Hop til indhold

Ny bil, hvor skal Manse være?


Manse
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen! :-D

 

Nu har jeg endelig taget den store beslutning og købe helt ny bil, da den gamle skulle laves for mere end den er værd.

Så jeg blir den lykkelig ejer af en helt ny Kia Picanto :-), og jeg glæder mig bare helt vildt til jeg får den... Men "problemet" er hvor manse skal være?

 

I den gamle bil, har han bare siddet på forsædet lige ved siden af mig, og det har også fungret helt fint, men synes måske ikk det er så fedt at lade Manse sidde der i en ny bil, og svine ;-)

Så havde jeg tænkt på at sætte ham i et bur på bagsædet, og havde været ude og købe et bur, der kunne være der, men synes den var for lille til ham, han kunne jo knap være det, det fede dyr :-)

Så nu overvejer jeg om jeg skal sætte ham om i bagagerummet, hvor hattehylden selvfølgelig blir taget af, men der er bare ikk så meget plads, og han får lidt svært ved at kigge ud, i forhold til hvis han sidder på et sæde....

 

Hvad gør i andre når i har hunden med i bilen???

Link til indlæg
Del på andre sites

Min far har en Chevrolet Spark, den er vist nogenlunde på størrelse med en Picanto, indeni.

 

Luna er kommet i stofbur. Vi har lagt det ene bagsæde ned (den brede del), det kan lægges helt plant ned, og så står buret på det plane bagsæde. Hun ligger i dette her:

 

Stofbur - stlrrsstel med ende og sidebning str. XL

 

Hvor stor er Manse? Luna er ca 56 cm høj og vejer 28 kg, og hun kan sagtens ligge derinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Suzuki Alto, som også er en lille bil. Jeg har bagsæderne klappet ned, så er der rigelig plads til Iso's bur, egentlig kunne jeg nøjes med at kun klappe det ene ned. Jeg kører aldrig med løs hund i bilen, kun hvis nogen sidder med den, så har jeg hunden på gulvet foran, imellem personens fødder. Aldrig en løs hund bag i, vil ikke risikere en hund i nakken ved en hård opbremsning!

Link til indlæg
Del på andre sites

Min far har en Chevrolet Spark, den er vist nogenlunde på størrelse med en Picanto, indeni.

 

Luna er kommet i stofbur. Vi har lagt det ene bagsæde ned (den brede del), det kan lægges helt plant ned, og så står buret på det plane bagsæde. Hun ligger i dette her:

 

Stofbur - stlrrsstel med ende og sidebning str. XL

 

Hvor stor er Manse? Luna er ca 56 cm høj og vejer 28 kg, og hun kan sagtens ligge derinde.

 

Ja, de to biler passer nok ca i størrelsen, indeni. Havde ikk lige tænkt på at ligge bagsæderne ned, havde kun tænkt at stille det der ind :-)

Men det vil jeg da lige undersøge, jeg har et stofbur til ham her i stuen, som er rimelig stort, men hvis jeg nu køber størrelsen mindre kan det være det passer bedre.

Han er slet ikk så stor som Luna, han er ca 33 cm høj, og vejer 14 kg, så det bedre da være muligt med ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Fiat Panda, hvor bagsæderne er taget ud.

Der kan sagtens stå et dobbeltbur med plads til begge tøserne

68152-dsc00292.jpg

 

Nåhh, hvor er de søde :-)

Jamen det bur jeg havde købt, sad Manse ligesom Liva gør, lidt som om buret er for lille, men det kan da godt være det ikk er det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en Suzuki Alto, som også er en lille bil. Jeg har bagsæderne klappet ned, så er der rigelig plads til Iso's bur, egentlig kunne jeg nøjes med at kun klappe det ene ned. Jeg kører aldrig med løs hund i bilen, kun hvis nogen sidder med den, så har jeg hunden på gulvet foran, imellem personens fødder. Aldrig en løs hund bag i, vil ikke risikere en hund i nakken ved en hård opbremsning!

 

Men Alto og Picanto er vel også på samme størrelse, så det burde vel også kunne lykkes i min.

Jeg vil nemlig heller ikk ha han skal være løs, her i den gamle bil har han sele på, men tæmkte også at hvis han skulle være i bagagerummet kan han ikk ha sele så der skal han være i bur, for ja, hvis der kommer en hård opbremsning er det sgu ikk sjovt at få ham i nakken!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan købe et desideret hundeunderlag/tæppe til bilens bagsæde, som så bare skal fjernes, hvis man skal bruge bagsædet til andet. Nemt og bekvemt.

Det dækker både sæde og ryglæn.

 

Poster lige et link :Tilbehr til hunde - Avifauna - Alt til dyrene

 

Sådan en har jeg aldrig set før, det er selvføgelig også en mulighed, den vil jeg lige kigge nærmere på, mange tak :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også en Alto. Prøvede en overgang med Kaya i bagagerummet, men der var alt for lidt plads. Hun fylder nu hele bagsædet, og vi er faktisk netop ved at bestille et af de dersens bagsæde tæpper. Det er rigtig smart, og så er der hul til seledimsen, så hun kan blive spændt fast.

 

Hvor stor er Kaya?

Ja de er da ret smarte, også er jeg fri for at først træne bur først, for det har jeg aldrig gjort. Altså han bruger det bur jeg har stående her, men det er aldrig lukket.

Hvilken en har I Købt så?

Der er jo den her som er lukket hele vejen rundt: Avifauna - Alt til dyrene

Og så er der dem, der kun dækker sæderne Beskyttelses tppe til bagsdet 145 x 215 cm Avifauna - Alt til dyreneJeg tror jeg mest er til den hele vejen rundt, for at beskytte siderne på dørene!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, de to biler passer nok ca i størrelsen, indeni. Havde ikk lige tænkt på at ligge bagsæderne ned, havde kun tænkt at stille det der ind :-)

Men det vil jeg da lige undersøge, jeg har et stofbur til ham her i stuen, som er rimelig stort, men hvis jeg nu køber størrelsen mindre kan det være det passer bedre.

Han er slet ikk så stor som Luna, han er ca 33 cm høj, og vejer 14 kg, så det bedre da være muligt med ham :-)

 

Så kan han sagtens være i det, jeg linker til:-D Og sikkert også størrelsen mindre:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, de to biler passer nok ca i størrelsen, indeni. Havde ikk lige tænkt på at ligge bagsæderne ned, havde kun tænkt at stille det der ind :-)

Men det vil jeg da lige undersøge, jeg har et stofbur til ham her i stuen, som er rimelig stort, men hvis jeg nu køber størrelsen mindre kan det være det passer bedre.

Han er slet ikk så stor som Luna, han er ca 33 cm høj, og vejer 14 kg, så det bedre da være muligt med ham :-)

 

Kan stofburet ikke være på bagsædet uden at lægge sæderne ned? Jeg har et stofbur til Elvis, som står på bagsædet. Selvom han ikke er så stor, så er buret det. Jeg tror, det var str. L, jeg købte - jeg kender ikke lige målene, men det er da i hvert tilfælde ikke det mindste bur så :blink: Jeg har en Ford Fiesta, så pladsen på bagsædet er ikke så stor, men stofburet kan lige være der, netop fordi det er i stof, så er det lidt flexibelt - det er nødvendigt, når det skal ind af døren :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan stofburet ikke være på bagsædet uden at lægge sæderne ned? Jeg har et stofbur til Elvis, som står på bagsædet. Selvom han ikke er så stor, så er buret det. Jeg tror, det var str. L, jeg købte - jeg kender ikke lige målene, men det er da i hvert tilfælde ikke det mindste bur så :blink: Jeg har en Ford Fiesta, så pladsen på bagsædet er ikke så stor, men stofburet kan lige være der, netop fordi det er i stof, så er det lidt flexibelt - det er nødvendigt, når det skal ind af døren :mrgreen:

 

Jeg ved ikk om det jeg har stående her kan være på bagsæderne, for det er også rimeligt stort, måske også en str. L som du har til Elvis, for der skulle jo være go plads til ham :genert:

Jeg fik bare at vide i dyrehandlen at stof bur ikk er så hvis man kommer ud for en ulykke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi køber altid en bil hvor der er plads til vores hunde:-D

 

Hehe ja jeg overvejede også at købe en stationcar, men det ville blive for dyrt, der skal jo også være penge til at jeg kan forkæle ham jo :blink: Så det må blive når jeg engang finder en mand med mange penge...:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

HVis han er 33 cm høj og vejer 14 kg, så kan sagtens være i et 60 x 40 bur. Sådan et er Karla i - og hun er 38 cm høj og ca det samme i ryglængde... Hun kan ligge sig ned i det uden problemer... det kan du sagtens have på bagsædet... min veninde har 2 styks af dem på bagsædet af sin Suzuki Alto. han skal jo ikke kunne gå på spadseretur inde i buret ;-)

 

Et stofbur suer ikke i en ulykke nej, men det gør et almindeligt trådbur heller ikke.... skal du have noget der holder i en ulykke skal du op i nogle helt andre priser... så taler vi 2500 kr og op... sådan circus... er nemlig selv ved at bestille 2 styks lige nu :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor stor er Kaya?

Ja de er da ret smarte, også er jeg fri for at først træne bur først, for det har jeg aldrig gjort. Altså han bruger det bur jeg har stående her, men det er aldrig lukket.

Hvilken en har I Købt så?

Der er jo den her som er lukket hele vejen rundt: Avifauna - Alt til dyrene

Og så er der dem, der kun dækker sæderne Beskyttelses tppe til bagsdet 145 x 215 cm Avifauna - Alt til dyreneJeg tror jeg mest er til den hele vejen rundt, for at beskytte siderne på dørene!

 

Vi har ikke bestil endnu, skal lige have målt bagsædet op. Men er helt sikkert mest hooked på Allside Dog Car Seat Cover.

 

Kaya er en golden retriever på 8 mdr. og hun vejer pt. 29 kg. Vi prøvede at bruge bagagerummet for et par måneder siden, da hun var noget mindre. Hun kunne godt være der,men hun kunne ikke rigtig ligge ned eller bevæge sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

HVis han er 33 cm høj og vejer 14 kg, så kan sagtens være i et 60 x 40 bur. Sådan et er Karla i - og hun er 38 cm høj og ca det samme i ryglængde... Hun kan ligge sig ned i det uden problemer... det kan du sagtens have på bagsædet... min veninde har 2 styks af dem på bagsædet af sin Suzuki Alto. han skal jo ikke kunne gå på spadseretur inde i buret ;-)

 

Et stofbur suer ikke i en ulykke nej, men det gør et almindeligt trådbur heller ikke.... skal du have noget der holder i en ulykke skal du op i nogle helt andre priser... så taler vi 2500 kr og op... sådan circus... er nemlig selv ved at bestille 2 styks lige nu :-)

 

Ja så burde det jo også være fint til Manse, jeg synes bare ikk der var meget plads, men selvfølgelig skal det heller ikk være så stort at han kan gå en tur derinde :lol:

okay det er så en prisklasse jeg ikk lige havde overvejet vi skal op i, for så tit er han heller ikk med, og det er som regel kørte tur :-D

Men tak for svar, altid rart at høre hvad andre gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ikke bestil endnu, skal lige have målt bagsædet op. Men er helt sikkert mest hooked på Allside Dog Car Seat Cover.

 

Kaya er en golden retriever på 8 mdr. og hun vejer pt. 29 kg. Vi prøvede at bruge bagagerummet for et par måneder siden, da hun var noget mindre. Hun kunne godt være der,men hun kunne ikke rigtig ligge ned eller bevæge sig.

 

Ja, det er den samme jeg også kiggede på igår, den er lidt smart :genert:

Okay, så er hun lidt større end Manse, men tvivler også på at han kan være der, hvis han skulle kunne bevæge sig, men det skal prøves når jeg engang får bilen.

Tak for svar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...