Hop til indhold

Presenting miss Johna Stockton - 6 mdr


Amocca
 Share

Recommended Posts

Ja, tiden flyver og min lille bitte hvalp er nu ved at være en yderst langbenet ung dame!

her er hun 7 uger gammel og 5,5 måned gammel... Så I kan sammenligne.

291878_10150355153593377_38821563376_8081110_1241498841_n.jpg

Hun vejer nu 7 kg, er lige så høj som Karla og lige så lang som hende (bruger str. 40 i ryglængde på dækken). Men der slutter sammenligningerne så også ;-):lol:

 

Johna er terrier med stort T. Hun er selvstændig og modig og fuld af vanvid og galskab... :lol: og så utroligt morsom. Hun er en tyveknægt af rang og stjæler med arme og ben, hvis hun ser sit snit til det. Især er sokker, trusser og hårde plasticting i høj kurs... Hun er stille som en ninja når hun er på rov, men når hun har fået tiltusket sig noget, så spolerer hun sin egen success ved at spurte fra lokalet i vanvidsfart :mrgreen: Så man er aldrig i tvivl om, at hun har taget NOGET... og så kan man så gå ud og tage strikkepinden / pilleglasset / sutskoen / dvdfilmen / telefonladeren fra hende.... Hun har heldigvis intet ressourceforsvar og siger ikke noget til, at man tager tingene igen....

 

Hun vil meget gerne arbejde, såfremt det kan betale sig altså.... "show me the money" er vist hendes motto... går der for lang tid imellem belønningerne, så melder hun sig ud... Når hun arbejder er hun fokuseret og koncentreret og hun har enormt meget initiativ... De få ting hun kan, udfører hun med glans :lun: Og jeg bliver lykkelig hver gang den lille numse svinger ind på plads - I am sooooo easy to please :lol: Jeg synes det ser så sødt ud...

 

Hun er ikke en særlig dybsindig sjæl tror jeg ikke... jeg sværger, at nogen gange når hun ligger i arm i sofaen, så kigger hun op på mig... og det ser virkelig ud som om hun tænker: "hmmm... hvem er det nu du er?" :lol::lol: Men hun er meget kærlig og kravler glad op af folk for at få lov at kysse dem. De der bliver fristet til at samle hende op, bliver som regel vældigt forskrækkede når hun klatrer videre... men hun vil meget gerne sidde på skulderen og har en fænomenal balanceevne, så kan faktisk klare at sidde der uden at falde ned...

 

390181_10150392791413377_38821563376_8295327_2101032119_n.jpg

 

Hun er meget dygtig til at give kontakt og kan faktisk holde øjenkontakt så længe, at hun gør en del af vores omgangskreds ubehagelig til mode :lol: og de føler de bliver nødt til at kigge væk.... Dette gør også, at en af de få ting hun brillierer i, er lineføring med kontakt, hvor hun kan gå urimeligt længe - hendes alder (og utroligt mangelfulde træning) taget i betragtning...

 

Vi er igang med gå pænt i snor træning (endnu et sted jeg ikke liiiige fik sat ind), da de der 7 kg faktisk pludselig er ret stærke for enden af en strakt snor ;-) og indkaldstræning. Det første skal nok lykkes. Det andet har jeg større kvaler over. Hun har nemlig et meget stort jagtinstinkt og er som sagt meget selvstændig. Efter at have haft en hund som Karla - som jo har indbygget flexline i sig - kan max komme 10-15 meter væk, så vender hun automatisk om og går tilbage til mig), så er dette her noget helt andet... Johna har været KOLD i motoren over at "blive væk" lige fra hun kom hjem 8 uger gammel... PT bliver hun kun sluppet indhegnede steder, eller steder med laaaaaaaangt til trafik, når Karla er med (hun følger som regel Karla :blink:).... Om det nogensinde kommer til at ændre sig ved jeg ikke... Det afhænger nok af, om jeg kan få jagttrangen under kontrol :vedikke:...

 

Johna starter hvalpeagilitytræning til januar. Det er jeg meget spændt på! :genert: Kan huske da jeg startede med Karla, at de andre på holdet var meget nervøse ved hele "uden line"-konceptet - det var jeg aldrig nervøs for og forstod nærmest ikke hvordan de kunne være så bange for den ide... Jeg er blevet klogere :mrgreen: Og jeg forstår helt og aldeles deres nervøsitet nu.... :lol: meeeeen mon ikke det går... Bliver hun alt for irriterende, så må vi hoppe af holdet og arbejde mere med lydigheden inden vi starter igen...

 

Hende og Karla er stadig rigtigt gode sammen. Selvom Johna er en mokke af rang... Hun vil have ALT Karla har... den soveplads Karla har er den eneste i huset der duer :rolleyes:så gøer man da bare af Karla og laver skinangreb på hende, indtil hun rejser sig og går, så man selv kan få pladsen :evil: Den tyggepind Karla har er meget bedre den den hun selv har, den bold Karla har er bedre end den hun har, den bamse... osv... you get the idea! :roll:

 

Men de hygger sig vældigt trods alt....

 

308328_10150356530938377_38821563376_8088621_1263436229_n.jpg

261525_10150240139218377_38821563376_7214303_1570878_n.jpg

298125_10150374718738377_38821563376_8185826_2133425713_n.jpg

316331_10150374718053377_38821563376_8185823_987168102_n.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Smukke smukke piger.:hjerte: Dejligt med en lille personkarakteristik af Johna. Hvis hun er lidt sværere (på nogle områder) end Karla, så er du jo heldigvis også bedre rustet nu. Og hun lyder som én der har masser af gåpåmod og initiativ, det skal nok blive sjovt. :mrgreen:

 

Selv om hun kan være lidt en lille tyran overfor Karla, er det så ikke stadig Karla der bestemmer i sidste ende (når hun gider)? Det kan jo være hvalpelicensen hører op på et tidspunkt... :mrgreen:

 

Glæder mig til I skal starte præagility. Det bliver skægt at følge med i. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er ikke en særlig dybsindig sjæl tror jeg ikke... jeg sværger, at nogen gange når hun ligger i arm i sofaen, så kigger hun op på mig... og det ser virkelig ud som om hun tænker: "hmmm... hvem er det nu du er?" :lol::lol:

 

:sjov::lol::sjov:

 

Hun vil have ALT Karla har... den soveplads Karla har er den eneste i huset der duer :rolleyes:så gøer man da bare af Karla og laver skinangreb på hende, indtil hun rejser sig og går, så man selv kan få pladsen :evil: Den tyggepind Karla har er meget bedre den den hun selv har, den bold Karla har er bedre end den hun har, den bamse... osv... you get the idea! :roll:

 

Oh, det lyder som noget vi kender ;-)

 

Fantastisk dejlig lille pige du har fået, og især dejligt at hun og Karla har det så godt sammen! Her går det lidt op og ned med det.

Link til indlæg
Del på andre sites

-

åh, vi er KÆMPE johnafans herhjemme - og jeg er lidt vild med, at du endte med en terrier, er det ok? og hvordan ender ørerne tror du? jeg kan se, at de skifter lidt, det ser ret fint ud med et af hvert :hjerte:

 

Er ret sikker på, at de begge ender fremadrettet som russell ører. Billedet hvor jeg sidder bag hende (hun kigger på fugle ud af vinduet på 2. sal) er fra sidste uge... Sådan sidder ørerne nu.

 

Er det ok, jeg endte med en terrier? :hmm: Jeg kan jo ikke forestille mig en anden hund end hende :lun: og jeg tror hun har været "sund" for mig ;) Jeg har jo haft det "alt for let" med min første hund... Nu kan jeg tale med om den uendelig liste af ødelagte ting, tisserier på gulvene, hund der ikke kommer når der bliver kaldt osv osv :lol: Men det har været en stor omvæltning i forhold til Karla, og jeg har måtte ændre mange af mine ideer om opdragelse ;-) Johna kræver en hel anden konsekvens end Karla nogensinde har gjort!

 

Smukke smukke piger.:hjerte: Dejligt med en lille personkarakteristik af Johna. Hvis hun er lidt sværere (på nogle områder) end Karla, så er du jo heldigvis også bedre rustet nu. Og hun lyder som én der har masser af gåpåmod og initiativ, det skal nok blive sjovt. :mrgreen:

 

Selv om hun kan være lidt en lille tyran overfor Karla, er det så ikke stadig Karla der bestemmer i sidste ende (når hun gider)? Det kan jo være hvalpelicensen hører op på et tidspunkt... :mrgreen:

 

Glæder mig til I skal starte præagility. Det bliver skægt at følge med i. :-D

 

jeg begynder at tvivle på om den hvalpelicens nogensinde ender? :vedikke: den er slut ude i "den virkelige verden", hvor voksne hunde har fortalt hende en ting eller to om høflig hilseadfærd - ikke at hun tager det til sig :roll: Men herhjemme, der kører den tydeligvis stadig :vedikke: Jeg tror dog stadig, at det er Karla der er "førerhund" trods alt. Det er ihvertfald tydeligt, at Johna er langt mere modig i forhold til fremmede ting / mennesker / hunde når hun har Karla at stå ved siden af, end når hun er alene... Det er også Karla der tager initiativ til hvorvidt der skal reageres på en lyd eller ej, og om man skal gå ned til hoveddøren når den går op - eller om det ikke er nødvendigt. Det gør hun ikke af sig selv - kun hvis Karla siger de skal...

 

Hun stjæler heller ikke direkte længere - altså tager ting ud af munden på Karla - istedet prøver hun som nævnt at "genere" tingene fra hende, ved at være total pain in the ass :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men der er da ikke terrier i hende, er det?

 

Troede det var beagle..:-)

 

beagle ved vi ikke - men tvivler... men det viste sig, at der var russell i hende ;-) så billeder af farfar og farmor hos dem jeg købte hende af... farfar var ren russell. farmor var dansk/svensk blanding med ukendt (hun var helt lysebrun, det var så her man mente måske beagle) men beagle gættet var kun udfra farhundens udseende som hvalp... og jeg tvivler stadig på, at det er beagle.

 

farhund som hvalp og voksen

IMG_0497.jpg

73745806_29042011155208_1489_2.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

beagle ved vi ikke - men tvivler... men det viste sig, at der var russell i hende ;-) så billeder af farfar og farmor hos dem jeg købte hende af... farfar var ren russell. farmor var dansk/svensk blanding med ukendt (hun var helt lysebrun, det var så her man mente måske beagle) men beagle gættet var kun udfra farhundens udseende som hvalp... og jeg tvivler stadig på, at det er beagle.

 

farhund som hvalp og voksen

[ATTACH=CONFIG]69972[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]69973[/ATTACH]

 

Der kan sagtens ligge noget beagle længere tilbage, men tror det er nogle generationer længere væk end farmor/farfar..

 

Johna lyder helt fantastisk!! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap: Errj hun lyder fanme sød! Dejligt med en unghunde præsentation, og sjovt som du har fået helt det modsatte af mig, Voodoo er også bare en helt anden kaliber end Motor (men godt nok stadig lidt døv udendørs, ved godt det er forbudt at mene at det er racerelateret men come on, SÅ grim er min stemme altså heller ikke).

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke skønne Johnna :yeah: :banan:

 

:klap: Errj hun lyder fanme sød! Dejligt med en unghunde præsentation, og sjovt som du har fået helt det modsatte af mig, Voodoo er også bare en helt anden kaliber end Motor (men godt nok stadig lidt døv udendørs, ved godt det er forbudt at mene at det er racerelateret men come on, SÅ grim er min stemme altså heller ikke).

 

:sjov:

 

Forskellen mellem hunde illustreres på mange måder i vores hverdag... en af dem er måden de behandler deres legetøj på...

 

Store hvide bamse sammen med Karla

[ATTACH=CONFIG]70019[/ATTACH]

 

Store hvide(?) bamse efter møde med Johna

[ATTACH=CONFIG]70018[/ATTACH]

 

:sjov: - jamen altså :sjov: *hikster lidt af grin*

Link til indlæg
Del på andre sites

Forskellen mellem hunde illustreres på mange måder i vores hverdag... en af dem er måden de behandler deres legetøj på...

 

Store hvide bamse sammen med Karla

[ATTACH=CONFIG]70019[/ATTACH]

 

Store hvide(?) bamse efter møde med Johna

[ATTACH=CONFIG]70018[/ATTACH]

Dejlige billeder der fint illustrerer hvor forskellige to hunde under samme tag kan være. Skønne hunde iøvrigt:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...