme på reolen. Og det kunne hun også finde på at gø ad, når hun lige var i dét humør.

 

Og en gang, da jeg havde hende med i bussen (det havde jeg tit, og hun plejede at være rolig og nem) begyndte hun pludselig at knurre og gø.

Da jeg fulgte hendes blikretning, så jeg, at det var en reklameplakat med en bjørn, som hun reagerede på.

 

Jeg kan forstå, at hunde reagerer på TV´et med billeder der bevæger sig og lyd.

Men fotografier!

Det troede jeg godt nok ikke, at de gjorde, indtil jeg mødte Lina... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...