Hop til indhold

Min hund er blevet bidt af en muskelhund


KarinaO
 Share

Recommended Posts

Jeg "gider" ikke læse de andres indlæg... :genert:

 

Kontakt ham og få ham til at betale dyrlæge regningen og påpege over for ham at det er MEGET dumt han har den løs, uanset grund, så må han få en 10-20 meter linie i form af reb/tøjsnor/pressing elastik. Og håber han gør noget ved det, for han resiekre at miste sin hund og det er hans hunds liv at "leger" med.

 

Og vil han ikke betale bliver du nød til at melde ham.

 

Og så lidt nus til tøsen :ae: håber hun kommer psykisk godt ud af det...

 

 

 

Jeg ringede selv til politiet da en amstaff sprang på cujo, de vilel dog intet gøre hvis ikke ejeren af den anden hund ville betale regningen, vi kunne dog behandle de få bidmærker selv da de ikke var dybe.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 140
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Håber også, at I kommer jer uden mèn.

Det er noget, der sætter sig rigtigt dybt, i ens bevidsthed, når man har været ude for den slags oplevelser.

Jeg synes det er rigtigt svært,at slappe af fremover i lufte situationer, når man har oplevet, at ens hund har været ude for et angreb.

Det har det ihvertfald været for mig, selv om jeg gør hvad jeg kan for, at virke upåvirket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg ked af, at det er sket :ae:

 

Jeg har engang haft den "bidende hund". Godt nok var det den anden hund, der hoppede ind i munden på min hund, men det var min hunds tand, der lavede hullet. Hunden blev tilset af dyrlæge og jeg betalte regningen. Derefter meldte jeg det selv til min egen forsikring, som så refunderede alt pånær selvrisiko. Det er ikke dig, der skal melde det til forsikringen - det er ham.

 

Mht at politianmelde. Ville du anmelde det, hvis det var en labrador? Eller en schæfer? Jeg ved ikke selv, om jeg ville....uanset race. Det kommer nok an på rigtig meget - og ejeren :genert: Ejeren af den labrador, der bed min tæve i nakken, ville jeg gerne have meldt. Men vedkommende stak af...efter at have svinet mig til :???: Der synes jeg, at ham her i det mindste er ansvarlig nok til ikke at løbe. Men han bør få styr på sine forhold - snor/mundkurv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg ked af, at det er sket :ae:

 

Jeg har engang haft den "bidende hund". Godt nok var det den anden hund, der hoppede ind i munden på min hund, men det var min hunds tand, der lavede hullet. Hunden blev tilset af dyrlæge og jeg betalte regningen. Derefter meldte jeg det selv til min egen forsikring, som så refunderede alt pånær selvrisiko. Det er ikke dig, der skal melde det til forsikringen - det er ham.

 

Mht at politianmelde. Ville du anmelde det, hvis det var en labrador? Eller en schæfer? Jeg ved ikke selv, om jeg ville....uanset race. Det kommer nok an på rigtig meget - og ejeren :genert: Ejeren af den labrador, der bed min tæve i nakken, ville jeg gerne have meldt. Men vedkommende stak af...efter at have svinet mig til :???: Der synes jeg, at ham her i det mindste er ansvarlig nok til ikke at løbe. Men han bør få styr på sine forhold - snor/mundkurv.

 

Hvis mine hunde blev skambidt ville jeg melde uanset race og uanset hvilke af vores hunde den havde bidt.

 

Kom der "kun" et bid/sår ville jeg sandsynligvis nøjes med at ejer skulle betale eller så anmelde. Når skaden er meget begrænset og under uheldige omstændigheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis mine hunde blev skambidt ville jeg melde uanset race og uanset hvilke af vores hunde den havde bidt.

 

Kom der "kun" et bid/sår ville jeg sandsynligvis nøjes med at ejer skulle betale eller så anmelde. Når skaden er meget begrænset og under uheldige omstændigheder.

 

Skambidning - enig. Det andet....jeg ved det virkelig ikke. Jeg tror ikke, det der skete med min tæve, kan kaldes skambidning. Men jeg var ikke i tvivl om, at ejeren burde være anmeldt. (psykopatejer, der skældte mig ud, fordi hendes hund bed min hund - og derefter tog benene på nakken)

 

Det er det der med omstændighederne. Jeg synes de omstændigheder her er lidt mere end uheldige, da ejeren godt ved, at hans hund ikke kan med andre hunde. Han burde have udvist mere ansvar INDEN det skete og have taget sin hund i lang line/mundkurv på (uanset race igen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skambidning - enig. Det andet....jeg ved det virkelig ikke. Jeg tror ikke, det der skete med min tæve, kan kaldes skambidning. Men jeg var ikke i tvivl om, at ejeren burde være anmeldt. (psykopatejer, der skældte mig ud, fordi hendes hund bed min hund - og derefter tog benene på nakken)

 

Det er det der med omstændighederne. Jeg synes de omstændigheder her er lidt mere end uheldige, da ejeren godt ved, at hans hund ikke kan med andre hunde. Han burde have udvist mere ansvar INDEN det skete og have taget sin hund i lang line/mundkurv på (uanset race igen)

 

Ved ikke rigtig hvad du svarer på? jeg ville da anmelde pågående sag hvis ejer ikke tog advarslerne til selv eller ville betale... men også svært når man ikke rigtig selv har været der hvor "slemt" man har oplevet det, hunden var oppe og kører af andre årsager og har muligvis gjort det værre. Kan være jeg nok havde anmeldt det hvis jeg selv stod i situationen når man kan "hører" ejer indrømmer han faktisk er uansvarlig når han kender sin hunds "holdning" til andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

totalt umotiveret overfald som dette ville jeg altid melde - og jeg har jo også selv gjort det. særligt når ejeren giver udtryk for, at han er klar over, at hunden har et problem med andre hunde, mon ikke han ved det, fordi det ikke er første gang? men det kan vi jo ikke vide. "klammeri" mellem to hunde ville jeg tilgengæld ikke melde med mindre der var tale om decideret skambidning, den slags er hvad der sker. men en løs hund der kommer flyvende fra lang afstand og sætter sine tænder i en anden hund. den er jo farlig for ALLE hunde der færdes i området, og jeg er stadig rasende på ejeren over, at han overhovedet løber den risiko på både sin egen og andres hundes vegne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke rigtig hvad du svarer på? jeg ville da anmelde pågående sag hvis ejer ikke tog advarslerne til selv eller ville betale... men også svært når man ikke rigtig selv har været der hvor "slemt" man har oplevet det, hunden var oppe og kører af andre årsager og har muligvis gjort det værre. Kan være jeg nok havde anmeldt det hvis jeg selv stod i situationen når man kan "hører" ejer indrømmer han faktisk er uansvarlig når han kender sin hunds "holdning" til andre hunde.

 

Jeg tror bare, jeg "snakker" :genert: Sådan skriver, hvad jeg sidder og tænker. Ikke decideret noget svar på noget. Det var bare dit indlæg, der fik flere tanker i gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

totalt umotiveret overfald som dette ville jeg altid melde - og jeg har jo også selv gjort det. særligt når ejeren giver udtryk for, at han er klar over, at hunden har et problem med andre hunde, mon ikke han ved det, fordi det ikke er første gang? men det kan vi jo ikke vide. "klammeri" mellem to hunde ville jeg tilgengæld ikke melde med mindre der var tale om decideret skambidning, den slags er hvad der sker. men en løs hund der kommer flyvende fra lang afstand og sætter sine tænder i en anden hund. den er jo farlig for ALLE hunde der færdes i området, og jeg er stadig rasende på ejeren over, at han overhovedet løber den risiko på både sin egen og andres hundes vegne.

 

:hmm: rigtigt nok..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejeren burde have sat snor på sin hund for længe siden, han har forpasset chancen og jeg ville anmelde ham, så du (og alle andre) kan gå uden at frygte et angreb fra den kant. Synd for hunden, men endnu mere synd, for alle dem, der risikerer at blive angrebet fremover.

 

totalt umotiveret overfald som dette ville jeg altid melde - og jeg har jo også selv gjort det. særligt når ejeren giver udtryk for, at han er klar over, at hunden har et problem med andre hunde, mon ikke han ved det, fordi det ikke er første gang? men det kan vi jo ikke vide. "klammeri" mellem to hunde ville jeg tilgengæld ikke melde med mindre der var tale om decideret skambidning, den slags er hvad der sker. men en løs hund der kommer flyvende fra lang afstand og sætter sine tænder i en anden hund. den er jo farlig for ALLE hunde der færdes i området, og jeg er stadig rasende på ejeren over, at han overhovedet løber den risiko på både sin egen og andres hundes vegne.

 

Helt enig med ovenstående indlæg. Du har ingen mulighed for at vide, om ejeren fremover holder sin hund i snor, selv du "truer" ham med ellers at politianmelde. Og det er en risiko for alle andre hunde i området (jeg tror ligesom de andre ikke, at man skal frygte for, at mennesker bliver bidt, heller ikke børn - aggressivitet overfor andre hunde overføres jo ikke bare sådan på mennesker). Og i princippet kan det være sket før, hvor ejeren betalte dyrlægeregningen og lovede at tage sine forholdsregler fremover, og sagen derfor aldrig gik videre. Det er jo slet ikke sikkert, men så længe der ikke ligger en politianmeldelse, er det ikke til at vide. Og du kender ikke manden og ved derfor ikke, hvor fornuftig/ikke fornuftig han i virkeligheden er.

 

Og ellers bare rigtig mange :ae: :ae: :ae: til dig og Gracie, føj for en ubehagelig oplevelse.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal helt klart anmelde et til politiet. Det er et reelt overfald, hunden må ikke være løs og uden mundkurv hvis det er en listehund, ejeren ved hunden bider. Der er for mig ikke så meget at tænke over.

Selvom det ikke er direkte skambidning ville det måske være blevet det hvis ikke ejeren havde fået sparket hunden væk...

 

Jeg håber Gracie har det godt :ae:

Det "positive" i denne sag er at Gracie så hunden komme, så hun derfor højst sandsynligt ikke er lige så hårdt mentalt mærket som når et overfald sker bagfra.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste der gør det svært ved anmeldelse er at man ved at det er hunden der bøder med sit liv nu og her pga. sin ejer.

Men i baghovedet kan man ikke undlade og tænke som Sonja77, ejeren kan have været ude for det før og derfor ved den har det sådan, men det aldrig er blevet værre end "kun" sår og ingen døde hunde...men næste gang kan det være den rammer "rigtigt" på en mindre hund der dør af det...

 

Selvom det er synd for hunden den skal bøde for sin ejers dumheder, kan man jo forhindre en anden hunds død...

 

Det er svært når man ved med 99 % sikkerhed at hunden nok bliver dømt til aflivning? afhænger af den betjent man får fat i jo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det eneste der gør det svært ved anmeldelse er at man ved at det er hunden der bøder med sit liv nu og her pga. sin ejer.

Men i baghovedet kan man ikke undlade og tænke som Sonja77, ejeren kan have været ude for det før og derfor ved den har det sådan, men det aldrig er blevet værre end "kun" sår og ingen døde hunde...men næste gang kan det være den rammer "rigtigt" på en mindre hund der dør af det...

 

Selvom det er synd for hunden den skal bøde for sin ejers dumheder, kan man jo forhindre en anden hunds død...

 

Det er svært når man ved med 99 % sikkerhed at hunden nok bliver dømt til aflivning? afhænger af den betjent man får fat i jo.

 

Jeg er altså ikke så sikker på, at det ender med aflivning? Særligt hvis Karina ikke er hysterisk, når hun snakker med politiet, men nøgternt fortæller, hvad der skete, og at der er et sår, men at det ikke er skambidning. Så bør det ifølge loven vel blive til en bøde og naturligvis en løftet pegefinger om at overholde loven med snor og mundkurv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er altså ikke så sikker på, at det ender med aflivning? Særligt hvis Karina ikke er hysterisk, når hun snakker med politiet, men nøgternt fortæller, hvad der skete, og at der er et sår, men at det ikke er skambidning. Så bør det ifølge loven vel blive til en bøde og naturligvis en løftet pegefinger om at overholde loven med snor og mundkurv?

Der er stor forskel på loven og måden den håndhæves på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er lidt splittet i om han skal anmeldes eller ej.

 

Selvfølgelig er det ikke ok, at hans hund umotiveret springer på din hund, men han virkede brødbetynget og gav dig sit navn og nummer - han tog ansvar og du har derved mulighed for, at få betalt dyrlægeregningen.

Vil han ikke det, så ville jeg ringe. Og er ganske sikker på, at han har fået sig en forskrækkelse, der nok kunne gøre, at han holder sin hund i snor. Om ikke andet, så var det da en mulighed at du foreslår det når du ringer og beder ham dække dyrlægeregningen.

 

Forleden blev min søns farmors hund overfaldet af 2 hunde der løb løs. Hundeføreren var ligeglad og gik videre. Jeg snakkede i telefon med farmor og opfordrede til at ringe til politiet, da det nu er anden gang den ene af hundene springer på farmors hund. 1. gang var i ejers have hvor farmor var på besøg mens hunden ikke var hjemme. Den kom så og blev bare lukket ind af havelågen.

 

Hvis du møder hund og ejer igen og du observerer, at hunden løber løs, så ville jeg ikke tøve med at ringe og melde det på baggrund af dine oplevelser med hunden.

 

Og god bedring med hende.

 

Gitte

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Har sådan tænkt på jer, håber der snart kommer en update...

 

Jeg er slet ikke i tvivl om, at han da klart skal meldes! Ejeren har tydeligvis ikke styr på sin hund, han udtaler at den ikke kan med andre hunde, og alligvel har han den gående løs!

 

Jeg tænker på, at det kunne være endt meget værre, hvad nu hvis ejeren ikke havde været så hurtigt henne ved sin hund, hvis han ikke kunne få den til at slippe, så tror jeg nok at Gracie ville have pådraget sig en del flere skader...

 

Jeg kan heller ikke lade være med at tænke på, hvis det var Duffy som var blevet overfaldet af hunden, så tror jeg næppe hun havde sluppet så let i og med at hun er en lille hund, og det kan jo altså gå lynhurtigt galt...

 

Forstår slet ikke, hvorfor man kan være i tvivl om vedkommende skal meldes - og her er jeg fuldstændig ligeglad med, hvilken race der er tale om, faktum er at hunden/ejeren er uansvarlige og farlige for andre hundeejere at have gående rundt, selvfølgelig skal det meldes til politiet...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg håber i har det bedre i dag, når der nu er gået noget tid, håber det går godt hos dyrlægen.

 

Andmelde eller ej? ja jeg ville, det der flere grunde til, men mest det at han godt vidste, at hans hund ikke kunne lide andre hunde, hvilke kunne tyde på den havde gjort det før, det er der ingen af os der ved, men så kan man spørge, hvor mange "små" angreb skal der til, før han skal meldes?? jeg syndes ikke man skal vente til det bliver til skambidning... jeg kunne forestille mig, at en lille hund var kommet en del mere til skade..

 

 

Jeg håber så bare det viser sig, at han ikke har snydt dig med forkert navn og nummer. jeg ved ikke, om han har været lige så meget i chock som dig igår over hændelsen?? for desværre hører man jo om , at der nogle som giver forkerte oplysninger. specielt hvis det er sket før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres svar. Det hjælper mig at læse hvad andre tænker.:kys:

 

Gracie har været ved dyrlægen i dag. Hun har 2 sår der var gået igennem huden og et overfladisk. De er blevet renset og barberet, og hun har fået smertestillende og pencillin til de næste 10 dage.... Og jeg er 1000 kr fattigere, så jeg håber dælme ejeren af amstaffen betaler.

 

Gracie er glad, og hilser som vanligt venligt på andre hunde. Det er dejligt at se.:lun:

 

Det er straks værre med mig, jeg kan mærke jeg har meget svært ved at slappe af, og at jeg skal passe på ikke at overføre det til Gracie.

 

Nej, der er heldigvis ikke tale om skambidning, men det kunne meget vel være endt sådan, hvis ejeren ikke havde fået fjernet sin hund så hurtigt. Derudover tror jeg at jeg skal være glad for at hun ikke er en lille hund, og at hun har så meget pels, da den som sagt havde forsøgt at bide hende i halsen, maven og lysken. Og så så hun den komme, stoppede op, og har sandsynligvis forsøgt at dæmpe den.

Jeg er nu også stadig bekymret for om den kunne finde på at skade mennesker. Tænk hvis det var en lille hund, og jeg havde taget den op på armen??

 

Det der med at vende tingene på hovedet med snak om, hvis det nu var Gracie der havde bidt, synes jeg ikke jeg kan bruge til noget.

Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at hun aldrig nogen sinde vil komme til at bide en anden hund i selvforsvar, og at ejeren ville kunne skabe problemer for mig.

Men jeg kan garantere at hun ALDRIG NOGEN SINDE vil kunne finde på helt umotiveret at angribe en hund der passerer forbi flere hundrede meter fra hende. Hvis jeg vidste hun havde tendens til det, havde jeg taget mine forholdsregler med at give hende mundkurv på, lade være med at lege jagtlege med hende, ikke gået løs med hende offentige steder osv.

 

Deri ligger hele forskellen på min hund og den hund der angreb hende.

Så ja, jeg overvejer at melde ham, og jeg vil gerne tale med ham om evt. aflivning af hunden, efterssom han ikke har kunnet finde ud af at tage sine forholdsregler, når han ved hans hhund er agressiv. Jeg synes nemlig ikkke det er synd for dyr at dø. Det er kun synd for deres ejere, og jeg er ikke sikker på at ejeren her, bør have sådan en hund.

Som sådan har det intet med race at gøre - det er hele episoden der bekymrer mig, og det havde været det samme, hvis det var en golden retriever der havde angrebet hende på den måde. Nu er der så tale om en listehund, og da loven er anderles for dem, er jeg lidt ii tvivl om hvad jeg skal synes og hvordan jeg skal handle.

 

Jeg prøver virkelig at være fordomsfri og åben over for listehundeejerne, for jeg VED godt der finde søde listehunde med søde ejere, og jeg er på ingen måde hysterisk.

F.eks. fik Gracie sidste sommer lov at lege med en listehund vi mødte i skoven. Det var en helt enorm blanding af nogle racer jeg har glemt, og ejeren (en narkoman/drankertype) lagde ikke skjul på at han godt vidste det var en listehund og han kendte til loven, som lige var trådt i kraft.

Da jeg kom hjem, opdagede jeg at kæmpehunden havde bidt hul i hendes nakke/hoved, så det blødte.

Hunden var som sagt enorm, og de havde leget løbelege i skoven, og jeg tænker at den ved et uheld er kommet til at tage for hårdt fat i Gracie i leg, fordi den ikke selv har været helt bevidst om sin egen størrelse og styrke.

Altså en helt anden situation end den jeg oplevede i går, og jeg ville aldrig overvejde at melde ejeren, eftersom jeg anså det som et uheld.

 

Det blev en længere smøre, men selvom jeg godt ville kunne sige at jeg er ligeglad med hvad andre synes om mig, så er det alligevel lidt vigtigt for mig at forklare, at jeg ikke selv synes jeg hverken er hysterisk eller urimelig mht den den hund i går.

 

Men endnu engang tak fordi I vil dele jeres tanker og holdninger med mig.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej du er hverken hysterisk eller andet :kys:

 

Og nej det er ikke en sjov eller behagelig oplevelse, har prøvet en gang så voldsomt som du beskriver. Og 5-6 gange hvor de kun fik fat i hinanden og ejer stod ved siden af og kunne tag sit løse kræ..

Og det tager tid at komme over og føle sig tryg når man ser løse hunde ect. Jeg er det stadigvæk ikke 100 %, men det er mest pga. jeg ved cujo ville tage kampen op hvis det var en sur hanhund.

 

Så kom du bare af med de ting du har behov for :o)

 

Og nus tøsen fra os :ae:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at flertallet der har svaret her i tråden ikke finder mig urimelig.

Det var mere til Ascha og andre med en lignende holdninger, som læser med, men som ikke tør/vil tilkendegive deres tanker og holdninger i tråden.

Men altså.... jeg har læst alle indlæg, og jeg sætter pris på dem alle sammen, også de der skulle antyde at jeg er helt gak. :-) Jeg vil bare gerne forsvare mig.

 

Og da tråden er blevet så lang, siden jeg sidst var på, kan jeg ikke overskue at svare hver enkelt eller pille afsnit ud og besvare, så jeg valgte bare at skrive en fælles besked til alle.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...