Hop til indhold

Ligger som en frø??

Gæst Maj L
 Share

Recommended Posts

Hej. Er der nogle der ved om der evt skulle være noget galt med hundens hofter/bækken, når hunden ligger på maven med benene ud til siderne som en frø der svømmer ???

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, hvis man er i tvivl, må hofterne jo tjekkes. Fx i forbindelse med anden indlæggelse hos dyrlægen.

Men som tidligere nævnt, ville nu ikke selv være urolig.

Nu så jeg at det er husky/huskybl. du har, og de kan godt lide at ligge lidt fjollet. Kender et par kuldsøskende hvor den ene ligger som din og den anden med bagbenene strakt helt lige bagud.

Bella ligger tit på ryggen som en frø - charmerende:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

kender flere hunde som ligger sådan.. endda en som bliver kaldt frøen.

hun er hd fotograferet fri, og løbet fint agility. ingen problemer der. men skal ikke kunne sige om de også kan finde på at ligge sådan med hd? vil det ikke være ubehageligt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dsg gør det også og dyrlægen sagde, at det viser, at hun har sunde hofter, så ikke noget, at være bekymret over ;-)

Det er en gammel skrøne som jeg faktisk synes det er skræmmende at dyrlæger idag kan finde på at udtale...

Enig. Jeg mine forældre har haft hund med svær HD. Den kunne kun ligge som en frø.

Link til indlæg
Del på andre sites

kender flere hunde som ligger sådan.. endda en som bliver kaldt frøen.

hun er hd fotograferet fri, og løbet fint agility. ingen problemer der. men skal ikke kunne sige om de også kan finde på at ligge sådan med hd? vil det ikke være ubehageligt?

nu har jeg ikke personlig erfaring med hvad der vil være ubehageligt hvis man havde HD ;) men jeg kan forestille mig, at frøpositionen vil være nemmest at ligge i hvis man rent faktisk har svær HD, fordi der så ikke er en hofteskål der forsøger at holde dine ben fremadrettede....

ikke dermed sagt, at en hund der ligger som en frø HAR hd... men det beviser bare på ingen måder, at den ikke har det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, interessant tråd. Min svigerindes hund ligger også som en frø. Det er en bomulds hund. Den ser ikke ud til at gå anderledes eller have ondt i nogle muskler i ryggen, men den slider neglene på bagbenene. De er meget slidt ned og nogle af dem skævt...

Jeg synes I kommer med nogle gode forslag herinde... Tror lige jeg vil følge lidt med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er en gammel skrøne som jeg faktisk synes det er skræmmende at dyrlæger idag kan finde på at udtale...

Ja, der er ingen regler uden undtagelser.

Men altså, nu ligger hun jo også på andre måder og hun hverken halter eller har ondt, har haft en schæfer engang der havde HD, så jeg ved godt hvordan det påvirker hunden og jeg ville da også blive bekymret, hvis hun viste tegn på, at der var noget i vejen, men hun springer rask omkring og går nogen gange rundt på 2 ben :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites