Hop til indhold

Boligforeninger med "Luftning af hunde forbudt"-skilte


Gæst akv
 Share

Recommended Posts

Hej folkens

 

Jeg er i den situation at jeg bor i et område med flere boligforeninger som næsten alle har "Luftning af hunde forbudt"-skilte. Jeg bor i eget hus, så det har ingen direkte indflydelse på mig. Men for ikke at skulle nøjes med en eller få ruter jeg kan gå med min hund, så vil jeg også gerne benytte boligforeningernes stistystemer eller veje for at komme igennem dem og ud på den anden side.

 

Jeg har været i gang med at læse i vedtægter, referater og husordener og har snakket med venner som bor i boligforeninger. Det hele kommer hen til at flere foreninger skriver det er forbudt at holde husdyr, men at det kan accepteres (dog efter ansøgning) at have besøg/feriehund. I forbindelse med det skriver de at hunden skal føres i snor i afdelingen og at den ikke må luftes i afdelingens områder. Det tolker jeg som at beboeren der passer en hund, gerne må gå ad stier og veje og lade hunden besørge udenfor afdelingen.

 

Ydermere har jeg fundet en boligforening som i et referat informerer beboerne, fordi de har ønske om at få skilte sat op, om at det kan de godt, men at der ingen muligheder er for sanktioner. Det skal naturligvis ikke forstås som at jeg så er ligeglade med skiltene, jeg vil bare gerne være sikker på hvad jeg gør hvis der en dag står en sur beboer og skælder mig ud...

 

Jeg har været ved at læse i lovstof omkring private fællesveje og tilsvarende, men kan ikke finde noget konkret (eller også forstår jeg ikke teksten). Jeg har naturligvis også søgt en masse på Google, men det ser ud som om jeg er den første der er stødt på problemet :D

 

Min holdning er: Man må gå direkte igennem områder med "Luftning af hunde forbudt"-skilte, så længe man holder sig på stier og veje og naturligvis samler op efter hunden, hvis der måtte være et uheld...

 

Hvad mener I og hvorfor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det maa du godt, men hunden skal holdes i kort snor (altsaa naermest gaa i plads), og der skal respekteres de beboer som er i omraadet... Altsaa vil jeg mene du sagtens ville kunne gaa igennem for at komme om paa den anden side.. Men jeg ville finde det daarligt hvis man begyndte at stoppe op og lade hunden snuse og besoerge... Jeg ville holde den i plads hele tiden igennem omraadet...

 

Husk folk som bor i disse omraader er ikke folk der omgaaes dyr, og derfor kan mange have et daarligt forhold, eller bare i det hele talt vaere ret saa uvidende om hvordan man forholde sig omkring hunde...

 

Jeg passede hund et sted hvor man ikke maette have hund, og oplevede folk loebe skrigende forbi fordi de var bange, at faa kastet plastikkopper osv efter os.. Fordi folk ikke synes det er fedt man gaar paa omraadet...

 

Saa jeg ville sige.. du maa gaa igennem, men helt rigtigt maa hunden ikke luftes der...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med dig i at man naturligvis skal respektere beboerne og hunden skal holdes i kort snor hele vejen og jeg kunne heller ikke drømme om andet.

 

Med hensyn til folk der er bange for hunden, så mener jeg (uden jeg ved noget som helst om dig og hvilken hund du passde) også at det handler om hvilken hund og hvilken fører, samt at der vises at man har styr på sin hund. Jeg elsker hunde, men så sent som i aftes mødte jeg og "Sally" en hund og ejer som vi gik en anden vej for at slippe for at skulle tæt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig må du gå igennem :5up:

 

Hvis nogen skælder dig ud, så bed dem rende og hoppe :lol:

 

Gik med min hund da hun var hvalp hen over en græsplæne der hørte til en boligblok, skulle bare lige over på den anden side af græsset men hvalpen satte sig lige og tissede. Mand SKÆLDER og SMÆLDER over at jeg "lufter" min hund på den græsplæne :roll: Forsøgte at forklare ham stille og roligt at jeg bare gik hen over græsset og at der ikke var nogen skilte hvor der stod PRIVAT eller INGEN HUNDE PÅ GRÆSSET! Han flegnede helt ud og ville vide hvor jeg boede, for der var forbudt med husdyr i de ejendomme. Jeg bad ham skride af helvedes til og få sig et liv! Og så gik jeg videre :mrsgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Hej folkens

 

Jeg er i den situation at jeg bor i et område med flere boligforeninger som næsten alle har "Luftning af hunde forbudt"-skilte. Jeg bor i eget hus, så det har ingen direkte indflydelse på mig. Men for ikke at skulle nøjes med en eller få ruter jeg kan gå med min hund, så vil jeg også gerne benytte boligforeningernes stistystemer eller veje for at komme igennem dem og ud på den anden side.

 

Jeg har været i gang med at læse i vedtægter, referater og husordener og har snakket med venner som bor i boligforeninger. Det hele kommer hen til at flere foreninger skriver det er forbudt at holde husdyr, men at det kan accepteres (dog efter ansøgning) at have besøg/feriehund. I forbindelse med det skriver de at hunden skal føres i snor i afdelingen og at den ikke må luftes i afdelingens områder. Det tolker jeg som at beboeren der passer en hund, gerne må gå ad stier og veje og lade hunden besørge udenfor afdelingen.

 

Ydermere har jeg fundet en boligforening som i et referat informerer beboerne, fordi de har ønske om at få skilte sat op, om at det kan de godt, men at der ingen muligheder er for sanktioner. Det skal naturligvis ikke forstås som at jeg så er ligeglade med skiltene, jeg vil bare gerne være sikker på hvad jeg gør hvis der en dag står en sur beboer og skælder mig ud...

 

Jeg har været ved at læse i lovstof omkring private fællesveje og tilsvarende, men kan ikke finde noget konkret (eller også forstår jeg ikke teksten). Jeg har naturligvis også søgt en masse på Google, men det ser ud som om jeg er den første der er stødt på problemet :D

 

Min holdning er: Man må gå direkte igennem områder med "Luftning af hunde forbudt"-skilte, så længe man holder sig på stier og veje og naturligvis samler op efter hunden, hvis der måtte være et uheld...

 

Hvad mener I og hvorfor?

 

Har lige markeret hvad jeg heftede mig mest ved :lun: ....og til det vil jeg sige, at ud fra sådanne kvarterers beskaffenhed vil du møde en hr/fru suresen jevnligt, det er en naturllov med statsgaranti, men hvis du samler op efter din hund og ellers opfører dig fornuftigt, så se stort på deres ordgyderier, for der er desværre altid nogen der har ondt i r**en....sådan er livet nu engang! :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej folkens

 

Jeg er i den situation at jeg bor i et område med flere boligforeninger som næsten alle har "Luftning af hunde forbudt"-skilte. Jeg bor i eget hus, så det har ingen direkte indflydelse på mig. Men for ikke at skulle nøjes med en eller få ruter jeg kan gå med min hund, så vil jeg også gerne benytte boligforeningernes stistystemer eller veje for at komme igennem dem og ud på den anden side.

 

Jeg har været i gang med at læse i vedtægter, referater og husordener og har snakket med venner som bor i boligforeninger. Det hele kommer hen til at flere foreninger skriver det er forbudt at holde husdyr, men at det kan accepteres (dog efter ansøgning) at have besøg/feriehund. I forbindelse med det skriver de at hunden skal føres i snor i afdelingen og at den ikke må luftes i afdelingens områder. Det tolker jeg som at beboeren der passer en hund, gerne må gå ad stier og veje og lade hunden besørge udenfor afdelingen.

 

Ydermere har jeg fundet en boligforening som i et referat informerer beboerne, fordi de har ønske om at få skilte sat op, om at det kan de godt, men at der ingen muligheder er for sanktioner. Det skal naturligvis ikke forstås som at jeg så er ligeglade med skiltene, jeg vil bare gerne være sikker på hvad jeg gør hvis der en dag står en sur beboer og skælder mig ud...

 

Jeg har været ved at læse i lovstof omkring private fællesveje og tilsvarende, men kan ikke finde noget konkret (eller også forstår jeg ikke teksten). Jeg har naturligvis også søgt en masse på Google, men det ser ud som om jeg er den første der er stødt på problemet :D

 

Min holdning er: Man må gå direkte igennem områder med "Luftning af hunde forbudt"-skilte, så længe man holder sig på stier og veje og naturligvis samler op efter hunden, hvis der måtte være et uheld...

 

Hvad mener I og hvorfor?

 

De boligforeninger jeg kender, er det tilladt at gå igennem, og der hvor vi måtte have katte, måtte de også komme ud i snor,,,, dog ikke på græsset og legepladsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Området er vel privat, det ejes vel af foreningen?

 

 

Her har vi skilte med adgang forbudt(privat område) bor i ejerforening. Mange går alligevel igennem, OK for mig, bare de har hunden i snor og samler op efter den.

Det er nemlig det jeg faktisk er overbevist om at man ikke kan forbyde folk der - området er offenligt selv om det er ejet af en boligforening. Du må jo f.eks. også gerne gå ind i et butikscenter selv om det er ejet af et privat firma. Der er en masse lovgivning omkring private fællesveje og det var netop det jeg har forsøgt at læse lidt op på, men ikke rigtigt kan overskue. Dog er jeg ret sikre på at alle må færdes der - de stier jeg agter at gå på er jo en del af infrastrukturen i området og et meget tydeligt bindeled imellem 2 ellers afskårne veje...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke så sikker på at private fællesveje er sammenligneligt med et f.eks ejerboligområde.

Jeg bor selv på privat fællesvej og f.eks må uvedkomne ikke køre eller parkerer på vor vej.Dette er skiltet ved indkørsel til vejen og den er blind i den anden ende. Vi kan melde sådanne. Men det er vel en offenlig privat vej så alle kan jo gå igennem. Vi bekoster jo også alt vedligeholdelse af asfalt og fortov, kloak til hovedkloak osv.

Min mor boede i en ejerforening, hvor så mange fremmede benyttede gårdhaverne, at der blev sat hegn op med låse???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg personlig, har en veninde der bo i sådanne område, og her er der intet problem så længe vi ikke befinder os på Legepladsen og andre fælles områder, og har op til flere gang hvor min hund har besørget og viceværterene har set det uden problem, de ved jeg samler op, og som de siger, vi kan j ike styre hvornår vores hund, skal.. men vi kan styre om det skal blive liggende. :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan nogle skilte skider jeg på. Bor selv i en lejebolig og bestyrrelsen har altid travlt med at lave nye regler med forbud, som der ikke er nogen der må/ kan håndhæve. :stupid:

 

Jeg synes ikke der er grund til at tage mere hensyn når man færdes i et stisystem igennem et lejlighedskompleks med disse stupide regler, end man ville gøre hvis en husejer satte et skilt op ude ved fortovet, at det var privat område og at hundeluftning var forbudt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan nogle skilte skider jeg på. Bor selv i en lejebolig og bestyrrelsen har altid travlt med at lave nye regler med forbud, som der ikke er nogen der må/ kan håndhæve. :stupid:

 

Jeg synes ikke der er grund til at tage mere hensyn når man færdes i et stisystem igennem et lejlighedskompleks med disse stupide regler, end man ville gøre hvis en husejer satte et skilt op ude ved fortovet, at det var privat område og at hundeluftning var forbudt.

 

Forstår dig godt,,,, men det er g¤¤¤ træls hvis en børn er smurt ind i lort, fordi de leger på græsset eller legepladsen:damn: men jeg regner selvfølgelig med at du er en af dem som samler op:hjerte::drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Forstår dig godt,,,, men det er g¤¤¤ træls hvis en børn er smurt ind i lort, fordi de leger på græsset eller legepladsen:damn: men jeg regner selvfølgelig med at du er en af dem som samler op:hjerte::drille:

 

Det forstår jeg da godt, men nu skider en hund jo hverken 88 x dagligt eller hver 200 m og desuden vil mange hunde slet ikke skide på en jævn og klippet græsplæne. Min første hund nægtede pure at skide når hun var i snor og søgte laaangt ind i tæt krat hvor hun brugte en del tid på at lokalisere den rette plet at gøre sig ren på. Min anden hund sigter efter træstubbe og store sten hvor han kan "udstille" sine bedrifter. Så spørgsmålet er hvor stor sandsynlighed der er for at en hund vil komme til at klatte, lige idet den går igennem en bebyggelse. :vedikke:

 

For sjov skyld vil jeg da lige fortælle at min gamle hund engang havde trådt i et tyggegummi, jeg ikke opdagede før det havde lavet et tryksår. Sådan noget er da heller ikke morsomt, men shit happens som man siger. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu, hvor sneen er væk virkeligt lagt mærke til lorte på villavejene. Og jeg græmmes over at hundefolk vil være det bekendt.Fordi man bor i villa , er man så i princippet nød til at holde sit fortov rent, og skal så opsamle efter andre.

Jeg tror jeg ville plane helt ud, hvis en hund skider i min åbne forhave eller på fortov eller vej.Og jeg lige ser det fra et vindue. Ville nok i 1 ste omgang farer ud og tage en pose med og hvis vedkomne slog med nakken og var ligeglad, ville jeg nok også være det, og gøre som min gamle bekendt Johannes, der tog den varme lort op med hænderne og tværede den ned af ryggen på hundeejeren , hvis den ikke var til at kaste.

For Johannes gav det bonus, han skulle ikke mere træde i store schæferlorte på sit fortov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har også haft problemer med sådan et 'område'. Men vil også mene, at så længe du ikke bor der eller er på besøg (!)- og ikke går med løs hund OG samler op. Så opfører du dig korrekt og de kan ikke gøre noget. (Andet at forsøge at gøre livet surt for dig - og det lykkedes jo så indimellem for dem, så man ikke gider komme der længere..).

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det forstår jeg da godt, men nu skider en hund jo hverken 88 x dagligt eller hver 200 m og desuden vil mange hunde slet ikke skide på en jævn og klippet græsplæne. Min første hund nægtede pure at skide når hun var i snor og søgte laaangt ind i tæt krat hvor hun brugte en del tid på at lokalisere den rette plet at gøre sig ren på. Min anden hund sigter efter træstubbe og store sten hvor han kan "udstille" sine bedrifter. Så spørgsmålet er hvor stor sandsynlighed der er for at en hund vil komme til at klatte, lige idet den går igennem en bebyggelse. :vedikke:

 

For sjov skyld vil jeg da lige fortælle at min gamle hund engang havde trådt i et tyggegummi, jeg ikke opdagede før det havde lavet et tryksår. Sådan noget er da heller ikke morsomt, men shit happens som man siger. :blink:

 

Nej de skider ikke så tit:brandhane: men gud hvor jeg ville ønske alle samlede op, her hvor jeg bor er vi en grundejerforening, med både ejer og lejer (vi må alle have hunde) og de skider jo ikke id mærker:blink: jeg kan bare ikke forstå, at folk ikke selv er intereseret i at holde plæner og stier rene, de fleste som går her bor her, og det skal lige siges, vi har rig mulighed for, at lufte uden at skide her, eller BARE samle op,,, har TIT fundet visit kort på mit privat område, lige i indgangen, jeg vil hellere gøre rent efter "min egen hund" end andres.

Tyggegummi er :damn: mindst lige så slemt:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan nogle skilte skider jeg på. Bor selv i en lejebolig og bestyrrelsen har altid travlt med at lave nye regler med forbud, som der ikke er nogen der må/ kan håndhæve. :stupid:

 

Jeg synes ikke der er grund til at tage mere hensyn når man færdes i et stisystem igennem et lejlighedskompleks med disse stupide regler, end man ville gøre hvis en husejer satte et skilt op ude ved fortovet, at det var privat område og at hundeluftning var forbudt.

 

Mener du så at her hvor vi bor (ejerforening) og stier uden om området, er det OK andre benytter vores grønne arealer, grillplads og at ,an tager æbler fra træerne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har nu, hvor sneen er væk virkeligt lagt mærke til lorte på villavejene. Og jeg græmmes over at hundefolk vil være det bekendt.Fordi man bor i villa , er man så i princippet nød til at holde sit fortov rent, og skal så opsamle efter andre.

Den forstår jeg ikke helt. Hvis en husejer har ryddet fortovet hele vinteren, hvor skulle alle de hundelorte så pludselig komme fra?.

Jeg tror jeg ville plane helt ud, hvis en hund skider i min åbne forhave eller på fortov eller vej.Og jeg lige ser det fra et vindue. Ville nok i 1 ste omgang farer ud og tage en pose med og hvis vedkomne slog med nakken og var ligeglad, ville jeg nok også være det, og gøre som min gamle bekendt Johannes, der tog den varme lort op med hænderne og tværede den ned af ryggen på hundeejeren , hvis den ikke var til at kaste.

For Johannes gav det bonus, han skulle ikke mere træde i store schæferlorte på sit fortov.

Okay, det synes jeg godt nok er noget af en overreaktion. Tænk at gide bruge så meget krudt på noget der forsvinder ganske af sig selv med tiden.

 

Jeg forstår godt at det ikke ser pænt ud og at det ikke er rart hvis man skal luge ved hækken, men helt ærligt synes jeg desværre også at det udstiller danskernes intolerance overfor andre der ikke lige opfører sig som man selv vil have.

 

Nej de skider ikke så tit:brandhane: men gud hvor jeg ville ønske alle samlede op, her hvor jeg bor er vi en grundejerforening, med både ejer og lejer (vi må alle have hunde) og de skider jo ikke id mærker:blink: jeg kan bare ikke forstå, at folk ikke selv er intereseret i at holde plæner og stier rene, de fleste som går her bor her, og det skal lige siges, vi har rig mulighed for, at lufte uden at skide her, eller BARE samle op,,, har TIT fundet visit kort på mit privat område, lige i indgangen, jeg vil hellere gøre rent efter "min egen hund" end andres.

Tyggegummi er :damn: mindst lige så slemt:evil:

Vi har heldigvis ikke den slags problemer her hvor jeg bor, men jeg kan da godt følge at det ikke ser pænt ud.

 

Mener du så at her hvor vi bor (ejerforening) og stier uden om området, er det OK andre benytter vores grønne arealer, grillplads og at ,an tager æbler fra træerne?

 

Hvor får du det fra?. Men bortset fra det, så er det boligkompleks jeg bor i en gammel frugtplantage, og der står stadig en del gamle frugtræer. Jeg kan ikke hidse mig op over at folk plukker et æble eller en pære når de går igennem, for så bliver de da i det mindste brugt til noget. Og skulle folk blive trætte i fødderne, kan jeg somend heller ikke se det store problem i at de lige tager et hvil på en af vores bænke.

Link til indlæg
Del på andre sites

meget prisværdigt at du gør så meget for at søtte dig ind iboligforeningernes snørklede regler.:5up:

 

Selv tager jeg mig ikke af den slags skilte. Jeg bor selv i et område med almene boliger, andelsboliger og villaer, og jeg går hvor jeg har lyst. Selvfølgelig ikke i folks haver, men jeg benytter mig ofte af fællesarealerne, ligesom jeg også går ind på boligforningernes/andelsforeningernes fællesarealer, for at benytte mig af deres affaldsspande, hvis min hund hømmer i nærheden. Det er der aldrig nogen der har brokket over, men her er også rigtig mange hundefolk.

 

Hvis jeg skulle støde ind i en af de der mennesker uden liv, der sidder og glor ud af vinduet hele dagen i håbet om at der kom en med en hund, som de kan råbe skældsord efter, ville jeg bare ignorere det. Jeg har mit på det rene, og når min hund og jeg har forladt fællesarealerne, vil man ikke kunne se vi har været der.

Jeg kan forstå på dig at der er gennemgående stier igennem boligforeningernes områder, og derfor mener jeg ikke de kan tillade sig at forbyde offentlig gennemgang med hund i snor, og hvis nogen alligevel brokker sig, så lad dem om det. Hvis du ikke kom forbi, ville de ikke have noget at gå op i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så kan jeg ikke forstå hvordan trådstarters spørgsmål er endt ud i en debat om efterladte hundelorte på gader, stræder og i folks haver? Har vi ikke haft den debat til bevidstløshed i dertil oprettede tråde?

TS spørger om reglerne for at passere et privar fællesareal med sin hund i snor. Hun spørger ikke om dens ret til at skide der og hendes ret til at lade lorten ligge!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

 

Hvor får du det fra?. Men bortset fra det, så er det boligkompleks jeg bor i en gammel frugtplantage, og der står stadig en del gamle frugtræer. Jeg kan ikke hidse mig op over at folk plukker et æble eller en pære når de går igennem, for så bliver de da i det mindste brugt til noget. Og skulle folk blive trætte i fødderne, kan jeg somend heller ikke se det store problem i at de lige tager et hvil på en af vores bænke.

 

Sådan læste jeg det bare.

Det med æbler synes jeg ikke er OK, man går jo heller ikke bare ind i andres haver og forsyner sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så kan jeg ikke forstå hvordan trådstarters spørgsmål er endt ud i en debat om efterladte hundelorte på gader, stræder og i folks haver? Har vi ikke haft den debat til bevidstløshed i dertil oprettede tråde?

TS spørger om reglerne for at passere et privar fællesareal med sin hund i snor. Hun spørger ikke om dens ret til at skide der og hendes ret til at lade lorten ligge!

 

Ups, vi er nok nogle som ikke har været her længe nok:slem::bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...