Hop til indhold

Bruger I andre folks skraldespande til høm-høm-poserne?


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Ja, som overskriften siger: Bruger I andre folks skraldespande, når I har en høm-høm-pose? Kan man tillade sig det, eller vil ejeren højst sandsynligt synes, man er klam?

 

Jeg samler sjældent op, da Elvis som regel skider i kanten af markerne, men de får gange jeg så samler op, synes jeg, det er trælst at gå med posen, og jeg har det lidt svært ved at putte den i lommen (nok mest tanken om at man går med en lort i lommen :mrgreen:), så hvis jeg kommer forbi en skraldespand, der står helt ude ved vejen, dvs. så man ikke skal gå ind på matriklen, så bruger jeg den. Men må man det og gør I det eller er det no-go?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg må tilstå at jeg ikke aner om man overhoved må gøre det... Jeg ville ikke gøre det her ude på landet, men inde i byen ville jeg nok. Ved ikke hvorfor. Vi har indtil for nylig betalt vores skraldtømning efter vægt, så det har måske noget med det at gøre. Men nu går vi kun tur på markerne, så det er ikke ret aktuelt, der er ingen der samler op efter hundene på markerne. Der ligger jo i forvejen en hel del efter andre dyr, så en hundelort til eller fra gør ingen forskel. Iso hømmer også mest i vores egen have, så det er ret sjældent hun gør det andetsteds i det hele taget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis spanden står i kanten af matrikel er det ikke ulovligt da du ikke betræder grunden. Spanden er i de fleste tilfælde kommunens som man egentlig lejer ..

 

Åh ja, det har du jo egentlig ret i :5up:

 

Jeg har det egentlig heller ikke dårligt med at gøre det, og tror absolut heller ikke, man kan lugte det (alt i en skraldespand lugter jo :blink:), men alligevel er der en lille tvivl, der nagede i mig, om det nu er helt forkert at gøre det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chocolate Labrador

Helt enig. Put den bare i spanden. Det jeg til gengæld ikke gider er vej nabo der ladet sin hund skide på fortov uden at samle op. Virkelig usmageligt. Marker = naturens øko system

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi samler op uanset, hvor vi går :engel: Eller vi glemte den i morges, men den var væk da jeg så tog posen med ud anden gang :hmm: Jeg smider den i skraldespande, der står ude ved fortovet eller busstoppestederne. Hader tilgengæld noget af vores stisystem. Stort fedt skilt med, at man skal samle op, men ingen skraldespande :damn: Og hvis man samler op i pose, så smid den endelig i skraldespanden ellers lad bummen ligge. Det der med hundeposer liggende alle vegne er da noget irriterende noget, de fungerer jo ikke som øko i naturen. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome

Her på Frederiksberg er der standere med hundeposer og skraldespande over det hele, det er ret fantastisk, så her er det frygteligt nemt. Men når vi er andre steder, f.eks. på besøg hos en god ven i Vanløse, så bruger jeg containere, som står ved vejen og hører til etagebyggeri. Der er også mange villaer derude, men jeg har en ide om (muligvis bare mig) at de containere, som hele boligkomplekser bruger, er lidt mere "offentlige" end villaers private spande - også når de står ude ved vejen og ikke i en gård. En del villaers skraldespande står så ofte også lidt inde på deres grund (hvilket egentlig må være skideirriterende for skraldemændene :gruble:).

Men jeg forstår godt, at man gør det, hvis skraldespanden står helt ude ved vejen - og jeg kan heller ikke se problemet. Bare folk samler op, så man ikke skal træde i klammo pøller, så er jeg glad - og lagde gerne selv spand til, hvis jeg boede i villa. Og enig i det med at smide posen fra sig - det er altså noget fis.

 

Når vi er i skoven, så samler jeg også altid op - også selvom jeg skal gå laaaaangt med posen. Simpelthen fordi, selvom min hund ikke er syg, så har jeg et princip om, at jeg synes, man altid bør gøre det. Fordi jeg ved, hvor mange hunde, der bliver smittet med orm og andet skidt af at snuse til andre hundes pøller. Samlede alle op ALTID, også i naturen, så var der langt færre hunde, der blev smittet. Men jeg kan da godt se, det må være irriterende ikke at kunne komme af med posen, fordi der uden for byen slet ikke er skraldespande ret mange steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

No go for mig

 

Hvis spanden står i kanten af matrikel er det ikke ulovligt da du ikke betræder grunden. Spanden er i de fleste tilfælde kommunens som man egentlig lejer .. Så fortsæt du bare..

 

Det er da vist meget forskelligt. Her skal vi selv betale for stativerne (engangsbeløb og så selv vedligeholde) - ligesom tømningerne koster. Vi betaler i forvejen for ekstra tømning pga bleer i alt for stort omfang

Link til indlæg
Del på andre sites

Har tit tænkt det samme, for herude er der bare INGEN skraldespande og hellere ikke der hvor jeg boede før. Men her kan man seriøst gå i over en time uden at møde skyggen af en skraldespand. Har en enkelt gang brugt en skraldespand der stod ud til vejen, men som tilhørte en gård og det var på vejen ud på min gåtur. Da jeg kom tilbage var skraldespanden fjernet og et skilt med en sur tekst sat op..ups...Så nu tør jeg ikke. Så nu samler jeg kun op hvor det er til gene, altså i græskanter, stier, fortove osv. Samler ikke længere op i skoven og hvis han går helt ind i krattet og der ingen skraldespande er i nærheden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg kunne ikke finde på, at droppe noget i andre folks skraldespande, uanset om det bare er en micro hundelort i pose.

 

Oftest når vi er på tur, er det ude i moder natur og der samler jeg ikke op, medmindre de skider på en gangsti eller på stranden eller generelt hvor der færdes mennesker. Skider de steder, hvor der bør samles op, så bærer jeg bare posen i den ene hånd - evt med en ekstra pose om, da jeg har en tendens til, at gå og svinge med armen, hvis jeg har noget i hånden og flyvende lorte er ikke så sjovt for den forangående :mrgreen:

 

Skulle det ske, at andre gjorde det i vores, så ville jeg nok glo lidt - jeg ville ikke reagere på det, men jeg ville undre mig og egentlig syntes, at det var noget underligt noget. Jeg dropper jo heller ikke vores skraldepose i en andens skraldespand i tilfælde af, at vores egen er fyldt.

Link til indlæg
Del på andre sites

No go for mig

 

 

 

Det er da vist meget forskelligt. Her skal vi selv betale for stativerne (engangsbeløb og så selv vedligeholde) - ligesom tømningerne koster. Vi betaler i forvejen for ekstra tømning pga bleer i alt for stort omfang

 

Hvos du ikke må tage stativet med når du flytter så er det i realiteten offentligt?

 

Her betaler vi osse for tømning osv. men må jo ikke tage stativet med..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvos du ikke må tage stativet med når du flytter så er det i realiteten offentligt?

 

Her betaler vi osse for tømning osv. men må jo ikke tage stativet med..

 

Der må være forskel fra landsdel til landsdel - vi skulle selv betale for vores skraldespande og de skulle købes ved kommunen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det gør jeg ikke. Jeg har overvejet det et par gange, når jeg har gået med en tilpas ulækker lort, hvor jeg af én eller anden grund ikke har kunnet lukke posen. Men synes ærlig talt, at det er forkert at gøre. Nej, én pose gør ikke noget... Men hvis alle hundeejere gør det? Ved da, at vi herhjemme har problemer med pladsen i skraldespanden, når vi har haft et større besøg - og så kan en god mængde hundelorte nok godt gøre en forskel for dem, der har skraldespandene helt ude ved vejkanten.

 

Derudover går min grænse bare også der i forbindelse med "din og min ejendom". Imo skal man have fået lov, hvis man skal bruge folks skraldespand. Nej, jeg ville da ikke sige noget, hvis jeg så nogen smide noget ud i vores - men jeg ville hæve øjenbrynene og have lyst til at sige noget.

 

Den hundeskov vi har i nogenlunde nærhed ejer ikke en eneste skraldespand udover ved indgangen (virkelig lousy, faktisk!), og der går jeg også rundt med lorteposen i hånden i den time eller to turen nu kommer til at vare... Hvis ikke Møffe laver lorten i den absolutte første del af turen, så jeg "gider" gå tilbage til skraldespanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, som overskriften siger: Bruger I andre folks skraldespande, når I har en høm-høm-pose? Kan man tillade sig det, eller vil ejeren højst sandsynligt synes, man er klam?

 

Jeg samler sjældent op, da Elvis som regel skider i kanten af markerne, men de får gange jeg så samler op, synes jeg, det er trælst at gå med posen, og jeg har det lidt svært ved at putte den i lommen (nok mest tanken om at man går med en lort i lommen :mrgreen:), så hvis jeg kommer forbi en skraldespand, der står helt ude ved vejen, dvs. så man ikke skal gå ind på matriklen, så bruger jeg den. Men må man det og gør I det eller er det no-go?

Ditto-ditto og ditto :blink:

 

Jeg har aldrig oplevet sure skraldespands ejere - og kan egentlig heller ikke forstå hvorfor de evt. skulle blive sur over det, hvis spanden står helt ude ved vejen så men ikke går ind på deres matrikel :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg smider aldrig høm høm poser i andre folks skraldespande. Heller ikke selv om de står ud til vejen. Ville selv blive irriteret over, at andre smed i vores skraldespand, hvis den stod ved vejen.

Vi er til gengæld flittige brugere af de offentlige skraldespande der står i skove, ved søer, strande:-D

Det mærkeligste er dog dem der samler lorten op i pose og så derefter smider posen i naturen...:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvos du ikke må tage stativet med når du flytter så er det i realiteten offentligt?

 

Her betaler vi osse for tømning osv. men må jo ikke tage stativet med..

 

Jeg må så gerne tage den med, når jeg fraflytter, men det er normalt, at den indgår i hushandlen.

 

Jeg smider den i den nærmeste skraldespand, hvis det så er en der står ved vejen til tømning jamn så er det såen det er. Der går ikke noget af dem fordi min lortepose ligger i deres spand indtil den blir tømt i løbet af det næste døgn :blink:

 

I løbet af det næste døgn? Hvor ofte får du tømt skrald :lol:

 

Der må være forskel fra landsdel til landsdel - vi skulle selv betale for vores skraldespande og de skulle købes ved kommunen :vedikke:

 

Nops ikke landsdel, for jeg er på sjælland og skulle samme som dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi går tur i villakvarteret og Cody hømser, så bruger jeg andre folks skraldespande.. Dog tar jeg de offentlige, hvis jeg er i nærheden af en.

Jeg vælger dem, der står ud til vejen, så jeg ikke går ind på andres folks grunde.. Og jeg er altid omhyggelig med at få slået en ordenlig knude på posen..

 

I vores by synes jeg at der ligger mange lorte på gader og fortov, så jeg regner ikke med at nogle ville blive sure over, at jeg benytter deres spand så længe posen er forsvarligt lukket.

Vi bor selv i hovedgaden og har nu oplevet 2 gange på et halvt år, at der er efterladt en gave lige udenfor vores låge. Forstår ikke at folk har samvittighed til sådan noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...