Hop til indhold

Så prøver Ace agility...


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Uh! Agility med en løve er sjovt, hvis løven 'tænder' på det. Har gået til det i næsten 1 år med Dexter, men han gad det ikke.

 

Er lige begyndt med Boris og han elsker det!

 

Jeg håber, at i kommer til at kunne lide det!

Vi træner også agility i dch og er rigtig glade for det!

 

Har aldrig trænet i dch.regi, så det er jeg meget spændt på!

 

 

mig og halfdan skal også begynde til agility i dag :mrgreen:

 

Hvordan gik det?

 

 

Held og lykke til dig og Ace - hvor bliver det spændende :-)

 

Nala og jeg starter også d. 16. april. Jeg glæder mig så meget!!

 

 

Mange tak og i lige måde!

Er det også jeres første gang?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kom desværre ikke afsted, fordi min mand blev syg :-( jeg håber, at jeg kan få lov at starte på holdet alligevel, for introgangen her var obligatorisk. men jeg må lige skrive en email og høre dem ad. glæder mig til at høre om ace's bedrifter på banen!

 

Selvfølgelig får du lov til det, du havde jo en god grund til ikke at være der. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak og i lige måde!

Er det også jeres første gang?

Ja det er det :banan:

... Eller, vi har haft 3 lektioner af Soft Agility i efteråret midt i deres sæson. Til Soft Agility laver man kun 1-2 gennemløb pr. gang og forhindringerne er mindre opslidende, så vi er på ingen måde trænet. Nu glæder jeg mig rigtig meget til at starte rigtig på et begynderhold hvor vi får gennemgået alle forhindringer osv :)

 

Jeg er spændt på at høre hvordan det gik :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er det :banan:

... Eller, vi har haft 3 lektioner af Soft Agility i efteråret midt i deres sæson. Til Soft Agility laver man kun 1-2 gennemløb pr. gang og forhindringerne er mindre opslidende, så vi er på ingen måde trænet. Nu glæder jeg mig rigtig meget til at starte rigtig på et begynderhold hvor vi får gennemgået alle forhindringer osv :)

 

Jeg er spændt på at høre hvordan det gik :x:

 

 

Du må også lige opdaterer!!

 

Vi glæder os til at se jer alle ovre i ag-træningstråden, og måske endda senere i ag-konkurrence tråden :blink:

 

Glæder mig til at komme derover med alle mine underlige spørgsmål :mrgreen:Men tror ikk du skal regne med ag-konkurrencetråden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Glæder mig til at komme derover med alle mine underlige spørgsmål :mrgreen:Men tror ikk du skal regne med ag-konkurrencetråden!

 

Vi er rigtig gode til underlige spørgsmål i ag-tråden, både til at selv stille dem og til at prøve at svare! :mrgreen:

 

Ikke konkurrence? Ha ha, bare vent du, siger jeg... Om et par år ses vi sikkert ude på konkurrencebanerne! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er rigtig gode til underlige spørgsmål i ag-tråden, både til at selv stille dem og til at prøve at svare! :mrgreen:

 

Ikke konkurrence? Ha ha, bare vent du, siger jeg... Om et par år ses vi sikkert ude på konkurrencebanerne! :5up:

 

Jeg LOVER dig Korvis, hvis du ender med at se os på konkurrencebanen, så giver jeg kage!! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg LOVER dig Korvis, hvis du ender med at se os på konkurrencebanen, så giver jeg kage!! :5up:

 

Meget enig med Korvis her... prøv lige at spørge hende der Dorthe - som ihvertfald ALDRIG skulle konkurrere hvor mange rallykonkurrencer hende og Liva har stillet op i :drille: det sker bare lige pludselig og vupti, så er man afhængig af det og bruger nærmest hver weekend på det :vedikke::lol:

 

edit: nu bliver jeg pludselig i tvivl om det var Dorte :vedikke: så undskyld til hende hvis det ikke var :lol:

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

Meget enig med Korvis her... prøv lige at spørge hende der Dorthe - som ihvertfald ALDRIG skulle konkurrere hvor mange rallykonkurrencer hende og Liva har stillet op i :drille: det sker bare lige pludselig og vupti, så er man afhængig af det og bruger nærmest hver weekend på det :vedikke::lol:

 

edit: nu bliver jeg pludselig i tvivl om det var Dorte :vedikke: så undskyld til hende hvis det ikke var :lol:

 

 

Men jeg bryder mig bare SLET ikk om at være og får det faktisk fysisk dårligt, så tvivler virkelig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg bryder mig bare SLET ikk om at være og får det faktisk fysisk dårligt, så tvivler virkelig...

 

Det får du slet ikke tid til at mærke, når det kører derudaf! Det går jo hurtigt, et løb varer kun ca. 30 sekunder. Jeg skal ikke prøve at forringe virkningen af nerver, det kender jeg alt til fra mit fag. Men det er sandt, som Amocca siger, rigtig mange siger at de aldrig skal konkurrere, men når det vel begynder at køre, så kan de alligevel ikke lade være. Så lad os håbe at det også bli'r sådan for dig! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det får du slet ikke tid til at mærke, når det kører derudaf! Det går jo hurtigt, et løb varer kun ca. 30 sekunder. Jeg skal ikke prøve at forringe virkningen af nerver, det kender jeg alt til fra mit fag. Men det er sandt, som Amocca siger, rigtig mange siger at de aldrig skal konkurrere, men når det vel begynder at køre, så kan de alligevel ikke lade være. Så lad os håbe at det også bli'r sådan for dig! :5up:

 

 

Nå, så vil jeg ikke afvise det 110%, men skal stadig nok give kage hvis det er :lol:

 

By the way, er der noget specielt jeg skal have med i morgen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, så vil jeg ikke afvise det 110%, men skal stadig nok give kage hvis det er :lol:

 

By the way, er der noget specielt jeg skal have med i morgen?

 

Er det træning eller bare teori??

 

EDIT: Hvis det bare var teori havde du jo nok ikke spurgt... :stupid:

 

Okay, her er hvad jeg plejer at sige til mine kursister: et fast halsbånd, og en helt almindelig line. Legetøj af forskellige slags (altså ting hunden kan li'), masser af godbidder, gerne flere slags, det kan være "menneskemad" som f.eks. ost, kød, pølse, eller også købe-guffer, bare hunden kan li' dem. Det vigtige er at gufferne er bløde og meget små, så de går hurtigt at spise/sluge og ikke sætter sig fast på vejen! Vand og vandskål samt hundeposer. Til dig selv - nogle sko der er ok at løbe i, og så skridsikre som muligt. Dit tøj må genre sidde lidt tæt til kroppen, så det ikke flagrer, ellers kan det være svært for hunden at se dine tegn og dit kropssprog ordentligt. Jeg plejer så også sige at mine kursister skal ha' kager og lækkerier til instruktøren... :engel::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg bryder mig bare SLET ikk om at være og får det faktisk fysisk dårligt, så tvivler virkelig...

 

okkeok... også mig. Da jeg gik til start til mit første løb til DM kunne jeg seriøst ikke mærke mine ben og jeg havde så meget kvalme jeg var tæt på at kaste op. Og da jeg sætter hende igang går det op for mig, at jeg har glemt hvad hun hedder.. :sjov: seriøst, jeg måtte kalde hende "hund" :lol: Men selvom jeg slet ikke bryder mig om den slags - så startede jeg alligevel 125 løb sidste år - sært :vedikke::lol: det griber om sig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det træning eller bare teori??

 

EDIT: Hvis det bare var teori havde du jo nok ikke spurgt... :stupid:

 

Okay, her er hvad jeg plejer at sige til mine kursister: et fast halsbånd, og en helt almindelig line. Legetøj af forskellige slags (altså ting hunden kan li'), masser af godbidder, gerne flere slags, det kan være "menneskemad" som f.eks. ost, kød, pølse, eller også købe-guffer, bare hunden kan li' dem. Det vigtige er at gufferne er bløde og meget små, så de går hurtigt at spise/sluge og ikke sætter sig fast på vejen! Vand og vandskål samt hundeposer. Til dig selv - nogle sko der er ok at løbe i, og så skridsikre som muligt. Dit tøj må genre sidde lidt tæt til kroppen, så det ikke flagrer, ellers kan det være svært for hunden at se dine tegn og dit kropssprog ordentligt. Jeg plejer så også sige at mine kursister skal ha' kager og lækkerier til instruktøren... :engel::lol:

 

 

Han kan ikke have halsbånd på, da han har fået ødelagt hans strubehoved, så han har kun sele på. ALDRIg halsbånd...

Han er madglad og vi har et KÆMPE arsenal af godbidder, så tager lidt forskelligt med, som jeg brækker i mindre stykker....

 

Og tak for svar :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Meget enig med Korvis her... prøv lige at spørge hende der Dorthe - som ihvertfald ALDRIG skulle konkurrere hvor mange rallykonkurrencer hende og Liva har stillet op i :drille: det sker bare lige pludselig og vupti, så er man afhængig af det og bruger nærmest hver weekend på det :vedikke::lol:

 

edit: nu bliver jeg pludselig i tvivl om det var Dorte :vedikke: så undskyld til hende hvis det ikke var :lol:

 

Det var ikke mig - har haft konkurrenceplaner fra start af. Men det betyder ikke, at jeg ikke har været hamrende nervøs :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Han kan ikke have halsbånd på, da han har fået ødelagt hans strubehoved, så han har kun sele på. ALDRIg halsbånd...

Han er madglad og vi har et KÆMPE arsenal af godbidder, så tager lidt forskelligt med, som jeg brækker i mindre stykker....

 

Og tak for svar :kys:

 

Uff, det lyder da forfærdeligt.?! Men så har du jo bare sele på, på banen løber han jo helt nøgen... :slem: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uff, det lyder da forfærdeligt.?! Men så har du jo bare sele på, på banen løber han jo helt nøgen... :slem: :lol:

 

 

Ja det er tidligere ejere... det er i hvert fald vores formodning... han hoster, hakker og laver kast-op-bevægelser, når man har ham i halsbåndet.

Men han må ikk løbe med selen på, selvom det bare er træning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er tidligere ejere... det er i hvert fald vores formodning... han hoster, hakker og laver kast-op-bevægelser, når man har ham i halsbåndet.

Men han må ikk løbe med selen på, selvom det bare er træning?

 

Stakkels ven da... :cry: Det er jo af sikkerhedsgrunde de ikke må ha' noget på, så de ikke kan hænge fast i noget, men vi lader da indimellem begyndere løbe med halsbånd på i starten, hvis der er risiko for at hunden smutter. Men det er nok meget forskelligt fra sted til sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...