Hop til indhold

17 dage tilbage....


Gæst Lavbo
 Share

Recommended Posts

  • Svar 239
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst snuseren

Hvordan var det det lød fra folketinget, de skulle dø, udryddes myrdes, om de var blandinger eller renrasede, var ligegyldigt, og var dyrlæger ikke villige til at deltage i massakren, var det bare iorden man klarede ærterne selv! ......Bare det gik lidt BLIXT :slem: var det fint! :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle lykøskningerne.

 

 

Havde Queen ikke været så dygtigt så var der sket en kuld-reduction, men jeg kan på nuværende tidspunkt ikke se nogen mening med det.

Hun er SÅ dygtig, og passer SÅ godt på dem, fuldstændigt som en tæve skal og ikke som en der har haft en lidt svær opvækst.

Så det er IKKE fordi at jeg er kommet af med nogen af dem og at jeg så bare tænker penge, penge, penge at jeg ikke gør det, men kan ikke se hvorfor når hun nu er så dygtig. Jeg vil ikke aflive bare for at aflive. Der skal være en mening med det og jeg har også hele tiden skrevet at jeg var klar til at gøre det og ikke at jeg VILLE gøre det 150% sikker.

 

Hvad Balder ang. så har jeg været ærlig fra første bogstav. Jeg kunne sagtens bare have kaldt ham retriver-blanding, men hvor er vi så henne?

Balder er en blanding, ja, men samtidigt er han fra før loven blev indført, og som jeg læser den må man ikke avle ren Amstaff eller lave blandinger af ren Amstaff, men der står mig bekendt ikke nogen steder at man ikke må lave en blanding på en blanding. Samtidigt vil jeg sige at det ikke er mig der har avlet Balder og sørget for at få ham opført som retriver-blanding og hvad andre folk gør vil jeg ikke påtage mig skylden for.

 

Derudover har jeg ingen kommentarer til Balders ophav og hvis folk ønsker at diskutere detyderligere må de oprette en ny tråd! Denne tråd omhandler Queen og hendes hvalpe venligst respekter dette![/QUOTE]

 

Hvorfor har I så svært ved at respektere Lavbo's ønske om at tråden udelukkende omhandler Queen og hvalpene?

 

Vi kan alle have hver vores mening om hvorvidt det er rigtigt eller forkert at lade Queen føde hvalpene, men for pokker da,

sket er sket og det er vel for pokker Lavbo's eget valg.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvorfor har I så svært ved at respektere Lavbo's ønske om at tråden udelukkende omhandler Queen og hvalpene?

 

Vi kan alle have hver vores mening om hvorvidt det er rigtigt eller forkert at lade Queen føde hvalpene, men for pokker da,

sket er sket og det er vel for pokker Lavbo's eget valg.

 

Jeg tror folk reagere saadan, fordi alle os som faktisk var paa Lavbos side, og stoettede hende faktisk netop har indset at disse hvalpe er ULOVLIGE og de VIL blive aflivet hvis politiet finder ud af det... Det er altsaa bare en nabo, eller en sur HF der ved hvor hun bor der skal melde det, og disse hvalpe vil blive hentet og aflivet, uden tanke paa Queen eller omgivelserne! Hvalpene er ULOVLIGE, og jeg synes der er en stor forskel paa at Queen bliver parret og at folk synes det er uansvarligt, og saa til nu hvor det er ULOVLIGT! Vi kan ikke, paa nogen maade, og HF boer ikke PAA NOGEN MAADE, keades sammen med ulovligheder og at det stoesttes... Uanset hvor uenig vi alle ER i loven, saa sidder alle der laeser denne traad faktisk og er med til noget ulovligt, vi boer alle faktisk anmelde det til politiet, for vi har netop overvaeret noget ulovligt.. Ligesom at hvis vi ser andre ulovlige ting, saa boer vi anmelde det... Uanset hvor meget vi elsker forbryderen (amstaffen i det her tilfaelde), saa er der en lov, og den ER blevet brudt i dette tilfaelde!!! Det kan ikke argumenteres, disse hvalpe skal, i foelge loven aflives :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen du har ret Shii. Ingen tvivl om det.

Jeg har da også min mening om Queen og hendes hvalpe, men derfor mener jeg da ikke, at man skal drive hetz mod folk. Det lader jo også til, at Lavbo godt ved, at hun befinder sig, på den forkerte side af loven.

Derfor kan jeg jo godt spørge, hvordan det går med hvalpene, uden at det skal opfattes som om man støtter op, de er jo nu engang født.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen du har ret Shii. Ingen tvivl om det.

Jeg har da også min mening om Queen og hendes hvalpe, men derfor mener jeg da ikke, at man skal drive hetz mod folk. Det lader jo også til, at Lavbo godt ved, at hun befinder sig, på den forkerte side af loven.

Derfor kan jeg jo godt spørge, hvordan det går med hvalpene, uden at det skal opfattes som om man støtter op, de er jo nu engang født.

 

Nej det giver jeg dig helt ret i... Og uanset hvad saa tror jeg da at vi alle haaber at hvalpene maaske bare kan vokse op og ligne retriever blandinger, og saa haabe at de kan leve lykkeligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for alle lykøskningerne.

 

 

Havde Queen ikke været så dygtigt så var der sket en kuld-reduction, men jeg kan på nuværende tidspunkt ikke se nogen mening med det.

Hun er SÅ dygtig, og passer SÅ godt på dem, fuldstændigt som en tæve skal og ikke som en der har haft en lidt svær opvækst.

Så det er IKKE fordi at jeg er kommet af med nogen af dem og at jeg så bare tænker penge, penge, penge at jeg ikke gør det, men kan ikke se hvorfor når hun nu er så dygtig. Jeg vil ikke aflive bare for at aflive. Der skal være en mening med det og jeg har også hele tiden skrevet at jeg var klar til at gøre det og ikke at jeg VILLE gøre det 150% sikker.

 

Hvad Balder ang. så har jeg været ærlig fra første bogstav. Jeg kunne sagtens bare have kaldt ham retriver-blanding, men hvor er vi så henne?

Balder er en blanding, ja, men samtidigt er han fra før loven blev indført, og som jeg læser den må man ikke avle ren Amstaff eller lave blandinger af ren Amstaff, men der står mig bekendt ikke nogen steder at man ikke må lave en blanding på en blanding. Samtidigt vil jeg sige at det ikke er mig der har avlet Balder og sørget for at få ham opført som retriver-blanding og hvad andre folk gør vil jeg ikke påtage mig skylden for.

 

Derudover har jeg ingen kommentarer til Balders ophav og hvis folk ønsker at diskutere detyderligere må de oprette en ny tråd! Denne tråd omhandler Queen og hendes hvalpe venligst respekter dette![/QUOTE]

 

Hvorfor har I så svært ved at respektere Lavbo's ønske om at tråden udelukkende omhandler Queen og hvalpene?

 

Vi kan alle have hver vores mening om hvorvidt det er rigtigt eller forkert at lade Queen føde hvalpene, men for pokker da,

sket er sket og det er vel for pokker Lavbo's eget valg.

 

Hvis ikke folk ytrer deres mening og prøver at bibringe TS en viden om at det hun foretager sig er ulovligt, er det i mine øjne så tæt på at samtykke som man kan komme.

 

Lavbo har i mine øjne handlet uansvarligt og tåbeligt fra start af, ved ikke give den stakkels tæve en abortsprøjte, nu kan der så tillægges at hun har handlet ulovligt og dermed er det fra nu af de uskyldige hvalpe der risikerer livet for hendes dumheder. Så kan hun jo altid råbe højt bagefter om at det er SÅ urimeligt at der nu kommer politi og tager livet af de skønne små, men det er ved gud hende der bærer ansvaret og ingen andre!

 

Sket er sket og ja det er Lavbo's (tåbelige) valg, men hvis vi ikke på en hunde side bør forsøge at tale hundenes sag, så ved jeg da ikke hvor det skulle ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen du har ret Shii. Ingen tvivl om det.

Jeg har da også min mening om Queen og hendes hvalpe, men derfor mener jeg da ikke, at man skal drive hetz mod folk. Det lader jo også til, at Lavbo godt ved, at hun befinder sig, på den forkerte side af loven.

Derfor kan jeg jo godt spørge, hvordan det går med hvalpene, uden at det skal opfattes som om man støtter op, de er jo nu engang født.

 

Jeg er helt enig med Shii og Tullemus. Og det er jo det jeg mener med at respektere Lavbo's ønske om at tråden handler om Queen og hvalpene. Så i stedet for at fortsætte hetzen mod Lavbo så diskuter det i en ny tråd.

 

Jeg håber at Lavbo vil komme med updates om hvordan Queen og hvalpene har det.

Og gerne billeder ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt enig med Shii og Tullemus. Og det er jo det jeg mener med at respektere Lavbo's ønske om at tråden handler om Queen og hvalpene. Så i stedet for at fortsætte hetzen mod Lavbo så diskuter det i en ny tråd.

 

Jeg håber at Lavbo vil komme med updates om hvordan Queen og hvalpene har det.

Og gerne billeder ;-)

 

Det håber jeg faktik ikke; i mine øjne vil det være det samme som at blåstemple nogle hvalpe som faktisk er ulovlige, jeg ville helst om tråden blev slettet jeg syntes ikke det er i orden at der på siden findes en tråd som åbenlyst gør opmærksom på at her er der lavet et ulovligt kuld:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Det håber jeg faktik ikke; i mine øjne vil det være det samme som at blåstemple nogle hvalpe som faktisk er ulovlige, jeg ville helst om tråden blev slettet jeg syntes ikke det er i orden at der på siden findes en tråd som åbenlyst gør opmærksom på at her er der lavet et ulovligt kuld:(

 

ENIG.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det håber jeg faktik ikke; i mine øjne vil det være det samme som at blåstemple nogle hvalpe som faktisk er ulovlige, jeg ville helst om tråden blev slettet jeg syntes ikke det er i orden at der på siden findes en tråd som åbenlyst gør opmærksom på at her er der lavet et ulovligt kuld:(

 

Jeg er helt enig med dig, især når man tænker på at kuldet er sat på i Den Blå, uden at informere om at der er amstaff i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det håber jeg faktik ikke; i mine øjne vil det være det samme som at blåstemple nogle hvalpe som faktisk er ulovlige, jeg ville helst om tråden blev slettet jeg syntes ikke det er i orden at der på siden findes en tråd som åbenlyst gør opmærksom på at her er der lavet et ulovligt kuld:(

 

Synes altså også at det er super vigtigt at HF ikke forbindes med at ville hjælpe til at videresælge ulovlige hvalpe...

 

Uanset hvor dejlige de er, og hvor ondt det gør mit hjerte , og hvor uretfærdig loven er, så er de hvalpe ulovlige, og jeg synes at det er bedst hvis evt. tråden slettes, og så kan Lavbo vælge at evt. lave enye tråde med spørgsmål, hvis hun har spørgsmål omkring ammeperioden og tiden med hvalpene... Og så kan vi tage stilling udfra spørgsmålet, fremfor at vi i denne tråd alle er blevet hevet ind i noget "ulovligt"..

 

Du bør huske at gøre evt. købere opmærksomme på at der er amstaff i hvalpene, det har altså betydning for hundens opvækst at ejeren ved hvad de har med at gøre!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Jeg er helt enig med dig, især når man tænker på at kuldet er sat på i Den Blå, uden at informere om at der er amstaff i.

 

:shock:

 

Jeg finder det godt nok grotesk. At ville sælge ulovlige hvalpe - og der skal jo nok være suckers derude, som hopper i. Og dermed køber en ulovlig hund. Så både køber og sælger bryder loven. Aj, hvor er det forkasteligt, det hele.

Og taberne, det er de små hvalpebasser, som ikke kan gøre for, at de er blevet født. Nu er de her, men hvor længe, mon ... puhh, jeg får ondt i maven af sådan noget. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Balder er Amstaff og Golden retriver mens Queen er Walisiks springe, Japansk spids og shettland sheepdog.

 

 

 

- og inden alle farer i blækhuset, så vil kommende ejere af hvalpene blive oplyst om blandingen af Balder, men samtidigt få oplyst at han på de officielle papier står oplyst som retriver-blanding.

 

Jeg har virkelig mobiliseret ALT hvad jeg havde af tålmodighed og forståelse og positiv tankegang, men jeg har ikke mere at gi' :cry: og nu skynder jeg mig ud inden der kommer et rigtig kedeligt indlæg fra min side...! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:

 

Jeg finder det godt nok grotesk. At ville sælge ulovlige hvalpe - og der skal jo nok være suckers derude, som hopper i. Og dermed køber en ulovlig hund. Så både køber og sælger bryder loven. Aj, hvor er det forkasteligt, det hele.

Og taberne, det er de små hvalpebasser, som ikke kan gøre for, at de er blevet født. Nu er de her, men hvor længe, mon ... puhh, jeg får ondt i maven af sådan noget. :megaked:

 

Det er virkelig også sådan jeg føler... De her hvalpe vil for evigt have en dødsdom hængende over sig.. De er ulovlige, og hvalpene vil skulle aflives hvis man følger loven...

 

Hvor er det bare tragisk... Havde slet ikke set det komme at hvalpene var ulovlige, og jeg bliver helt trist i mit hjerte over disse skæbner bare skal dø... Og ikke mindst for mor-hunden, som nu skal igennem alt det her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes aldrig tråden må slettes, den skal stå som evig advarsel om hvilken slags avl der foregår! Og så man kan lægge et link ind, når man finder annoncen med hvalpe til salg.

 

og jeg ER den pissesure forum-person, der google som en sindsyg for at finde Lavbo, hvis man ikke selv kan finde ud af det, så må jeg jo hjælpe, ville sådan ønske, jeg kunne have tvunget en sterilisation igennem for længe siden!

 

Det eneste der mangler, er at forældrene begge har allergi eller HD, så er der fuld plade

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes aldrig tråden må slettes, den skal stå som evig advarsel om hvilken slags avl der foregår! Og så man kan lægge et link ind, når man finder annoncen med hvalpe til salg.

 

og jeg ER den pissesure forum-person, der google som en sindsyg for at finde Lavbo, hvis man ikke selv kan finde ud af det, så må jeg jo hjælpe, ville sådan ønske, jeg kunne have tvunget en sterilisation igennem for længe siden!

 

Det eneste der mangler, er at forældrene begge har allergi eller HD, så er der fuld plade

 

Blanding, 1 uge, salgklar 1... – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:

 

Jeg finder det godt nok grotesk. At ville sælge ulovlige hvalpe - og der skal jo nok være suckers derude, som hopper i. Og dermed køber en ulovlig hund. Så både køber og sælger bryder loven. Aj, hvor er det forkasteligt, det hele.

Og taberne, det er de små hvalpebasser, som ikke kan gøre for, at de er blevet født. Nu er de her, men hvor længe, mon ... puhh, jeg får ondt i maven af sådan noget. :megaked:

Hvor får du det fra? hvordan skal køberne vide, at der er amstaff i hvalpene, hvis hanhunden ellers holdes væk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...