Hop til indhold

Har du kontakt med din "opdrætter" til din tavleløse hund?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har jo 2 smukke bastarder, som kommer fra ups-kuld begge to og altså på ingen måde fra "seriøst" opdræt. Altså faktisk den slags avl, som jeg ikke selv egentlig er tilhænger af ;-) (moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt? :lol: )

 

Nå, men når jeg surfer opdrætterhjemmesider, hvilket jeg gør af og til :mrgreen:, så falder jeg altid for de opdrættere, som "følger" deres kuld. Altså hvor der er billeder og tekster omkring hvordan vovserne har det i deres nye hjem og hvor der opdateres med, at nu er den og den hund fra det og det kuld blevet lydighedschamp eller lign. Jeg synes det må være så dejligt at have en sådan opdrætter, der stadig har interesse i at følge "sine" hunde...

 

Karlas "opdrætter" sender jeg stadig mails til af og til, men får ikke svar.... så det er ved at være en sjælden ting. Jeg har som det sidste sendt hende et link til Karlas hjemmeside, så hun har muligheden for at følge med, hvis hun skulle ønske det... Hun har ikke svaret, så tvivler...

 

Johnas opdrætter svarer glad på mails (endnu), men det gjorde Karlas også da Karla var yngre og det stadig var relativt nyt, at hun var flyttet hertil... så det bliver spændende om hun bliver ved... eller om det også løber ud i sandet...

 

Ved Karla sender jeg ca 1-2 gange om året. Ved Johna sender jeg i øjeblikket ca 1 gang om måneden...

 

Hvad med jer andre med tavleløse kræ? Har i stadig kontakt? Og har opdrætter vist interesse for at holde denne kontakt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson er jo omplacering, og jeg ved desværre ikke, hvem opdrætter var. Dem, jeg købte ham af, kunne ikke engang give mig kontaktoplysninger på den familie, de fik ham fra (dvs. den første familie han var hos efter opdrætter). Jeg er ellers meget nysgerrig efter at vide, hvad han præcist er blandet af (udover poms), og ville meget gerne møde forældre og søskende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Izzies forældres ejere er stadig på facebook, så de kan følge med i vores liv og færden :mrsgreen:

 

Men gør de det? Er de interesserede? For at de kan er jo ikke lig med at de gør! Karla har en hjemmeside, en facebookside og en profil på hundegalleri... alle 3 holder jeg opdateret som jeg nu kan og "opdrætter" har fået alle links... men der kommer intet retur den anden vej, så jeg går ud fra, at hun IKKE følger med / har interesse i at følge med... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men mest de to yngste (6 år, 8 måneder) og det har jeg haft med alle mine opdrættere. Det er vel også vigtigt for dem om de fik lavet det kuld de forestillede sig og om de valgte rigtigt da de matchede hvalp og køber:-)

 

Ja, det skulle man jo tro :vedikke: måske skyldes det at mine er fra upskuld? :vedikke:

 

Nu siger du match? Er du blevet matchet til en bestemt hvalp af opdrætter, når vi taler tavleløse kuld? Det tror jeg aldrig jeg har oplevet før... Jeg har selv valgt begge mine...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skrev jænvligt en opdatering til Ninjas opdrætter, bl.a. da hun begyndte at tabe bisserne osv, og vi aftalte endda at vi skulle komme efter nytåret 2011 og besøge dem.

 

Men pludselig svarede hun ikke tilbage på min ene sms, og heller ikke den jeg sendte ca. 1 uge efter (for ligesom at få afklaring).

 

Gik så ud fra at de ikke var interesserede i at holde kontakten :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

dem jeg købte Pluto af var meget interesseret i at modtage billeder osv, sagde de.. De havde haft flere kuld hvalpe før og havde lavet en cd-rom med billeder af hvalpene ligefra de kom ud af maven, så det virkede som om de gik meget op i det. Da jeg havde haft ham hjemme i et par måneder, samlede jeg alle de billeder jeg havde taget af ham og skrev et lille brev om hvordan han var, hvor langt vi var med træning, hvilke aktiviteter vi lavede med ham: hvalpetræf og træning. Og det sendte jeg så til den mail vi havde aftalt, men jeg hørte aldrig fra dem, så må indrømme at jeg tænkte at så havde det nok ikke så stor interesse alligevel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men gør de det? Er de interesserede? For at de kan er jo ikke lig med at de gør! Karla har en hjemmeside, en facebookside og en profil på hundegalleri... alle 3 holder jeg opdateret som jeg nu kan og "opdrætter" har fået alle links... men der kommer intet retur den anden vej, så jeg går ud fra, at hun IKKE følger med / har interesse i at følge med... :vedikke:

 

hmm... :hmm: ved jeg ikke...hvis jeg engang imellem har taget et kanon godt billede eller når hun har fødselsdag, så skriver de lige en kort kommentar. I hvertfald morens ejer, farens ejer har fået temmelig mange kuld på flere forskellige hunde efterhånden :evil: så tror ikke hun kan holde styr på dem alle :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har kontakt til Maya´s opdrætter, og vi snakker af og til sammen.. Men jeg tror også vi har været utrolig heldig med dem, for selvom det er et ups kuld - så er der faktisk lavet købekontrakt på alle 5 hvalpe der er blevet solgt (den sidste behold de selv, da de ikke synes om familien der egentlig havde reserveret hende), hvor der står i at hvis man ikke kan have hvalpen/hunden skal den tilbage til dem..

 

Og faktisk skal vi til hvalpe/ejer - opdrætter træf om 10 dage :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skrev til Cookies opdrætter da hun var omkring 1 år gammel, da jeg lige fandt deres mailadresse. Jeg skrev hvordan det gik, hvilken hund hun var blevet til, hvad vi lavede af træning og så sendte jeg en masse billeder fra jeg fik hende hjem til nu. De svarede mailen dagen efter og var utrolig glade for at høre fra mig og se Cookie og så skrev de lidt om hvordan det gik hos dem og at de ikke var vant til at høre fra købere men at det var dejligt:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har rigtig god kontakt til Audreys opdrætter. Hun har også særstatus hos dem, da de jo havde hende en måned længere end de andre hvalpe. Det mærker de også på hendes mor, som reagerer anderledes når det er Audrey, som er på besøg.

 

De er meget interesserede i at følge deres hvalpe, men det er vist ikke alle købere, som har samme interesse i at holde kontakten. Nogle bor også lidt langt væk. Jeg bor jo tre stop med S-tog fra dem så det er meget nemt. Audrey har de jo passet meget for mig, da vi har haft problemer med alene hjemme og vil fortsat blive sat til at babysitte når jeg skal noget (hvilket de er svært begejstrede for :mrgreen:) Vi mødes også somme tider i Bernstorffsparken med hundene.

 

Vi er begyndt at mødes med alle søskende i Bernstorffsparken (hvor de faktisk er undfanget) en gang om måneden, men det er først lige begyndt at fungere og sidste gang var vi ikke med, men glæder mig rigtig meget til at se de andre hvalpe.

 

Der er ikke lavet nogen købskontrakt, men jeg har aftalt med familien, at skulle der ske mig noget, så får de Audrey.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har super fin kontakt med vores "opdrætter", og udveksler mails med jævne mellemrum.

De har også oprettet facebookgruppe for kuldet, og alle ejere lægger billeder ind og fortæller om deres hundes udvikling. Vi mødtes hos opdrætter i sidste weekend og fejrede 10 måneders fødselsdag, alle hvalpe deltog og det var super hyggeligt. Vi har aftalt træf igen til foråret.

 

Opdrætter virker bestemt interesseret i at følge hvalpene fremover, og ja, vi nyder bare at kunne følge Hectors søskende og mødes med dem til leg også.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Jeg har så kun tavlehunde, men skulle der være forskel, i kontakten til opdrætteren pga tavlen? :hmm:

 

Det "burde" der nok ikke være, men som generel regel, så er der... sådan helt fordomsfyldt og firkantet ser det ud til, at tavleløse opdrættere er mere "ligeglade" med deres afkom end tavleopdrættere... selvfølgelig findes der også de modsatte....

Link til indlæg
Del på andre sites

Det "burde" der nok ikke være, men som generel regel, så er der... sådan helt fordomsfyldt og firkantet ser det ud til, at tavleløse opdrættere er mere "ligeglade" med deres afkom end tavleopdrættere... selvfølgelig findes der også de modsatte....

Jeg har både haft flere uden tavle, og nu med tavle, og jeg kan sige at kennelnavn og tavle, ikke har noget at sige mht. interessen for hvalpekøberen (desværre).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...