Hop til indhold

Bekymret for Sadie


Doberfan
 Share

Recommended Posts

  • Svar 251
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Valishia

uh har sådan siddet på sidelinjen og fulgt nøje med i tråden :blink: Og hvor er det dejligt at læse, at det går så godt for Sadie, og sikke et fiks trik med noget lækkert på glasset :slem: Og fantastiske billeder af en yderst smuk hund :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ai, hvor er det godt at høre, at forløbet går så glat! Pruh, sidder virkelig og ærger mig over, at jeg ikke havde råd til mere end én gang ugentligt med Møffe, men det havde jeg vitterligt ikke :-( Hvor er det bare fedt med Sadie! :banan:

 

Der ER heller ikke billigt, men når vi ofrede så mange penge på en operation, og på sådan en aldrende dame, så vil vi gerne ofre det det koster på at give hende den optimale træning. Så må vi bare skippe julegaverne, og nye dæk til min bil må vente til næste år. Men har man bare ikke pengene, er der jo ikke noget at gøre. Møffe har så til gengæld alderen på sin side.

 

Er egentlig nysgerrig efter hvordan priserne er her i forhold til derhjemme. Sadie's operation kostede omregnet ca. 15.000 kr. og genoptræningen koster ca. 3.000 kr. og det omfatter 11 gange med laser og waterwalk (den første var gratis, så altså ca 300 kr. per gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der ER heller ikke billigt, men når vi ofrede så mange penge på en operation, og på sådan en aldrende dame, så vil vi gerne ofre det det koster på at give hende den optimale træning. Så må vi bare skippe julegaverne, og nye dæk til min bil må vente til næste år. Men har man bare ikke pengene, er der jo ikke noget at gøre. Møffe har så til gengæld alderen på sin side.

 

Er egentlig nysgerrig efter hvordan priserne er her i forhold til derhjemme. Sadie's operation kostede omregnet ca. 15.000 kr. og genoptræningen koster ca. 3.000 kr. og det omfatter 11 gange med laser og waterwalk (den første var gratis, så altså ca 300 kr. per gang.

 

Hvis jeg bare tager Kbh. Dyrehospital, så kostede det kun 250kr. pr. gang, men hun var ikke hverken fysioterapeut, endsige dyrlæge og der var kun waterwalk og intet andet. Ikke at hun ikke var god, for det var hun :5up: Men jeg ville gerne have proff. hjælp indover også, hvorfor jeg har skiftet mellem Kbh. og KU-Life, hvor det så tilgengæld kostede 365 pr. gang. Og med daværende kun 3100kr. tilrådighed om måneden til foder, genoptræning og den obligatoriske måedlige dyrlægeregning, ja... Så var der faktisk ikke råd til andet.

 

600

2x365

2-3x250

+ 1000 (højst sat)

 

Altså, 2820-3070 faste udgifter (var Møffe ikke til dyrlæge den ene måned, så var han det to gange den næste).

 

Og eventuelt overskud røg ind på opsparingskonto, så der var til akutte tilfælde.

 

Møffes operation kostede 18'000 - og Claus Sloth er endda billig i forhold til andre, så vidt jeg har forstået.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Lige en update - Sadie var afsted igen i dag, og hun er nu oppe på 23 minutter i water walkeren og med mere hastighed. De målte lårmusklerne og der er kun en lillebitte forskel på højre og venstre, så det er virkelig super. :5up:

 

I næste uge skal hun til 6-ugers check og have taget røntgen. Hvis det hele ser fint ud, må hun begynde at lave meget mere herhjemme. Og hun synes i hvert fald selv at hun er KLAR. :hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en update - Sadie var afsted igen i dag, og hun er nu oppe på 23 minutter i water walkeren og med mere hastighed. De målte lårmusklerne og der er kun en lillebitte forskel på højre og venstre, så det er virkelig super. :5up:

 

I næste uge skal hun til 6-ugers check og have taget røntgen. Hvis det hele ser fint ud, må hun begynde at lave meget mere herhjemme. Og hun synes i hvert fald selv at hun er KLAR. :hundifart:

 

Hun er simpelthen bare fantastisk:lun::banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en update - Sadie var afsted igen i dag, og hun er nu oppe på 23 minutter i water walkeren og med mere hastighed. De målte lårmusklerne og der er kun en lillebitte forskel på højre og venstre, så det er virkelig super. :5up:

 

I næste uge skal hun til 6-ugers check og have taget røntgen. Hvis det hele ser fint ud, må hun begynde at lave meget mere herhjemme. Og hun synes i hvert fald selv at hun er KLAR. :hundifart:

 

YES!!:banan:

 

Det er næsten som en julekalender! Endnu en dag med en god overraskelse! Øj, hvor vi kan tænke glade tanker i Julen, hvis vi allesammen ved, at Sadie allerede har fået lov til en hel masse mere. Giv Sadie et kys på trynen fra mig fordi hun er så dygtig! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en update - Sadie var afsted igen i dag, og hun er nu oppe på 23 minutter i water walkeren og med mere hastighed. De målte lårmusklerne og der er kun en lillebitte forskel på højre og venstre, så det er virkelig super. :5up:

 

I næste uge skal hun til 6-ugers check og have taget røntgen. Hvis det hele ser fint ud, må hun begynde at lave meget mere herhjemme. Og hun synes i hvert fald selv at hun er KLAR. :hundifart:

 

Jeg er IMPONERET! Hvor er det bare flot! :yeah:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rikke, tror du ikke også det har noget at gøre med at hun ingen pels har? Det må trods alt være lidt lettere at gå i vandet, når man er mere "strømlinet"...

 

Måske, jeg skal ikke kunne sige det - men ikke desto mindre er Møffes max på ½år ind til videre 2x8 minutter :-) Med 50meter i minuttet, må det være... Synes bare det lyder langsommere, end det ser ud til at være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske, jeg skal ikke kunne sige det - men ikke desto mindre er Møffes max på ½år ind til videre 2x8 minutter :-) Med 50meter i minuttet, må det være... Synes bare det lyder langsommere, end det ser ud til at være.

 

Det svarer så vidt jeg kan regne ud til 3 km/t, det er da pænt hurtigt når det er i vand synes jeg - Sadie er kun oppe på 2 km/t. Men så går hun næsten 1/3 længere tid. De satser på at komme op på 30 minutter, og det ser da også realistisk ud, med det fremskridt hun gør. Når du siger 2x8 minutter, betyder det så at han får en pause ind imellem? Det gør Sadie ikke, hun starter langsom ud, og så sætter de farten mere og mere op, og til slut får hun nogle minutters langsom gang igen for at køle af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det svarer så vidt jeg kan regne ud til 3 km/t, det er da pænt hurtigt når det er i vand synes jeg - Sadie er kun oppe på 2 km/t. Men så går hun næsten 1/3 længere tid. De satser på at komme op på 30 minutter, og det ser da også realistisk ud, med det fremskridt hun gør. Når du siger 2x8 minutter, betyder det så at han får en pause ind imellem? Det gør Sadie ikke, hun starter langsom ud, og så sætter de farten mere og mere op, og til slut får hun nogle minutters langsom gang igen for at køle af.

 

Jeps, her er farten konstant.

 

Og du må ingen lunde spørge mig, hvad der er bedst - det foregår fuldstændig forskelligt for Sadie end for Møffe kan jeg se :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

I går var Sadie til kontrol og fik knæet røntgenfotograferet. Det er seks uger siden operationen, og de forventer på dette tidspunkt at leddet er ca 80% helet, men Sadies var næsten 100% helet. :banan:

 

Hun skal stadig holdes i ro herhjemme, men må begynde at gå ture i snor.. Og om fire uger er der fuldstændig frit løb. :hundifart:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...