Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - Vinter/forår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hehe - hvornår får du det? :D Tror nu heller ikke der er andre stævner hvor det er opdelt på den måde? :) Zainab laver den BEDSTE chokoladekage....muuuums...

 

åååårh - Zainabs chokoladekage... :mums: Kunne sq ta' helt til Sjælland for bare et stykke... :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jahhhh, min dygtige musling. :lun:

 

Vi blev disket i de to agilityløb. I det første løb var der en tunnelfælde, jeg havde set den og prøvede at kalde i meget god tid og fange ham med kontraarm, men han låste på den, så snart han så den et par forhindringer i forvejen. Jeg skal virkelig have trænet på det, for det er blevet et problem, vi har hver eneste gang, ved faktisk ikke hvorfor, sådan har det ikke altid været. :vedikke: Han elsker bare tunnellen SÅ meget, jeg tror simpelthen ikke, at han hverken hører eller ser, at jeg prøver at handle ham en anden retning. Ved heller ikke helt, hvordan jeg skal træne det. Nå, i andet agilityløb giv han pludselig (og meget usædvanligt for Tyson) i snus efter tredje spring, og det tog så meget tid, at jeg vidste, at løbet var tabt, så da han bagefter sprang en slalompind, valgte jeg at diske os og bare løbe banen færdig, hvor vi bl.a. sprang vippen over (som han syntes var mærkelig pga. at der var tæppebelægning på den).

 

Første springløb var svær for klasse 1, synes jeg, der var i hvert fald et par steder, hvor man skulle holde tungen lige i munden rent handlingsmæssigt, og en svær slalomindgang. Men Tyson løb perfekt, vi blev nr. 3 og fik vores sidste oprykningspind og er nu i klasse 2! :banan: Andet springløb var så et klasse 2 løb. Det gik faktisk ok, men jeg et sted ikke trukket nok ud til siden for at få trukket Tyson om på den "ulogiske" side af et spring, så han tog det forkert, og vi blev disket. Vi løb dog banen færdig (det var jeg faktisk ikke sikker på om vi måtte i klasse 2?, men vi blev ikke fløjtet ud). I slutningen af banen kunne det mærkes, at Tyson var træt, så han løb ret ukoncentreret og gik kort i snus igen en enkelt gang (igen, det gør han ellers aldrig!), men så vidt jeg husker var det ellers fejlfrit.

 

Jeg er i hvert fald super tilfreds med muslingen. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

ok :lol:

 

Ihh jeg ved bare slet ikke hvor jeg skal starte. Altså, selve løbene var ikke den voldsomme sindsoprivelse, men jeg tog afsted med det ene mål, at kunne kontrolere hende i og udenfor ringen, og det må siges at lykkes til fulde!

Udenfor mellem bil og hal, knurrede og gøede hun en smule, men kunne holdes med en enkelt hånd (halsbånd + halti). Inde i hallen var hun helt stillel. Tror bare det var det hun har drømt om, en masse hunde, LIGE DER!! :lol: Hun kunne fint sidde og vente i kø, fik endda en af pigerne fra min klub til at holde hende (samtidig med hendes egen cocker) mens jeg løb i bilen efter et kamera, hun var fuldstændig rolig.

Her ligger hun i kø, og venter på sin tur i agility-ringen

agilitydebut019.jpg

På banen var hun lidt overvældet, løb langsomt og forsigtigt, og stoppede lidt for at snuse engang imellem. Det første løb var et par-løb, hvor man som par løb efter hinanden, den første en agilitybane, og den anden en springbane med 6 slalompinde. Jeg fandt en tilfældig at løbe med, da der ingen store hunde fra min klub var. Sally var dygtig i starten, og tog slalomen fejlfrit, men så kom der noget "box-værk" som vi fik kludret lidt i. Det var en åben klasse, så der var nogle ting som nok var lige en tand svære for Sally.

 

Andet løb var en springklasse, jeg hasr video fra den. Gik egentlig fint, bortset fra de fejl jeg lavede, og igen virkede hun meget forsigtig og tilbageholdende. Men altså, allerførste gang ude! Og hun har jo kun deltaget i holdtræning siden november :-D -Så ærgeligt dog, at hun smutter forbi den sidste forhundring!

[video=youtube_share;HAOeDN6p_0w]

 

Næste klasse var agility, og jeg er så træt af at dt ikke blev filmet, hendes eneste fejl var at komme for tidligt ud af slalom!! Resten af banen gennemførte hun perfekt, jeg var så stolt! Her er banen som jeg husker den:

AgilityGMDTgrade1.jpg

 

Til sidst var der en team-klasse, som jeg løb. Det var spring og tunneller. Men stakkels Sally var så træt, at det ikke gik ret godt. Jeg lærte i hvertfald at 4 klasser er for meget for hende, endnu!

Jeg har en træt, men vist ret tilfreds tøs med hjem :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh uh uh. Her kan I se Sonjas allersidste spring klasse 1-løb :banan: Hun er den anden i filmen. Efter ca. 11:15 er det Louie og jeg. Det er vores 3. løb... Fuck hvor har jeg det dårligt over, at jeg bare lod ham løbe videre, når jeg ser det langt fra :cry: Men det er svært at se, når man er så tæt på. Der er det mest farten, man kan se det på. Petrine løber lige efter Louie og jeg, og Aina må også være der et sted.

 

Live Show [Procaster] Sun Feb 19 2012 09:07:56 AMon Live från Agilitymästerskap - live streaming video powered by Livestream

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige vågnet, mig med nummer på trøjen, Petrine med ag-snoren på :roll:

 

Petrine var glad, fuld af fart (havde ikke tid til at vente på mig, løb bare fremad), tog A-brædtet uden at blomstre på toppen, fjumrede på balancen og nægtede en masse, men håber / tror det var vinterfrustrationen, første løb sidste år var meget mere håbløst men med samme type fejl. Vi er glade, men meget, meget, MEGET trætte!

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lidt rasende(ja undskyld mange gange), men har lige fundet ud af at der i de to klasse 1 løb jeg skal deltage i kommer en hund der er både agility og spring champion. Det er undskyld mig dårlig sportsmanship!!!

 

Løb dog i klasse 3 og lad os andre få en chance.

 

Er det en DKK'er der er ny i DcH, eller hvordan? Hvis det er, så kan det jo være at vedkommende ikke ved at man kan få overført sine DKK-resultater til DcH-bogen? Det vidste jeg f.eks. ikke da jeg begyndte at løbe DcH... Kan du ikke snakke med nogen der arrangerer stævnet, de kan måske tjekke om det er tilfældet..? For jeg tvivler på at en SP/AGCH har ret meget ud af at løbe i klasse 1...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo ikke så meget at gøre, for folk gør jo ikke noget forkert. Jeg ville bare ønske at AGU ville vælge at gøre det til krav at DKK-resultater(oprykningerne) skal overføres til blå bog, som det er et krav for Rally hundene...

 

For det er et eller andet sted ikke rimeligt :(

 

Men tror jeg vil sende en mail til Jim Hempel, selvom det jo ikke hjalp meget sidste år, da kredsens agilityudvalg gjord opmærksom på problemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo ikke så meget at gøre, for folk gør jo ikke noget forkert. Jeg ville bare ønske at AGU ville vælge at gøre det til krav at DKK-resultater(oprykningerne) skal overføres til blå bog, som det er et krav for Rally hundene...

 

For det er et eller andet sted ikke rimeligt :(

 

Men tror jeg vil sende en mail til Jim Hempel, selvom det jo ikke hjalp meget sidste år, da kredsens agilityudvalg gjord opmærksom på problemet.

 

Nej, det er jo ikke særlig sjovt... Og sikkert heller ikke for den klasse 3-hund! Hvis det er én du kender, kan du ikke prøve at kntakte vedkommende? Han/hun vil jo sikkert også bli' glad for at få det at vide - hvis det nu altså er pga. at vedkommende ikke kender reglerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

PP hvor er Sally sød, men ja, hun er meget forsigtig og tilbageholdende i forhold til de træningsvideoer du har lagt op... men det er jo også en voldsom oplevelse sådan at være til stævne første gang... så det skal nok komme... og hey! Du fik opfyldt dagens mål, så det er jo fantastisk :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, det er jo ikke særlig sjovt... Og sikkert heller ikke for den klasse 3-hund! Hvis det er én du kender, kan du ikke prøve at kntakte vedkommende? Han/hun vil jo sikkert også bli' glad for at få det at vide - hvis det nu altså er pga. at vedkommende ikke kender reglerne...

 

Det er ikke en jeg kender. Kun af navn. Men nu er der sendt en mail til Jim. For det er jo reelt set kun AGU der kan gøre noget for at ændre det, og umiddelbart er det jo nok kun et reelt problem her på sjælland, da de fleste ovre på den anden side af bæltet jo mere løber DcH end DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige vågnet, mig med nummer på trøjen, Petrine med ag-snoren på :roll:

 

Petrine var glad, fuld af fart (havde ikke tid til at vente på mig, løb bare fremad), tog A-brædtet uden at blomstre på toppen, fjumrede på balancen og nægtede en masse, men håber / tror det var vinterfrustrationen, første løb sidste år var meget mere håbløst men med samme type fejl. Vi er glade, men meget, meget, MEGET trætte!

 

Petrine løb med meget fint energi og fart i alle sine løb i går (hvilket i sig selv er et kæmpe fremskridt, tidligere gik luften jo af ballonen efter halvandet løb), og hun lavede slet ikke det nummer med bare at stille sig op og fryse på banen. Balancen var mærkelig med den tæppebelægning, hun var jo bestemt ikke den eneste hund, der var påvirket af det. De fleste andre fejl, hun lavede (hvis ikke alle), var pga. forkert handling fra din side. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh uh uh. Her kan I se Sonjas allersidste spring klasse 1-løb :banan: Hun er den anden i filmen. Efter ca. 11:15 er det Louie og jeg. Det er vores 3. løb... Fuck hvor har jeg det dårligt over, at jeg bare lod ham løbe videre, når jeg ser det langt fra :cry: Men det er svært at se, når man er så tæt på. Der er det mest farten, man kan se det på. Petrine løber lige efter Louie og jeg, og Aina må også være der et sted.

 

Live Show [Procaster] Sun Feb 19 2012 09:07:56 AMon Live från Agilitymästerskap - live streaming video powered by Livestream

 

SÅ sejt af Tyson og Sonja!! Og godt at der var en der filmede, når vi andre jo ikke måtte :blink:

 

Har fundet Lumi og mig - vi er ved 20:48 :-D

 

Åh hvor skal vi bare øve slalom og afstand :lol: (og tunnel - det gik godt nok fint i dette løb dog)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lidt rasende(ja undskyld mange gange), men har lige fundet ud af at der i de to klasse 1 løb jeg skal deltage i kommer en hund der er både agility og spring champion. Det er undskyld mig dårlig sportsmanship!!!

 

Løb dog i klasse 3 og lad os andre få en chance.

 

er simpelthen sådan en nysgerrig sjæl :blink: og kan ikke finde programmet, det er stævnet i Faxe, ikke? så jeg har luret på deltagerlisten for at se om jeg kunne gennemskue hvem det var... men de navne jeg troede det kunne være, ser det ikke ud til at være :vedikke: da de ser ud til allerede at have resultater i DCH i højere klasser end 1....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...