Hop til indhold

Tal mig lige fra at få en hund til ... ;-)


Gæst Joey-Salome
 Share

Recommended Posts

Tihi, har du besluttet dig :klap:

 

Jeg går meget ind for solotid, af flere slags, gåtur, træning, hjemmehygge, for at hver hund skal bevare sin tilknytning, være i stand til at fungere uden opbakning, for at jeg skal have fuld føling med den enkelte. Men det er jo ikke hver dag, der er delt op i 3 timer solotid per mand og 3 timer fællestid.

 

Glæder mig!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 226
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Tillykke med beslutningen. Raul/ Buster er heldig.... hvor er det skønt, du sådan giver fortabte dyr en chance. :lun:

 

Mht dine relationer til dyr/ mennesker. Jeg kan også nikke genkendende til det hele, men har lært acceptere det og stå ved det. Jeg føler hverken mit forhold til mine dyr er romantisk lille-pige-agtigt. Ej heller at mine dyr skulle være en erstatning for børn... Eller at man er ''sær samler'' osv osv. De negative tanker får man nemlig lettest, når man omgås folk, som ikke har det samme forhold til dyr. Men vi kan jo sidde her fra nu af og til resten af vores dage og tænke på, hvad andre folk mener om os. Det er godt der er plads til forskelligheder.

 

Så længe man ikke generer nogen, bestemmer man vel selv, hvordan man vil leve sit liv. Efterhånden som man bliver ældre tror jeg, man mere og mere går ind for at være tro mod sig selv og sit hjerte. For så bliver man lykkeligst.

:hjerte:

Og dit liv er jo i forvejen skruet sammen, så du tager godt vare på dine dyr. Jeg kunne ikke forestille mig det blev en særlig stor omvæltning. :vedikke: Men jeg ville nok tænke lidt ekstra på Bowie. Måske forbyde hundeleg indenfor og lave nogle gode hundefrie zoner til hende i højden. Desuden forlange at Raul/ Buster, ikke generer hende og at det ikke er op til Bowie at sige fra, men at du hjælper hende. Vi havde jo også 2 katte inden vi fik hund og jeg har også altid haft det sådan lidt at ingen skulle krumme et hår på mine mislinger. (Specielt fordi de var sådan nogle, der aldrig selv sagde fra). :hjerte:Karen Pryor har i øvrigt skrevet en bog, der hedder ''klikkertæning af katte''. Her beskriver hun, hvordan hun fik sin jagthund (der var ægte kattehader/-dræber) til at acceptere hendes nytilkomne killing. Hun mente, at når hun havde held med det, så kunne det lykkes for alle. Ikke fordi jeg tror Raul/ Buster er sådan overhovedet, men det kunne da godt være du kunne hente lidt inspiration. Det er godt nok noget tid siden, jeg har læst bogen, men jeg mener hun skriver rimelig udførligt, hvad hun gjorde. Ellers har Lenchow herinde fra sikkert også en masse guldkorn i ærmet. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Tillykke med beslutningen. Raul/ Buster er heldig.... hvor er det skønt, du sådan giver fortabte dyr en chance. :lun:

 

Mht dine relationer til dyr/ mennesker. Jeg kan også nikke genkendende til det hele, men har lært acceptere det og stå ved det. Jeg føler hverken mit forhold til mine dyr er romantisk lille-pige-agtigt. Ej heller at mine dyr skulle være en erstatning for børn... Eller at man er ''sær samler'' osv osv. De negative tanker får man nemlig lettest, når man omgås folk, som ikke har det samme forhold til dyr. Men vi kan jo sidde her fra nu af og til resten af vores dage og tænke på, hvad andre folk mener om os. Det er godt der er plads til forskelligheder.

 

Så længe man ikke generer nogen, bestemmer man vel selv, hvordan man vil leve sit liv. Efterhånden som man bliver ældre tror jeg, man mere og mere går ind for at være tro mod sig selv og sit hjerte. For så bliver man lykkeligst.

:hjerte:

Og dit liv er jo i forvejen skruet sammen, så du tager godt vare på dine dyr. Jeg kunne ikke forestille mig det blev en særlig stor omvæltning. :vedikke: Men jeg ville nok tænke lidt ekstra på Bowie. Måske forbyde hundeleg indenfor og lave nogle gode hundefrie zoner til hende i højden. Desuden forlange at Raul/ Buster, ikke generer hende og at det ikke er op til Bowie at sige fra, men at du hjælper hende. Vi havde jo også 2 katte inden vi fik hund og jeg har også altid haft det sådan lidt at ingen skulle krumme et hår på mine mislinger. (Specielt fordi de var sådan nogle, der aldrig selv sagde fra). :hjerte:Karen Pryor har i øvrigt skrevet en bog, der hedder ''klikkertæning af katte''. Her beskriver hun, hvordan hun fik sin jagthund (der var ægte kattehader/-dræber) til at acceptere hendes nytilkomne killing. Hun mente, at når hun havde held med det, så kunne det lykkes for alle. Ikke fordi jeg tror Raul/ Buster er sådan overhovedet, men det kunne da godt være du kunne hente lidt inspiration. Det er godt nok noget tid siden, jeg har læst bogen, men jeg mener hun skriver rimelig udførligt, hvad hun gjorde. Ellers har Lenchow herinde fra sikkert også en masse guldkorn i ærmet. :-)

 

Tusind tak! :kys:

Jeg er så glad - har lige fået svar fra Pia fra Spanske Hunde og Peter, som leder internatet i Spanien, som bakker op om det 100%. De er også så glade for at Raul nu endelig får et hjem. Peter siger, at han er så easy going og sød, at det er ufatteligt. Han er simpelthen bare druknet i mængden, og så taler hans alder imod ham. Men ikke for mig - jeg er jo bare så glad for alle de gode år, jeg kan give ham. Og jeg eeeeelsker at kompensere for den hårde tid med overforkælelse, hehehe. Det er min evige undskyldning, når Charlie f.eks. sidder og putter på skødet af mig, bliver overkysset og får lov at få f.eks. lidt flødeskum fra min kage, mens jeg også spiser. "Jaja, sådan noget må hunde normalt ikke, sidde med ved bordet og fjolle sådan, men vi skal jo huske, at han har haft det SÅ hårdt, at der må lidt mere til for at opveje ... :genert: :mrgreen:".

 

Du har helt ret om det med dyrerelationerne - det er også med alderen - *mimremimre* - at jeg er blevet mere "fuck hvad andre tænker, jeg gør hvad JEG ønsker mig og det som gør mig glad helt ned i maven, uanset om nogen så synes, det er "pinligt". Så længe man ikke generer nogen, som du siger.

 

De hensyn, du nævner med Bowie, er dem, jeg allerede har tænkt mig at tage. Da Charlie flyttede ind fik hun et kattemiljø med høj soveplads og hule oppe fra gulvet, og hun har sine senge i vindueskarmen, som også er i fred for hunde. Lige for tiden ligger hun utroligt meget i sengen sammen med Charlie og mig - nedenfor kan I se dem hygge.

Da jeg havde plejekillingerne, såvel som da jeg fik Charlie, tog jeg ekstra hensyn til Bowie, gjorde mere stads af hende, forkælede hende med kogt torsk og sørgede for, at hun også havde ro og fred. Charlie rendte f.eks. ivrigt hoppende, logrende og flapsende omkring hende, så snart hun gik nede på gulvet, lige da han kom. Jeg tog ham ofte væk, så hun kunne gå i fred. Og damen ville så også gerne bæres til og fra sin madskål (som står i vindueskarmen i køkkenet, så den er væk fra hundehøjde), hun sad simpelthen på spisebordet og stirrede, når hun skulle ud i køkkenet. Det gjorde jeg gladeligt, fordi det gjorde det nemmere og hyggeligere for hende. Og efterhånden i løbet af de første dage begyndte hun så at gå mere og mere ned selv, og Charlie slappede mere af overfor hende. Så det gik jo så fint. Har tænkt mig som udgangspunkt at gøre det samme nu den nye vaps kommer, og er han mere jage-agtig efter hende, så må vi jo arbejde med det, som vi nu bedst kan. Så tak for tippet med bogen, den vil jeg få fat på fra biblioteket, så vi er forberedt, hvis det viser sig at være sværere end som så.

 

Knusknusknus til jer alle - tak for råd og opbakning. Jeg er så glad! :lun: :klap: :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ih, troede der var opdatering med en dato, er helt utålmodig! Hvornår kommer han?

 

Hahaha, hvor er du sød. Så skulle du se mig. Jeg har rendt rundt hele dagen og haft et fjollet smil i fjæset, mens jeg utålmodigt har tjekket min mail igen og igen :mrgreen:.

Nu har Spanske Hunde og AIN jo sagt god for det, så nu bliver han reserveret, og Pia skriver til mig igen i morgen. Så håber, jeg allerede i morgen får at vide, hvornår han kan komme hertil. Men der kan godt gå lidt tid, Pia er selv lige kommet tilbage fra Malaga, og han kan jo først komme herop, når der er nogen, der kan følges med ham og et par andre hunde. Der er dog meget ofte nogen nede og arbejde på et af internaterne, som så har hunde med tilbage. Med Charlie gik der lidt under en måned. Der fik jeg først en dato, og så lidt efter fik jeg at vide, at han kom endnu hurtigere, det var fantastisk.

 

Jeg er simpelthen nødt til at poste et af billederne af ham igen, han er bare så søøøøøød - ihhh, hvor jeg glæder mig. Tænk, hvor flot han bliver når han først rigtig bliver velnæret med luksusmad, får masser af pelspleje og det hele. Årh. :love:

[ATTACH=CONFIG]69145[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Kan jeg finde ud af at sove? Nej. Kan jeg finde ud af at shoppe til min kommende hund? Jow, deeet ... :mrgreen:

 

Se ... Charlie har jo det her fine halsbånd og snor i turkis/brune argyle-tern med guldspænde. Man kan få det samme i rødpink/sort og med sølvspænde. Kan man godt tillade sig at give en hanhund det? Det vil jo være så fint til hans farver, syns jeg. Og så har de hver deres, men i samme stil. Jeg mener - der er da mange trendy mænd, som kan gå i lyserøde skjorter, med lyserøde slips og sådan nutildags, sågar et pink jakkesæt her og der (okay, det har jeg kun set på Pelle Hvenegaard i Dagens Mand, men det var sgu cool!). Så kan en hanhund vel også godt have noget pink, ja? Jeg mener, det er jo ikke sådan overlyserødt eller med bling-sten eller noget fesent. Tern er da drenget. Kan man ikke godt det? De ser sådan her ud, halsbåndene og linerne. Charlie har som sagt de turkise og har haft det i noget tid, og jeg er stadig så glad for det sæt, og det holder sig pænt.

 

[ATTACH=CONFIG]69147[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69148[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69149[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow er helt vild med det! Tror du har ret i at det vil passe godt til hans farver!

 

Måske nogle vil tro han er en pige, men det gør ikke noget! Dexter går ofte i lilla, og det er super flot til ham.. Selvom min kæreste kalder ham en "vrikkende bøsse hund" pga. det :fornaermet:

 

Synes han "ser maskolin ud", altså på en god måde, så jeg tror sagtens han kan bærer en "piget farve" uden at ligne en tøs :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Wow er helt vild med det! Tror du har ret i at det vil passe godt til hans farver!

 

Måske nogle vil tro han er en pige, men det gør ikke noget! Dexter går ofte i lilla, og det er super flot til ham.. Selvom min kæreste kalder ham en "vrikkende bøsse hund" pga. det :fornaermet:

 

Synes han "ser maskolin ud", altså på en god måde, så jeg tror sagtens han kan bærer en "piget farve" uden at ligne en tøs :cool:

 

Mænd i lilla er også godt :mrgreen:. Hehe ... mænd er så fjollede med ting til hunde. Nede på dyreklinikken har vi ret meget med bling i lækre halsbånd og seler og sådan, og mænd går altid heeeeelt kold på det mens deres kærester bare vil ha'. "ARJ, så gider jeg ikke lufte hunden" siger de så. Fnis.

Nåmen, havde jeg hunhunde, så havde de også sten på halsbåndene, men det er dog ikke sådan rigtig til hanner. Men lidt pink får han altså, så. Som hardcore internathund, der har skulle kæmpe for sin plads hver dag har han såmænd nok tjek nok på sin maskulinitet til at bære det :-D. Og ellers, så bruger jeg den med - jeps, det er rigtigt - at i gamle dage, der anså man pink for en drengefarve og svøbte også små drengebørn i lyserød. Det er under 100 år siden, man lavede det om. Det er noget med, at man så blå som en ren, pur, uskyldig farve (a la Jomfru Maria) og rød som en maskulin, aggressiv farve. Men pludselig lavede man det om, og nu er vi opdraget til at lyserød er for piger.

 

Nå ... eiiijjjj, hvor jeg glæder mig. Jeg venter på mere info fra Pia og har lige været inde en små syv gange for at se, om de har fået puttet "reserveret"-dimsen på ham på internatets hjemmeside. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Tillykke med ham, han er såå smuk :-)

 

Jeg kigger også ind imellem på de spanskehundes side, og ja han har da godt nok siddet længe.

Glæder mig til at høre en meget mere om ham.

 

Han kan da fint gå med det flotte pink halsbånd. :-)

 

Tusind tak - ja, det er så ufatteligt. Og nu har jeg helt dårlig samvittighed over, at jeg ikke har taget ham noget før. Han har ventet SÅ længe, den lille nus.

Nå, men nu bliver det jo, og så skal han bare overforkæles resten af sit liv. Iiiiiiihhhh, hvor jeg glæder mig - både til udfordringerne og til alt det søde. Det har været SÅ magisk at se Charlie blomstre op fra en lille, undervægtig, skræmt hund til en sund, stærk og helt igennem glad hund. Jeg tror ikke, Raul/Buster vil være så skræmt eller fremmedsky som Charlie var, med ham var det meget det med det nylige ophold på killing stationen, der sad i ham, men at se ham vænne sig til et liv i luksus, lære det hele at kende og tage imod alt det, vi kan give ham, årh ... det bliver så fantastisk. :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stort tillykke med beslutningen.

 

Ja han kan fint bruge pink, men folk tror altid at sådan farver på en hund = tæve.

 

Tjalfe har en mørkerød sele og alle siger " nårh hvor er hun fin " .

 

Det sjoveste jeg har oplevet ( Teitur havde sådan et flot orange/gul læderhalsbånd som bare stod så godt til hans pelsfarve ) var engang jeg stod foran en butik med Teitur og ventede på nogen, da en lille pige kommer hen og kigger længe på ham. Så siger hun " er det en dreng eller en pige " og jeg svarer det er en dreng, hvortil pigen siger " jeg troede det var en pige " og jeg tænker straks at det er fordi han har gult halsbånd på men nej for pigen svarer " han ligner altså en pige fordi han har så lange ører " :sjov: og hun tænkte selvfølgelig at det var fordi hans lange krøllede ører ligner langt pigehår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Stort tillykke med beslutningen.

 

Ja han kan fint bruge pink, men folk tror altid at sådan farver på en hund = tæve.

 

Tjalfe har en mørkerød sele og alle siger " nårh hvor er hun fin " .

 

Det sjoveste jeg har oplevet ( Teitur havde sådan et flot orange/gul læderhalsbånd som bare stod så godt til hans pelsfarve ) var engang jeg stod foran en butik med Teitur og ventede på nogen, da en lille pige kommer hen og kigger længe på ham. Så siger hun " er det en dreng eller en pige " og jeg svarer det er en dreng, hvortil pigen siger " jeg troede det var en pige " og jeg tænker straks at det er fordi han har gult halsbånd på men nej for pigen svarer " han ligner altså en pige fordi han har så lange ører " :sjov: og hun tænkte selvfølgelig at det var fordi hans lange krøllede ører ligner langt pigehår.

 

Tusind tak :-D.

Ja, det tager vi så med, nu har jeg bestilt det og linen, for det er det, jeg synes er flottest af hvad jeg har set - der er virkelig også i øvrigt ofte folk, som tror at Charlie er en pige. Det er nok de store babysæl-øjne og så det, at han er sådan lidt ... ja, han er jo så rolig og tålmodig og kan ikke lide at blive beskidt og sådan. Hans udstråling er vist lidt forfinet, hehe. :genert:

Haha, sjaw med ørerne. Teitur er nu også så fiiiiin og yndig.

Igen tak for opbakningen - jeg ER jo en dyretosse. Og siden jeg overgav mig, der har jeg bare været så glad. Det føles rigtigt helt nede i maven. Min dyrlægekollega på dyreklinikken var også totalt begejstret og bakker hundrede op. Det er dejligt. He, og da hun så billederne af ham, så sagde hun "han ligner også familien, så fiiiiiin han er. Han passer lige til jer." Hun er så sød. :lun:

Den eneste, som vist ikke synes det er verdens mest pragtfulde ide, er min mor. Men det synes hun aldrig, når jeg gør noget. Hun kommer nok around - tvivler på, at Buster vil være ret længe om at smelte hendes hjerte. Og det er hende selv, som evig og altid fabler om, at hun vil have børnebørn :mrgreen:.

Link til indlæg
Del på andre sites

HF får ny internat-hund !!! :klap:

 

Ååååh hvor er han fin og sikke nogle flotte aftegninger og farver :lun:

Jeg synes godt du kan give ham lyserødt halsbånd og snor, men så skal du nok heller ikke være sart med at folk kommer til at kønsbestemme ham forkert :lol: (sådan noget kan jeg godt tage mig selv i at blive irriteret over - når nogen siger "han" om Ninja.. Silly I know :roll:)

 

Jeg glæder mig SÅ meget til at høre hvordan det kommer til at gå med ham, og jeg kan se at han ER blevet reserveret inde på hjemmsiden nu ;-)

Så er han endelig din ... er det ikke for vildt ? Lidt surrealistisk at sidde og se billeder af en hund man aldrig har mødt, og vide at han er din ? :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med ham, han er en flot hund:lun: Jeg tror han bliver glad for endelig at få en rigtig familie og så glæder jeg mig til du får ham hjem så du rigtig kan spamme i billedetråden:-P

 

mht. farve på halsbånd/seler osv. så havde Cookie et lyserødt halsbånd på til træning i et år og folk troede alligevel at hun var en dreng:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nøøj, han er smuk. :lun:Jeg synes han minder lidt om en cavalier i hovedet... :hjerte:

Selvfølgelig kan han gå i pink! Kunne være så flot.. Det værste der kan ske, er hvis andre hundeejere tager fejl og sender deres macho hanhunde hen i hovedet på ham, fordi de tror han er en dame. :rolleyes:I en periode brugte jeg den en sort k9sele med ''gangster'' skrevet på siden til Smilla og fandt ud af de havde den store fordel og effekt, at det holdt hanhundene (eller deres ejere) på afstand. Smilla er så bange for hanhunde, der snuser for meget. Men Raul er sikkert ikke sur på andre hanhunde, så det gør nok. Nu skal han jo også bo og gå sammen med Carlie.:-)

 

 

Ps hvem der bare var hund, kat eller ørkenrotte hos dig. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg glæder mig på jeres vegne , især hans. vejne. Lyserød, OK ikke lige min stil,men han er da hamrende ligeglad.

Min Freddy har smidt /tabt sit hundetegn og går med et der står DONNA i. Han er ligeglad for han kan ikke læse endnu???

Så ja- sikke en tid der venter endnu en nok snotforvirret vovse. Måske har han ikke været inde i et hus i flere år, alene dette.

Men heldigvis er de fleste så omstillingsparate, at de tilpasser sig nye ting, hvis det foregår i roligt tempo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Synes allerede han er meget meget smuk! Tillykke og sig til straks du har en dato :5up:

 

Enig, han er helt vildt smuk, lige min type. :hjerte:

 

Tusind tak, ja han er en lille smuksak. Siden jeg besluttede mig, så ... når jeg går tur med Charlie eller han ligger og hygger hos mig eller vi leger i haven eller sådan, så kan jeg se ham for mig være der. Som om jeg lige får et glimt af en usynlig hund, som er her allerede uden at være her. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
HF får ny internat-hund !!! :klap:

 

Ååååh hvor er han fin og sikke nogle flotte aftegninger og farver :lun:

Jeg synes godt du kan give ham lyserødt halsbånd og snor, men så skal du nok heller ikke være sart med at folk kommer til at kønsbestemme ham forkert :lol: (sådan noget kan jeg godt tage mig selv i at blive irriteret over - når nogen siger "han" om Ninja.. Silly I know :roll:)

 

Jeg glæder mig SÅ meget til at høre hvordan det kommer til at gå med ham, og jeg kan se at han ER blevet reserveret inde på hjemmsiden nu ;-)

Så er han endelig din ... er det ikke for vildt ? Lidt surrealistisk at sidde og se billeder af en hund man aldrig har mødt, og vide at han er din ? :lun:

 

Jo, det er såååååå vildt. De har stadig ikke reserveret ham på hjemmesiden, men Peter har givet besked til webmasteren om det, så det kommer nok snart. Yay - jeg bliver så glad, når jeg ser hunde på internatet, hvor der står reserveret/adopteret ud for deres navn. Og nu er der igen en, som er det til mig. Jeg er totalt elektrisk for at komme i lufthavnen. Min veninde, som har givet mig adoptionsgebyret i gave skal med og det skal min lille privatundervisningselev, som også har hund, også, hun plaaaaagede mig i dag, og det behøvede hun slet ikke, jeg vil så gerne have hende med. Ihhh, det bliver så fantastisk.

Her er Charlie, da han satte sine første potespor på dansk grund :lun:

[ATTACH=CONFIG]69183[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Tillykke med ham, han er en flot hund:lun: Jeg tror han bliver glad for endelig at få en rigtig familie og så glæder jeg mig til du får ham hjem så du rigtig kan spamme i billedetråden:-P

 

mht. farve på halsbånd/seler osv. så havde Cookie et lyserødt halsbånd på til træning i et år og folk troede alligevel at hun var en dreng:shock:

 

Nøøj, han er smuk. :lun:Jeg synes han minder lidt om en cavalier i hovedet... :hjerte:

Selvfølgelig kan han gå i pink! Kunne være så flot.. Det værste der kan ske, er hvis andre hundeejere tager fejl og sender deres macho hanhunde hen i hovedet på ham, fordi de tror han er en dame. :rolleyes:I en periode brugte jeg den en sort k9sele med ''gangster'' skrevet på siden til Smilla og fandt ud af de havde den store fordel og effekt, at det holdt hanhundene (eller deres ejere) på afstand. Smilla er så bange for hanhunde, der snuser for meget. Men Raul er sikkert ikke sur på andre hanhunde, så det gør nok. Nu skal han jo også bo og gå sammen med Carlie.:-)

 

 

Ps hvem der bare var hund, kat eller ørkenrotte hos dig. :lun:

 

Hehe - vi tager det som det kommer med det med halsbåndet. Charlies kan man sjældent se pga. hans lange pels, og der tror en del, han er en pige. Men vi har nu ikke problemer med hanhunde i hans fjæs. Charlie er så nem, han går selv i en nydelig bue udenom hunde, som er meget fremfusende eller begynder at springe frem i deres snor for at hige sig hen til ham. Det gider han ikke. Tager de det roligt, så vil han til gengæld gerne hilse.

Får vi hanhundeballade, så må vi se på det. Og de kommer jo netop til at komme gående sammen størstedelen af tiden, såeh ... det går nok.

 

Tusind tak, hvor er du altså sød - ja, jeg mangler jo stadig kaniner, jeg vil så gerne have en eller to hollændere. Men når jeg får mulighed for et stort udebur, så skal det være! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg glæder mig på jeres vegne , især hans. vejne. Lyserød, OK ikke lige min stil,men han er da hamrende ligeglad.

Min Freddy har smidt /tabt sit hundetegn og går med et der står DONNA i. Han er ligeglad for han kan ikke læse endnu???

Så ja- sikke en tid der venter endnu en nok snotforvirret vovse. Måske har han ikke været inde i et hus i flere år, alene dette.

Men heldigvis er de fleste så omstillingsparate, at de tilpasser sig nye ting, hvis det foregår i roligt tempo.

 

Ja, han er ligeglad, så længe det er et behageligt halsbånd, som ikke generer ham.

Det er rigtigt - han skal jo vænne sig til alt det nye. Og det bliver en omvæltning for ham mere end for mig. Men med Charlie var det så fantastisk. Han havde de vildeste lykkeudbrud i starten, hvor han sprang op, overslikkede mig i hovedet og mullede vildt ind til mig, og så løb æresrunder rundt i lejligheden med kødben og bamser i munden mens han lavede hvine-lykkelyde - og så tilbage i favnen på mig og pruste og fjumseputte. Som om han bare ville sige "ajmen, HVAD er det her for noget? Hvad skete der lige for mit liv? Hvor heldig er jeg lige, hvor er det syyyyyyyret!!! Og hvor ER du sød, dejlige, nye mor! Drømmer jeg? Bliver det her VED??! Arhj, du tager fis på mig ... kan livet virkelig være sådan her hele tiden, wuuuuut!" :laughing:

 

Men ja, ham hers liv har været anderledes. Det er fire år siden nogen sidst var decideret onde ved ham, men derfor har livet jo ikke været en dans på roser for ham. Der er ikke megen forkælelse, nærhed med mennesker og komfort på internatet. Der er det overlevelse med enkelte glimt af ekstra, men ikke meget.

Og vi skal nok liiiiige f.eks. træne noget renlighed og sådan lidt længere end med Charlie. Men det skal nok gå alt sammen. Som jeg har hørt om det, så er hundene netop utroligt omstillingsparate og det at de mærker, at man vil dem det godt og at de får forkælelse, det sætter de pris på i uendelig stor grad. Især når de ikke er vant til, at livet har budt på forkælelse. Det jeg har hørt om hunde, som havde været på internatet lige så længe eller længere end Raul/Buster, det er at de tager imod de nye, fine omgivelser med nysgerrighed, gåpåmod og glæde og bare rigtig gerne vil passe ind. Men jeg vil ikke stille forventninger op for, hvordan han skal opføre sig. Vi tager ham som han er, og så finder vi ud af de udfordringer, der nu kommer. Jeg er sikker på, at Charlie og Bowie nok skal smitte positivt af på ham, og i forvejen lyder han jo til at have et rimelig nemt og roligt sind.

:lun:

Pia har desværre ikke nået at skrive tilbage i dag, hun har ikke ankomstdato endnu, men jeg håber, jeg finder ud af mere i morgen. Nu ved jeg jo, at han bliver min, så skal vi bare lige have det til at falde på plads hvornår nogen kan tage ham med herop. Charlie kom sammen med fem andre hunde, så Buster kommer nok også sammen med et nyt hold af vapser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe - vi tager det som det kommer med det med halsbåndet. Charlies kan man sjældent se pga. hans lange pels, og der tror en del, han er en pige. Men vi har nu ikke problemer med hanhunde i hans fjæs. Charlie er så nem, han går selv i en nydelig bue udenom hunde, som er meget fremfusende eller begynder at springe frem i deres snor for at hige sig hen til ham. Det gider han ikke. Tager de det roligt, så vil han til gengæld gerne hilse.

Får vi hanhundeballade, så må vi se på det. Og de kommer jo netop til at komme gående sammen størstedelen af tiden, såeh ... det går nok.

 

Tusind tak, hvor er du altså sød - ja, jeg mangler jo stadig kaniner, jeg vil så gerne have en eller to hollændere. Men når jeg får mulighed for et stort udebur, så skal det være! :mrgreen:

 

 

He he, jeg er så vant til den der: ''Er det en hun-hund''. Øh ja... ''Okay, så kan de godt hilse!!'' (og så kommer macho hunden trækkende og pustende i stram snor over til os. :rolleyes::lol: Nå, skal ikke se mig for fin. Vi har selv haft en meger egetkønsagreesiv (men dameglad) gravhund. Og dengang gjorde man jo lidt det samme... Var ikke klar over, hvor træls det kunne være for tæverne.

 

Hvor hyggeligt med sådan en lille dyrezoo. Vi har ikke katte længere oga allergi, så jeg savner sådan min lille ''besætning'' herhjemme at passe. Så jeg kan tydeligt sætte mig ind i, hvordan du har det.

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
He he, jeg er så vant til den der: ''Er det en hun-hund''. Øh ja... ''Okay, så kan de godt hilse!!'' (og så kommer macho hunden trækkende og pustende i stram snor over til os. :rolleyes::lol: Nå, skal ikke se mig for fin. Vi har selv haft en meger egetkønsagreesiv (men dameglad) gravhund. Og dengang gjorde man jo lidt det samme... Var ikke klar over, hvor træls det kunne være for tæverne.

 

Hvor hyggeligt med sådan en lille dyrezoo. Vi har ikke katte længere oga allergi, så jeg savner sådan min lille ''besætning'' herhjemme at passe. Så jeg kan tydeligt sætte mig ind i, hvordan du har det.

:-)

 

Hehe ... folk gør det samme med os. "Er det en hanhund?" - "Ja, men han er kastreret." - "Nå, ja, så er der ingen problemer" og så kommer de. Men som sagt går Charlie udenom, hvis de er de der helt halsende, overivrige nogle, og det når folk at opfange, at han gør.

Ja, det er fantastisk med sådan en puttepelsfamilie. Kan godt forstå du savner kattene. Jeg elsker den måde, Charlie og Bowie supplerer hinanden på, hendes kattesind og værdighed og generelle væremåde, som er så forskellig fra Charlies, og så alligevel ikke. Og hun er jo gået med på aftentur også når vi havde den lille hvalp med, så jeg regner da med, at det gider hun også godt med sin nye bror.

 

Har i øvrigt været til brunch hos min mor i dag - og hun blev sgu glad! Jeg troede jo ikke, at hun ville synes, det var en god ide, så jeg har ikke sagt noget før nu, hvor det er besluttet (jow, havde vævet lidt om en anden hund for nylig, men ikke sådan at det lå fast, og der var hun bare lunken og troede vist ikke, det var noget). Regnede med at hun ville protestere og at hun så skulle charmes til det, når hunden kommer, fordi hun altid er sådan lidt "arhj, ikke flere dyr", men hun var helt cool. Og da vi sad og snakkede om det var hun totalt glad for alle de ting, jeg har tænkt over i forbindelse med det. Og var bare med på den. Hun er så glad for Charlie og sådan, som han er blevet efter han kom over sin fremmedskyhed, så hun syntes bare, det bliver godt for både Charlie og mig, så det er så fedt. Yay! :banan:

Hun kan heller aldrig styre sig med mængderne af godbidder til Charlie, jeg er altid nervøs om han nu skal få dårlig mave, når vi har været der, fordi hun stanger ham ost og hakkebøf og steg og hvad ved jeg. Så det er nok godt, at hun så skal fordele det på to hunde, hahaha.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...