Hop til indhold

Kløe kløe og atter kløe


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

  • Svar 89
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvad med Exclusion? Det fåes i kornfrit med enten fisk eller hjort. Bella elsker udgaven med kanin:5up:

 

Det er ikke sådan vildt dyrt - tjek de tyske forhandlere. CBK skal vist i øvrigt snart bestille fra Tyskland - så kan i deles om fragten.

 

Jeg har i øvrigt prøveposer på både fisk og hjort liggende - dem må du gerne få:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke har fået konstateret allergi overfor græspollen, lagermider og husstøvmider.

Men jeg har hele tiden haft på fornemmelsen, at hun reagerer på forskellige fødevarer. Det ene udelukker ikke det andet.

 

F.eks. hvis man har græspollen-allergi, som Silke har, så kan hun i kosten reagere på bælgfrugter (f.eks. ærter og bønner) og på peanuts.

 

Hendes støvmideallergi betyder, at hun reagerer på mider i kosten og på rejer of skaldyr. Desværre er glucosamin lavet af netop udtræk fra skaldyr. Så Silke får ikke mere glucosamin.

 

De her ting har jeg fra en side om menneske-allergi. Men der er næppe særlig stor forskel på antistoffers reaktioner hos mennesker og hos hunde.

 

Artikler relateret til krydsallergi

 

Sundhedsguiden.dk - Krydsallergi

Link til indlæg
Del på andre sites

Men det har han slet ikke. Det er hans læber der klør, og nede i ørenen, men der er ingenting at se. han klør sig ikke på resten af kroppen.

 

Når Manne har Allergi er huden rødblussende og når han bliver børstet kommer der små hudskaller med nogle hår i små bundter, specielt på maven,, men det starter ALTID ved samme øje, på samme sted,,, det er ret normalt for allergi som rammer huden, også ved mennesker, og så kan der nogle gange behandles lokalt og dermed stoppe det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Omkring Kingspetfood har de prøvepose fra James W. Skulle de ikke have en med fisk på lager, så sig til. Jeg har en prøvepose (de er i øvrigt store) hvor der kun lige er taget en håndfuld af. Den kan jeg sagtens sende til dig.

 

Hvor er det sødt af dig. Men jeg ringer i morgen og hører om de har nogle prøver ligende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med Exclusion? Det fåes i kornfrit med enten fisk eller hjort. Bella elsker udgaven med kanin:5up:

 

Det er ikke sådan vildt dyrt - tjek de tyske forhandlere. CBK skal vist i øvrigt snart bestille fra Tyskland - så kan i deles om fragten.

 

Jeg har i øvrigt prøveposer på både fisk og hjort liggende - dem må du gerne få:-)

 

Tusind tak for dit søde tilbud. Men jeg ville lige prøve at få fat i det andet fodermærke i morgen :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der nogle stykker der nævner husstøvmider, men der findes også lager mider, selvom det er foder uden korn, vil der stadig være nogle mider i foderet, det med mider er så en af de ting som kan testes, og så slemt din hund har det, burde det være noget han er testet for?? ellers få det gjort, det er nemlig tit en synder som kan ligne foder allergi og så hjælper vådfoder/ hjemmelavet rigtig godt,,, har endda hørt at nogle er hjulpet ved at overhælde tørfoder med kogende vand:confused:

Har selv en kat med allergi,,, og kan ikke finde årsagen,ud over parafyme og ny jord?,,,men alt anden sygdom er udelukket,, det har givet lidt forandringer omkring øjet (han er nu blevet opereret så hår ikke kommer i øjet), [ATTACH=CONFIG]78469[/ATTACH] Før behandling,, nogle gange ligner han en vaskebjørn, uden hår om øjnene.

 

I Torsdags[ATTACH=CONFIG]78470[/ATTACH] han fik også skyllet tårekanaler.

 

Jeg håber virkelig du finder en løsning med foder, og AT det hjælper, VI tænker jo ikke på hvad det koster men de skal jo gerne have et godt liv.

Kan du tage billeder af Teitur så vi kan se det??? jeg ved det kan være svært,, jeg har gjort det i al den tid det har været galt med Manne, det er rart at kunne se om det er blevet værre end gangen før, eller fra dag til dag, også når man skal til dyrlægen, så have billeder med.

 

Er du sikker på, at der kan være lagermider i foder uden korn? Det påstod jeg hårdnakket ude ved en barfmand for noget tid siden (han havde nemlig barf tørfoder UDEN korn.Og han svor, at der ikke var lagermider i det) ?? Jeg aner ikke, hvad der er sandt..

 

Men vi fodrer 100% råt, så det er ikke fordi vi skal have tørfoder, var bare derude for at købe lidt lam (som det desværre viste sig, hun ikke kunne tåle) og så faldt snakken på tørfoder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du sikker på, at der kan være lagermider i foder uden korn? Det påstod jeg hårdnakket ude ved en barfmand for noget tid siden (han havde nemlig barf tørfoder UDEN korn.Og han svor, at der ikke var lagermider i det) ?? Jeg aner ikke, hvad der er sandt..

 

Men vi fodrer 100% råt, så det er ikke fordi vi skal have tørfoder, var bare derude for at købe lidt lam (som det desværre viste sig, hun ikke kunne tåle) og så faldt snakken på tørfoder.

 

Det var en dyrlæge der sagde det,,,, der kan jo også være lagermider på vores vare,,, og de fleste steder opbevares alle former for foder/vare i samme rum,, ved der nogle som tørre alle poser af for ikke at overføre mider til foderet. men det er jo ikke noget jeg HAR læst og kan henvise til.

Mine katte vil ikke have råt, men har fået Zivi Peak, den ene vil ikke en gang spise af en skål hvor der lidt råt i den ene side, den anden spiser uden om :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er du sikker på, at der kan være lagermider i foder uden korn? Det påstod jeg hårdnakket ude ved en barfmand for noget tid siden (han havde nemlig barf tørfoder UDEN korn.Og han svor, at der ikke var lagermider i det) ?? Jeg aner ikke, hvad der er sandt..

 

Men vi fodrer 100% råt, så det er ikke fordi vi skal have tørfoder, var bare derude for at købe lidt lam (som det desværre viste sig, hun ikke kunne tåle) og så faldt snakken på tørfoder.

 

Lagermider lever i tørrede vegetabilske produkter. De fodertyper, der ikke indeholder korn eller ris har som regel andre vegetabilske produkter som f.eks. tørrede bær og frugter... Det kan godt være, at lagermiderne i de produkter er lidt anderledes end dem, der lever i korn, men har man én mideallergi, så kan der opstå krydsreaktion med andre mider. OG med skaldyr, så man skal også passe på med glucosamin, der er lavet af skaldyr.

Der er advarsler på mange glucosaminprodukter til mennesker, at man skal passe på hvis man har skaldyrsallergi, for så kan man reagere på glucosamin.....

Forskellen på lagermider og støvmider er, at lagermider lever af vegetabilske produkter, under visse forhold. Og støvmider lever af hud og skæl fra dyr og mennesker, under visse forhold.

 

Rigtig mange af de gode typer af tørfoder indeholder desværre glucosamin.... Det mener jeg også ziwipeak gør. Det er nok årsagen til at Silke reagerede på det foder, da jeg havde givet hende det i kort tid..

De naturlige vitaminpulvere, som wolles dog power og hokamix er også lavet på tørrede urter..........

Link til indlæg
Del på andre sites

Lagermider lever i tørrede vegetabilske produkter. De fodertyper, der ikke indeholder korn eller ris har som regel andre vegetabilske produkter som f.eks. tørrede bær og frugter... Det kan godt være, at lagermiderne i de produkter er lidt anderledes end dem, der lever i korn, men har man én mideallergi, så kan der opstå krydsreaktion med andre mider. OG med skaldyr, så man skal også passe på med glucosamin, der er lavet af skaldyr.

Der er advarsler på mange glucosaminprodukter til mennesker, at man skal passe på hvis man har skaldyrsallergi, for så kan man reagere på glucosamin.....

Forskellen på lagermider og støvmider er, at lagermider lever af vegetabilske produkter, under visse forhold. Og støvmider lever af hud og skæl fra dyr og mennesker, under visse forhold.

 

Rigtig mange af de gode typer af tørfoder indeholder desværre glucosamin.... Det mener jeg også ziwipeak gør. Det er nok årsagen til at Silke reagerede på det foder, da jeg havde givet hende det i kort tid..

De naturlige vitaminpulvere, som wolles dog power og hokamix er også lavet på tørrede urter..........

 

Ok, tak for fin forklaring. Men vil det sige, at der også kan være lagermider i det vitaminpulver Smilla får (i princippet) ? Og i hoxamix og andre former for tørt (grønt) tilskud?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Det KAN der være, men det er der jo ikke altid.

Hvis der har været mider i et af de produkter, der har været brugt til fremstillingen, så kan man risikere at en allergisk hund reagerer på det.

 

Hokamix, f.eks. indeholder tørrede urter som alfafa, brændenælde, cayenne peber, løvefod, giftsumak, gyldenris, prikbladet pericon, glat burre, lungeurt, røllike osvosv..

Hvis bare én af urterne har været angrebet af mider undervejs i fremstillingsprocessen, så kan en meget følsom hund reagere på det i det færdige produkt.

Miderne forsvinder jo ikke bare fordi man slår dem ihjel. Og mideekskrementer en mindst lige så generende som miderne selv.

Selv om én bøtte vitaminpulver viser sig at kunne tåles af en allergihund, så kan det sagtens gå galt med den næste bøtte, man køber. Det er rigtig, rigtig irriterende. Især hvis man forsøger sig med få fødeemner i kosten og man derfor godt vil sikre sig ved at give ekstra vitaminer. Det går ikke. Det er alt for mange nye ting på én gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

...Her er en side om mider. På engelsk, godtnok, men der er pæne billeder af krybet.

Der står bl.a, at der findes over 7000 forskellige mider, der lever af planter...:shock:

 

Plant-feeding mites play important roles as agricultural pests of timber,

fruits, vegetables, forage crops, ornamentals, and stored grains. In many

instances, lack of information about the correct identity of mites, as well as

our lack of adequate knowledge regarding their biology and ecology, have

hampered our ability to effectively combat these mite pests.

 

Herfra: Mites and Ticks: A Virtual Introduction-Plant-Feeding Frame

Link til indlæg
Del på andre sites

er i søde at give mig navnet på shampooen som er kløestilinde-beroliende

 

Jeg synes at du skal snakke med dyrlægen om hvilken shampoo, der egner sig bedst til den type kløe som din hund har..

 

Der er jo stor forskel på f.eks. kløe på grund af tørhed, på grund af en organsygdom, på grund af forkert foder, eller kløe på grund af allergi, som vist er det, du tænker på.

Men allergi kan også være overfor indholdsstofferne i en shampoo. Især økologisk shampoo kan indeholde pollen, som kan være kløeFREMMENDE hvis hunden lider af en eller anden slags pollenallergi.

 

Hvis jeg skulle vaske Silke med shampoo, så ville jeg ikke turde andet end at spørge dyrlægen. Silke er allergiker, men hun lider ikke af hudkløe. Jeg har før haft en allergihund med hudkløe. Og hans kløe blev meget værre ved vask.

 

Så jeg undgår helst helt at vaske Silke. Og HVIS jeg vil vaske hende, så bliver det med det, dyrlægen anbefaler, men i en meget tynd opløsning.

Meget kan klares med brusebad og rent vand. Megen pollen og støvmider kan fjernes ved jævnlige brusebade helt uden shampoo.

 

OG undgå for himlens skyld al parfumeret shampoo. Både for at undgå at hunden også får parfumeallergi, men også fordi det er helt unaturligt for en hund at lugte af roser eller lavendel. Den eneste fornuftige reaktion på den lugt er at rulle sig i en død fugl... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

ja, seus har pollenallergi, han får også kløe af kylling,, men men nu bor jeg ikke i dk.

og må selv prøve mig frem, men vi gør aldrig noget uden at tale med dyrlægen om det,

vi bruser ham meget, med rent vand, for at fjerne pollen fra hans pels, og vi klipper ham også,

hans pels er meget stor, så jeg vil slet ikke tænke på hvor meget pollen der kan sidde der,

og så har vi det også meget varmt om sommeren.

når vi vasker ham med shampoo, bruger vi allermyl fra virbac.

men måske vi kunde finde noget der var bedre for ham,

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at lade være med at bruge shampoo. Og hvis det er absolut nødvendigt, så kom bare et sprøjt allermyl i ½ liter lunkent vand, og masser det ind i pelsen.

Det skummer ikke ret meget. Og det er bare godt, for skum er med til at udtørre pelsen/huden.

 

Får Seus olietilskud? Dyrlægerne herhjemme anbefaler "Viacutan" som er hundedyrt, men som indeholder de der vigtige fedtsyrer i den helt rigtige sammensætning. Min Silke får det nu, som en af de allerførste ting, jeg afprøver om hun kan tåle. Hun har i lang tid kun fået gris og kartoffel. Da jeg tilsatte glucosamin, kunne hun ikke tåle det. Og nu prøver jeg så at tilsætte Viacutan.

 

Ved du hvilke pollen, Seus er allergisk overfor? Silke er heldigvis kun allergisk overfor en række græsser. Og mider.

De, der er allergiske overfor f.eks. birkepollen, kan reagere på en masse frugt og grøntsager og nødder også....

Kik på denne side:

 

Sundhedsguiden.dk - Krydsallergi

 

---Det er ikke kun i pollensæsonen, man reagerer.

Siden handler om mennesker. Men allergi er ikke særlig forskellig for mennesker og hunde.

 

Når Seus ikke tåler kylling, så skal du også holde øje med at han ikke får æg. Også i tørfoder. Æg er jo en god proteinkilde, så det er tilsat mange af de gode fuldfoderprodukter. Bare ikke godt for kylling/æg allergikere..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg faldt den anden dag over et tørfoder til vegetar-hunde, lavet af Royal Canin. Jeg har ikke fundet den på en dansk side, men den er her:

Vegetarian Dry / Veterinary Therapeutic Formulas / Veterinary Exclusive Dog Diets / Veterinary Exclusive Diets / Home - RoyalCanin

 

Da jeg skulle finde navnet på den nu her igen, faldt jeg også lige over denne:

Veganer-hund | www.mermaidradio.eu - det er da lidt skægt :-)

 

 

Jeg kan ikke finde det igen, men jeg har læst at næsten alle hunde der lider af allergi, lider af pollenallergi. Foderallergien følger med som en krydsallergi som Britta også siger. Det er klart en god idé at du får lavet en blodprøve så i kan få bestemt hvad allergien skyldes. Hyposensibilisering er jo så en mulighed som behandling!

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh lille Teitur mus. Han klør og klør og klør, det har taget helt vildt til de sidste 2-3 dage. I morges vågende jeg ved at han kløede sig i det uendelige. Hans ører var helt rødt og fyldt med kradsmærker. Håber SÅ meget dyrlægen kan hjælpe ham i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

vi ved ikke hvad han er allergisk overfor, vi har haft talt om blodprøver, men dyrlægen

syntes ikke at vi skal gøre det nu. han spiser allergifoder fra rc. og vi er meget opmærksome

på at ikke give noget andet, han har fået oilie før, men på grund af maven får han ikke noget nu.

 

jeg læser alt hvad jeg kan finde om allergi, og taler en gangimellem med en dyrlæge i dk.

som ved en masser om allergi. men hvor er det bare svært

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...