Hop til indhold

Hvad har du sidst købt til din hund? :-)


Gæst Joey-Salome
 Share

Recommended Posts

Jeg ved, at sådan en taske bliver snasket og skal tåle en tur i vaskemaskinen, vil ikke bruge en formue på en fin autoriseret taske, sidder og fantaserer om sy-selv-projekt, så jeg kan få en, der er mere pink end din :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Joey-Salome
Wow! Ja sikke da en god handel jeg har gjort - én pose kalveører for 80 kr og TRE poser for 700 kr.:sjov:

Ej, der var 3 poser for 100 kr, og sådanne 3 poser fik Gracie, dvs. 60 ører har hun og bade i - hvis hun altsså fik lov.:-)

 

Hahaha - ahh, så forstår jeg bedre :-D. Årh, det ville da ellers være et pænt fedt Kodak-moment og en vinder i billedtrådene: Lykkelig lækkeraussie ruller rundt i bjerg af ører med tungen ude :klap:. Evt. sammen med festinviterede hundebuddies :genert:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Apropos Biltema - så fandt jeg den her 15 m sporline på deres hjemmeside, som ser rigtig god ud, fordi den er flad uden at være sådan en helt bred gjord, men samtidig nok ikke filtrer sig så meget sammen. Og den er billig og har refleks i, så man kan se den bedre i mørke end en helt sort.

Men Biltema har ingen onlineshop og nærmeste afdeling for mig er i Næstved, hvilket er lidt svært når man ikke har bil. Suk.

Nogen, der bor i nærheden af en Biltema eller som skal derhen alligevel og have den der billige, smarte klikker eller nowet, som ville gide hapse en sådan line med til os og sende den, hvis jeg giver jer penge? :-D

 

47-082_l.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Apropos Biltema - så fandt jeg den her 15 m sporline på deres hjemmeside, som ser rigtig god ud, fordi den er flad uden at være sådan en helt bred gjord, men samtidig nok ikke filtrer sig så meget sammen. Og den er billig og har refleks i, så man kan se den bedre i mørke end en helt sort.

Men Biltema har ingen onlineshop og nærmeste afdeling for mig er i Næstved, hvilket er lidt svært når man ikke har bil. Suk.

Nogen, der bor i nærheden af en Biltema eller som skal derhen alligevel og have den der billige, smarte klikker eller nowet, som ville gide hapse en sådan line med til os og sende den, hvis jeg giver jer penge? :-D

 

 

 

 

47-082_l.jpg

 

 

 

Øv, det skulle jeg bare have vidst. Jeg var dernede i Lørdags. Hvis jeg kommer derned af i nærmeste fremtid, skal jeg nok lige give lyd fra mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Øv, det skulle jeg bare have vidst. Jeg var dernede i Lørdags. Hvis jeg kommer derned af i nærmeste fremtid, skal jeg nok lige give lyd fra mig.

 

Ja, det var jo lige det, flere af jer havde lige været der. Og tak, du er altid så sød :kys:.

Men nu er der nogen der siger, at det der refleks-latex i snoren gør, at den lissom "klistrer" til hundens pels og ikke glider nemt af sted i græs og sådan? Hvis det er sådan, så duer den jo ikke.

Ihhh, det er sørme svært. Vil ikke have en rund, tynd line, for den vikler sig for nemt sammen og knudrer for mig. Og vil ikke have en af nylon-gjordbånd fordi den kan give brændsår og oftest er lidt for bred igen og kraftig. Var lige i en stofforretning tidligere i dag, men de havde ikke noget bånd, som jeg lige synes egnede sig. Man ser nok snart mig fistre rundt desperat efter den helt rigtige type bånd. Suk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Apropos Biltema - så fandt jeg den her 15 m sporline på deres hjemmeside, som ser rigtig god ud, fordi den er flad uden at være sådan en helt bred gjord, men samtidig nok ikke filtrer sig så meget sammen. Og den er billig og har refleks i, så man kan se den bedre i mørke end en helt sort.

Men Biltema har ingen onlineshop og nærmeste afdeling for mig er i Næstved, hvilket er lidt svært når man ikke har bil. Suk.

Nogen, der bor i nærheden af en Biltema eller som skal derhen alligevel og have den der billige, smarte klikker eller nowet, som ville gide hapse en sådan line med til os og sende den, hvis jeg giver jer penge? :-D

 

47-082_l.jpg

 

 

Altså hvis jeg havde brug for en sporline ville jeg klart købe sådan en der. Ikke at jeg har meget forstand på den slags, men det er da klart en fordel at den ikke skærer i hænderne, hvis hunden sætter pludseligt af sted, og så er det da smart der er refleks i den.

Symes det lyder mærkeligt, hvis Latex'en nærmest hænger fast i hunden. Til heste kan man få tøjler i lignende matriale, og jeg har aldrig oplevet dem klistre til hesten.

 

Spørgsmålet er bare om linen bliver for tung til Charlie med den der karabin med læderforstærkning?

 

Jeg så ikke sporlinen, da jeg var i Biltema, så jeg ved ikke hvor tung den er, eller hvordan den er at holde ved. Jeg gik ret målrettet efter min klosaks.

Jeg ved ikke lige hvornår jeg kommer forbbi butikken igen, men jeg skal gerne købe en til dig, hvis du bestemmer dig for sådan en.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er heller ikke til at vide, hvor meget Buster vil ''rive'' i snoren, når den er så lang/ forholdsvis tung i forhold til flex'en. Smilla kan få nogle gevaldige ryk i sin flexline, hvis hun finder på at sætte af efter en fugl (så jeg har en kommando, der hedder ''fleeeeex'', som betyder du får et ryk lige om lidt sæt farten ned! Lært af Amocca. Det virker faktisk rigtig godt..). Men med sporline tuller hun bare rundt og hygger sig (altså ingen fuglejagt og forsøg på at stikke af). Hun ved godt, at hun hverken kan komme op i høj fart med den på eller kan komme væk fra mig. (Hvorfor jeg også bedre kan lide at øve indkald i flex'en, fordi hun mere ''glemmer'' hun har snor på.

 

Hvor vil jeg hen med det.... bare sige at det ikke er sikkert du skal være nervøs for at få brændemærker i fingrene med så lille en hund. Og ja, find én der er så let som overhovedet mulig. De filtrer let, det tror jeg ikke man kan gøre noget ved, når den er så let. Så hellere have den lidt kortere måske (10 meter f.eks). Man kan jo som regel godt nå at få fat i snoren alligevel.

 

Men det kan også være at Buster er mere stærk end Smilla og sagtens kan mase rundt og stikke af med sådan en snor. Synes i hvert fald det er en god og uundværlig ting at have uanset. :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Joey-Salome, de her liner har en lækker bredde (smal) og er af bomuld -eller føles i hvertfald sådan, de brænder ikke hænderne

Clix Recall Longline 10m: Amazon.co.uk: Pet Supplies

 

Tak - men de er for korte, den skal være 15 m - og så vil jeg helst have en, som ikke er helt sort.

 

Og ja, undskyld, I er så søde at hjælpe og foreslå noget. Og jeg er bare umulig og "jeg vil have det som jeg vil have det"-agtig. Jeg ved det godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Altså hvis jeg havde brug for en sporline ville jeg klart købe sådan en der. Ikke at jeg har meget forstand på den slags, men det er da klart en fordel at den ikke skærer i hænderne, hvis hunden sætter pludseligt af sted, og så er det da smart der er refleks i den.

Symes det lyder mærkeligt, hvis Latex'en nærmest hænger fast i hunden. Til heste kan man få tøjler i lignende matriale, og jeg har aldrig oplevet dem klistre til hesten.

 

Spørgsmålet er bare om linen bliver for tung til Charlie med den der karabin med læderforstærkning?

 

Jeg så ikke sporlinen, da jeg var i Biltema, så jeg ved ikke hvor tung den er, eller hvordan den er at holde ved. Jeg gik ret målrettet efter min klosaks.

Jeg ved ikke lige hvornår jeg kommer forbbi butikken igen, men jeg skal gerne købe en til dig, hvis du bestemmer dig for sådan en.:-)

 

Jeg tror ikke, den er for tung, og hvis endelig, så kunne jeg nemt selv sætte en mindre karabinhage i. Så kan jeg bare sy den fast, har jo symaskine og kan alt det der.

Jeg har ikke kunnet finde noget bånd med refleks i, så jeg tror også, at jeg gerne vil prøve den der, hvis den så klistrer, så må jeg jo lave en selv, men så er det ikke det store tab, fordi den ikke er ret dyr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Det er heller ikke til at vide, hvor meget Buster vil ''rive'' i snoren, når den er så lang/ forholdsvis tung i forhold til flex'en. Smilla kan få nogle gevaldige ryk i sin flexline, hvis hun finder på at sætte af efter en fugl (så jeg har en kommando, der hedder ''fleeeeex'', som betyder du får et ryk lige om lidt sæt farten ned! Lært af Amocca. Det virker faktisk rigtig godt..). Men med sporline tuller hun bare rundt og hygger sig (altså ingen fuglejagt og forsøg på at stikke af). Hun ved godt, at hun hverken kan komme op i høj fart med den på eller kan komme væk fra mig. (Hvorfor jeg også bedre kan lide at øve indkald i flex'en, fordi hun mere ''glemmer'' hun har snor på.

 

Hvor vil jeg hen med det.... bare sige at det ikke er sikkert du skal være nervøs for at få brændemærker i fingrene med så lille en hund. Og ja, find én der er så let som overhovedet mulig. De filtrer let, det tror jeg ikke man kan gøre noget ved, når den er så let. Så hellere have den lidt kortere måske (10 meter f.eks). Man kan jo som regel godt nå at få fat i snoren alligevel.

 

Men det kan også være at Buster er mere stærk end Smilla og sagtens kan mase rundt og stikke af med sådan en snor. Synes i hvert fald det er en god og uundværlig ting at have uanset. :)

 

He - det var slet ikke mine egne fingre, jeg var nervøs for. Jeg var kun nervøs for brandsår på Buster. Og ja, han er bomstærk, Buster. Og når han er helt uden snor i lukkede områder, så tuller han også mest bare nysseligt rundt. Jeg tror, at flexlinen frustrerer ham mere end at han glemmer han har den, fordi han kan mærke, at han ikke kan løbe vildt efter noget. Haha, som børn, der har fået forbudt et eller andet - årh, så er det SÅ meget mere interessant. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Altså hvis jeg havde brug for en sporline ville jeg klart købe sådan en der. Ikke at jeg har meget forstand på den slags, men det er da klart en fordel at den ikke skærer i hænderne, hvis hunden sætter pludseligt af sted, og så er det da smart der er refleks i den.

Symes det lyder mærkeligt, hvis Latex'en nærmest hænger fast i hunden. Til heste kan man få tøjler i lignende matriale, og jeg har aldrig oplevet dem klistre til hesten.

 

Spørgsmålet er bare om linen bliver for tung til Charlie med den der karabin med læderforstærkning?

 

Jeg så ikke sporlinen, da jeg var i Biltema, så jeg ved ikke hvor tung den er, eller hvordan den er at holde ved. Jeg gik ret målrettet efter min klosaks.

Jeg ved ikke lige hvornår jeg kommer forbbi butikken igen, men jeg skal gerne købe en til dig, hvis du bestemmer dig for sådan en.:-)

 

Det er rigtig sødt af dig, Karina :kys:.

Vi er ikke så heldige med det her Biltema-show ... jeg vil stadig gerne have denne line til Buster, men mine forældre var en tur på Sydsjælland lørdag, og der kørte de så omkring Næstved og var i Biltema. Linen var udsolgt, øv.

Så nu skal jeg ringe til dem og høre, om de overhovedet får dem igen her på Sjælland.

Nåmmen, hvis du, Karina, eller andre, som bor andetsteds i landet skal i Biltema i nærmeste fremtid, så ville vi være multi-taknemmelige for hjælp til indkøb af den sort-hvide sporline med refleks. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Til gengæld var vi så heldige med den fjollede, røde Bibombl-hundetaske. Nøjjjj, den er fin og lækker. Der er tegneserie-hunde-tryk også inde i foret, haha, man kan sidde og læse det, fnis. Og faktisk er den lidt mere rummelig, end jeg lige troede.

Så der kan bare være alting og vi er superglade for den! :banan:

 

(nu mangler vi så bare lidt af der det rare skovturs-solskin :genert:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Altså jeg skal i Biltema her i næste uge efter sådan en snor. Jeg vil godt købe en ekstra med til dig hvis de har dem hjemme :)

 

Vil du? ÅRH, du er da en skat!!! :kys: Det må du meget, meget gerne! Hvis de har den hjemme, så får du bare penge af mig - også til forsendelse, selvfølgelig. Og vi sender gerne en lille hunde-hyggelegegave til din dejlige vaps retur som tak for hjælpen :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil du? ÅRH, du er da en skat!!! :kys: Det må du meget, meget gerne! Hvis de har den hjemme, så får du bare penge af mig - også til forsendelse, selvfølgelig. Og vi sender gerne en lille hunde-hyggelegegave til din dejlige vaps retur som tak for hjælpen :-D.

 

Ja, ellers vil jeg da ikke skrive det :mrgreen: Skal nok lige skrive til dig når jeg har været der :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja, ellers vil jeg da ikke skrive det :mrgreen: Skal nok lige skrive til dig når jeg har været der :bighug:

 

Tusind tak - du sender mig bare en pb, så finder vi ud af det hele med betaling. Uh, nu håber jeg bare, den er på lager der! :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Har indkøbt en elektrisk neglefil til Hope, det har resulteret i, at hun har fået flotte negle, og jeg har fundet ud af, at sådan en negl er skarp, når hun giver pote og ramme øjenbrynet bagefter..... :roll:

 

Jeg bestilte gennem alttilhundogkat, men mangler lige det halsbånd, som de har trukket penge for :vedikke: Har skrevet til dem i dag, men har ikke lige fået svar :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Har indkøbt en elektrisk neglefil til Hope, det har resulteret i, at hun har fået flotte negle, og jeg har fundet ud af, at sådan en negl er skarp, når hun giver pote og ramme øjenbrynet bagefter..... :roll:

 

Jeg bestilte gennem alttilhundogkat, men mangler lige det halsbånd, som de har trukket penge for :vedikke: Har skrevet til dem i dag, men har ikke lige fået svar :hmm:

 

Årh, håber da de får ordnet din bestilling, den slags er så irriterende.

 

Og haha, kender godt det der - Buster er en ivrig potegiver, som gør det på eget initiativ i tide og utide af bar glæde og "hejjj mor"-ivrighed, og hvis man ikke når at gribe poten, så kan man da få den næste lige i fjæset, for så må han jo hellere give den lige omkring næsen, så jeg ikke misser den. Av. :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Årh, håber da de får ordnet din bestilling, den slags er så irriterende.

 

Og haha, kender godt det der - Buster er en ivrig potegiver, som gør det på eget initiativ i tide og utide af bar glæde og "hejjj mor"-ivrighed, og hvis man ikke når at gribe poten, så kan man da få den næste lige i fjæset, for så må han jo hellere give den lige omkring næsen, så jeg ikke misser den. Av. :stupid:

De har svaret og fikser det med det samme, så halsbåndet er på vej :lun:

ja hope er også meget ivrig pote giver... Nogen gange lidt for ivrig og skarpe negle gør ondt :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Kan I anbefale/fraråde en negleklipper/-saks, til hunde med "medium" størrelse negle?

Jeg kan helt sikkert anbefale denne. Den tager dem hurtigt og man slipper for at være ved at klippe egne fingre af i forsøget på at ordne negle :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...