Hop til indhold

Agilitytræning fælles - Vinter 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hos os er det ikke et blindkryds :drille: Ikke i vores klub, der kalder vi det en tyskervending, da vi drejer mod hunden(akkurat som den almindelige tysker)

 

Bliver lige nødt til at dele en video af spradebassen der fik lov til at lege agilityhund... Damm, hun er hurtig sammenlignet med den gamle...

[video=youtube_share;Z1vXvfueiiQ]

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg må virkelig til at stramme op og træne lidt med den bette engang imellem... nu har vi ikke været til træning i 3 (4?) uger på grund af feire, møder o.lign. og den stakkels hvalp har jo ikke en jordisk chance... idag var alle tunneller sjovt nok ensrettede :vedikke: man kunne godt gå ind den ene vej, men ikke den anden :lol: meget sært... Tilgengæld er hun über sej til slalomindgange og kan nu tage 2 og 2 pinde efter hinanden... Hun er dygtig til selv at søge frem mod forhindringer og har fine felter... men posen, som hun kunne tage uden at nogen hjælp sidste gang vi var til træning, synes hun ikke var et hit idag... og vippenedslaget synes hun heller ikke var en fest...

 

Men nu er det lyst længere, så måske kan jeg snart tage mig sammen og rent faktisk også nå at træne mine egne hunde i løbet af ugen?

 

Nogen der har lyst til at overtage mit arbejde? det fylder lidt for meget i de lyse timer....

Link til indlæg
Del på andre sites

Æv, vores træning var jo aflyst på søndag, så jeg fik meldt mig til et minikursus hos Vas. Nu har jeg lige fået en mail - "husk at der er træning på søndag, det er først næste søndag der er aflyst"... :evil: Så mister vi alligevel én gang træning. :cry: De har åbenbart opdateret listen med træningsdatoer, uden at fortælle det. Og vi var flere der snakkede om det i søndags, at nu skulle vi lige huske at der ikke var træning næste gang, så det er ikke kun mig. Øv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine: Se lige den første hund på denne video. Jeg tror, det skal være Petrines forbillede!

Edit: Hahahaha, og se så lige hunden omkring 5:40. Det er lige noget for dig :lol:

 

Paps'en er jo Puzzle, den vandt nærmest det hele på Crufts sidste år (jeg sad hele tiden og skrev til Petrine, at NU skulle hun kigge med, men hun blev ved med at misse den indtil på tredjedagen eller noget i den retning :mrgreen:), den er SÅ sej! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg bestilt nye agilityliner til begge piger - pink til Karla (så hun kan matche mine nye ag-sko :mrgreen: ) og sort til Johna. Hendes pelsfarver er knap så nemme at matche synes jeg... Karla er jo sort og ser super fin ud i alle pangfarver - Johna er sådan hvid og rød... de færreste farver passer til hende synes jeg :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg bestilt nye agilityliner til begge piger - pink til Karla (så hun kan matche mine nye ag-sko :mrgreen: ) og sort til Johna. Hendes pelsfarver er knap så nemme at matche synes jeg... Karla er jo sort og ser super fin ud i alle pangfarver - Johna er sådan hvid og rød... de færreste farver passer til hende synes jeg :vedikke:

 

limegrøn til Johna!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver snart hentet af en fra klubben, og så kører vi ud og træner agility i klubben(hvis vi kan finde en plet der ikke står under vand).

 

Anna: To ting...

Cassi er ikke med e(det ville prinsessen lige have jeg skulle sige videre) *gg*

Og så er det da for sejt med en pink agilitysnor...

 

Tror Cassi skal have en i pastel lyserød når den tid kommer... Og bassen burde også få en ny, for den vi vandt sidste år er ret hærget, hvilket er resultatet af et par konkurrence hvor man ikke havde legetøjet med :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er helt oppe at køre lige nu Cassi, men ikke fordi hendes navn fik et e med i farten. Hver gang hun hører en hund gø inde i computeren, så finder hun sin bamse(der engang var en enhjørning med lyserødt glitterhorn, lyserød hale, man og hove og en hvid krop med nogle hjerter på bagen, idag er der ingen hale, ingen ben og det fine horn er også væk, det samme er maveindholdet på bamsen) og løber rundt i lejligheden. Og så får den stakkels bamse altså læst og påskrevet at den godt kan få de hunde til at stoppe med at gø...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har trænet at jeg kan løbe langt forbi hende i slalom og hun gør den færdig. Det går rigtigt godt. Nu forsøger vi så at træne det modsatte, nemlig at jeg bliver nede bagved! Det er Karla ikke fan af :lol: Vi havde en ikke specielt successfuld træningssession i haven idag. Vores have er elendig at træne i, for der er alt for lidt plads :roll: Men der kan liiiiige være 6 pinde, så er det dog nærsten ikke muligt at lave "udenom første pind" indgange, men vi fik det (næsten) til at virke :lol:

 

Selvom det var en lidt øv træning, så fik Karla da taget slalom et par gange uden at jeg var med deroppe. Johna træner tilsidst. Hun kunne slet ikke gennemskue at dette var slalompinde, så det tog lang tid før det klikkede hvad hun skulle. Så selvom hun igår var super sej og kunne tage 2 x 2 pinde uden problemer, hvor hun selv søgte dem, så mått ejeg gå lidt baglæns i det idag...

 

Så alt i alt - ikke en specielt givende omgang træning, men hey, nu var den jo på video, så må jeg hellere dele alligvel :lol:

 

[video=youtube_share;7Z-Alqqxxw0]

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh. :hjerte:

 

Er heller ikke sikker på Smilla kan længere, for vi har ikke trænet det i 100 år. Hun er idag meget afhængig af at høre manden tilråbe ''ja-ja-ja'' ved siden af.:lol: Har du prøvet at kaste belønningen (stor godbid/ bold) foran hende, så hun ikke skal løbe tilbage til dig for at få den? Det tror jeg hjalp Smilla en del.. (hun har jo nok lidt mere det der ''kan det nu betale sig...'' end Karla nok har... men det var måske værd at prøve.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan jo desværre ikke bruge legetøj til til slalom- for så kan hun jo ikke tænke! plus - i haven kan man ikke kaste noget fremad - for den slutter der hvor den sidste pind er :lol: men jo, havde jeg haft pladsen, så ville jeg træne det på den måde... tænker jeg prøver igen i weekenden, et andet sted end herhjemme, og med et låg for enden af slalom... evt. med en bold, hvis jeg ikke har noget imod hysterisk gøen og en hund der springer op i ansigtet på mig konstant :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan jo desværre ikke bruge legetøj til til slalom- for så kan hun jo ikke tænke! plus - i haven kan man ikke kaste noget fremad - for den slutter der hvor den sidste pind er :lol: men jo, havde jeg haft pladsen, så ville jeg træne det på den måde... tænker jeg prøver igen i weekenden, med et låg for enden af slalom... evt. med en bold, hvis jeg ikke har noget imod hysterisk gøen og en hund der springer op i ansigtet på mig konstant :rolleyes:

 

 

Ja, jeg kender godt dem med bold og en hund, der kammer over. Smilla gøer så højt, at hun ikke kan høre, der bliver råbt SLAAAAALOM. Folk udenfor haven går og griner af det...:lol::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fin træning igår... Kun to problemer... Der var en tunnel han ikke ville tage og så droppede han sin balance. Vi er nået frem til at det skyldtes det stod så tæt på barrieren, for det var et problem de fleste hunde havde. Tilgengæld så var han fyr og flamme da han endelig kom over balancen, og han kunne tage nogle meget imponerende løbefelter.

Arbejdet med handlingen var bare super, og jeg kunne endda løbe fra ham i slalom...

 

*************

 

Korvis: Gæt lige hvem jeg har lånt en dvd med igår :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en hund i klubben som tager det lille hjul fuldstændig uden problemer, fra skæve vinkler osv.

men når hjulet bliver sat op går hun fuldstændig i frys og glor på det som om hun ikke fatter havd det går ud på :vedikke:

 

Så synes jeg jo bare det er med at få trænet på det store hjul i stedet for at fastholde hende på det lille, men ved ikke om det er det smarteste :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en hund i klubben som tager det lille hjul fuldstændig uden problemer, fra skæve vinkler osv.

men når hjulet bliver sat op går hun fuldstændig i frys og glor på det som om hun ikke fatter havd det går ud på :vedikke:

 

Så synes jeg jo bare det er med at få trænet på det store hjul i stedet for at fastholde hende på det lille, men ved ikke om det er det smarteste :vedikke:

 

Det bedste ville jo nok være, hvis I kunne hæve hjulet gradvist - bare en lillebitte smule af gangen - så hunden nærmest ikke opdagere, at det kommer højere og højere op. I har ikke mulighed for at få fat i et hjul/dæk, som i kan sætte fast mellem et par stænger med gaffertape eller sådan noget? Det ville I så gradvist kunne sætte højere op.

 

Ellers har vi nogle gange haft held med at sætte et almindeligt spring lige foran hjulet (altså meget tæt op ad det, så hunden kan tage spring og hjul i ét spring), da hunden så får billedet af det almindelige spring med springstøtterne. Det er dog ikke alle hunde, der lader sig "narre" af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...