Hop til indhold

Er Hunde-Forum et forum for hunde?.


Ascha
 Share

Recommended Posts

sådan en som den her. der handler om, hvordan vi gør tingene. mit problem med dem er, at de oftest udspringer af en eller anden lidt vagt defineret utilfredshed, og at diskussionen kun meget sjældent bliver konstruktiv. plus at jeg synes, at det er grundlæggende frugtesløst + en lille smule .... ja, jeg ved ikke. ubehageligt .... at kritisere en kollektiv kultur, hvem er det lige, der skal gå ind og lave ændringen, og hvem er det lige, der kritiseres? så kan vi bare allesammen sidde og føle os skyldige og stå til regnskab, og alligevel er det jo komplet umuligt at ændre noget uden at starte med sig selv.

 

Men hvis man har den holdning, så kan man jo aldrig tillade sig at diskutere en udvikling på HF? Skal man så bare lade stå til for ikke at træde nogen over tæerne? Hvad nu hvis alle er enige, men ingen gør noget, for ikke at starte en metatråd?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 296
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Engang i en debat om hunde, der besørger på kirkegårde, var jeg ret direkte og skrev at mine både tisser og skidder på kirkegårde og jeg kan ikke se det slemme i det - fik mange karmabeskeder på det indlæg hvor der stod 'jeg lader også min hund tisse / hømme på kirkegårde, men tør ikke skrive det i tråden'

 

:ae: jeg er elendig til at formulere, så vær ikke bekymret - ville bare frem til, at Aslan måske har lidt ret (i at folk ikke vil stå frem, for orker ikke de svar, der kan komme)

 

Joh, men sådan er det vel at være på en debatside? :genert: Dermed ikke sagt at man bare skal overfalde hinanden ud fra din devise om at slå først og hårdest :mrgreen: men hvis man skriver noget så kommer der jo en respons og ofte er det jo sådan at "som man råber i skoven..." :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår heller ikke dem der ikke tør, men måske lidt dem der ikke orker, med slå hårdt og først, mente jeg lidt - bare sig det som det er, uden omsvøb og som den første, der er med garanti andre, der sidder og tænker det samme. Tror / håber ikke jeg har overfaldet nogen herinde :hmm:

 

Men nu vil jeg læne mig tilbage og nyde alle de hundetråde DU laver :klap: mindst to hundetråde, før du må sludre igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Igen... jeg er ny og blander mig derfor ikke andet end mit lille pip i starten ;-)

Men som udenforstående sidder jeg egentlig bare med den tanke, at formålet med sådan en tråd vel nærmere er at belyse eller oplyse, fremfor at "have ret" eller lave regler?

 

:klap:Du behøver ikke kun at pippe, du har fanget pointen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis man har den holdning, så kan man jo aldrig tillade sig at diskutere en udvikling på HF? Skal man så bare lade stå til for ikke at træde nogen over tæerne? Hvad nu hvis alle er enige, men ingen gør noget, for ikke at starte en metatråd?

 

man må bestemt gerne. personligt gør det mig bare meget træt, jeg synes, at det er ubehageligt, konfliktskabende, grøfte-gravende og ukonstruktivt - langt størsteparten af gangene. og jeg har endnu aldrig oplevet det føre til noget godt - eller føre til noget som helst overhovedet.

 

men ok, måske har jeg det bare generelt sådan, at i en uformel, løst struktureret social gruppe som denne - der må og skal tingene i vid udstrækning have lov til at "flyde" og udvikle sig uden indgriben - på nettet som offline. jeg sætter mig da heller ikke med mine kolleger i tide og utide og diskuterer hvordan kulturen på arbejdspladsen er. hvis jeg synes, at den er for formel/uformel/stresset/sløset, så går jeg da bare selv forrest, og opfører mig, som jeg synes er bedst, i stedet for at slå folk oven i hovedet med min subjektive holdning til "korrekt" adfærd i den specifikke sammenhæng.

 

det der behov for at italesætte og problematisere elementer af kulturen, det forstår jeg bare ikke - så længe der ikke er tale om mobning eller andre indiskutabelt ubehagelige ting.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuh, alt for tidligt i en tråd, at føle sig provokeret til at svare.

 

MEN!! JEG træner ikke HTM. Jeg træner ikke bidearbejde. Jeg træner ikke løb med min hund. Så fra nu af vil jeg gerne frabedes alle tråde om den slags emner..

Jeg vil KUN læse om hunde som ligger på sofaen, eller går ved siden af barnevognen eller er i skoven.

Og jeg vil heller ikke have tråde om indkald, for min hund går ikke løs.

 

undskyld, men det er jo det du skriver??

 

Jeg er dybt chokeret over at du kan misforstå et indlæg så meget, nej det er langt fra hvad jeg skriver hvis du læser TRÅDEN og alle de indlæg jeg skriver, så skriver jeg jo netop at vi kan ikke ALLE deltage i ALLE trådene, og sådan er det jo bare! Derfor fravælger JEG de tråde som JEG ikke kan deltage i! Nu må du lige slappe af, og læse tråden igen, før du kommer med sådan en anklage! Synes godt nok det er frækt at føle sig så provokeret og så ikke engang gide sætte sig in di hvad man bliver sur over!:roll:

 

sådan en som den her. der handler om, hvordan vi gør tingene. mit problem med dem er, at de oftest udspringer af en eller anden lidt vagt defineret utilfredshed, og at diskussionen kun meget sjældent bliver konstruktiv. plus at jeg synes, at det er grundlæggende frugtesløst + en lille smule .... ja, jeg ved ikke. ubehageligt .... at kritisere en kollektiv kultur, hvem er det lige, der skal gå ind og lave ændringen, og hvem er det lige, der kritiseres? så kan vi bare allesammen sidde og føle os skyldige og stå til regnskab, og alligevel er det jo komplet umuligt at ændre noget uden at starte med sig selv.

 

Jeg føler mig ikke skyldig... Og jeg laver også OT tråde, og hygger mig i afdelingen for ikke-hunde... Men jeg har også forsøgt at definere hvad det er jeg er "utilfreds med", men folk ser meget sort hvidt på det og ser det jo bare som at jeg mener alt der ikke handler om hunde bare skal væk; Og det er langt fra min holdning!

 

ville bare frem til, at Aslan måske har lidt ret (i at folk ikke vil stå frem, for orker ikke de svar, der kan komme)

 

Det tror jeg er helt korrekt! Jeg siger min mening, selvom jeg ikke orker, men bare se hvor mange huk folk der er "utilfredse" i denne tråd får... Fordi vi bliver anklaget for at se så sort/hvidt på det og vi bliver lagt ord i munden, fordi vi er såååårh forfærdelige!

 

Jeg tror spørgsmålet er om man orker at tale til en dør, for inderkreds eller ej, så er der bare en fasttømret holdning til hvordan forum foregår, og hvis man løfter en forsigtig finger og peger på noget der måske kunne ændres, så skal der nok komme en og sige "Sådan har det været altid", eller "Det var bare meget hyggeligere da det var et lille forum"...

 

Der bør altid være plads til ændringer... Og jeg påpeger igen jeg har intet imod en gravid tråd eller en katte tråd... Men jeg synes det er SYND at nogen folk forsvinder derhen, og væk fra hundeafdelingen!!!!!!!! Og DET vil jeg gerne undgå!

 

Eller bare de mindst højtråbende, mindretal skal også høres :ae:

 

Tror netop problemet er at der er nogle rigtig højtråbende kvindfolk, med stærke meninger, som nok bare mener de har mere ret end alle andre :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår heller ikke dem der ikke tør, men måske lidt dem der ikke orker, med slå hårdt og først, mente jeg lidt - bare sig det som det er, uden omsvøb og som den første, der er med garanti andre, der sidder og tænker det samme. Tror / håber ikke jeg har overfaldet nogen herinde :hmm:

 

Men nu vil jeg læne mig tilbage og nyde alle de hundetråde DU laver :klap: mindst to hundetråde, før du må sludre igen

 

 

:scared: 2?? :scared: Aaaiii, det tvinger mig vel nærmest ud i den der Noomi-billedtråd som Ridiger mente at jeg havde lovet engang... :genert: Suk :genert:

 

Nå, men det bliver i hvert fald ikke nu, for jeg skal i bad og afsted på arbejde :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja puha - og så er det jo godt, at du ikke blev spor provokeret. :cool:

 

Nu skrev Chii jo lidt håbefuldt, at "bare folk nu kan se pointen i forskellen på de to slags tråde jeg taler om". Jeg kan i hvert fald se, at du forstår noget ganske andet ved hendes indlæg end jeg. Som jeg læste hendes det, så beskrev hun netop forskellen mellem ikke-hunderelaterede tråde, som alle principielt ville kunne deltage i, fordi disse tråde omhandlede noget alment, og så de ikke-hunderelaterede tråde som for eksempel "for os med heste", hvor vel egentlig kun hestefolket for alvor kan deltage? Og så kan man vel egentlig godt tillade sig at mene, at disse sidste tråde mere hører hjemme på et Heste-Forum.

 

 

Prøv at læse hendes indlæg igen, og så ser du måske lidt anderledes på det.

 

Men alt dette er i virkeligheden en sløv gang træden vande, for det ser ud til, at "vi andre" er klart i mindretal, og så er der jo ikke rigtig nogen grund til at køre videre med det.

 

jeg læser at hun gerne vil deltage i ot-tråde, så længe det interesserer hende. og ot-tråde der ikke interesserer hende, skal ikke være her..

 

svarer lidt til at en vegetar føler sig stødt over al kødet i aftensmadstråden. og jo, jeg blev provokeret. har kun læst halvdelen af trådene pt, men jeg har en tydelig følelse af at denne tråd er rettet til os med baby eller mave..

 

 

måske vi i fremtiden skal holde os til hf's fb-gruppe, og så droppe denne side? udover lidt sygdom sker der pt intet i mit hundehold jeg vil berette om. derimod sker der en del med min baby.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

man må bestemt gerne. personligt gør det mig bare meget træt, jeg synes, at det er ubehageligt, konfliktskabende, grøfte-gravende og ukonstruktivt - langt størsteparten af gangene. og jeg har endnu aldrig oplevet det føre til noget godt - eller føre til noget som helst overhovedet.

 

men ok, måske har jeg det bare generelt sådan, at i en uformel, løst struktureret social gruppe som denne - der må og skal tingene i vid udstrækning have lov til at "flyde" og udvikle sig uden indgriben - på nettet som offline. jeg sætter mig da heller ikke med mine kolleger i tide og utide og diskuterer hvordan kulturen på arbejdspladsen er. hvis jeg synes, at den er for formel/uformel/stresset/sløset, så går jeg da bare selv forrest, og opfører mig, som jeg synes er bedst, i stedet for at slå folk oven i hovedet med min subjektive holdning til "korrekt" adfærd i den specifikke sammenhæng.

 

det der behov for at italesætte og problematisere elementer af kulturen, det forstår jeg bare ikke - så længe der ikke er tale om mobning eller andre indiskutabelt ubehagelige ting.

 

Ok :5up:

 

(Jeg erkender at det er et lidt vagt svar til sådan et indlæg, men det skal forstås som at jeg har læst og anerkendt at det er din holdning og for nu ikke har mere at tilføje :-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg tror spørgsmålet er om man orker at tale til en dør, for inderkreds eller ej, så er der bare en fasttømret holdning til hvordan forum foregår, og hvis man løfter en forsigtig finger og peger på noget der måske kunne ændres, så skal der nok komme en og sige "Sådan har det været altid", eller "Det var bare meget hyggeligere da det var et lille forum"...

 

hvordan forestiller du dig konkret, at man kan ændre noget i denne sammenhæng?

 

Der bør altid være plads til ændringer... Og jeg påpeger igen jeg har intet imod en gravid tråd eller en katte tråd... Men jeg synes det er SYND at nogen folk forsvinder derhen, og væk fra hundeafdelingen!!!!!!!! Og DET vil jeg gerne undgå!

 

forstår jeg dig rigtigt: forestiller du dig, at folk der f.eks. diskuterer deres baby så afholder sig fra at diskutere deres hund? fordi man har et fast antal potentielle indlæg dagligt, og hvis man bruger dem til løst snak går de automatisk fra hunde-trådene?

 

Tror netop problemet er at der er nogle rigtig højtråbende kvindfolk, med stærke meninger, som nok bare mener de har mere ret end alle andre :)

 

selvfølgelig mener jeg da, at jeg har mest ret - til det modsatte er bevist! og herinde har vi altså alle en "besvar emnet"-knap og vi skriver alle med samme font og størrelse, så det er der med, at nogle sidder og råber højt og fylder, det fatter jeg slet ikke, det er altså bare om at komme ind i kampen, dybest set vinder man jo kun, hvis man har de bedste argumenter. og så er kvindfolk et totalt tarveligt skældsord.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok :5up:

 

(Jeg erkender at det er et lidt vagt svar til sådan et indlæg, men det skal forstås som at jeg har læst og anerkendt at det er din holdning og for nu ikke har mere at tilføje :-D)

 

helt ok :mrgreen: jeg lod mig også rive lidt med, fordi jeg VIRKELIG synes, at jeg har ret :lol: nu går jeg lige ud og tager en grøn look og en portion chili con carne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er dybt chokeret over at du kan misforstå et indlæg så meget, nej det er langt fra hvad jeg skriver hvis du læser TRÅDEN og alle de indlæg jeg skriver, så skriver jeg jo netop at vi kan ikke ALLE deltage i ALLE trådene, og sådan er det jo bare! Derfor fravælger JEG de tråde som JEG ikke kan deltage i! Nu må du lige slappe af, og læse tråden igen, før du kommer med sådan en anklage! Synes godt nok det er frækt at føle sig så provokeret og så ikke engang gide sætte sig in di hvad man bliver sur over!:roll:

 

 

 

Jeg føler mig ikke skyldig... Og jeg laver også OT tråde, og hygger mig i afdelingen for ikke-hunde... Men jeg har også forsøgt at definere hvad det er jeg er "utilfreds med", men folk ser meget sort hvidt på det og ser det jo bare som at jeg mener alt der ikke handler om hunde bare skal væk; Og det er langt fra min holdning!

 

 

 

Det tror jeg er helt korrekt! Jeg siger min mening, selvom jeg ikke orker, men bare se hvor mange huk folk der er "utilfredse" i denne tråd får... Fordi vi bliver anklaget for at se så sort/hvidt på det og vi bliver lagt ord i munden, fordi vi er såååårh forfærdelige!

 

Jeg tror spørgsmålet er om man orker at tale til en dør, for inderkreds eller ej, så er der bare en fasttømret holdning til hvordan forum foregår, og hvis man løfter en forsigtig finger og peger på noget der måske kunne ændres, så skal der nok komme en og sige "Sådan har det været altid", eller "Det var bare meget hyggeligere da det var et lille forum"...

 

Der bør altid være plads til ændringer... Og jeg påpeger igen jeg har intet imod en gravid tråd eller en katte tråd... Men jeg synes det er SYND at nogen folk forsvinder derhen, og væk fra hundeafdelingen!!!!!!!! Og DET vil jeg gerne undgå!

 

 

Tror netop problemet er at der er nogle rigtig højtråbende kvindfolk, med stærke meninger, som nok bare mener de har mere ret end alle andre :)

 

det var fuldstændig sådan jeg tolkede dit indlæg.

 

til det med fed: men hvad så hvis der ikke rigtig er nogle hundeting som ligger en på sinde?

 

 

jeg forstår vitterligt ikke problemet.

løst snak ligger nederst - de som ikke gider, kan jo bare lade være. lidt ligesom med race-underemnerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvordan forestiller du dig konkret, at man kan ændre noget i denne sammenhæng?

 

 

 

forstår jeg dig rigtigt: forestiller du dig, at folk der f.eks. diskuterer deres baby så afholder sig fra at diskutere deres hund? fordi man har et fast antal potentielle indlæg dagligt, og hvis man bruger dem til løst snak går de automatisk fra hunde-trådene?

 

 

 

selvfølgelig mener jeg da, at jeg har mest ret - til det modsatte er bevist! og herinde har vi altså alle en "besvar emnet"-knap og vi skriver alle med samme font og størrelse, så det er der med, at nogle sidder og råber højt og fylder, det fatter jeg slet ikke, det er altså bare om at komme ind i kampen, dybest set vinder man jo kun, hvis man har de bedste argumenter. og så er kvindfolk et totalt tarveligt skældsord.

 

Der er folk som er forsvundet ud af hundetrådene og bevæget sig over i hyggesnakken, og det kan man selvfølgelig ikke tage fra dem, er der ikke noget hund at snakke om jamen så er det jo bare sådan det er; Men jeg synes stadig det er SYND!

 

det var fuldstændig sådan jeg tolkede dit indlæg.

 

til det med fed: men hvad så hvis der ikke rigtig er nogle hundeting som ligger en på sinde?

 

 

jeg forstår vitterligt ikke problemet.

løst snak ligger nederst - de som ikke gider, kan jo bare lade være. lidt ligesom med race-underemnerne.

 

Som jeg har skrevet kan man ikke tvinge folk til at skrive om deres hund, men jeg mener stadig at størstedelen af ens aktivitet på et hundeforum, skal og bør være omkring hunde... Hvis det ikke er det skulle man måske kigge efter et forum hvor man kunne vise sin baby, sin kat eller sin hest frem og snakke om de ting der rør sig i sit liv omkring et specifict emne... Herinde handler det hovedesageligt om hunde, og at hunde fylde ren masse i vores liv... Og fylder hunde intet i dit liv, så kunne det jo være, som Aslan før har skrevet at man nok bare ikke høre til herinde! Og det har btw intet at gøre med om man har 10 hunde eller ingen hunde... Man kan sagtens være herinde uden at have hund, måske planlægger man at få hund eller man kan ikke have hund selv og nyder bare at se andres hunde... Folk er alle forskellige og der skal være plads til os alle..

 

Men faktum er, at vi er på et HUNDEforum.. Og hvis du vil have hjælp til din baby eller din kat, så er det bedste sted at få det nu engang på et forum for det emne!

 

Som det har været forslået, kunne man f.eks. gøre sådan at hyggesnak ikke poppede op på oversigten, men at man selv skulle ned og hente emnet op for at kunne se hvad der foregik dernede :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er folk som er forsvundet ud af hundetrådene og bevæget sig over i hyggesnakken, og det kan man selvfølgelig ikke tage fra dem, er der ikke noget hund at snakke om jamen så er det jo bare sådan det er; Men jeg synes stadig det er SYND!

 

men for lige at få kausaliteten på plads: det at man er aktiv i babytråde og inaktiv i hundetråde, er altså IKKE ensbetydende med, at man er inaktiv i hundetrådene fordi man er aktiv i babytrådene. det er en argumentatorisk kortslutning, og som tidligere nævnt tror jeg overhovedet ikke på, at det hænger sådan sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

men for lige at få kausaliteten på plads: det at man er aktiv i babytråde og inaktiv i hundetråde, er altså IKKE ensbetydende med, at man er inaktiv i hundetrådene fordi man er aktiv i babytrådene. det er en argumentatorisk kortslutning, og som tidligere nævnt tror jeg overhovedet ikke på, at det hænger sådan sammen.

 

Jeg har da heller aldrig sagt at det er sådan det er?

 

Jeg mener bare at hvis du logger på HUNDEFORUM for at tjekke en BABYTRÅD eller en KATTETRÅD, så skulle man måske overveje at finde et andet sted at være :) Hvis ikke man logger på for at læse om HUNDE, eller fortælle om sin egen HUND(E), men om sin baby eller kat, så høre man bare ikke til her; på HUNDEforum! :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har da heller aldrig sagt at det er sådan det er?

 

Jeg mener bare at hvis du logger på HUNDEFORUM for at tjekke en BABYTRÅD eller en KATTETRÅD, så skulle man måske overveje at finde et andet sted at være :) Hvis ikke man logger på for at læse om HUNDE, eller fortælle om sin egen HUND(E), men om sin baby eller kat, så høre man bare ikke til her; på HUNDEforum! :)

 

det er nu rimeligt meget det du siger, når du siger, at folk bevæger sig fra hundetrådene til babytrådene, som om der findes en eller anden naturlov der siger, at man kun kan være ét af stederne ad gangen. og jeg synes godt nok stadig, at det er at gå i enormt små sko at sådan lade sig gå på af, at andre deler interesser, som man ikke er en del af og som ikke handler om hunde. særligt når man ikke selv holder sig tilbage med småsnakken. folk er her jo ikke kun, fordi det hedder hunde-forum, de er her, fordi de i gennem flere års akvititet og vigtige bidrag til hunde-forum har fået værdifulde relationer til andre mennesker, og deler sorger og glæder med dem - at bede folk finde et mere "passende sted", hvor de så kan diskutere med fremmede, hvilket de måske slet ikke har lyst til eller behov for, det synes jeg godt nok er at stramme den.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Der er folk som er forsvundet ud af hundetrådene og bevæget sig over i hyggesnakken, og det kan man selvfølgelig ikke tage fra dem, er der ikke noget hund at snakke om jamen så er det jo bare sådan det er; Men jeg synes stadig det er SYND!

 

 

 

Som jeg har skrevet kan man ikke tvinge folk til at skrive om deres hund, men jeg mener stadig at størstedelen af ens aktivitet på et hundeforum, skal og bør være omkring hunde... Hvis det ikke er det skulle man måske kigge efter et forum hvor man kunne vise sin baby, sin kat eller sin hest frem og snakke om de ting der rør sig i sit liv omkring et specifict emne... Herinde handler det hovedesageligt om hunde, og at hunde fylde ren masse i vores liv... Og fylder hunde intet i dit liv, så kunne det jo være, som Aslan før har skrevet at man nok bare ikke høre til herinde! Og det har btw intet at gøre med om man har 10 hunde eller ingen hunde... Man kan sagtens være herinde uden at have hund, måske planlægger man at få hund eller man kan ikke have hund selv og nyder bare at se andres hunde... Folk er alle forskellige og der skal være plads til os alle..

 

Men faktum er, at vi er på et HUNDEforum.. Og hvis du vil have hjælp til din baby eller din kat, så er det bedste sted at få det nu engang på et forum for det emne!

 

Som det har været forslået, kunne man f.eks. gøre sådan at hyggesnak ikke poppede op på oversigten, men at man selv skulle ned og hente emnet op for at kunne se hvad der foregik dernede :)

 

 

jeg bliver da lidt ærgerlig over at du mener jeg ikke børe være her. hvor meget skal jeg skrive om basse, for at jeg må blive herinde?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg bliver da lidt ærgerlig over at du mener jeg ikke børe være her. hvor meget skal jeg skrive om basse, for at jeg må blive herinde?

 

Nu skrev hun jo ikke noget om alt og intet, og der har du været i dag - så du er berettiget til at være her :mrgreen: Jeg er også, har nemlig skrevet om Aslan i alt om intet :sjov: Og han er en hund.......tror jeg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har egentlig ikke været opmærksom på hvorvidt trådene på "nye indlæg" er hunderelaterede eller OT. Men jeg talte efter lige før, og der var der én OT-tråd. Så talte jeg hvor mange tråde jeg egentlig havde interesse i at kigge i, og det var 3-4 stykker. Der er 30 tråde i alt, dvs. at der var ca. 25 hunderelaterede tråde, der ikke umiddelbart havde min interesse. Så kan det mon være sådan, at det egentlig ikke er OT-trådene der er det helt store problem, men at der måske ikke bli'r skrevet hundetråde der fanger éns personlige interesseområde? :vedikke: Mine foretrukne hundetråde er f.eks. agilitytrådene, og da stævnesæsonen er stort set slut, og mange holde vinterpause, er de tråde ret inaktive lige pt. Og jeg kunne forestille mig at det er det samme for mange andre tråde, at indimellem er der bare agurketid.

 

Jeg har heller ikke selv noget at skrive om mht. Iso, da vi holder lidt vinterpause lige nu, så de få ting jeg skriver om hende er rimelig ligegyldige, og havner derfor "bare" i AOI... Når træning og konkurrencer kommer i gang igen, eller hvis vi begynder at træne LP, så skal jeg helt sikker få mere at skrive om. Hvis vi nu legede med tanken om at alle OT-tråde blev forbudt, så ville jeg stadig ikke ha' en sk*d at skrive om - alternativet ville være at oprette fuldstændig ligegyldige tråde om "i dag har vi gået en lidt længere gåtur end i går", hvilket nok ikke ville glæde ret mange.

 

Et forum er jo en sjov størrelse, det har sine helt egne mekanismer, som man nok ikke kan ændre på. Jeg har aldrig været på et forum, der ikke har en OT-afdeling, eller hvor OT-tråde ikke er en naturlig del af forummet. Jeg tror OT er en nødvendighed på et forum, og en naturlig udvikling - uden OT tror jeg seriøst at et forum enten ville dø ud, eller bli' et meget kedeligt og koldt sted at være. Men når det er sagt, så bruger vi jo også helt sikkert et forum på vidt forskellige måder. Nogle hænger herinde mest hele dagen, andre logger ind måske én gang dagligt, en tredie kigger måske forbi mere sjældent. Og helt klart vil vores "nye indlæg" derfor se vidt forskellige ud, ligesom vi også har en meget varieret interesse for OT-trådene. Nogle bruger forummet mest for det sociale, andre søger kun hunderelateret info. Og sådan er det nu en gang på et forum, uanset hvilket forum det er - og det kan vi ikke ændre på! Vi vil aldrig bli' enige om hvorvidt der er for mange eller for få OT-tråde, eller om hvilke tråde der er interessante eller ej.

 

Hvad man kan gøre, er at tilpasse forummet, så det er så brugervenligt som muligt. Så der er mulighed for at undgå de tråde man ikke gider, og nemt kan få fat i sine foretrukne afdelinger/tråde. Og det synes jeg egentlig HF gi'r mulighed for. Men der har vi et andet "problem", nemlig at forummet lige har gennemgået et større facelift. Mit indtryk er at der er flere der endnu ikke har fundet ud af at navigere rundt på den måde der bedst passer deres behov, og så er det jo et irritationsmoment at hele tiden få de uønskede tråde op. Pludselig er HF ikke "som det plejer at være", og man får måske smidt en masse tråde i ansigtet, som man før ikke har set. På den måde undrer det mig egentlig ikke at en tråd som denne kommer lige på dette tidspunkt. Men det var måske en god idé hvis man kunne holde OT-afdelingen udenfor nye indlæg/dagens indlæg, som nogen foreslog?

 

HF vokser jo, og det er jo et godt tegn - for det betyder jo at HF er et godt og hyggeligt forum. Men det indebærer også at HF hele tiden ændrer sig, og det er uundgåeligt på et hvilket som helst forum. Hvis man helst ser at HF skal "være som det altid har været", er jeg bange for at man aldrig bli'r tilfreds, for det ligger ikke i et forums natur at være statisk på den måde. Det forandrer sig sammen med brugerne. Og én ting der nok hænger sammen med det, er den med "før i tiden fik nye brugere mere hjælp"? Jeg synes stadig nye får hjælp. Måske er der ikke 10-15 personer der hjælper, i samme tråd, men jeg ser ikke ret tit en "hjælp!!-tråd" der ikke bli'r besvaret. Jeg tror at mange tænker som jeg selv gør - er der allerede nogen/nogle der hjælper i en tråd, og skriver det samme som jeg selv ville gøre, så er der ingen grund til at jeg også blander mig. Det risikerer bare at forvirre TS. Og det er jo også en udvikling, som foregår både hos brugerne, og dermed også hos forummet.

 

Nå, bare lidt tanker herfra, jeg har som sagt egentlig ikke tænkt ret meget over det, før denne tråd kom. Selvfølgelig har der været mere og mindre "spændende" perioder, men det har jeg som sagt mest tilskrevet agurketider...

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

det er nu rimeligt meget det du siger, når du siger, at folk bevæger sig fra hundetrådene til babytrådene, som om der findes en eller anden naturlov der siger, at man kun kan være ét af stederne ad gangen. og jeg synes godt nok stadig, at det er at gå i enormt små sko at sådan lade sig gå på af, at andre deler interesser, som man ikke er en del af og som ikke handler om hunde. særligt når man ikke selv holder sig tilbage med småsnakken. folk er her jo ikke kun, fordi det hedder hunde-forum, de er her, fordi de i gennem flere års akvititet og vigtige bidrag til hunde-forum har fået værdifulde relationer til andre mennesker, og deler sorger og glæder med dem - at bede folk finde et mere "passende sted", hvor de så kan diskutere med fremmede, hvilket de måske slet ikke har lyst til eller behov for, det synes jeg godt nok er at stramme den.

 

Hvordan du tolker hvad jeg skriver, og hvad du tror jeg mener må stå for din egen regning... Jeg har skrevet flere gange at det ikke indtilvidere har slået mig ihjel at skippe en baby tråd eller hoppe over katte tråden, jeg kunne bare godt ønske mig at nogle af de folk som er forsvundet fra hunde delen af dette forum kom tilbage, ikke fordi de ikke må være aktive i hyggesnakken, men fordi jeg ikke er specielt aktiv dernede, i forhold til dem så er HUND det vigtige i mit liv, og derfor er jeg herinde... Jeg holder derfor ikke øje med katte og baby tråde, og derfor ser jeg ikke de folk som jeg savner i hunde afdelingen :)

 

jeg bliver da lidt ærgerlig over at du mener jeg ikke børe være her. hvor meget skal jeg skrive om basse, for at jeg må blive herinde?

 

Det er da overhovedet ikke noget jeg skal bestemme.. Hvis du føler at du har brug for at snakke mere om baby end om hund, så er det da helt frit for dig at google "baby forum", og finde et sted hvor ALLE deler samme holdning til babyer og samme entusiasme over den slags små kravl... Men du kan IKKE forvente at alle mennesker på en HUNDEFORUM klapper i deres hænder over babytråde og kattetråde og hvad ved jeg... Vi er her nu engang pga. hunde, og det ville da også være totalt mærkeligt hvis der pludselig var et medlem herinde som konstant svinede hunde til og altid synes de var klamme og ikke fattede hvorfor folk gad have hund... Jeg har ret til at synes katte er trælse, og baby er noget som ligger på et meget lille sted i mit liv.. Derfor er disse emner noget som JEG ikke interessere mig for; OG eftersom jeg er på et HUNDEFORUM har jeg 100% ret til at synes at jeg ikke gider at bruge min tid på det.. Det er jo bare mit valg, og min mening... Jeg mener hyggesnak er super sundt for et forum, og vi skal have andet end hunde på hjernen.. Jeg mener bare stadig at hvis man logger på HF for at snakke baby og ikke for at snakke hund, så er det den forkerte grund at logge på :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan så undre mig der ikke er flere herindefra på en tidligere brugers forum, der faktisk er ren hygge. Så hyggeligt at der ikke sker meget andet

 

Undskyld jeg er lige sprunget nogle sider over - men hvilket forum er det?

 

 

Og sådan til tråden. Åha altså. ALLE har vel oprettet en løst snak på tråd på det ene eller det andet tidspunkt, derfor kan man da godt indse, efter en tråd som denne, at det måske er lidt rigeligt af dem? Jeg er ligeglad, fuldstændigt, men jeg kan også et godt trick: hvis man ikke forstår overskriften, kan man holde musen på den uden at trykke, så kan man læse de første par linier i indlægget, så kan man hurtigt finde ud af om den er noget for en eller ej :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener bare stadig at hvis man logger på HF for at snakke baby og ikke for at snakke hund, så er det den forkerte grund at logge på :)

 

Jeg tror du overser én ret vigtig ting - mange af brugerne herinde kender hinanden ret godt efter at ha' skrevet sammen herinde i flere år. Derfor logger mange på HF også for at "mødes" med vennerne, hvilket IMØ er en aldeles god grund! Bare fordi man er i en periode af sit liv, hvor det hele ikke går op i hund, skal man vel ikke være nødt til at afbryde kontakten med vennerne? Jeg kan sagtens forstå at de hellere vil spørge venner om graviditet/børn, end nole helt fremmede. Desuden tror jeg at mange allerede er på baby-fora, det der foregår herinde er vist mere AOI-lignende tråde om babyer - hvor der faktisk færdes ret mange der ikke har børn, selv jeg har vist været derinde for at kigge med! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...