Hop til indhold

Agilitytræning fælles - Vinter 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Amocca: Jeg er jo af den holdning at det er godt at kende til tingene, selvom man ikke selv bruger det... Lidt ligesom det med at man kan ikke sige man ikke kan lide maden før man har smagt på det, hvis du forstår :blink:

 

Om jeg handler som finnerne... Nahh... Nogle ting vi laver er da inspireret af dem og jeg synes det er sjovt med den gamle, fordi han er nem at arbejde med på den måde... Men ham kan man også næsten lave blindskifte med i søvne :engel:

 

Nu vil jeg overveje om det skal være den eller Janita og Jaakkos...

 

Jojo, jamen det er vi da helt enige i.... ;-) Jeg synes bare AG dvd'er er så dyre, at jeg kun køber hvis det er noget jeg tænker at bruge i min egen træning... :genert: Og der ville jeg jo personligt aldrig selv blindkrydse min hund... Ligegyldigt hvor smart det så kunne være.... Det var såmænd bare derfor jeg nævnede det :-)

 

Greg Derrett er en super dygtige handler - enormt tydelig og konsekvent - man han laver ikke alverdens finurligheder og "flashy" handling overhovedet... Nu har jeg aldrig brugt ret meget tid på at se de finske hard core handlere på video, men man møder jo da et par til stævner som handler efter disse skoler - og jeg synes virkelig af og til, at det bliver handling for handlingens skyld? og ikke for at tydeliggøre for hunden at vi skifter retning :vedikke:

 

Det var derfor mest for at du ikke blev skuffet ;-) Hans dvd'er er nemlig ikke ligefrem til foræringspris jo...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jojo, jamen det er vi da helt enige i.... ;-) Jeg synes bare AG dvd'er er så dyre, at jeg kun køber hvis det er noget jeg tænker at bruge i min egen træning... :genert: Og der ville jeg jo personligt aldrig selv blindkrydse min hund... Ligegyldigt hvor smart det så kunne være.... Det var såmænd bare derfor jeg nævnede det :-)

 

Greg Derrett er en super dygtige handler - enormt tydelig og konsekvent - man han laver ikke alverdens finurligheder og "flashy" handling overhovedet... Nu har jeg aldrig brugt ret meget tid på at se de finske hard core handlere på video, men man møder jo da et par til stævner som handler efter disse skoler - og jeg synes virkelig af og til, at det bliver handling for handlingens skyld? og ikke for at tydeliggøre for hunden at vi skifter retning :vedikke:

 

Det var derfor mest for at du ikke blev skuffet ;-) Hans dvd'er er nemlig ikke ligefrem til foræringspris jo...

 

Det vil jeg gi' dig så evig ret i!! Men det er vist ikke altid handlingsskolernes "skyld"... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er de nemlig ikke... Jeg har også bemærket at nogle gør det hele vejen rundt, men sådan som jeg forstår den dvd jeg har set, så er det faktisk teknikker der er optimale, hvis man er steder hvor man kan komme foran hunden, og hvornår kan man egentlig lige det når man hedder Camilla og til næste år skal løbe med Cassi??? Jeg burde egentlig se om jeg kunne lokke min far til at filme os en dag, for det er simpelthen helt hen i vejret med drive jeg har fået i den hund :stupid: Og tænk sig engang. Vi anede jo slet ikke om hun ville egne sig, da hverken far eller mor har været aktive på en agilitybane...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg gi' dig så evig ret i!! Men det er vist ikke altid handlingsskolernes "skyld"... :lol:

 

:lol: nej, ok de kan jo selvfølgelig ikke holde for hvordan nogle mennesker vælger at tolke deres handlingssystem.... det har du ret i. Det var måske lige groft nok formuleret ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er de nemlig ikke... Jeg har også bemærket at nogle gør det hele vejen rundt, men sådan som jeg forstår den dvd jeg har set, så er det faktisk teknikker der er optimale, hvis man er steder hvor man kan komme foran hunden, og hvornår kan man egentlig lige det når man hedder Camilla og til næste år skal løbe med Cassi??? Jeg burde egentlig se om jeg kunne lokke min far til at filme os en dag, for det er simpelthen helt hen i vejret med drive jeg har fået i den hund :stupid: Og tænk sig engang. Vi anede jo slet ikke om hun ville egne sig, da hverken far eller mor har været aktive på en agilitybane...

Eller når man hedder Korvis med de gamle ben, der løber med missilet Iso... :roll::lol:

 

 

:lol: nej, ok de kan jo selvfølgelig ikke holde for hvordan nogle mennesker vælger at tolke deres handlingssystem.... det har du ret i. Det var måske lige groft nok formuleret ;-)

He he, men ved udmærket hvad du mener - nogle gør det bare så kompliceret så det næææsten er til at småfnise ad... :engel::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Korvis: Bogen eksisterer... fandt nemlig lige min :klap:

 

Her starter man med at have de to baser helt tæt sammen, og øger så afstanden. For nogle hunde kan det dog være vanskeligt at komme ind i den rigtige port når de får den rette afstand, og derfor kan man flytte dem ud på dobbelt afstand...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i dag købt hvad der forhåbentligt bliver mit nye agilityfodtøj det næste års tid... Vi var lige i sportsoutlet og fandt nogle Adidas Riot til 550 kr(halv pris :slem:). Tror de vil egne sig perfekt til de baner hvor der ikke er løst græs på... Jeg overvejer stadig at få mig et par dita-sko til regnvejrs dagene, men måtte indse at jeg måtte finde noget andet til tørvejs, for mine fødder er ikke helt glade for Dita og de holder ikke til de mange timer man bruger dem i løbet af et år(det gjorde det sidste par ikke)...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Nej, det er de nemlig ikke... Jeg har også bemærket at nogle gør det hele vejen rundt, men sådan som jeg forstår den dvd jeg har set, så er det faktisk teknikker der er optimale, hvis man er steder hvor man kan komme foran hunden, og hvornår kan man egentlig lige det når man hedder Camilla og til næste år skal løbe med Cassi??? Jeg burde egentlig se om jeg kunne lokke min far til at filme os en dag, for det er simpelthen helt hen i vejret med drive jeg har fået i den hund :stupid: Og tænk sig engang. Vi anede jo slet ikke om hun ville egne sig, da hverken far eller mor har været aktive på en agilitybane...

 

Drive kan der aldrig være for meget af, men hvis der ingen selvkontrol er, så er du fortabt

Link til indlæg
Del på andre sites

Spilop: Min træner måtte citerer Pirelli(dækfirmaet): "Power is nothin without control"... Det siger vist det hele...

Lige nu ligner hun dog ikke en vild agilityhund. Hun ligger her ved siden af mig og snorksover... Det må have været hårdt at skulle have den dumme sporsele på tidligere i dag...

 

 

Det skal lige siges at noget at hendes drive har hun fra naturen side af. Jeg har så bare gjort mit arbejde rigtig godt når det drejer sig om at bygge værdi på alle forhindringerne. Tror jeg vil tage et spring med ud og lege lidt ffc med hende... Tror Joy får fri på lørdag(han skal jo tjekkes igennem af kiropraktoren bagefter) og da jeg har fået lov til at tage noget med omkring det, som vi kan træne på, så ville det jo være godt at kunne vise hvordan det egentlig skal se ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne ikke lade være :oops:

 

Cassi er oppe på at tage 6 pinde i sin slalom nu(den er dog ikke helt lige, stadig klokken 1 og 7). Og hun er rigtig skrap... Det sker dog at der nogle gange kører et hjernespor fast i det lille hoved og så bliver hun ved og ved med at prøve på en bestemt måde. Sker det, så ved jeg at jeg kun skal bede hende om at løse den opgave og så er det pause.

 

Pindene står ikke så tæt at hun skal zigzagge endnu, og tror de bliver stående sådan her noget tid endnu. Men det er helt tydeligt at se hun har fanget den med at slalompinde betyder at man skal bevæge sig igennem dem med fuld fart og så forsætte lige ud bagefter(hun venter så på at legetøjet dumper ned fra himlen). Hun søger selv hen mod dem om vi så er 2 eller 10 skridt fra og hun er god til at finde indgangene. Hun har så meget svært ved at komme ind fra højre side i slalommen. Tror det skyldes at hun ikke skal udenom den første pind her. Fra venstreside er det intet problem, da hun netop lige skal runde den første inden hun havner i slalommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet tilbudt at blive føltræner til agility i min dch afdeling... :banan:

 

Er mega stolt over tilbuddet, men vil lige overveje det inden jeg siger ja..

 

Fedt. :5up:

 

Jeg synes jo, at du skal gøre det. :mrgreen: Selvfølgelig skal man være indstillet på at bruge en ekstra aften om ugen på det, men det er sjovt at være træner. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også nogle gange blevet spurgt om, om jeg vil være trænerføl i vores klub. Men som det ser ud lige nu, vil jeg nok ikke være 100% dedikeret til projektet, så jeg har indtil videre takket nej. Tænker at når der kommer helt styr på det der voksenliv, og jeg ved hvor meget mit (mere end fuldtids-)arbejde kommer til at kræve af mig, og om jeg skal have endnu en hund, der skal gå til træning osv. osv., vil jeg genoverveje tilbuddet. Men det er da ret så sejt at blive spurgt, så hvis du har tiden og lysten til det, skal du da så meget gøre det, Rams.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også nogle gange blevet spurgt om, om jeg vil være trænerføl i vores klub. Men som det ser ud lige nu, vil jeg nok ikke være 100% dedikeret til projektet, så jeg har indtil videre takket nej. Tænker at når der kommer helt styr på det der voksenliv, og jeg ved hvor meget mit (mere end fuldtids-)arbejde kommer til at kræve af mig, og om jeg skal have endnu en hund, der skal gå til træning osv. osv., vil jeg genoverveje tilbuddet. Men det er da ret så sejt at blive spurgt, så hvis du har tiden og lysten til det, skal du da så meget gøre det, Rams.

 

Det er nemli faren ved det.. Det tager jo tid, at være træner, så man skal også ønske at bruge tid og energi på det.. Det ved jeg alt om, for jeg er uddannet DGI gymnastikinstruktør og har trænet gymnaster i næsten 10 år, indtil jeg stoppede med det. Så jeg ved jo, at man bliver fanget af det, når man kommer igang med det, men samtidig så kunne jeg virkelig også godt lide at træne folk og se hvor godt de udvikler sig. Så er ikke i tvivl om, at jeg garanteret også ville kunne lide at træne agility. Meeen det kommer jo til at tage tid..

 

 

Er det ikke også lidt fejt at være træner, hvis man ikke selv ved så meget om agility endnu...? Altså vil det ikke være træls for dem, jeg træner?

Jeg har jo kun trænet agility med Dexter i 1 år og derefter et halvt år med Boris.. Men selvfølgelig vil der jo også næsten gå 1 år, før jeg selv ville stå og være træner for et hold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke også lidt fejt at være træner, hvis man ikke selv ved så meget om agility endnu...?

 

Hvis du kan formidle og har tålmodigheden til tåbelige elever, så synes jeg det er en smule underordnet om du har styr på alle reglerne - du skal jo også gå føl og lære først, så når du bliver sluppet løs, ved du ALT! Jeg synes trænere er seje og sådan nogle man ser lidt op til, tænk at nogen gider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er sjovt at undervise - men det tager frygteligt meget tid.... hvis jeg vidste hvordan jeg kunne stoppe, på en måde som ikke lod en hel masse kursister i stikken, så gjorde jeg det... Jeg har alt alt alt for travlt og får slet ikke trænet mine egne hunde det jeg vil, fordi jeg bruger så meget tid på at træne andre folks hunde :-( Hvis man ikke havde et fuldtidsarbejde, synes jeg det ville være fantastisk...men med fuldtidsarbejde, så duer det ikke - ihvertfald ikke for mig... men jeg underviser så også 4 hold om ugen....

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine: Haha! Så burde jeg jo gøre det udelukkende fordi du så vil synes jeg er sej:blink:

 

Amocca: det har jeg også engang været ude i, da jeg var gymnastikinstruktør.. jeg havde 3 hold om ugen og det var altså for meget! Så sagde jeg fra og kom ned på 1 hold igen og så var det pludselig noget mere overskueligt og sjovt igen. Så det vil jeg ikke ud i igen, selvom det er noget andet jeg vil komme til at træne. Det har jeg gjort klar for mig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...