Hop til indhold

Agilitytræning fælles - Vinter 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Joy får også mere fart på, og det betyder at han springer mere fladt, hvilket jo også har en betydning for hvordan han selv løber banen. Men han er jo en gammel dreng, så hvis det er nødvendigt, så får han lov til at tage den lavere højde.

 

nu er jeg spændt på at se hvad vi skal lave i morgen når vi skal til træning.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Suk suk... Jeg kan beskrive dagens træning med tre ord MEGET STRESSET HUND. Der var bare ikke meget kontakt og han kunne slet ikke tænke selv.... HVAD skal man løbe ind i tunnellen? Og på ad vippen?

 

Så to gange måtte jeg pille ham af banen. Den ene gang på fjerde forhindring.

 

Så kom han ud og lå for sig selv og til sidst fik han en tur og det gik nogenlunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været på kursus hos Tina Tøndering. Sød og dygtig pige, men som altid en handlerskole der er meget anderledes end min... Hun var dog flink til at acceptere min manglende vilje til at lave blindkryds.... De fleste steder kunne jeg sagtens finde hvilken løsning jeg skulle bruge istedet... Men har et par udforsringer, som jeg må have vendt med chefen, for at høre hvordan det bedst løses, uden at presse hunden enormt på løbebanen o.lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har været på kursus hos Tina Tøndering. Sød og dygtig pige, men som altid en handlerskole der er meget anderledes end min... Hun var dog flink til at acceptere min manglende vilje til at lave blindkryds.... De fleste steder kunne jeg sagtens finde hvilken løsning jeg skulle bruge istedet... Men har et par udforsringer, som jeg må have vendt med chefen, for at høre hvordan det bedst løses, uden at presse hunden enormt på løbebanen o.lign.

 

Ja, det må være den store ulempe ved at vælge Derrett her i DK - der er vel ikke ret mange der bruger den? :vedikke: Er der egentlig andre end Sanne, af dem der underviser og holder kurser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det må være den store ulempe ved at vælge Derrett her i DK - der er vel ikke ret mange der bruger den? :vedikke: Er der egentlig andre end Sanne, af dem der underviser og holder kurser?

 

Ved det faktisk ikke :vedikke: nu om dage tager jeg jo sjældent på kurser udenfor center-regi... Fordi jeg alt for ofte løber ind i undervisere som siger at det er noget pjat jeg ikke vil blindkrydse hende og hvis jeg ikke vil deg kan de ikke hjælpe :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved det faktisk ikke :vedikke: nu om dage tager jeg jo sjældent på kurser udenfor center-regi... Fordi jeg alt for ofte løber ind i undervisere som siger at det er noget pjat jeg ikke vil blindkrydse hende og hvis jeg ikke vil deg kan de ikke hjælpe :roll:

 

Hmm... Det lyder da ekstremt. En god underviser burde da kunne finde en løsning, også uden blindkryds, hvis det er det eneste der skiller jer ad...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg klippet lidt sammen fra vores kursus i weekenden. Det var Morten Juhl der var instruktør - en bragende god agilityløber. Desværre gik det jo helt galt for mig, da jeg fik et hekseskud før jeg overhoved nåede at løbe om lørdagen... :cry: Jeg prøvede lige at løbe lidt, men måtte opgi' og køre hjem igen. Det lykkedes mig at ta' det værste, så om søndagen kunne jeg heldigvis løbe. Godt nok med stiv ryg, og jeg kunne ikke bruge overkroppen frit. Det gik derefter, det blev aldrig sådan helt godt, men jeg fik da alligevel en del med hjem. Vi pillede en hel masse i helt bitte små stykker, så jeg har bare klippet noget af de lidt længere stykker sammen. Sjovt nok satte han noget op fra en bane vi løb til sidste stævne, en bane hvor stort set alle blev diskede. Det var lidt sjovt at se hvordan han havde tænkt sig at man skulle løbe den, men det funkede aldrig for Iso og mig at løbe den fejlfrit, selv efter meget træning og mange gentagelser... Det er den første bane på videoen. Den sidste bane går næææsten, men Iso har godt nok sat farten gevaldigt ned.

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Det lyder da ekstremt. En god underviser burde da kunne finde en løsning, også uden blindkryds, hvis det er det eneste der skiller jer ad...

 

Msåke også en overdrivelse for at fremme forståelsen ;-) men... I den dur... Ofte har de kurser jeg har været på, været omkring optimering af løbebaner og tid osv. Og så vidt jeg kan forstå på folket, så er blinde kryds åbenbart den hellige gral i den sammenhæng :vedikke: alt andet tager åbenbart for lang tid og giver for stor buer... Det tror jeg så ikke helt er sandt, men det sætternok højere krav til at handleren SKAL være det rigtige sted på det rigtuge tidspunkt... Og så ka. Jeg måske godt sætte mig ind i, at det er irriterende med en kursist der konsekvent nægter at forsøge noget de synes er det smarteste... Og det gør jeg... Jeg indrømmer,at jeg en sjælden gang imellem er endt med krydse hende blindt ved et uheld, fordi jeg ikke har været hurtig nok eller lign. Men vil ikke udsætte hende for det med vilje.... Hun må ikke lære, at det er i orden at løbe bagom ryggen på mig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Anna, jeg kan nu godt forstå det et eller andet sted. Man må jo gå ud fra at du kommer for at vil lære noget, og tager man afsted til et kursus hvor blindkryds er en vigtig del af det der skal arbejdes med, jamen, så må man jo også være forberedt på at skulle lave det. Personligt ville jeg føle at det var spild af både instruktørens og de andre kursisters tid.

 

Nu ved jeg at du var "tvunget" til at tage kurset som en del af træneruddannelsen(er det ikke korrekt husket?), men ellers ville jeg nok vælge de kurser fra, der indeholder noget jeg ikke ville afprøve i praksis.

 

Nu skriver du den hellige gral. Det er det vel lige så meget omvendt, når du ikke vil have hunden krydser bagom dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt se dilemmaet, når man følger én skole og kommer på kursus i en anden. Som regel kan man jo prøve nye ting af og se hvordan de virker, men netop med Derrett-systemet er det vel lige det med hunden bag ryggen der bare er no-go? Og for os der gerne må bruge det, er det jo virkelig oppe i tiden lige nu, så nogle kurser har det som decideret "tema". Så jeg kan godt se at det må gi' nogle sammenstød.

 

He he, så kan jeg ikke lade være med at tænke lidt over det du skriver her, Amocca:

 

"Jeg indrømmer,at jeg en sjælden gang imellem er endt med krydse hende blindt ved et uheld, fordi jeg ikke har været hurtig nok eller lign."

 

Her beskriver du nemlig netop det som jeg synes er genialt ved blindkryds og ketschker - det er meget hurtigere for føreren. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er slet ikke uenig med dig i, at blindkryds er nemmere og hurtigere for føreren... Man skal bare være opmærksom på de konekvenser der er af at tillade sin hund at løbe bagom ryggen på en.. Og det er jo ihvertfald ikke nemmere for hunden, i min verden... Men nu er jeg jo også opflasket med at vi altid skal kunne se hunden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Anna, jeg kan nu godt forstå det et eller andet sted. Man må jo gå ud fra at du kommer for at vil lære noget, og tager man afsted til et kursus hvor blindkryds er en vigtig del af det der skal arbejdes med, jamen, så må man jo også være forberedt på at skulle lave det. Personligt ville jeg føle at det var spild af både instruktørens og de andre kursisters tid.

 

Nu ved jeg at du var "tvunget" til at tage kurset som en del af træneruddannelsen(er det ikke korrekt husket?), men ellers ville jeg nok vælge de kurser fra, der indeholder noget jeg ikke ville afprøve i praksis.

 

Nu skriver du den hellige gral. Det er det vel lige så meget omvendt, når du ikke vil have hunden krydser bagom dig?

 

Dette kursus var et tilbud om efteruddannelse, ingen tvang... Men der står jo ingen steder i en kursusbeskrivelse, at blindkryds er en vigtig del af kurset.... Dette kursus handlede om avanceret handling i snævre situationer.... Det betyder vel ikke nødvendigvis blinde kryds? :vedikke: instruktøren var dog super sød og acceptere fint at jeg ikke ønskede at udføre blinde kryds, det krævede jo så bare det mere af mig - hvilket jeg jo godt er klar over.... Jeg ville til enhver tid anbefale kurser med både Tina Tøndering og Morten Juhl - de er begge super dygtige - men deres handlingstil clasher bare med min flere steder.... Og det er vel fair nok?

 

Jeg har ikke noget imod at lære om blinde kryds og jeg synes det ser fancy ud, men jeg vil bare ikke risikere min hund lærer det er ok, og derfor udfører jeg dem ikke selv.... Heller ikke på et kursus...

 

Jeg er måske ekstra påpasselig fordi jeg generelt er en ged til at være konsekvent i min træning, og det her er for vigtigt for mig til at risikere at ødelægge ved inkonsekvens.... Karla er så signalfølsom, så jeg bliver nødt til være helt klar i spyttet når eg handler hende så hun aldrig bliver i tvivl om hvad jeg mener.....

 

Som sagt så tager jeg dog sjældent på kurser længere uden for center regi....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, selvfølgelig er det fair nok, at stå ved den handling man nu engang har valgt at arbejde med. Men jeg kan godt forstå hvis nogen bliver irriteret.

 

Jeg er jo så heldig at Joy jo er en ældre agilityhund og der er to mål med mit arbejde med ham. Jeg vil gerne gøre ham til klasse 2 hund i løbet af 2012. Og så skal jeg forbedre og udvikle min handling. hans holdbarhed er jo begrænset, da han er 8 år nu, så jeg tør satse og ekspetimentere med ham. Så alle de fejl jeg nu engang kan begå, de skulle gerne ske med ham, så jeg ikke laver dem med den unge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville heller aldrig udføre et blindkryds med Tyson, heller ikke på et kursus, netop fordi jeg - som Amocca - aldrig nogensinde vil give ham oplevelsen af, at det er ok at krydse bagom ryggen på mig. Der var f.eks. et tidspunkt i et af løbene til gårsdagens konkurrence, hvor jeg er ret sikker på, at han var smuttet om på den forkert side af mig, hvis han ikke havde haft så meget i kroppen, at det gør man bare ikke.

 

Jeg ville aldrig melde mig til et kursus, der reklamerede med, at der skulle trænes blindkryds, men det kan jo netop godt indgå som en del af indholdet, uden at man ved det på forhånd. Jeg var sidste år på et kursus med Gitte Hoffmeister i fart/optimale løbebaner, hvor hun som en løsning på en bestemt bane foreslog et blindkryds. Men da jeg sagde, at jeg ikke ville blindkrydse, lod hun mig løbe banen på en anden måde, og det var da hverken noget hun eller de andre kursister blev irriterede over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville heller aldrig udføre et blindkryds med Tyson, heller ikke på et kursus, netop fordi jeg - som Amocca - aldrig nogensinde vil give ham oplevelsen af, at det er ok at krydse bagom ryggen på mig. Der var f.eks. et tidspunkt i et af løbene til gårsdagens konkurrence, hvor jeg er ret sikker på, at han var smuttet om på den forkert side af mig, hvis han ikke havde haft så meget i kroppen, at det gør man bare ikke.

 

Jeg ville aldrig melde mig til et kursus, der reklamerede med, at der skulle trænes blindkryds, men det kan jo netop godt indgå som en del af indholdet, uden at man ved det på forhånd. Jeg var sidste år på et kursus med Gitte Hoffmeister i fart/optimale løbebaner, hvor hun som en løsning på en bestemt bane foreslog et blindkryds. Men da jeg sagde, at jeg ikke ville blindkrydse, lod hun mig løbe banen på en anden måde, og det var da hverken noget hun eller de andre kursister blev irriterede over.

 

Sonja, jeg tror irritirationen kan opstå hvis vedkommende ikke siger nej på en pæn måde. Hvis man bare siger det vil man ikke uden at begrunde det eller hvis man kaster sig ud i nogle vilde diskutioner. Nogle gange så opstår der nærmest en væg mellem to personer, hvor den ene slet ikke lytter til den anden(og det kan jo være begge veje rundt, for selvfølgelig skal en instruktør også respektere hundeførernes valg).

 

Men med nærmest al ting i dag er der jo et hav af forskellige måder at gøre det på. Og jeg synes det er en god idé at have kendskab til en stor del af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla fik ros til aftenes træning for at bevare en god fart på en snørklet bane. Jeg er begyndt at tage videokameraet med til træning, så manden kan nærstudere (og lære!), når vi kommer hjem fra træning. Desværre blev det kun til en enkelt optagelse idag, da jeg også fungerer som låg pålægger . :slem:

 

 

 

http://youtu.be/gSyextH4f_o

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla fik ros til aftenes træning for at bevare en god fart på en snørklet bane. Jeg er begyndt at tage videokameraet med til træning, så manden kan nærstudere (og lære!), når vi kommer hjem fra træning. Desværre blev det kun til en enkelt optagelse idag, da jeg også fungerer som låg pålægger . :slem:

 

 

 

21.02.12 .m2ts - YouTube

 

Uha, det ser rigtig godt ud! :klap: Video er bare så godt, man kan se så meget som man ikke opdager når man er i situationen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, det ser rigtig godt ud! :klap: Video er bare så godt, man kan se så meget som man ikke opdager når man er i situationen.

 

 

Det er jeg helt enig i, man kan virkelig lære meget! Føler mig så dum og 'selvfed' med videokamera, men det er udelukkende for, at manden kan se det bagefter (efter eget ønske). Og det er specielt dejligt, når det er i en undervisningssituation, for så ved man, hvordan man skal arbejde videre. Hvis vi selv står helt alene med det, har vi meget svært ved at se hvordan vi skal forbedre det (især jeg er ret blank for inputs!) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen er selvfede andet end mig i centret. Og der er ingen der spekulere over det. Så optage endeligt noget mere.

Hold nu kæft et fint tempo hun har på. Så fantastisk, jeg kan huske første gang i var afsted på fart og mots kurset. Så har hun været skadet og nu bener hun bare afsted. Sådan der

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla fik ros til aftenes træning for at bevare en god fart på en snørklet bane. Jeg er begyndt at tage videokameraet med til træning, så manden kan nærstudere (og lære!), når vi kommer hjem fra træning. Desværre blev det kun til en enkelt optagelse idag, da jeg også fungerer som låg pålægger . :slem:

 

21.02.12 .m2ts - YouTube

 

Fiiin fin fart! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Charles måtte være stand-in igår til træning, pga Sallys tand. Til hans skræk og rædsel var der kun ham og en anden hund på vores hold, så han måtte knokle for føden :lol: Det var helt rart lige at få det genopfrisket for ham, og han nød det helt sikkert (især tunnelen!! Wiiiiiiiiiiiiiiii!!!!). Men jeg tror det er godt at han ikke skal afsted hver uge :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er godt nok spændt for hvordan det skal gå på lørdag. For Joy-drengen var godt nok i hopla, og det hele var ikke på den gode måde. Han nægtede nærmest at tage feltet på A'et... Og ikke nok med det, så sprang han sit opgangsfelt på balancen den ene gang...

 

Men hey, den gamle dreng øjne strålede HELE dagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal du ikke snart have en avatar, Camilse. Det er som om du stadig er gæst...

 

---------------------------

 

Louie har været hos The touch-Lone i dag. Han var fuldstændig låst i hele den højre side! Av av, stakkels vuf :cry: Han blev løsnet op langs siden og bagtil, og så blev hans rygmuskler også masseret og løsnet, for de var enormt spændte efter at have arbejdet meget hårdt på den ene side for at aflaste den anden.

 

Hun brugte en del længere tid end sidste gang (hvor han var styrtet øverst fra balancen), så spørgsmålet er, om han bare har gået med det rigtig rigtig længe, og om det er det fald ned fra sengen for et ca. 1,5 måned siden. Stakkels hund. Bare han kunne snakke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...