Hop til indhold

DUM


AnjaCS
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ja det om Hannah, jeg kneb en lille tåre til sidst :genert:

 

Synes altså, udover hele Maks forholdet, at hun virkelig forsøger... Og jeg TROR altså ikke hendes datter lider specielt meget mere nød end så mange andre børn... Men ja... Jeg bryder mig faktisk ikke om Hannah som person, men synes godt nok hun bliver dømt hårdt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er generelt ikke enig med Hannah og N.N. i deres måde at være mor på, men det gør dem altså ikke til elendige mødre. Synes overhovedet ikke der er tale om omsorgssvigt i nogen af de to tilfælde :( Tvangsfjernelse er SIDSTE mulighed, og det er kun når ALT andet er gjort og der er beviser for omsorgssvigt!!!! Synes kommuner bare fjerner og fjerner når der er noget de ikke er enige i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåja! Og der da NN lige havde født Remi og ikke lige kunne have ham på maven, sådan er der altså mange mødre der har det ikke bare unge mødre. Og det skal de squ respektere!!

 

Jeg er generelt ikke enig med Hannah og N.N. i deres måde at være mor på, men det gør dem altså ikke til elendige mødre. Synes overhovedet ikke der er tale om omsorgssvigt i nogen af de to tilfælde :( Tvangsfjernelse er SIDSTE mulighed, og det er kun når ALT andet er gjort og der er beviser for omsorgssvigt!!!! Synes kommuner bare fjerner og fjerner når der er noget de ikke er enige i.

 

Jeg synes Hannah er i en helt anden kategori end NN.... Hannah blev også mor da hun var 16 NN var 19... Hannah VAR et barn da hun blev mor, og det er i mine øjne tydeligt at hun bare er "normal", hun var 16 år og tænkte som en 16årig... Og hun er modnet og vokset med opgaven, og jeg synes hun tager nogle modne og gode beslutninger, omend jeg synes hun er lidt... Ja jeg kan ikke lide hende :lol: Men hun tænker 100% på sit barn, og hvis man sammenligner hende med NN, så er Hannah normal det er NN ikke...

 

Om det er måden de får NN til at fremstå i serien ved jeg ikke, men det virker som om hun er sådan lidt "ADHD agtig", f.eks. da moren står og forklarer hvor "alvorligt det her er, og kommunen har lavet fejl", så står NN og danser og hopper ved siden af :shock: Jeg TROR altså de har helt ret i at hun ikke har empati og kan sætte sig ind i de forskellige situationer...

 

Hun HAR kommet med trusler om vold osv. Ærlig talt hvis I tænker over hvordan hun truer med at slå ruder i stykker, slå folk ihjel, ridse biler osv. så kan jeg da godt forstå hvorfor kommunen ikke har lyst til at sende et barn derhjem... Hvis hun har givet et lille barn alkohol (Selvom hun påstår det er løgn, kunne jeg sagtens tro på det, netop fordi hun virker til ikke at tænke over konsekvenser).

 

Hannah har spurgt om hjælp, aflastning, hun virker til at tage kritikken til sig som de kommer med... NN har afvist alt, og modarbejdet fra starten... Det eneste hun har spurgt om og har fået afvist er psykolog hjælp i forbindelse med at de fjernede Remi.

 

Jeg vil mene at Remi blev fjernet helt forkert, men jeg er 100% enig I at han ikke bør bo fast ved NN, men hun kunne sgu nok sagtens have ham på weekend f.eks... Men jeg tror HUN har brug for at udvikle sig.

 

Og så citerede jeg lige Tonks kommentar omkring det at hun ikke ville have ham på maven, for jeg er 100% enig. Min veninde "indrømmede" faktisk at da hun havde født sin søn, synes hun at han var så grim og så klam, men hun turde ikke sige at han ikke måtte være ved hende, men hun følte han var direkte frastødende. Han var også blevet taget med sugekop og havde derfor et helt "forkert hovedeform". Jeg synes det er super synd at mødre skal føle sådan, det ER jo overvældende og det er 9 måneders spænding, som ender ud i... Et klamt lille blodigt menneske... Som skal op og være på din hud... Det er jo ikke "idylisk og smukt"... Det er blod, bæ og klamhed... :lol: Og det tror jeg måske nogle gravide glemmer i deres lille bobbel af graviditet og KAN blive overvældet over det hele, plus det jo er et kæmpe mæssigt følelse eksplosion der sker. Så det klip håber jeg bestemt ikke at nogen mener gør NN til en "dårlig mor"...

 

Ej nu lyder jeg også bare super hård ved NN, men jeg synes faktisk bare hun har brug for støtte... Jeg tror faktisk hun skulle have været "det samme" igennem som Hannah.. På et mor/barn hjem, hvor hun kunne lærer nogle rutiner og rammer som kunne sættes op for Remi, og så ville hun have været langt bedre stillet... For jeg tror ikke hun selv kan... Jo når han er lidt større...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg undrer mig mest over ved de tvangsfjernelser, er at fx NN kun på se sin søn x-antal timer hver anden uge - eller hvordan det nu er?

 

Hvordan kan nogen forvente at situationen evt. forbedrer sig, hvis tvangsfjernelsen resulterer i at barnet ikke kender sin(e) forældre? Der skal altså ikke ret lang tid til, med så små børn? - eller jo - de kan måske godt kende dem, men de 'kender' dem jo ikke som noget trygt osv?

De børn flåes ud af deres hverdag, og er som regel ikke store nok til at der kan forklares de store dybe ting til dem?

 

Og hvorfor afgøres sådanne ting af tre kommunalbestyrelsesmedlemmer, som måske ikke nogensinde har mødt hverken barn eller mor - eller dem begge på samme tid?

 

Jeg kan godt se at der skal tænkes på barnets tarv først - og hvis der virkelig er noget skadeligt ved deres ophold hos forælderen, så er det som sådan også okay at fjerne dem - imo, kunne der bare være blevet støttet op omkring dem før man overvejer at tvangsfjerne de børn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg undrer mig mest over ved de tvangsfjernelser, er at fx NN kun på se sin søn x-antal timer hver anden uge - eller hvordan det nu er?

 

Hvordan kan nogen forvente at situationen evt. forbedrer sig, hvis tvangsfjernelsen resulterer i at barnet ikke kender sin(e) forældre? Der skal altså ikke ret lang tid til, med så små børn? - eller jo - de kan måske godt kende dem, men de 'kender' dem jo ikke som noget trygt osv?

De børn flåes ud af deres hverdag, og er som regel ikke store nok til at der kan forklares de store dybe ting til dem?

 

Og hvorfor afgøres sådanne ting af tre kommunalbestyrelsesmedlemmer, som måske ikke nogensinde har mødt hverken barn eller mor - eller dem begge på samme tid?

 

Jeg kan godt se at der skal tænkes på barnets tarv først - og hvis der virkelig er noget skadeligt ved deres ophold hos forælderen, så er det som sådan også okay at fjerne dem - imo, kunne der bare være blevet støttet op omkring dem før man overvejer at tvangsfjerne de børn...

 

 

Jeg er HELT enig, og jeg synes når det besluttes at et barn ikke trives hos sin mor/far, så burde man som det første tilbyde et mor/barn ophold... For ofte er det jo netop problemet at de ikke ved hvordan de skal passe barnet, opretholde rutiner osv.

 

Og i forhold til hvor meget de må se deres barn er det lige så meget som en far må se sit barn, hvis moren og faren er gået fra hinanden og statsamtet laver dommen. (1-3 timer hver uge).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er HELT enig, og jeg synes når det besluttes at et barn ikke trives hos sin mor/far, så burde man som det første tilbyde et mor/barn ophold... For ofte er det jo netop problemet at de ikke ved hvordan de skal passe barnet, opretholde rutiner osv.

 

Og i forhold til hvor meget de må se deres barn er det lige så meget som en far må se sit barn, hvis moren og faren er gået fra hinanden og statsamtet laver dommen. (1-3 timer hver uge).

 

Her ser barnet jo den anden forælder? og er (forhåbentlig) i sine vante omgivelser hver dag...

 

Ved en tvangsfjernelse, hiver man barnet op med rod... nye mennesker, nyt sted, nye rutiner... Jeg forstår det simpelthen ikke..

 

Men jeg forstår jo heller ikke de forældre der går fra hinanden, men absolut skal bruge børnene mod hinanden. Bliv voksne og gør hvad der er bedst for barnet!?

 

Jeg har jo selv prøvet det to gange - og anden gang blev vores to fælles børn hos deres far - fordi det var det bedste for DEM!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor går Line på pædagogseminariet så langt fra, hvor hun bor? Hvorfor læser hun ikke i f.eks. Odense, så hun ikke har tre timers transporttid hver vej? Det er jo hul i hovedet med to små børn. Og den løsning med hver anden uge på hotel er da også håbløs. No way hun holder ud i tre et halvt år.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor går Line på pædagogseminariet så langt fra, hvor hun bor? Hvorfor læser hun ikke i f.eks. Odense, så hun ikke har tre timers transporttid hver vej? Det er jo hul i hovedet med to små børn. Og den løsning med hver anden uge på hotel er da også håbløs. No way hun holder ud i tre et halvt år.

 

Det skulle vist absolut være et steiner seminarium... Og nej gu holder hun da ikke så længe. Det er da synd for børnene det her, og han den gamle mand der skal bruge hveranden uge de næste tre år på at passe hendes børn :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor går Line på pædagogseminariet så langt fra, hvor hun bor? Hvorfor læser hun ikke i f.eks. Odense, så hun ikke har tre timers transporttid hver vej? Det er jo hul i hovedet med to små børn. Og den løsning med hver anden uge på hotel er da også håbløs. No way hun holder ud i tre et halvt år.

Er det ikke fordi det er den der Steiner-pædagogik hun læser?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var ligeså pinligt i virkeligheden. Jeg var egentlig irriteret over det, for der var næsten ingen der nåede at stille spørgsmål til hende. F.eks mig, som ville vente til kameraet var lidt væk.. jeg synes også han er lidt akavet og sær... Men hvis det gør hende glad er det jo fint. Selvom, man måske kunne overveje om man skulle forloves så hurtigt efter sit 3 mdrs ægteskab endte..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor går Line på pædagogseminariet så langt fra, hvor hun bor? Hvorfor læser hun ikke i f.eks. Odense, så hun ikke har tre timers transporttid hver vej? Det er jo hul i hovedet med to små børn. Og den løsning med hver anden uge på hotel er da også håbløs. No way hun holder ud i tre et halvt år.

 

 

:lol: Hørte du ik det? Det er fordi på de almindelige seminarier lærer man kun Freuds teorier :sjov: Det er så IKKE sandt :lol: Man lærer lidt af det hele, og kan så selv vælge hvilken retning man vil gå :mrsgreen: Men det er der nok nogen der ikke har fortalt hende :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne, nej jeg sad på den anden side. Ved siden af en kortklippet mørkhåret kvinde.

Hun er næppe gravid, NN.. så ville man have hørt det i medierne.. og hende line! Hvordan kan det lige løbe rundt? Er hun ikke på SU? Hotel 2 uger hver måned.. plus at hun de andre uger pendler, og har en husleje derhjemme? Så fremlej dog lejligheden og flyt midlertidigt til sjælland.. eller vær selvstuderende!

Og så ku jeg ikke lade være med at tænke hvor herligt det er at kameraholdet ikke griber ind, da de filmede den nye lille dreng som sidder og sutter vand fra hundens vandskål :D i øvrigt, han er sørme da sej ham "papfar" i den nye familie... Sådan lige at springe ind og lege familie og tage ansvar..

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er altså til grin med alle hendes fikse ideer og påfund.. :roll:

 

Glemmer ikke da hun lige pludselig ville til at være sund og leve økologisk, og alle de økologiske varer så var linet op på køkkenbordet. Hun virker bare så iscenesat.

 

 

:lol: haha ja men hun har det da sjovt så længe :mrsgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun er altså til grin med alle hendes fikse ideer og påfund.. :roll:

 

Glemmer ikke da hun lige pludselig ville til at være sund og leve økologisk, og alle de økologiske varer så var linet op på køkkenbordet. Hun virker bare så iscenesat.

 

Ja :lol: Hun havde jo ALTID gået meget op i økologi... Lige siden Martin blev født (Som var tre måneder :lol: ).. Jamen det er jo også at klasificere som "altid" :lol:

 

Jeg synes hun var super cool, og elskede virkelig hendes "gå på mod", men må indrømme at hun er blevet lidt for.. Ja.. Enten har jeg lidt sådan en "alt respekt" eller også synes jeg hun er super... Arrogant tror jeg faktisk...

 

F.eks. når hun snakker om økonomi.. Jeg ville altså gerne se hvordan fanden hun har råd til at bo to uger på hotel (To voksne vel og mærke!) i to uger om måneden, på en SU, OG have en husleje derhjemme :shock: Ja det er jo ikke fordi at det kommer mig ved, men et er jo ikke just fordi man er vildt rig på en SU, og hun har jo ikke så vidt jeg ved arbejde ved siden af...

 

Og så må jeg ærligt indrømme at uanset hvor god en uddannelse hun så får af at rejse så meget hver dag eller lade sine børn vokse op på hotel, så synes jeg altså ikke det er særlig "stabilt", hvor er rutinerne for de stakkels børn? Det er i mine øjne super egoistisk at de skal slæpes på hotel for at hun kan se dem tre timer mere....

 

 

NN gravid ? Det tror jeg heller ikke... Hun "kunne jo ikke få børn så Remi var et mirakel og derfor beholdte hun ham"... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Gud, hvor var det tåkrummende pinligt det der frieri.. :shock:

 

Puha.. Jeg kunne næsten ikke holde ud at se det. Men man kan selvf. fri på mange måder.

 

Jeg var grøn af misundelse over at hun på så kort tid har fået to mænd til at fri til sig.. Yes, yes, I know! Misundelse er en grim ting. Men for fanden da.

 

Men når det så er sagt, så bliver man da ikke bare sådan gift i tide/utide, det er som om at det seriøse forsvinder lidt. Måske de skulle se om en hverdag kan fungere for dem før de bliver gift. Altså bo sammen i længere tid, og ikke blot et par måneder.

 

Jeg tror de er ret glade for hinanden, det virker sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Hun er altså til grin med alle hendes fikse ideer og påfund.. :roll:

 

Glemmer ikke da hun lige pludselig ville til at være sund og leve økologisk, og alle de økologiske varer så var linet op på køkkenbordet. Hun virker bare så iscenesat.

 

Og ej at forglemme besøg hos bondemanden :-)

 

ej jeg får dårlige nerver af den kvinde:mrgreen:

 

Er hun forresten gået væk fra at ville være rugemor? Var der ikke noget om det på et tidspunkt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ej at forglemme besøg hos bondemanden :-)

 

ej jeg får dårlige nerver af den kvinde:mrgreen:

 

Er hun forresten gået væk fra at ville være rugemor? Var der ikke noget om det på et tidspunkt?

 

Det har vi vist ikke hørt mere til.. Men det er da også helt genialt med en rugemor der er helt hysterisk omkring det at skulle føde... :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Det har vi vist ikke hørt mere til.. Men det er da også helt genialt med en rugemor der er helt hysterisk omkring det at skulle føde... :rolleyes:

 

Nå ja, det kan jeg godt huske at hun snakkede om... ej men altså:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha.. Jeg kunne næsten ikke holde ud at se det. Men man kan selvf. fri på mange måder.

 

Jeg var grøn af misundelse over at hun på så kort tid har fået to mænd til at fri til sig.. Yes, yes, I know! Misundelse er en grim ting. Men for fanden da.

 

Men når det så er sagt, så bliver man da ikke bare sådan gift i tide/utide, det er som om at det seriøse forsvinder lidt. Måske de skulle se om en hverdag kan fungere for dem før de bliver gift. Altså bo sammen i længere tid, og ikke blot et par måneder.

 

Jeg tror de er ret glade for hinanden, det virker sådan.

 

Da han friede siger hun jo selv det er lidt overvældende.. For han bor jo i Norge (mener jeg det er?) og de har aldrig boet sammen...

 

Ja altså jeg vil også gerne fries til, og vi har været sammen i 2½ år, og vi er begge enige om at det måske er liiige tideligt nok :lol: Jeg bliver chokeret når de fleste jeg kender til der er gift faktisk er blevet det efter ½-1 år inde i deres forhold.. De fleste af dem er så også skilt igen :lol:

 

Men jeg kender også folk som bliver forlovet og aldrig gift... Det synes jeg også er mærkeligt.. Min lillesøster på 19 har været forlovet med 4-5 forskellige :shock: (Det sagt så er jeg stolt af hende! Jeg havde forventet hun ville deltage i DUM for længe siden :lol: Positiv overraskelse :lol: )

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...