Hop til indhold

Da to blev til tre....


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Miina er landet :klap:

 

Jeg synes det fortjener sin helt egen tråd, da det jo er en ny start og et nyt liv for os alle der venter forude.

 

Indtil videre er det gået SÅ fint.

 

Miina og Kaia elsker hinanden og deler legetøj og gnaveben - Og de ligger og maser sig sammen på sofaen :lun:

Bamse er stadig en smule for forelsket i Miina og skal liiige finde ud af hvor hendes grænser går, men det bliver bedre og bedre for hvert minut der går.

 

Miina siger selv fra og giver ham en skideballe, hvis han bliver for nærgående, hvilket Bamse fint respektere og trækker sig lidt tilbage. Men han kæmper en ihærdig kamp for at vinde hendes gunst.

Han laver playbow, lægger sig på ryggen, ruller rundt, laver kærligheds lyde og puffer lidt til hende, og hun er så småt begyndt at tø lidt op og giver ham lidt legesyge dask i fjæset :mrgreen:

Når han så tror, at NU er den hjemme, så får han lige en skideballe fordi han mosler for meget :stupid:

 

Men de ligger alle tre og slapper af, hhv. i sofaen, på en stol og på gulvet - Helt uden problemer!! De deler også gerne sofa med hinanden og ligger i en stor bunke ovenpå os :lun:

 

Udenfor spurter alle 3 rundt og hygger sig - Tornadoerne er ved at vise Miina hvordan man fanger mus og graver hele haven op. Faktisk er Miina den mest velopdragne af dem :oops:

 

Så kommer min "kære" svigermor pludselig dumpende.. Hun har bare ingen situationsfornemmelse. Synes ikke hun kan være bekendt at fise herud, når hun udemærket godt ved, at Miina lige er kommet i dag.

Heldigvis er Miina helt fantastisk og tog det med ophøjet ro.

Hun satte sig bare på skødet af svigermor - Og hoppede derefter over på skødet af min mands lillesøster på 13, som hun fik sig gevaldig charmeret sig ind på.

 

Hundene faldt lynhurtigt til ro igen og jeg er noget imponeret over, hvor afslappet de alle 3 tager det hele. :5up:

Må indrømme jeg er noget overrasket over hvor nemt det er gået og hvor meget hjemme Miina allerede føler sig... Bare siden jeg startede med at skrive indlægget, har hun indtaget sofaen og leget med Bamse :5up:

Hun kan nemlig ikke heeelt holde sig væk, når Bamse og Kaia går i gang :mrgreen:

Tror hun synes det er lidt mærkeligt, at Kaia bare kanøfler store farlige Bamse - Og Kaia er sindssygt god til lige at tjekke om Miina nu er OK og godt tilpas, hvis Bamse har være lidt for nærgående overfor Miina.

 

Glæder mig helt sindssygt til at komme i gang med at træne med Miina for hun viser allerede en enorm arbejdsiver, så jeg er lidt spændt på at se, hvad det kan blive til....

 

Og så er det vist billed tid.... I må lige nøjes med nogle dårligt belyste og uredigerede billeder.

Men er sikker på i tilgiver mig, når i ser de kære små kræ :mrgreen:

DSC_0110.jpg

DSC_0202.jpg

DSC_0197.jpg

DSC_0194.jpg

DSC_0190.jpg

DSC_0180.jpg

DSC_0178.jpg

DSC_0171.jpg

DSC_0162.jpg

DSC_0140.jpg

DSC_0130.jpg

DSC_0129.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 74
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så fint og hyggeligt og dejlige billeder :lun:

 

Jeg har tydeligvis ikke fulgt med, for sidst jeg hørte dig snakke om hund nr 3, så var det debat om hvorvidt I skulle have en selskabs-sag nu... eller en border senere :vedikke:

 

Men jeg kan se, at det er endt med nu :mrgreen: Hun ligner umiddelbart noget kooiker-blanding? eller?

j

a, jeg er blank - fortæl alt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
neeiiiiiii hvor de klæder hinanden!!! :hjerte: :lun: :hjerte:

 

Man kan godt se at Miina er lidt betuttet over Bamse i starten, men det går snart over igen er jeg sikker på :hjerte:

 

Ja, de passer helt vildt godt sammen.

Især Miina og Kaia skulle man tro, havde kendt hinanden i evigheder. :lun:

 

Tror også nok hun snart vænner sig til Bamse - Han vil jo intet ondt.

Og det går allerede meget fremad. De putter sammen og hun kan sagtens fise rundt i fred nu - Det er kun i leg, at hun ikke helt kan finde ud af, at han er så stor og kluntet. :blink:

 

Hun er gået kold i skødet på mig nu :lun:

 

Skønne billeder af skønne hunde. Tillykke med hende :-)

Taaark!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Så fint og hyggeligt og dejlige billeder :lun:

 

Jeg har tydeligvis ikke fulgt med, for sidst jeg hørte dig snakke om hund nr 3, så var det debat om hvorvidt I skulle have en selskabs-sag nu... eller en border senere :vedikke:

 

Men jeg kan se, at det er endt med nu :mrgreen: Hun ligner umiddelbart noget kooiker-blanding? eller?

j

a, jeg er blank - fortæl alt :mrgreen:

Haha... Ja, det har ellers været undervejs i et godt stykke tid.

 

Men Miina er en blanding af en islandsk fårehund og cavalier og hun er 2 år gammel.

 

Tror måske der kunne gemme sig en lille arbejdsnarkoman i hende, så nu må vi lige se om der er tid og plads til en border senere.

Men det tager vi til den tid.

Lige nu, så er det bare dejligt at kræene opføre sig så pænt overfor hinanden :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldige Miina, skønt sted hun er kommet sådan et dejligt sted hen. De ser alle 3 ud til at hygge sig gevaldigt med hinanden. :lun:

 

 

Havde glædet mig til at se hende ved siden af Kaia, så man kunne samenligne, nu hvor de begge er cavalier-/ spidshundeblandinger (?). De er faktisk meget forskellige. Nok primært pga ører og hale.

 

Bliver dejligt at følge dem fremover. Håber det kommet til at gå rigtig godt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhr, hvor nogle skønne billeder, hvor er Bamse sød, der hvor han går i playbow :mrgreen: Det her billede er altså også helt vildt sødt, som om Kaia lige tjekker om Miina er ok:

69514d1319990164-da-blev-til-tre-dsc_0109.jpg

 

I det hele taget nogle super dejlige billeder af alle tre, er sikker på de får det fantastisk sammen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Heldige Miina, skønt sted hun er kommet sådan et dejligt sted hen. De ser alle 3 ud til at hygge sig gevaldigt med hinanden. :lun:

 

 

Havde glædet mig til at se hende ved siden af Kaia, så man kunne samenligne, nu hvor de begge er cavalier-/ spidshundeblandinger (?). De er faktisk meget forskellige. Nok primært pga ører og hale.

 

Bliver dejligt at følge dem fremover. Håber det kommet til at gå rigtig godt. :-)

 

Kaia er cavalier/coton/fransk bulldog, så vidt jeg husker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Heldige Miina, skønt sted hun er kommet sådan et dejligt sted hen. De ser alle 3 ud til at hygge sig gevaldigt med hinanden. :lun:

 

 

Havde glædet mig til at se hende ved siden af Kaia, så man kunne samenligne, nu hvor de begge er cavalier-/ spidshundeblandinger (?). De er faktisk meget forskellige. Nok primært pga ører og hale.

 

Bliver dejligt at følge dem fremover. Håber det kommet til at gå rigtig godt. :-)

 

Kaia er en cavalier, fransk bulldog og coton blanding - Så der er en del forskel på blandingerne, selvom de begge er halv cavalier.

 

Af sind minder de en del om hinanden.

Miina er lidt skarpere og siger noget mere fra end Kaia nogensinde vil gøre - Intet unormalt eller reelt skarpt. Det er bare i forhold til lille bløde Kaia, der er lidt mere dame i hende.

 

Ellers er de lige lalleglade og opmærksomhedssøgende - Og elsker begge at hygge og ligge så tæt som muligt. :lun:

 

Kaia synes godt nok Miina er en sjov en og ser hende lidt an. Hun render i røven på hende hele tiden og finder alt muligt legetøj og prøver at lokke Miina til at lege konstant :mrgreen:

Det lykkes så ikke lige så godt i øjeblikket, for Miina er temmelig træt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvor er det dejligt at høre og se at det er gået så godt med sammenføringen :5up:

Så indtil videre har I ikke oplevet nogle af de problemer som forrige ejer havde ?

 

Både og - Hun gør' en del, når hun høre noget hun synes lyder mystisk.

Men det er ingen problemer at stoppe hende igen og der er ikke så frygtelig meget at gø af herude midt i ingenting. ;-)

 

Hun har ikke sagt noget til, at vi er kommet og gået lidt i dag, når vi skulle ud til fyret og ordne lidt småting i haven, så der er ikke noget der tyder på alenehjemme problemer :5up:

 

I det hele taget er hun meget harmonisk og nem. Hun bevæger sig rundt og opføre sig som om hun har været her i flere uger.

Hundene er allerede faldet meget til ro og hende og Bamse er så småt ved at finde ud af hvordan de skal omgås hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Hihi... Sidder simpelthen og griner og smiler hele tiden.

 

Miina og Kaia minder SÅ meget om hinanden.

 

De fik begge mast sig op i hovedet på mig og over-kyssede mig. For bagefter at kysse på hinanden :mrgreen:

 

Så får Miina den fine ide, at finde et stykke legetøj, som hun stikker i hovedet på Kaia, så de kan ligge og gnave i hver deres ende af det....

Og brummer Bamse af hende, fordi hun mosler rundt, så får han da bare et dask i hovedet og så kan han bare tie stille, kan han :sjov:

 

Pludselig fik Kaia og Miina så den ide, at hele huset skulle væltes i jagt på et pivdyr, som de skiftes til at have... Nøj hvor de hyggede sig :lun:

 

Bamse er ved at fange ideen med at Miina skal bo her.... Han kan jo bare ligge og fede den, og blive nusset om, mens tøserne skaber sig tosset :5up:

 

Hold da op hvor sker der bare meget imellem sådan nogle kræ på få timer - Det er helt vildt sjovt at se hvordan de hele tiden lære hinanden at kende og hele tiden rykker grænser for hvad der er tilladt og for hvordan man omgås hinanden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Både og - Hun gør' en del, når hun høre noget hun synes lyder mystisk.

Men det er ingen problemer at stoppe hende igen og der er ikke så frygtelig meget at gø af herude midt i ingenting. ;-)

 

Hun har ikke sagt noget til, at vi er kommet og gået lidt i dag, når vi skulle ud til fyret og ordne lidt småting i haven, så der er ikke noget der tyder på alenehjemme problemer :5up:

 

I det hele taget er hun meget harmonisk og nem. Hun bevæger sig rundt og opføre sig som om hun har været her i flere uger.

Hundene er allerede faldet meget til ro og hende og Bamse er så småt ved at finde ud af hvordan de skal omgås hinanden.

 

Hvor er det en fantastisk beretning om dét der er foregået siden vi tog afsted :lun: - men her er bare så TOMT og frygteligt STILLE!

Vi savner Miina men er lykkelige over, at hun får så godt et nyt hjem hos jer, når nu vi ikke kan beholde hende pga vores dumme nabo!

Min mand har faktisk lige foreslået at vi kommer op for at hente hende igen - men det ved jeg nu ikke hvad I ville sige til ;-)... Bare roligt, det var nu kun en spøg!

 

Jeg er vild med billederne hvor Bamse gør sig til overfor Miina og Kaia ser til!!

 

Herhjemme har vores eneste og store problem jo desværre været alt det gøen - og ingen aleneproblemer, kun ift at de ikke kunne være i haven uden at drive naboen til vanvid mens vi var væk!

Hun har aldrig ødelagt noget, haft uheld eller lign når de har været alene.

 

Herhjemme kan vi godt mærke at der er rejst en stor personlighed og en stor del af vores hjerte - men Minimis (den ene af vores katte) passer godt på Nalle, og sørger for at han ikke føler sig alt for alene.

De har ligget tæt i sofaen i aften :lun:

 

Det er ikke sikkert jeg ellers kommer til at kommentere så meget herinde, men jeg skal helt sikkert læse med og se hvordan det går fremadrettet!!

 

Tusind tak til jer for at tage vores skat til er og give hende et skønt hjem!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...