Hop til indhold

Salt, salt og atter salt.....


Charlotte1970
 Share

Recommended Posts

Er det bare mig, eller bliver der smidt mere end rigeligt salt alle steder?? I dag skulle vi krydse dette inferno af salt på fortorvet. Jeg endte med at bære Luca over... Det har sikkert set sjovt ud, men magtede ikke flere røde poter.. (Godt hun har smidt 3,5 kg, så var der de kg mindre :banan:)

 

Jeg krydser fingre for det snart er forår. Luca's poter er snart ødelagt.

 

foto 1.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg har også været ude i dag og lede efter de der paws sko til Charlie, men de havde dem ikke i den butik jeg var, så vi tager i maxi zoo i morgen, der har jeg i hvert fald set dem, så håber der er flere :???: Indtil da får han nogle af mine sokker på med tape viklet omkring.. Det virker nogenlunde - indtil de falder af :/

 

Jeg kan ikke anbefale dem over længere periode.. De holder kun et par dage hos os..

Nu bruger vi kun på den ene pote, hvor han stadig er lidt generet af at ha fået fjernet en furunkel..

 

Skal kigge efter dem her i Fredericia Ruffwear Grip-Trex hundesko, 4 stk

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia

Vi har samme problem her.... Jeg synes det er imponerende, så mange penge man smider på vejene... Sidste år løb de tør for salt... Det tror jeg pokker så gavmilde de til at smide det på fortove og PARK-stier, hvilket jeg så slet ikke forstår :shock: Vi har lige bestilt disse sko til Hope :hjerte: Og så får hun altså baby sokker inden under, når de kommer hjem... :cool: Jeg er træt af ikke at kunne gå udenfor døren uden at have en hund, der humper... :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også helt galt med salt her omkring. Der ligger bjerge af salt og mindre laviner.

 

Skal ind til dyrlægen i morgen og se om de har nogle sko ( der er desværre ingen dyrebutikker herude ) men hvis ikke de har det, tager jeg i kvickly og køber nogle babysokker og ser om det hjælper.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Det er også helt galt med salt her omkring. Der ligger bjerge af salt og mindre laviner.

 

Skal ind til dyrlægen i morgen og se om de har nogle sko ( der er desværre ingen dyrebutikker herude ) men hvis ikke de har det, tager jeg i kvickly og køber nogle babysokker og ser om det hjælper.

Ellers må du lige sige til, så må du komme forbi og vi så tager ind og besøger den lokale eller nogle af dem her omkring :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke anbefale dem over længere periode.. De holder kun et par dage hos os..

Nu bruger vi kun på den ene pote, hvor han stadig er lidt generet af at ha fået fjernet en furunkel..

 

Skal kigge efter dem her i Fredericia Ruffwear Grip-Trex hundesko, 4 stk

 

Vær obs på, at han muligvis skal have 2 forskellige størrelser. Luna bruger M på forpoterne, men S på bagpoterne. OG så synes jeg ikke de sidder særlig godt fast. Luna har tabt en sko et par gange:cry: Jeg har heldigvis fundet dem igen, hver gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kommer tullende og tror at det er et iset fortov forude, men er i stedet et TYKT lag salt! Heldigvis kan vi undgå at gå særlig meget i salt - skal stort set kun krydse to steder, og ellers kan vi gå i sneen i stedet.

 

Men sko er super. Jeg gentager lige mig selv fra tidligere:

 

Pawz holder til 1-2 ture, og er meget stramme i hullet (ihvertfald til Bella). Hun fik afskåret blodtilstrømningen og fik rigtig ondt.

 

Neopren-skoene (Trixie, Jolly, Walker, Flamingo mm) holder kun ca. 3 dage.

 

Ruffwear sidder ikke godt, er ubehagelige (Bella nægtede at gå med dem overhovedet), men er tilgengæld dyre.

 

Lone ved Kenjan.dk er rigtig sød til at hjælpe med at finde de rigtige størrelser, og har et stort udvalg af bløde sko med kraftig sål (ruffwear skyline, Toffler mm.), så det var nok sådan et sted jeg ville lede. Jeg fandt det desværre for sent i forhold til Bellas poteskade - efter jeg havde opkøbt samtlige (!!!!) neoprensko i Århus og omegn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

jeg forstår ikke hvorfor de oversalter sådan.. alle biler bliver jo ødelagt.. fortovene ser tragiske ud.

og sidste år havde de vist salt mangel til sidst i silkeborg..

 

hvorfor så ikke spare lidt :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Bak

Her hos os er de også MEGET glade for salt - hvilket betyder at vores stier er helt hvide og faktiske mere "glatte" at gå på, da saltet ligger i et tykt lag, som man nemt glider på... :cry: Sofus synes bestemt heller ikke, at det er specielt sjovt - han forsøgte på sidste gåtur, at gå på to ben pga smerter i bagpoterne :megaked: Så nu bærer jeg ham over i skoven, hvor der ikke er salt, og så tager vi en tur rundt i usaltet knæhøj sne/frossen græs, inden jeg bærer ham hjem igen - en "sjov" nabo bemærkede, at jeg da virkelig havde forstået sætningen "gå tur MED hunden" :roll: :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Valishia
Flere saltbilleder [ATTACH=CONFIG]77087[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]77088[/ATTACH]

 

 

Har i andre billeder af saltfesten hos jer? Er nysgerrig efter, hvor slemt det er andre steder også..

Hold da helt op... Så slemme er de da gudskelov ikke her :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var i MaxiZoo med Bella i lørdags, da hun skulle vejes.

 

Lod også en bemærkning falde om, at der lige netop ved sådanne forretninger ikke burde saltes.

 

 

De kommunale kasser fungerer desværre sådan, at der bliver oprettet en kasse til et bestemt formål (salt). Når pengene er i kassen, skal de bruges til formålet, og kun dét. Pengene kan ikke føres tilbage (det kan de faktisk godt, men det er frygtelig besværligt).

 

Så kommunerne indkøber salt for alle pengene, og venter på kong vinter. I år lod han vente på sig, og derfor er saltlagrene kæmpe! Så for at nå at komme af med al saltet (og få brugt alle pengene), er det selvfølgelig nødvendigt at sprede et tykt lag salt.

 

For heldigvis er salt jo godt for så meget. Dyr og biler er vilde med konceptet, og vi mennesker synes det er flot at vores støvler får fine render af salt.

 

Boligforeningerne kan jeg ikke give en fornuftig forklaring på....

Link til indlæg
Del på andre sites

ingen sko til Luca, det nægter hun godt nok...! Havde købt Paw sko til hende, men de må vist tilbage igen. (Nogen der har brug for en str. L (de lilla), og ikke selv kan få fat på dem?

 

Vi må kæmper os videre igennem salthelvede og håber der snart kommer tøvejr!!

 

Jeg kan se på jeres billeder at det ikke kun er her de er gået salt-amok...:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...