Hop til indhold

Hvad har du sidst købt til din hund? :-)


Gæst Joey-Salome
 Share

Recommended Posts

Apropos foderopbevaring, så har jeg købt en mindte beholder, netop med det formål at kunne hælde foder fra den store sæk over i den, så den atore pose ikke skal åbnes dagligt.

Men den lille beholder er i gennemsigtig plast, og jeg er nu kommet i tvivl om det nu også er smart at putte foderet ned i en beholder der tager så meget lys ind?

Nogen der ved om det har betydning for holdbarheden?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Joey-Salome
Apropos foderopbevaring, så har jeg købt en mindte beholder, netop med det formål at kunne hælde foder fra den store sæk over i den, så den atore pose ikke skal åbnes dagligt.

Men den lille beholder er i gennemsigtig plast, og jeg er nu kommet i tvivl om det nu også er smart at putte foderet ned i en beholder der tager så meget lys ind?

Nogen der ved om det har betydning for holdbarheden?

 

Hvis ikke den står i direkte sollys, så er det vist ok. Men altså ... alt dagslys er jo lidt sollys, så det er bedre med en, som ikke er gennemsigtig. De fleste madvarer holder sig bedst når de opbevares tørt, mørkt og ikke for varmt. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis ikke den står i direkte sollys, så er det vist ok. Men altså ... alt dagslys er jo lidt sollys, så det er bedre med en, som ikke er gennemsigtig. De fleste madvarer holder sig bedst når de opbevares tørt, mørkt og ikke for varmt. :-)

 

Ja det er jo lige det. Overvejer dog bare at sætte en affaldspose på bøtten - en af de der grå nogle med snorelukning. Mon ikke det kan hjælpe lidt? Og så hvis jeg kun hælder foder i bøtten til en uge eller to ad gangen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Ja det er jo lige det. Overvejer dog bare at sætte en affaldspose på bøtten - en af de der grå nogle med snorelukning. Mon ikke det kan hjælpe lidt? Og så hvis jeg kun hælder foder i bøtten til en uge eller to ad gangen?

 

Jo, det kan du godt. Vær dog opmærksom på posen - nogle affaldsposer indeholder stoffer, som ikke må komme i berøring med mad, da de så afgiver ting til maden. Så det skal være poser i "sundt", madvenligt materiale ligesom fryseposer (som jo så også er gennemsigtige, så de duer ikke). :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det kan du godt. Vær dog opmærksom på posen - nogle affaldsposer indeholder stoffer, som ikke må komme i berøring med mad, da de så afgiver ting til maden. Så det skal være poser i "sundt", madvenligt materiale ligesom fryseposer (som jo så også er gennemsigtige, så de duer ikke). :-)

 

 

Aaahhh for pokker. Det havde jeg helt glemt. Så kan jeg jo ikke bruge affalsaposer. Så må jeg se om jeg kan finde en papirspose i mit posesamlerskab. Sådan en må da kunne du'?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Aaahhh for pokker. Det havde jeg helt glemt. Så kan jeg jo ikke bruge affalsaposer. Så må jeg se om jeg kan finde en papirspose i mit posesamlerskab. Sådan en må da kunne du'?

 

Jow. Papirsposer har det så bare med at suge fedt og væde til sig, og dermed kan posen måske godt blive fedtet og opløses lidt og napse nogle af omega-3-6-godterne, som jo helst skulle blive i foderet. Tsk, ja, det er ikke nemt. En ikke-gennemsigtig beholder er vist det nemmeste, men hvis du lige er blevet glad for en af glas, så er det selvfølgelig irriterende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jow. Papirsposer har det så bare med at suge fedt og væde til sig, og dermed kan posen måske godt blive fedtet og opløses lidt og napse nogle af omega-3-6-godterne, som jo helst skulle blive i foderet. Tsk, ja, det er ikke nemt. En ikke-gennemsigtig beholder er vist det nemmeste, men hvis du lige er blevet glad for en af glas, så er det selvfølgelig irriterende.

 

Glad od glad....:-)

 

Hmmm ja. Så måske en stor frysepose nede i papirsposen?:-D

 

Det er sådan en plastikbeholder købt i Rema1000, og der står på den at den er til dyrefoder. Jeg syntes låget var så smart, at jeg ikke skænkede det en tanke, at den er gennemsigtig.

 

Det er efterhånden noget tid siden jeg købte den, og hvis jeg ikke putter foder i den, ved jeg ikke lige hvad jeg skal gøre med den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Er der nogen af jer der har nogle forslag, til noget aktivitetslegetøj, til en hund der ikke gider hvis det er for let?

Det skal dog heller ikke være så svært, så det tager ham flere timer at regne ud.

 

Jeg har kigget på lidt forskelligt, bl.a.:

Næbdyr-hundelegetøj-2-p.jpg

[ATTACH=CONFIG]71181[/ATTACH]

Nina-Ottosson-Tornado-Hundelegetøj.jpg

Tug a jug 2-p.jpg

 

 

Er der nogen af jer der har erfaring med dem?

 

Vi har Dog Tornado, og den eeeelsker Charlie. Den er i hvert fald heller ikke svær. Vi har også Dog Fighter, hvor man skal skubbe klodserne og så løfte dem, begge er et stort hit.

Det der næbdyr ... er det hvor man kan pille æggene ud af? Charlie har en plystræstamme, hvor man kan gemme små plysegern med piv i, den er han også ret vild med.

Så de ting kan jeg godt anbefale, vi bruger dem meget herhjemme :-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige i dag, købt en tørret hel stor grisetryne til Misja + tørret kallun-stinkaduser også til hende :banan: Jeg overvejede en hel tyretisser men sidst hun fik en, fik hun allergisk reaktion af den, måske fordi hun åd rub og stub samme dag :hmm: :mrgreen:

 

Igår købte jeg en stor pose med hele griseøre i, hun får sådan en når hun har fundet al hendes aftensmad rundt om i lejligheden.....så stiller hun sig hen foran mig, lorger lavt med halen mens hun stiiirre på mig og jeg spørger hende: "skaduha en tandbørste, Mitte?" :ivrig: DET ved hun godt hvad betyder :yeah: :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige i dag, købt en tørret hel stor grisetryne til Misja + tørret kallun-stinkaduser også til hende :banan: Jeg overvejede en hel tyretisser men sidst hun fik en, fik hun allergisk reaktion af den, måske fordi hun åd rub og stub samme dag :hmm: :mrgreen:

 

Igår købte jeg en stor pose med hele griseøre i, hun får sådan en når hun har fundet al hendes aftensmad rundt om i lejligheden.....så stiller hun sig hen foran mig, lorger lavt med halen mens hun stiiirre på mig og jeg spørger hende: "skaduha en tandbørste, Mitte?" :ivrig: DET ved hun godt hvad betyder :yeah: :klap:

Grisetryner kan jeg ikke rigtig finde store nok til Chinook - han vil bare sluge dem hele eller tygge to gange, så vil de være væk :genert:

Tyretisserne saver jeg over i to - det er mere end rigelig til en dags beskæftigelse :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Efter en virkelig regnvåd gåtur i eftermiddags, hvor Charlie fik mudret hele sit Lady og Vagabonden-håndklæde til, da vi kom hjem og han skulle tørres, kan jeg godt se, at med to hunde må vi også have to special-håndklæder til vapserne, når vejret er grimt.

Så nu hapsede jeg det her håndklæde til Buster :mrgreen::

 

$(KGrHqJ,!qEE63Z2fW0YBOyjof(jEw~~60_12.JPG

Link til indlæg
Del på andre sites

Efter en virkelig regnvåd gåtur i eftermiddags, hvor Charlie fik mudret hele sit Lady og Vagabonden-håndklæde til, da vi kom hjem og han skulle tørres, kan jeg godt se, at med to hunde må vi også have to special-håndklæder til vapserne, når vejret er grimt.

Så nu hapsede jeg det her håndklæde til Buster :mrgreen::

 

$(KGrHqJ,!qEE63Z2fW0YBOyjof(jEw~~60_12.JPG

 

Mange hunde har deres egne håndklæder. Nu kom jeg jo til at tænke på (allergiforskrækket som jeg er) Smilla er storforbruger af håndklæder - og vi deler allesammen herhjemme.:lol: Nogle gange tørrer jeg lige hendes poter i mit eget og så ryger det til vask osv. Burde hun have sine egne? Jeg synes ikke vi har problemer med, at der er haar på dem eller noget. Vi vasker dem ved 60 grader og de tørretumbles. Er de ikke rene så?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Mange hunde har deres egne håndklæder. Nu kom jeg jo til at tænke på (allergiforskrækket som jeg er) Smilla er storforbruger af håndklæder - og vi deler allesammen herhjemme.:lol: Nogle gange tørrer jeg lige hendes poter i mit eget og så ryger det til vask osv. Burde hun have sine egne? Jeg synes ikke vi har problemer med, at der er haar på dem eller noget. Vi vasker dem ved 60 grader og de tørretumbles. Er de ikke rene så?

 

Jojo, så er de rene. Grunden til jeg købte det med Lady og Vagabonden var fordi det er cute, og fordi det så var nemt at så er det det, der hænger i gangen og bruges til Charlie, når vi har været ude i vådt vejr. Mine håndklæder er hvide, og trods 60 grader og Omo er det ikke altid, at mudderpletter går heeeeelt af, selvom de er rene efter vask. Så det var sådan mest af nemhedshensyn og så fordi jeg fik en undskyldning for at købe Disney-ting, så barnlig, jeg jo er. Jeg ville helst have haft et med Mads og Mikkel, men det kunne man ikke få, ævs. Så blev det dalmatinerne. Vi synger alligevel også så ofte den der med "en stor dalmatiner-plantage, med masser af hunde i leg ..." :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååårh, det passer også godt med sengen som fødselsdagsgave, nu han bliver et år, så er han jo vokset op til berner-størrelsen. Glæder mig sådan til at vise dig hvordan det er blevet med hunden, den er virkelig flot (men det tog også en krig at sy alle de detaljer på den, haha).

 

Du kan da prøve at spørge hos din lokale dyrlæge/dyrehandler, om de stadig har spandene fra Royal Canin ... nu tilbuddet ikke er der mere, kan det være de også bare vil give dem væk eller sælge dem billigt, hvis de har flere. Der hvor jeg er har vi et par stykker tilbage, men der er jo lidt langt fra København . Vi har også store foderspande fra Specific, dem sælger vi uden man skal købe foder, og de er ikke dyre (kan ikke lige huske prisen, men det er vist omkring 50-60 kr).

 

Ups har først set dit svar nu :stupid:

Jaaaa lige præcis, tror det bliver rigtig godt! Glæder mig også rigtig meget til at se den, og se hvad han siger til den. Jeg tror den bliver et hit! :banan:

Jeg prøver lige at kigge i morgen når vi skal i petworld om de ikke har en foderspand. Hahaha ja, det er nok lidt for langt for en foderspand.

Glæder mig virkelig helt vildt til at få hans nye pude!!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Laila - Har du prøvet de grissetryner der ligesom er puffet helt op og er større end de er, når de sidder på en gris (slet ikke at forveksle med de tørret/røget små man kan købe i poser alle steder) ???

 

Seriøst, de er større end, eller minimum på størrelse med mine fulde håndværker-store-mande-hånd! :shock: Jeg vil ellers tro at der er lidt til bette-fisen i sådan en :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Laila - Har du prøvet de grissetryner der ligesom er puffet helt op og er større end de er, når de sidder på en gris (slet ikke at forveksle med de tørret/røget små man kan købe i poser alle steder) ???

 

Seriøst, de er større end, eller minimum på størrelse med mine fulde håndværker-store-mande-hånd! :shock: Jeg vil ellers tro at der er lidt til bette-fisen i sådan en :mrgreen:

 

Bette-fisen.... :shock::sjov:

på 50 kilo. Han er allerede større end mange fuldvoksne hanberner allerede :engel:

 

Men, du siger puffet grisetryner? Det må jeg på jagt efter :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahaha :lun: ... skøre vapser. Nåja, men de ser da ikke ligefrem ud til at lide nød, de to hyggetrolde. Forstår dig dog virkelig godt, man vil jo bare gerne have noget, som er ideelt og som dyret er glad for. Tror ikke Goofy ligger sååå komfortabelt sådan der. Vi må fikse noget endelig løsning i det nye år.

 

Det lyder godt! Han bliver nemlig ved at "bygge rede" i vores sofa.. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Julekalendere til Charlie og Buster - ENDELIG. På Zooplus fandt jeg nogen, hvor det ikke er usund hundechokolade eller kedelige ben, som Charlie ikke gider spise, har støvet byen rundt efter en ordentlig slags ... og så havde de dem hele tiden der. I den er det tørret kød, gode ben og sådan noget, yay! (har også købt en tilsvarende til katten, men den hører jo ikke til i denne hundetråd)

 

175612_rocco_adventskalende_2.jpg

 

Og hjorteører, 6 stk. - vi er gået over til hjort, da Charlie ikke rigtig gider hverken griseører eller ko-ører. Hjort elsker han, så det er super. Nu må vi så lige vente og se, hvad Buster godt kan lide.

 

135704_whpet_hirschohren_2e_1.jpg

Og en ny slags tyggeben med tørret kyllingekød, vi ikke har prøvet før ... spændende.

 

205834_luk_kauknochen_huhn2_2.jpg

 

 

Og så lidt andet blandet vådfoder og kattemad og sådan i den bestilling. Men det gider jeg ikke lige smide billeder af også, det er lidt for "kedeligt" :-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Julekalendere til Charlie og Buster - ENDELIG. På Zooplus fandt jeg nogen, hvor det ikke er usund hundechokolade eller kedelige ben, som Charlie ikke gider spise, har støvet byen rundt efter en ordentlig slags ... og så havde de dem hele tiden der. I den er det tørret kød, gode ben og sådan noget, yay! (har også købt en tilsvarende til katten, men den hører jo ikke til i denne hundetråd)175612_rocco_adventskalende_2.jpgOg hjorteører, 6 stk. - vi er gået over til hjort, da Charlie ikke rigtig gider hverken griseører eller ko-ører. Hjort elsker han, så det er super. Nu må vi så lige vente og se, hvad Buster godt kan lide. 135704_whpet_hirschohren_2e_1.jpgOg en ny slags tyggeben med tørret kyllingekød, vi ikke har prøvet før ... spændende.205834_luk_kauknochen_huhn2_2.jpgOg så lidt andet blandet vådfoder og kattemad og sådan i den bestilling. Men det gider jeg ikke lige smide billeder af også, det er lidt for "kedeligt" :-).
Hvor hyggeligt med sådan en julekalender. Smilla har fået de her 2 julesokker. Men hun spiser jo desværre kun råt kød (det er nok ikke en god idé at putte i:blink:).julesokker.jpg
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Hvor hyggeligt med sådan en julekalender. Smilla har fået de her 2 julesokker. Men hun spiser jo desværre kun råt kød (det er nok ikke en god idé at putte i:blink:).[ATTACH=CONFIG]71403[/ATTACH]

 

Ja, det er hygs. Charlie og Buster forstår seføli ikke konceptet december/jul - men de forstår godt konceptet lækkerier og ekstra-forkælelse, så det er jo fjong. Og Bowie er også sød med julekalendere, hun sidder så oppe på spisebordet og guffer sin dagsgave i sig, mens hun får nussetur og spiiiiiiiinder.

Nårh hvor er de fine. Det var også min plan at jeg lige hurtigt skulle nå at lave en julesok til hundene, nu jeg ikke havde fundet en julekalender, der duede. Men så var den der. Og nej, det kan der være noget om, det ville nok blive lidt klamt. Nåmmen, så må der jo bare komme bamser og andet hyggegodt i, hehe. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hjorteører, 6 stk. - vi er gået over til hjort, da Charlie ikke rigtig gider hverken griseører eller ko-ører. Hjort elsker han, så det er super. Nu må vi så lige vente og se, hvad Buster godt kan lide.

 

135704_whpet_hirschohren_2e_1.jpg

Og en ny slags tyggeben med tørret kyllingekød, vi ikke har prøvet før ... spændende.

 

205834_luk_kauknochen_huhn2_2.jpg

 

 

 

Lukullus benene havde jeg også overvejet - er de gode? Mine vovser gider ikke spise politistave og små hudben mere, som de ellers har villet før.. Det samme gælder griseører og okseører - man skulle måske prøve de hjorteører der?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Lukullus benene havde jeg også overvejet - er de gode? Mine vovser gider ikke spise politistave og små hudben mere, som de ellers har villet før.. Det samme gælder griseører og okseører - man skulle måske prøve de hjorteører der?

 

Det vides ikke endnu, da tingene stadig er på vej hertil fra Tyskland. Men hjorteørerne er de eneste tørrede ører, som Charlie nogensinde har tygget færdige. Af flere omgange, men han er jo også en lille hund. Med andre ører har han fået et, er gået med det og ligget og knaset lidt i fem minutter, og så mistet interessen - som ikke kom igen. Så så kunne jeg smide dem ud. Men hjorteørerne har han guffet færdige. :-)

Kan lige give en melding om Lukullus-benene, når de er afprøvet. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vides ikke endnu, da tingene stadig er på vej hertil fra Tyskland. Men hjorteørerne er de eneste tørrede ører, som Charlie nogensinde har tygget færdige. Af flere omgange, men han er jo også en lille hund. Med andre ører har han fået et, er gået med det og ligget og knaset lidt i fem minutter, og så mistet interessen - som ikke kom igen. Så så kunne jeg smide dem ud. Men hjorteørerne har han guffet færdige. :-)

Kan lige give en melding om Lukullus-benene, når de er afprøvet. :mrgreen:

 

Ja tak meget gerne - jeg vil gerne finde noget de kan gnaske i i lidt længere tid end en Dentastick.. Valhrona gider heller ikke hverken nøgleben eller marvben for tiden, det har hun ellers altid gerne villet have..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...