Hop til indhold

Hund med fine fornemmelser


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Jeg ved at mange hunde elsker frugt og grønt og særlig gulerødder. Men ikke om Teitur ville æde det. Nej det kunne jeg sku selv få lov at æde.

 

 

Mange opfordrede mig ellers til at give ham gulerødder som tyggeben når nu han ikke kunne tåle så meget, men han ville ikke spise det. :fornaermet:

 

Jeg har en kanin som får gulerødder hver dag. En dag var der ikke flere almindelige gulerødder i butikken, så jeg købte en pose økologiske og fra mig selv ved jeg også de har mere smag.

 

Nå men gav Nuller min kanin nogle gulerødder. Mens jeg sidder ved computeren ser jeg Teitur liste hen i Nullers bur ( buret står altid åben, da Nuller selv render ind og ud ) og tager hans gulerødder. Jeg kigger spørgende på ham og siger " Teitur det der er jo Nullers mad" hvorefter han ligger det fra sig og kigger sukkende op på mig.

 

Jeg tager en gulerod fra posen og giver ham den, men han ville ikke have den, han tygger bare lidt i den og smider den igen.

 

Næste dag skræller jeg nogle til mig selv og Teitur kigger spændt op på mig, jeg giver ham en skrællet gulerod men siger til ham at han jo alligevel ikke gider æde dem. Men sandelig jo, den blev spist med velbehag, og en til og en til :shock:

 

Siden han har spist en ØKOLOGISK OG SKRÆLLET gulerod hver dag. Forleden prøvede jeg at give ham en almindelig, men den lod han bare ligger, giver man han en økologisk der ikke er skrællet spytter han den ud igen.

 

Det kalder jeg en hund med fine fornemmelser. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Zigsa ville hverken have gulerod eller æble. Så læste jeg den her tråd, gik med raske skridt ud i køkkenet efterfølgende og skrællede både en gulerod og et æble. Nammenam, det gled ubesværet ned i dyret. Gad vide om det er noget med, at de ikke tror, at de kan bide skrælden i stykker ?!?

Link til indlæg
Del på andre sites

Elvis kan egentlig godt lide gulerødder, men hvis jeg giver ham en, gider han som regel ikke spise den. En dag vi var ude at gå, mødte vi en mand, der bor længere nede af vejen. Vi stod og snakkede, mens han spiste en gulerod. Han gav Elvis et stykke, som han hurtigt åd og derefter forsøgte han nærmest at hugge resten af guleroden få cm. fra mandens mund, fordi det var sådan en lækkerbidsken :shock::oops:

 

Gulerødder er åbenbart meget mere spændende, når de ikke kommer fra mig :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan huske jeg engang læste i et hestemagasin at man have lavet en undersøgelse med øko og ikke øko gulerødder. Man havde flere steder på forskellige hestesteder lagt en kæmpe bunke økogulerødder og en kæmpe bunke ikke økogulerødder et stykke fra hinanden. Først havde hestene smagt på begge dele, men snart stod alle hestene ved økogulerødderne og sådan var det alle de steder de havde lavet forsøget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, jeg tror Elvis har læst den her tråd :mrgreen: Jeg stod for lidt siden og skrællede - økologiske - gulerødder og Elvis kom og lignede en, der ville smage. Ja, ja, du bliver klogere, tænkte jeg, men skar et lille stykke af til ham.

 

Det spiste han hurtigt og kom så hen og ville have mere, så han fik resten af den, jeg havde skåret et stykke af. Den røg også ned, og han kom derefter hen til mig igen (han plejer ellers kun at stå sådan "på vagt" v/skærebrættet, når der er kød involveret :mrgreen:). Så tog jeg en gulerod mere - men fra posen, der ikke var skrællet: Nej tak! Den skrællede jeg så og jo, nu ville han da godt ha' den :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...