Hop til indhold

Tri tronics elektrisk halsbånd


Gæst Jonas
 Share

Recommended Posts

Nogen der ved om man kan købe tri tronics elektriske halsbånd nogle steder i Danmark, eller om man skal bestille dem hjem fra udlandet?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Øhm, før i nu allesammen hopper på brugeren... Er tritonics halsbåndene, så ikke de der gps halsbånd?

 

Synes umiddelbart dte er det det ligner? Også eftersom de åbenbart bliver lavetaf garmin... Men det kam være det ikke er det rigtige produkt jeg har fundet http://www.tritronics.com/

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et produkt såsom dette jeg er interesseret i: Tri Tronics Pro 500 G3 EXP.

 

Jeg har prøvet en på mig selv, og på de lave indstillinger giver det bare et lille niv. Det er ikke mere ubehageligt end at få en irettesættelse med et almindeligt halsbånd, og det er med garanti sundere for halsen. Og så kan det bruges på afstand. Men det kræver at man sætter sig ind i den slags træning og bruger dem korrekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et produkt såsom dette jeg er interesseret i: Tri Tronics Pro 500 G3 EXP.

 

Jeg har prøvet en på mig selv, og på de lave indstillinger giver det bare et lille niv. Det er ikke mere ubehageligt end at få en irettesættelse med et almindeligt halsbånd, og det er med garanti sundere for halsen. Og så kan det bruges på afstand. Men det kræver at man sætter sig ind i den slags træning og bruger dem korrekt.

 

Nu skal et almindelig halsbånd heller ikke bruges til at irettesætte med ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et produkt såsom dette jeg er interesseret i: Tri Tronics Pro 500 G3 EXP.

 

Jeg har prøvet en på mig selv, og på de lave indstillinger giver det bare et lille niv. Det er ikke mere ubehageligt end at få en irettesættelse med et almindeligt halsbånd, og det er med garanti sundere for halsen. Og så kan det bruges på afstand. Men det kræver at man sætter sig ind i den slags træning og bruger dem korrekt.

 

 

Du var hurtiger end mit svar :-)

 

Jeg er ikke enig med din holdning, men fred være med det vi kan ikke alle være enige, dog er størstedelen af brugerne næsten alle medlemmer ikke for el halsbånd.

Vi er mange der går ind for positiv træning med vores hunde herinde, så du kan sikekrt godt få folk op af stolene med dit indlæg :-)

 

Men af ren nysgerrighed hvorfor vil du så vælge den form for træning fremfor en mere positiv og efte rmin mening mere holdbar løsning?? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner absolut positivt. Både med clicker, samt godbider og legetøj som motivation. Men ingen af tingene virker, når hunden står 200 meter væk og pludselig hellere vil jage en kat end at komme når man kalder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er et produkt såsom dette jeg er interesseret i: Tri Tronics Pro 500 G3 EXP.

 

Jeg har prøvet en på mig selv, og på de lave indstillinger giver det bare et lille niv. Det er ikke mere ubehageligt end at få en irettesættelse med et almindeligt halsbånd, og det er med garanti sundere for halsen. Og så kan det bruges på afstand. Men det kræver at man sætter sig ind i den slags træning og bruger dem korrekt.

Jeg er ligeglad med, om det blot kræver at man sætter sig ind i det og bruger det korrekt... Jeg kan ikke se hvorfor det er nødvendigt at gribe til sådan noget, når der er så mange andre ting, der virker ganske udmærkede.

 

Og at det skulle være sundere for halsen, kan da godt være.. Men så skulle man måske overveje at lade være med at irettesætte med snoren i første omgang.. Så var man ude over en hund med en skadet nakke/hals..

 

Ja undskyld, men jeg kan virkelig ikke se, at det skulle retfærdiggøre det.. Måske er det bare et lille niv, men hvor skal hunden vide fra, at det lille niv kommer fordi den gør noget uhensigtsmæssigt? Hvilken effekt tror du, at det giver i opdragelsesøjemed, at hunden ikke aner, hvorfor den bliver straffet? Jeg vil sige ingen overhovedet.

Var det mon ikke bedre at lære hunden, at man lærte hunden det, som man ville gøre det uden alle de der apparater?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare fordi du er for doven til at træne indkald, så skal du squ ikke lade det gå ud over hunden! Stød gør meget ondt! Hvis du nogensinde har set en hund der fik stød ved et uheld pga et hegn, og set hvor bange den blev så ville du ALDRIG give din hund stød med vilje!! Uanset hvor lille et rap du så mener det giver!

 

Der er en grund til at det er ulovligt i danmark at bruge stødhalsbånd! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er noget sludder at det ikke virker, og at hunden ikke forstår hvorfor. Se på nogle af verdens bedste hundetrænere. Adskillige mener at det er det største gennembrud inden for hundetræning de sidste 100 år.

 

I hvilken lov står der i øvrigt at det er ulovligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er noget sludder at det ikke virker, og at hunden ikke forstår hvorfor. Se på nogle af verdens bedste hundetrænere. Adskillige mener at det er det største gennembrud inden for hundetræning de sidste 100 år.

 

I hvilken lov står der i øvrigt at det er ulovligt?

 

 

Hvem er så det?

 

Hvis det er Milan så kan du lige så godt droppe det, Milan duer ikke som argument herinde. Han er fanden selv!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

I hvilken lov står der i øvrigt at det er ulovligt?

 

Bekendtgørelse 1999-12-16 nr. 1043

om forbud mod brug af visse aggregater, halsbånd m.v. til dyr :

 

§ 1. Brugen af ethvert fjernbetjent eller automatisk virkende aggregat, der hæftes på dyr, og som påfører dyret elektrisk stød eller anden væsentlig ulempe, når det aktiveres, er forbudt.

 

Hundens Verden

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er noget sludder at det ikke virker, og at hunden ikke forstår hvorfor. Se på nogle af verdens bedste hundetrænere. Adskillige mener at det er det største gennembrud inden for hundetræning de sidste 100 år.

 

I hvilken lov står der i øvrigt at det er ulovligt?

Tjo.. Det kan godt være, at de er de bedste gennem de resultater de har opnået.. Men min respekt for deres præstation blegner sgu noget, hvis de har brugt stødhalsbånd til at træne og opdrage deres hunde med.. Det er slet ikke imponerende i mine øjne!
Link til indlæg
Del på andre sites

Michael Ellis er et glimrende eksempel. Du kan se en video hvor han snakker om elektroniske halsbånd inde på hans website. Jeg kan desværre ikke linke til det da jeg har under 25 indlæg.

 

 

Aaaaldrig hørt om ham før!

 

At kalde ham verdens bedste hundetræner er måske lidt langt at gå, når du googler ham får du bare hans egen side. Han er tydeligvis langt fra særlig berømt :blink:

 

Det er forøvrigt også fløjtende ligegyldigt hvad han mener om den sag, for det er stadig ulovligt at bruge i danmark. Ring og spørg ham, han vil garantere fortælle dig at du ikke skal bryde loven!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det siger måske mere om dig end om ham, at du aldrig har hørt om ham før :slem:

 

Men jeg vil naturligvis ikke bruge det når det er ulovligt. Jeg bor dog i Sverige og ikke i Danmark, men går også ud fra at det er ulovligt her så. Det er nok derfor jeg ikke kunne finde på produktet på Google. Men det er da værd at undersøge.

 

Tak for hjælpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kan sikkert købe det på nettet... og ulovligt eller ej. Overvej virkelig positiv træning med indkald og andre problemområder istedet, selvom de ikke er ligeså 'hurtige og effektive' på kort sigt, så gør det ikke hunden ondt, hverken niv eller med anden vold.

 

Hvis alternativet er som med andre hundeejere jeg kender, fx samle hunden op i halen og 'ruske den', eller sparke den hårdt fordi den kommer i kamp med en anden hund og ikke giver slip... så tror jeg hunden vil 'foretrække' at lære at den havde gjort noget forkert vha 'det lille niv'...men den slags opdragelse kan ikke være sundt for en hund mentalt..medmindre frygt for stød og vold er en sund ting.

 

Positiv træning er altid at foretrække efter min mening også, eftersom den så opfører sig pænt, om du så er hjemme eller ej. Tror virkelig du skal genoverveje om det er det, du skal købe..du er allerede god til clickertræning osv skriver du, så det burde være muligt at støve en kat op engang imellem og træne dens reaktion.

 

Hvis den jager en kat 200 m væk og ikke kommer, så skal den enten trænes mere i indkald, som en nævner, og man må have den i lang line eller og måske lade den løbe på indhegnede grunde uden snor indtil den mestrer det bedre...hvis det er et problem den ikke kommer på det pågældende tidspunkt den er løs.

 

Jeg arbejder ihvertfald stadig på indkald, når der er en spændende duft, der er bedre, suk! :)

 

 

ps. jeg hentyder ikke på nogen måde til, at du slår din hund forresten..håber ikke det kunne læses sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er noget sludder at det ikke virker, og at hunden ikke forstår hvorfor. Se på nogle af verdens bedste hundetrænere. Adskillige mener at det er det største gennembrud inden for hundetræning de sidste 100 år.

 

I hvilken lov står der i øvrigt at det er ulovligt?

 

Det står i Dyreværnsloven

 

Først i §1 "Dyr skal behandles forsvarligt og beskyttes bedst muligt mod smerte, lidelse, angst, varigt men og væsentlig ulempe."

Og i "Bekendtgørelse om forbund mod brug af visse aggregater, halsbånd m.v. til dyr" i § 1 "Brugen af ethvert fjernbetjent eller automatisk virkende aggregat, der hæftes på dyr, og som påfører dyret elektrisk stød eller anden væsentlig ulempe, når det aktiveres, er forbudt.

Hele bekendtgørelsen kan læses her

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=125709

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...