Hop til indhold

Bruger I andre folks skraldespande til høm-høm-poserne?


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Nu går jeg yderst sjældent hvor jeg behøver at samle op, men de gange hvor Thailo har haft hjerte-lungeorm har jeg samlet op og søgt de offentlige skraldespande. Jeg har ca. en halv times tålmodighed, hvorefter jeg sniger den i en privat skraldespand. Jeg tager efter de husejere der ikke holder orden ude foran deres haver, i den tro at de er mest ligeglade med både skrevne og uskrevne regler.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Nej det gør jeg ikke og jeg kommer heller ikke til at gøre det - jeg går med lorteposen hjem til min egen skraldespand eller til jeg kommer forbi en offentlig også har jeg samme holdning som Sunrise at jeg ville blive lidt irriteret hvis folk begyndte at bruge vores skraldespand fordi vi i forvejen har "pladsmangel" i skraldespanden og fordi der bor mange hundeejere i vores kvarter - men dermed ikke sagt at jeg synes folk skal smide deres skrald på gaden!. Personligt kan jeg ikke se hvorfor man ikke kan slæbe lorten el. andet skrald med hjem til sig selv?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm. Bruger helst offentlig skraldespand - og heldigvis er der kommet flere op. Men må indrømme, at jeg til tider har anvendt folks private skraldespand, såfremt denne har stået således at man ikke skulle ind på selve matriklen - men fortovet er vel egentlig også privat :hmm:. Hvorom alting er, så bør man nok ikke gøre det - altså en pose fra eller til gør jo ikke noget, men hvis mange hundeejere vælger at bruge skraldespanden, ja så kan det jo godt fylde en del.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen grænser for smålighed. Hvis man kan blive muggen over en lille pose høm i sin skraldespand, så har man vist ikke meget at leve for :lol:

 

Det er sjældent aktuelt for mig, men ellers kan jeg sagtens finde på at benytte en privat skraldespand, hvis der ikke er andre til rådighed, og andre hundeejere skal også være velkomne til at bruge min skraldespand til formålet.

 

Skulle jeg nogensinde møde en husejer, der kunne finde på at brokke sig over det, ville jeg ikke tøve med at fiske posen op igen, og smide den på vejen lige udenfor hans indkørsel. Så kunne han se om han syntes bedre om det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen grænser for smålighed. Hvis man kan blive muggen over en lille pose høm i sin skraldespand, så har man vist ikke meget at leve for :lol:

 

Det er sjældent aktuelt for mig, men ellers kan jeg sagtens finde på at benytte en privat skraldespand, hvis der ikke er andre til rådighed, og andre hundeejere skal også være velkomne til at bruge min skraldespand til formålet.

 

Skulle jeg nogensinde møde en husejer, der kunne finde på at brokke sig over det, ville jeg ikke tøve med at fiske posen op igen, og smide den på vejen lige udenfor hans indkørsel. Så kunne han se om han syntes bedre om det ;-)

 

Jeg tror det har meget at gøre med hvor man bor - Jeg ville ikke have noget i mod én høm i ny og næ men som sagt bor jeg selv i et kvarter med mange hunde og hvis bare halvdelen af ejerne brugte vores spand ville det altså have stor betydning for pladsen i skraldespanden, så for mig har det ikke noget som helst at gøre med smålighed

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har overvejet det, men jeg har endnu ikke gjort det og jeg tror faktisk heller ikke at jeg kommer til det.. :vedikke: En dag jeg gik i gennem "hovedgaden" på skraldetømningsdagen, med en pose lort i hånden, overvejede jeg det hver gang, jeg gik forbi én af de mange skraldespande der var sat ud til vejen, men jeg gjorde det ikke, jeg slæbte den troligt hele vejen hjem i min egen skraldespand (offentlige skraldespande er jeg ikke lige stødt på her, syntes jeg ;-) )

 

På mig virker det bare forkert :vedikke: Ikke fordi det burde kunne genere nogen at der lå en lortepose i deres skraldespand i den time eller to der, den dag, ville gå til den blev tømt.. Og i princippet måtte folk også gerne smide deres lorteposer i min skraldspand -hvis bare de er ordenligt lukkede, der er som regel plads nok :-D Men, jeg vil have det lidt underligt med at de i de hele taget åbner min skraldespand, hvilket de jo ville være nød til, for at komme noget i den, for for mig, er skrald på en eller anden måde noget lidt privat -også selv om jeg bestemt ikke har noget spændene i min skraldespand og jeg interessere mig virkelig heller ikke for hvad andre har i deres, men af en eller anden årsag, føler jeg alligevel at der er noget lidt privat over der, og det er egentlig nok mest derfor, at jeg ikke bruge andres skraldespande til lorteposer, det er simpelthen for grænseoverskridende for mig, overhovdet at åbne andres spand.. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen grænser for smålighed. Hvis man kan blive muggen over en lille pose høm i sin skraldespand, så har man vist ikke meget at leve for :lol:

 

Det er sjældent aktuelt for mig, men ellers kan jeg sagtens finde på at benytte en privat skraldespand, hvis der ikke er andre til rådighed, og andre hundeejere skal også være velkomne til at bruge min skraldespand til formålet.

 

Skulle jeg nogensinde møde en husejer, der kunne finde på at brokke sig over det, ville jeg ikke tøve med at fiske posen op igen, og smide den på vejen lige udenfor hans indkørsel. Så kunne han se om han syntes bedre om det ;-)

 

Jamen, sikke fine egenskaber du tillægger os, fordi vi har en anderledes holdning end dig. Ville sørme ønske, at du ville holde dig fra at skrive sådan om andre.

 

For mig handler det i bund og grund om respekt for andres ejendom. Ved gud ville der ikke gå noget af mig, hvis én hundeejer smed en lortepose i min skraldespand. Men hvis alle hundeejere her i mit område, bare brugte de private skraldespande, så ville det fandme kunne mærkes.

 

Boede jeg ude på Lars Tyndskids mark, så havde det været en anden sag - der ville ikke gå 50+ hundeluftere forbi martriklen dagligt, men derimod max 1 vel. Og i det tilfælde handler det så om, at skraldespanden er privat område, som Aussiepower også bemærker. Jeg skjuler som sådan intet i min skraldespand, som jeg ville have ondt af, at andre så - men der er altså nogle, der smider ting ud, som de helst ikke så, at andre bemærkede. Her ville jeg så ikke have noget imod, at folk smed lorteposer i min spand.

 

Og sidstnævnte synes jeg godt nok er en streng ting at gøre! Skraldespandens ejer vil jo stå fuldstændig magtesløs og kan intet gøre ved det, mens du bare kan stå og pisse ham op i ansigtet uden nogen konsekvens - udover hvis han råber af dig, eller eventuelt tyr til vold (hvormed han kan meldes). Synes godt nok, at det er respektløst. Skal folk så også have lov til at smide alt deres McDonald skrald ud i din skraldespand (om det så er lidt papir, en pomfrittbakke, en sodavand eller mere)? Hvor går grænsen? Hvorfor ikke bare respektere, at skraldespanden ikke er din, men en andens?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle jeg nogensinde møde en husejer, der kunne finde på at brokke sig over det, ville jeg ikke tøve med at fiske posen op igen, og smide den på vejen lige udenfor hans indkørsel. Så kunne han se om han syntes bedre om det ;-)

Hmm så kan alle andre jo gå og vade i posen, samt mistro alle i området, som går der med deres hund :???: Det er sådan lidt ondt, skraldespanden er jo egentlig hans. Og som der skrives, så er det i villa kvarterer ufatteligt mange hundeejere, så ens skraldespand kunne hurtigt blive spændende (ikke alle binder knude på posen).

Meeen mon ikke den mere var ment som en joke:confused:

Jeg må da tilstå, at jeg kun har benyttet mig af de skraldespande, som har tilhørt den boligforening jeg bor i samt de hele 2 offentlige skraldespande, som jeg har fundet i området indtil videre. Ellers tager jeg den med hjem (også selvom vi har et stykke hjem)... Men jeg er absolut langt fra tilhænger af dem, som lader dem ligge i villakvarterene. Har i nogensinde gået på en sti, hvor der har ligget en 5-10 bummelummere, sådan en varm sommerdag i 25graders varme med let brise :scared::badr: Endnu værre er det for dem der bor lige op til!! Min mormor fortalte mig, at de har endda beboere, som ikke gider gå tur med hunden, men som bare åbner døren og så kan hunden finde et sted selv! Hun var blevet så træt af det gik ud over deres lille stykke græs, at hver gang tog hun et billede og lagde i deres postkasse samt besked om at fjerne bummeren :evil: Deres ene del af haven stinker sådan en sommerdag, når der har været tilstrækkelige med luftere forbi... :badr::badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig handler det i bund og grund om respekt for andres ejendom.

 

Hvad med det der hedder fælles ejendom? Det er der ikke meget respekt for mere :vedikke:

 

Fælles ejendom er f.eks. vores veje, fortove og grønne områder. Det er jo fint nok at sidde og få sure opstød over at folk ikke samler op efter sig, medens man selv ikke vil bidrage til at holde sit eget kvarter pænt.

 

I øvrigt er der en meget simpel løsning for folk, der ikke vil have at fremmede benytter deres affaldsspand: Flyt den langt ind på egen grund, så er problemet løst :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og sidstnævnte synes jeg godt nok er en streng ting at gøre! Skraldespandens ejer vil jo stå fuldstændig magtesløs og kan intet gøre ved det, mens du bare kan stå og pisse ham op i ansigtet uden nogen konsekvens - udover hvis han råber af dig, eller eventuelt tyr til vold (hvormed han kan meldes). Synes godt nok, at det er respektløst. Skal folk så også have lov til at smide alt deres McDonald skrald ud i din skraldespand (om det så er lidt papir, en pomfrittbakke, en sodavand eller mere)? Hvor går grænsen? Hvorfor ikke bare respektere, at skraldespanden ikke er din, men en andens?

Jeg tror, at du skal læse alternativet til at smide i spanden med et gran af humor. Det er selve idéen, der er sjov, ikke handlingen udført.

 

Og så ER der altså stor mængdemæssig forskel på at smide "McDonald skrald" og en lille, forsvarligt lukket lortepose i andre menneskers skraldespande. Jeg benytter mig kækt af andre folks skraldespande, hvis der ingen offentlige er i nærheden og jeg er ude på en meget lang tur. Og hver eneste gang er MIN pose faktisk den eneste, der ligger der, så det malende argument med, at "tænk, hvis alle smed poserne i samme spand". holder ikke vand i virkelighedens verden, for på kortere ture gør de fleste nok som jeg og tager bæen med hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Jeg er fuldstændig ligeglad om folk benyttede min skraldespand til en lortepose.

Det skal de være så hjertelig velkommen til, når de nu rent faktisk samler op efter deres hunde!

 

Nu er det ikke så relevant længere, da vi kun har én nabo :mrgreen:

Men da vi boede i byen havde jeg såmænd heller ingen problemer med det.

 

Jeg har en enkelt gang brugt en andens skraldespand inde i byen, fordi der ikke var andre i miles omkreds - Der var sat et skilt på spanden: "smid hellere din hunds efterladenskaber heri, end at lade dem ligge på gaden, Tak" :5up:

 

Men ellers så slæber jeg normalt trolig posen med til nærmeste offentlige skraldespand eller med hjem.

Jeg har intet imod folk bruger min skraldespand, men har svært ved at bruge andres... Ved jo ikke om de er OK med det, selvom det for mig personligt er bedøvende ligegyldigt om der skulle ligge 20 fremmede lorteposer i min skraldespand.

Det er ikke det der vælter min økonomi eller giver plads problemer - Men kan jo læse mig til at andre har problemer med det, så jeg har nok gjort rigtige ved ikke at bruge andres skraldespande. :genert:

 

Men kommer i ved et tilfælde forbi ødegården med en lorte pose i hånden, så brug da endelig min spand, fremfor at slæbe rundt på posen, eller smide den et sted i den skønne natur! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med det der hedder fælles ejendom? Det er der ikke meget respekt for mere :vedikke:

 

Fælles ejendom er f.eks. vores veje, fortove og grønne områder. Det er jo fint nok at sidde og få sure opstød over at folk ikke samler op efter sig, medens man selv ikke vil bidrage til at holde sit eget kvarter pænt.

 

I øvrigt er der en meget simpel løsning for folk, der ikke vil have at fremmede benytter deres affaldsspand: Flyt den langt ind på egen grund, så er problemet løst :5up:

 

Jeg synes ikke, der er meget fælles egendom over det, når folk i teorien kan blive tvunget til at tilkøbe sig en ekstra skraldespand (jeps, det koster i hvert fald penge her og nogle gange har vi altså kun lige akkurat plads til skraldet, når vi har holdt større fødselsdage, fx.).

 

Og jo, man kan da flytte skraldespanden langt ind på grunden (vores står faktisk langt inde på grunden og det er heller ikke et problem vi har), men synes ærlig talt ikke, at det kan være rigtigt, at folk skal sætte skraldespanden et uønsket sted for at undgå uønsket affald. Og lur mig, om der ikke med skraldespande snart kommer samme krav som med postkasser - de skal ud til vejen.

 

Og nej, problemet er heldigvis ikke aktuelt, da det ikke er alle hundeejere, der mener, at det er ok at bruge andre folks skraldespande. Eller folk med skrald andre steder fra (som desværre ofte er slemme til bare at smide tingene, hvor de går).

 

Men indrømmet, der er for få offentlige skraldespande mange steder, desværre (bare tag min hundeskov som et eksempel, hverken hundeejere eller picnic-folk tilgodeses der, folk opfordres jo nærmest til bare at smide tingene i naturen)

 

Jeg tror, at du skal læse alternativet til at smide i spanden med et gran af humor. Det er selve idéen, der er sjov, ikke handlingen udført.

 

Måske, men jeg så ærlig talt ikke noget sjovt i det.

 

Og så ER der altså stor mængdemæssig forskel på at smide "McDonald skrald" og en lille, forsvarligt lukket lortepose i andre menneskers skraldespande. Jeg benytter mig kækt af andre folks skraldespande, hvis der ingen offentlige er i nærheden og jeg er ude på en meget lang tur. Og hver eneste gang er MIN pose faktisk den eneste, der ligger der, så det malende argument med, at "tænk, hvis alle smed poserne i samme spand". holder ikke vand i virkelighedens verden, for på kortere ture gør de fleste nok som jeg og tager bæen med hjem

 

Det kommer an på, hvad man har købt. Og nu var det også for at tage et eksempel, der kunne sammenlignes i nogle tilfælde og derudover også kunne gradvist øges i massefylde.

 

Pointe var bare - hvor går grænsen, hvor meget må det fylde? Hvis hundeejerne må, hvem må så ikke? Møffe kan lægge en ordentlig klatkage nogle gange, den fylder mere end en del McDonald-skrald (papir fylder ingenting, sodavands-beholder kan fladmases og fylde ingenting, pommes frits bakke fladmases og fylde ingenting, osv.).

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske, men jeg så ærlig talt ikke noget sjovt i det.

Vi behøver jo heller ikke alle at have samme grumme form for humor, så du er da tilgivet. :cool:

 

Jeg forstår på dit indlæg, at du er lidt småforarget over, at vi er nogen, der kan hitte på at smide en lortepose i andre menneskers affaldsspande, men for mig er det altså et mikro-mini-problem.

 

Til gengæld bliver JEG så forarget over jævnligt - også på denne liste - at læse, hvordan folk i flæng kasserer deres hunde, der pludselig er blevet til mere besvær end fornøjelse. Det burde i mine øjne kunne trække den store forargelse frem for fuld skrue....sgutte en enkelt lortepose i ny og næ.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger fremmede skraldespande, fordi jeg ikke vil gå i stanken af en lommelort - tror faktisk vi alle betaler mere til den fælles affaldstømning, end den enkelte nogensinde kommer til at betale for uvedkommende lort i egen affaldsspand ;-)

 

De to gange jeg har fået skæld ud, var jeg uden hund, men samlede gigalort op fra midt på fortovet, jeg lagde dem pænt tilbage og hvis Petrine skider på de to steder, så samler jeg ikke op, da fortovs'ejeren' åbenbart foretrækker det sådan :engel:

 

Tror bare grundlæggende folk har forskellige ejerfornemmelser eller også er jeg bare vant til at viceværten sjusker og jeg kan se mit affald flyve omkring nede i gården, når noget er smidt ud føler jeg ikke længre det store ejerskab, ligeledes forstår jeg ikke man kan være så nøjeregnende med sin personlige skraldespand.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi behøver jo heller ikke alle at have samme grumme form for humor, så du er da tilgivet. :cool:

 

Tak tak :mrgreen:

 

Jeg forstår på dit indlæg, at du er lidt småforarget over, at vi er nogen, der kan hitte på at smide en lortepose i andre menneskers affaldsspande, men for mig er det altså et mikro-mini-problem.

 

Til gengæld bliver JEG så forarget over jævnligt - også på denne liste - at læse, hvordan folk i flæng kasserer deres hunde, der pludselig er blevet til mere besvær end fornøjelse. Det burde i mine øjne kunne trække den store forargelse frem for fuld skrue....sgutte en enkelt lortepose i ny og næ.

 

I ny og næ stejler jeg som sådan ikke over. Det er, hvis man tager det for givet, at det er ok at bruge andre folks skraldespande - og ikke respekterer det, hvis skraldespandens ejer ikke vil have det. Det var sidstnævnte eksempel, der fik mig "op af fjerene". Ja, det er som sagt et mikro lille problem, så længe det holder sig til nogle få hundeejere og kun lorteposer. Men det kan jo eskalere rimelig hurtigt i visse områder, hvis det pludselig begynder at blive normen.

 

Men det er så også fordi jeg tænker meget på ordsproget "mange bække små". Og synes man skal tænke over, om det ville holde, hvis alle gjorde ligesom en selv.

 

Og ved gud forarges jeg over kasserede hunde, men det er da ikke det, vi debatterer her?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spørger nogle af husejerne, når jeg kommer forbi og møder dem ude, om jeg undtagelsesvis må dumpe en pose i deres affaldspose, men benytter det sjældent. Dog må jeg nogengange ændrer turen, når jeg er oppe på 3 stk bæer i lommen,ofte i samme pose, for at møde en kommunal affaldsspand..Pensionister må spare.

Jeg ville nødigt lægge affaldspose til andres efterladenskaber, har store problemer ofte med at få min egen til at række.

Og faktisk dumster det gennem poserne, bare lad en lukket pose ligge i haven i spyfluesæsonen og den er udenpå belagt med spyæg. Og min egen stænker om sommeren , selvom jeg lægger bæposerne i en større plastpose og lukker den tæt.

Fra lige nu 7 hunde har jeg kilovis af efterladenskaber. Og hvis ejerer af store hunde dagligt benyttede min pose, ville den kunne blive for tung. Og dermed ikke fjernet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det er så også fordi jeg tænker meget på ordsproget "mange bække små". Og synes man skal tænke over, om det ville holde, hvis alle gjorde ligesom en selv.

Som sagt så ser jeg, de 1-2 gange om ugen jeg selv anvender andres skraldespande, ingen hundeposer udover min egen, så i hvert fald i mit område er problemet ret fiktivt. Væltede det derimod med hundeposer, ville jeg - og sikkert næsten alle andre - bide i det sure æble og fortsætte turen med såvel hund som hundepose.

 

Og ved gud forarges jeg over kasserede hunde, men det er da ikke det, vi debatterer her?

Undertiden er sammenligninger gode til at minde en om, hvilke ting man i grunden synes, at det er værd at forarges over. :slem:

Redigeret af Dina
Sjusk, sjusk & sjusk!!!
Link til indlæg
Del på andre sites

Som sagt så ser jeg, de 1-2 gange om ugen jeg selv anvender andres skraldespande, ingen hundeposer udover min egen, så i hvert fald i mit område er problemet ret fiktivt. Væltede det derimod med hundeposer, ville jeg - og sikkert næsten alle andre - bide i det sure æble og fortsætte turen med såvel hund som hundepose.

 

Det kan man da håber, men jeg tvivler ærlig talt, hvis det kom dertil - folk er jo ansvarsløse nok til at smide deres skrald i natur og på vej...

 

Undertiden er sammenligninger gode til at minde en om, hvilke ting man i grunden synes, at det er værd at forarges over. :slem:

 

Ikke lige enig. Ved udmærket godt, at der er mange ting jeg forarges mere over, diktatorer, dyremishandling, neglegt m.m., men synes stadig at man skal have lov til at udtrykke sin mening, selvom det måske ikke ligefrem er et super vigtigt emne ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi går tur hvor der kun er marker og ingen offentlige skraldespande. Der er kun naboernes, men jeg samler op HVER gang og tager det med hjem til vores egen skraldespand. Men jeg ville hellere at folk samlede op og brugte vores skralde spand end at de lod det ligge. Vi har haft hjerte/lungeorm tæt inde på livet og det er ikke sjovt. Men jeg ville aldrig selv bruge andres skraldespande.

 

Nej, det er fint at gå et stykke tid med en dejlig varm prut i en pose i hånden :-D (ja,ja, man må vel finde de gode ting i det, når man nu ikke har andre muligheder).

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke lige enig. Ved udmærket godt, at der er mange ting jeg forarges mere over, diktatorer, dyremishandling, neglegt m.m., men synes stadig at man skal have lov til at udtrykke sin mening, selvom det måske ikke ligefrem er et super vigtigt emne ;-)

Selvfølgelig har du og alle andre lov til at udtrykke en mening, både om stort og småt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg smider heller ikke i andres skraldespande - medmindre jeg har fået lov. For det første stinker hundelorte - især om sommeren - og skraldespanden bliver fyldt med fluer. For det andet - og for mig mere vigtigt - så handler det om vores højt besunge ejendomsret til selv at bestemme hvem der spiller fodbold på vores græsplæne, låner vores trådløse netværk, læser vores aviser og kopierer de CD'er, som vi har gavet penge for. Og hælder lort og affald i vores skraldespand.

 

Jeg vil gerne dele mine ting. Men jeg vil sådan set gerne selv bestemme hvad jeg deler. At andre synes at det er for lille en sag til overhovedet at være uenig i - det kan jeg sådan set kun sige :vedikke: til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...