Hop til indhold

Agilitytræning fælles - Vinter 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bedste træning med Cassi EVER...

 

F*** hvor det hjælper at lege man løber med en fedladen labrador i stedet for en border collie. Vi fik endda ros for handlingen, og Cassi fordi hun pludselig begyndte at afpasse sine skridt og lave en snæver vending :banan: DYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYGTIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIG Cassi...

 

Og så kom der endda en løs hund hen til hende mens hun arbejdede og hun blev slet ikke tosset som hun ellers kan finde på :klap: Glæder mig til næste uge...

 

Vi har forresten normalt ikke træning i Juli, men overvejer at forslå at jeg tager baner med og så kører vi selvtræning. Især min den gamle skal holdes igang...

Link til indlæg
Del på andre sites

kort update fra dagens træning:

 

halfdan er blevet virkelig dygtig, altså i en halfdankonstekst. han er ikke så panisk for forhindringerne mere, i dag gik han igennem posen, lidt tøvende men uden panik + han stod med alle fire ben inde i tunellen - det lover pissegodt, han skal altid lige se tingene an et par gange, før han tør for alvor. hjulet er åbenbart desværre stadig en dødsfælde, det tvivler jeg ærligt talt på, at han nogensinde kommer til at tage.

 

så legede vi lidt indkald og selvkontrolsleg, det forstod han måske ikke helt hundrede procent, eller også gad han ikke rigtigt, og til sidst øvede vi handling uden om og inden om forhindringer, det ELSKER han, han bliver helt glad og gør begejstret og tonser rundt, og det smitter så meget, at jeg praktisk talt måtte kravle op ad trappen da jeg kom hjem, fordi jeg var gået helt overboard med at løbe og lave halløj :roll:

 

min mand har lovet at deles med mig om træningen efter sommerpausen, det er SÅ fedt, for så er jeg fri for barselspause - verdensmesterskabet er inden for rækkevidde :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

kort update fra dagens træning:

 

halfdan er blevet virkelig dygtig, altså i en halfdankonstekst. han er ikke så panisk for forhindringerne mere, i dag gik han igennem posen, lidt tøvende men uden panik + han stod med alle fire ben inde i tunellen - det lover pissegodt, han skal altid lige se tingene an et par gange, før han tør for alvor. hjulet er åbenbart desværre stadig en dødsfælde, det tvivler jeg ærligt talt på, at han nogensinde kommer til at tage.

 

så legede vi lidt indkald og selvkontrolsleg, det forstod han måske ikke helt hundrede procent, eller også gad han ikke rigtigt, og til sidst øvede vi handling uden om og inden om forhindringer, det ELSKER han, han bliver helt glad og gør begejstret og tonser rundt, og det smitter så meget, at jeg praktisk talt måtte kravle op ad trappen da jeg kom hjem, fordi jeg var gået helt overboard med at løbe og lave halløj :roll:

 

min mand har lovet at deles med mig om træningen efter sommerpausen, det er SÅ fedt, for så er jeg fri for barselspause - verdensmesterskabet er inden for rækkevidde :mrgreen:

 

Fedt at I ikke behøver at holde barselspause! :banan:

 

Og det med hjulet skal nok komme, på et eller andet tidspunkt lærer han det pludselig. Det tog Tyson SÅ lang tid at blive tryg ved vippen, jeg troede ALDIG, at han ville lære det, men med masser af træning i bittesmå skridt med überlækre godbidder og den magiske pivebold lykkedes det til sidst. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt at I ikke behøver at holde barselspause! :banan:

 

Og det med hjulet skal nok komme, på et eller andet tidspunkt lærer han det pludselig. Det tog Tyson SÅ lang tid at blive tryg ved vippen, jeg troede ALDIG, at han ville lære det, men med masser af træning i bittesmå skridt med überlækre godbidder og den magiske pivebold lykkedes det til sidst. :5up:

 

vippen fremkalder også akut dødsangst :roll: jeg vælger at fokusere på de ting han er god til, og glædes over hans tiltagende begejstring :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

kort update fra dagens træning:

 

halfdan er blevet virkelig dygtig, altså i en halfdankonstekst. han er ikke så panisk for forhindringerne mere, i dag gik han igennem posen, lidt tøvende men uden panik + han stod med alle fire ben inde i tunellen - det lover pissegodt, han skal altid lige se tingene an et par gange, før han tør for alvor. hjulet er åbenbart desværre stadig en dødsfælde, det tvivler jeg ærligt talt på, at han nogensinde kommer til at tage.

 

så legede vi lidt indkald og selvkontrolsleg, det forstod han måske ikke helt hundrede procent, eller også gad han ikke rigtigt, og til sidst øvede vi handling uden om og inden om forhindringer, det ELSKER han, han bliver helt glad og gør begejstret og tonser rundt, og det smitter så meget, at jeg praktisk talt måtte kravle op ad trappen da jeg kom hjem, fordi jeg var gået helt overboard med at løbe og lave halløj :roll:

 

min mand har lovet at deles med mig om træningen efter sommerpausen, det er SÅ fedt, for så er jeg fri for barselspause - verdensmesterskabet er inden for rækkevidde :mrgreen:

 

Ej hvor fedt, at I ikke behøver holde pause :banan: Ved du hvornår I skal træne efter sommerferien så? Søndag sammen med os (P + mig), måske?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor fedt, at I ikke behøver holde pause :banan: Ved du hvornår I skal træne efter sommerferien så? Søndag sammen med os (P + mig), måske?

 

i hvert fald hedder det vist søndag tidlig aften-ish. de første par gange bliver realistisk set nok min mand, derefter håber jeg at kunne komme med, evt. med baby og mand på slæb, hvis der bliver akut brug for babyfoder :hmm: ved ikke lige helt, hvad der er realistisk og hvordan jeg skal greje den, men greje den skal jeg nok! feeeeedt hvis vi skal gå sammen :banan: så skal jeg nok vise dig, hvordan sådan en gang löwchenhandling skal onduleres :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, kan se inde på hjemmesiden at både pre-agility og sandkasse er om søndagen med Randi, men vel nok på hvert sit tidspunkt så. Uh, sagde hun virkelig tidlig aften til jer? Havde godt nok også frygtet sådan noget tidligt noget...

 

jeg kan simpelthen ikke helt huske, hvad hun sagde. 18 måske? noget i den stil vil jeg tro. skal i på sandkasse? vi skal vel på præ-agility? eller kan man være så talentløs, at man ikke får lov at rykke op? :lol: (arj, jeg spørger faktisk for real)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kan simpelthen ikke helt huske, hvad hun sagde. 18 måske? noget i den stil vil jeg tro. skal i på sandkasse? vi skal vel på præ-agility? eller kan man være så talentløs, at man ikke får lov at rykke op? :lol: (arj, jeg spørger faktisk for real)

 

I går altså på pre-agility nu :lol: Så det næste er sandkasse (og så begynder, letøver, øvet). Vi skal på pre (hvis det altså er at vi skal...).

Det bliver afgjort fra sæson til sæson, om man rykker op eller bliver på det hold man går på. Det er ret normalt at gå på samme hold i flere sæsoner (ved dog ikke med pre-agility, men i hvert fald på dem længere oppe).

Link til indlæg
Del på andre sites

I går altså på pre-agility nu :lol: Så det næste er sandkasse (og så begynder, letøver, øvet). Vi skal på pre (hvis det altså er at vi skal...).

Det bliver afgjort fra sæson til sæson, om man rykker op eller bliver på det hold man går på. Det er ret normalt at gå på samme hold i flere sæsoner (ved dog ikke med pre-agility, men i hvert fald på dem længere oppe).

 

der kan man bare se :lol: vi har sådan set heller ikke spor travlt med at komme videre, vi kan jo på ingen måde finde ud af alle de ting, som vi er blevet præsenteret for - så måske ender vi på hold sammen allivel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hov, kan se inde på hjemmesiden at både pre-agility og sandkasse er om søndagen med Randi, men vel nok på hvert sit tidspunkt så. Uh, sagde hun virkelig tidlig aften til jer? Havde godt nok også frygtet sådan noget tidligt noget...

 

Ja, begge er om søndagen, holdene kommer til at ligge lige efter hinanden.... jeg kender ikke tidspunkterne.

 

I går altså på pre-agility nu :lol: Så det næste er sandkasse (og så begynder, letøver, øvet). Vi skal på pre (hvis det altså er at vi skal...).

Det bliver afgjort fra sæson til sæson, om man rykker op eller bliver på det hold man går på. Det er ret normalt at gå på samme hold i flere sæsoner (ved dog ikke med pre-agility, men i hvert fald på dem længere oppe).

 

Jeg har aldrig hørt om nogle, der ikke er rykket op fra pre-agility til sandkasse og fra sandkasse til pre-agility... det er først på begynderholdet, at folk begynder at blive på samme hold i flere sæsoner.

 

For øvrigt bliver sandkasse og det nye pre-agilityhold nok slået sammen i oktober, når vi går over til weekendtræning (altså, hvor alle holdene træner om weekenden i stedet for hverdagsaftener), så det kan være, at I ender på samme hold alligevel. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor skal du gå på Pre-agility? Skal du have ny hund? :mrgreen:

 

Hvem skal man fedte for, for at komme med på et hold i jeres klub? :-)

 

Ventelisten er lukket p.t. Nu ville du jo ikke skulle starte på pre-agility, så du kan evt. prøve at skrive til vores sekretær (på den generelle kontaktmail på hjemmesiden, der er også en kontaktformular) og sige, at du har trænet en sæson i Lyngby og høre, om der er mulighed for at komme ind på et af de eksisterende hold (fortæl evt. at du løb stævne til Midsommer, hvor det gik godt, og at du er sådan en, der vildt gerne vil engagere dig i klubben og være aktiv - vi vil gerne have engagerede kursister ;-)). Jeg tror desværre ikke, at du kan få plads, alle holdene er vist ret godt fyldt op, men det er da et forsøg værd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...