Hop til indhold

Min nabo banker sin hund :(


Belzique
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forholde mig i denne for mig noget uvante situation.

Mine naboer er et par først i tyverne, som holder af at feste, drikke og ryge/sælge hash. Jeg taler ikke rigtigt med dem andet end "hej" når vi mødes på opgangen.

De har to hunde, en American Staffordshire Terrier tæve (Fie) og noget der mest ligner en Dansk Svensk Gårdhunde han ved navn Manse. Jeg har indtrykket af at DS'en er hendes og Amstaffen hans hund.

Begge hunde er søde hvis jeg møder dem uden hund, men har de et forfærdeligt ubehøvlet forhold til at hilse på i hvert fald min bette hund, hvor de skal helt op og stå i hovedet på hende begge to, hvilket hun slet ikke er med på. Derfor har vi indtil videre ikke formået at lade hundene hilse ordentligt på hinanden. Ingen af dem går med snor på når de er ud og gå så som oftest når vi møder dem på opgangen inden ejerne er nået at komme med så er Botten helt trængt op i en krog og det er nærmest umuligt at holde dem væk fra hende. Jeg er lidt bange for at hvis Bot forsøger at forsvare sig over for dem så ender hun hos dyrlægen efterfølgende, Manse begynder nemlig som regel at knurre hvilket så åbenbart fører med sig at Fie også kommer lidt op på tæerne og rejser børster...her er ejeren så som regel kommet til og har hevet hundene væk. Der er slet ingen tvivl om at Bot helst vil langt væk fra dem begge, men det er selvsagt umuligt i sådan en situation.

Nå men nu er jeg så begyndt at bære hende ned hvis jeg tror vi måske møder hundene på trappen, eller at vente helt til de er kommet op inden vi så går ud hvis jeg kan høre dem derude. Helst undgår vi dem helt.

 

Den anden aften kom manden hjem til hvad jeg kun kunne fortolke som at Manse havde tisset på gulvet eller tygget i et eller andet, i hvert fald hørte jeg ham råbe som en gal af ham, efterfulgt af et hyl der løb mig langt ned af ryggen. Hylene fortsatte og det lød mest af alt som om han bankede hunden ind i væggen eller i gulvet....til sidst lød det som om han kvalte den, skrigende ændrede sig i hvert fald til et noget halvkvalt forsøg på at forsvare sig selv fra hundens side :megaked::megaked:

Mit adrenalin pumpede som en gal, og jeg var allerede ude på opgangen for at banke på, da han stoppede og jeg hørte ham smide hunden ind i et andet værelse....jeg tabte så modet lidt desværre, gud hvor ville jeg gerne kunne få dem til at forstå at det de gør er SÅ meget forkert :(

 

Det er ikke første gang jeg har hørt Manse skrige i smerte eller frygt, men det er dog den værste episode jeg har oplevet "so far"....

Fie tror jeg ikke han direkte banker, har kun set ham en smule hårdhændet smide hende om på ryggen og sige "det er mig der går først ned af trapperne det ved du godt!!"

Er der noget sted man kan henvende sig? og hvad kan der gøres? Det er jo nok svært at bevise ret meget med mindre jeg forsøger at optage en hændelse som lydfil næste gang?

Skal lige tilføje at damen heller ikke er specielt sød ved hundene, og hun råber og skriger hver evig eneste dag både af hundene og manden, så det hjælper nok heller ikke meget at tale med hende alene.

Havde de været "normale" mennesker ville jeg nok turde tage en snak med dem, men de er altså lidt nogen ..hmmm ....ja ved sku ik hvad jeg skal kalde dem, men jeg vil helst ikke rage uklar med dem...huha :"indsæt bange smiley":

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Jamen ja, altså jeg kan da forsøge med min iPhone. Mener du det er nok til en anholdelse så?

 

Alene dét, at det ene er en muskelhund, kan du (desværre) bruge som argument :S Men ja, jeg vil mene politiet kan gøre noget. Hvordan opfører hundene sig; er de underkuede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Fy for føj, sikke en situation at stå i. :cry: Mht. din egen hund, så ville jeg helt klart også bære hunden ned, for at være på den sikre side. Mht. de andre, hvorfor ikke ringe til politiet og spørge hvad du kan gøre, f.eks. om en lydfil vil være nok? :vedikke: Politiet har jo også den funktion, at oplyse, så det skal du i hvert fald ikke være bange for at gøre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alene dét, at det ene er en muskelhund, kan du (desværre) bruge som argument :S Men ja, jeg vil mene politiet kan gøre noget. Hvordan opfører hundene sig; er de underkuede?

 

Ja jeg ved det, den ene er listehund og går både uden mundkurv og line...men det er den anden jeg er bekymret for, altså med hensyn til at den bliver mishandlet. Hundene virker ikke underkuede, Manse virker tværtimod MEGET udfarende og aggressiv, måske fordi han er usikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak Korvis, det havde jeg faktisk slet ikke tænkt på....har nok for mange fordomme :) Tænker at det gider de nok ikke beskæftige sig med, men selvfølgelig kan de oplyse om hvad man kan gøre.

Heldigvis (for mig, kæresten og Botten altså) så skal vi flytte til Århus efter sommeren og så kunne vi i og for sig være ligeglade...men puhh hvor har jeg det skidt med at den stakkels hund skal have sådan en åndssvag ejer!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Helle1985
Ja jeg ved det, den ene er listehund og går både uden mundkurv og line...men det er den anden jeg er bekymret for, altså med hensyn til at den bliver mishandlet. Hundene virker ikke underkuede, Manse virker tværtimod MEGET udfarende og aggressiv, måske fordi han er usikker.

 

Det lyder på mig som om Manse er meget usikker! Hvis ejerne også stor med hele kroppen bøjet ned i hovedet på deres egne hunde, kan jeg godt forstå det!

Ring politiet og spørg mht lydfilen og fortæl dem som det er, at de har en listehund, som er dårligt opdraget og de slår og tæver den anden. Det SKAL de reagere på!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en dum situation :ae: Jeg ville nok også ringe og høre hvordan jeg skulle forholde mig. Og hvis det ikke giver noget positivt resultat, så er der Dyrenes Beskyttelse. Du kan evt. ringe 1812 og spørge dem, det er også Dyrenes Beskyttelse der tager telefonen, de må vide hvad man skal gøre, de får sikkert flere af den slags opkald :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Det lyder skrækkeligt, årh kan lige forstille mig at overhøre det, det løber en koldt ned af ryggen.

 

Af bitter og meget træls erfaring, så ville jeg IKKE anbefale dig at kontakte dyrenes beskyttelse, men derimod Alle dyrs ret Dyreværnsforeningen ALLE DYRS RET

 

Eller selvfølgelig politiet, selvom jeg har min tvivl på at de kan rykke ud når det er.

 

 

Du kan også skrive et anonymt brev om at der i ejendommen er observeret grov adfærd over for hundene, samt hyl og skrig fra lejligheden, samt at hvis det forsætter ville der omgående blive taget kontakt til politiet.

 

Det kan være det har en lille effekt ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok spille dum og ringe til politiet med en forklaring om, at der bor nogle naboer, der er muligvis stofmisbrugerer og du nu tror, at larmen fra lejlligheden er fordi, manden er ved at tæske konen.Og at det lyder meget voldsomt.

Hørte i radioen en dag ,at Bornholms politi rykkede ud, fordi en nabo troede, at nabokonen var ved at blive angrebet af sin hund. Naboen råbte NEJ; NEJ , lad så være så mange gange at den uvidende ringede om hjælp.

Det viste sig at det var en hvalp , kvinden ikke kunne styre og hendes råb fik jo ikke dæmpet hvalpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv hvor trist, har selv næsten lige stået i stort set samme situation :(

Min mors nabo er samme type, stor mand med dårlige tatoveringer op ad halsen, som også fester en del i lejligheden hvor han bor sammen med sin kæreste. De har også to hunde, en rottweiler unghund og en chihuahua (hvis ikke hun boede i Århus, havde jeg været overbevist om det måtte være den samme vi talte om :P).

For noget tid siden da jeg var hjemme ved hende kunne jeg så høre hunden skrige, først troede jeg den måtte være vredet om eller sådan noget, den skreg sådan som en hund ellers ville gøre hvis den blev meget forskrækket over noget smertefuldt, som hvis man kom til at klemme dens hale i en dør.

Men så blev den ved og ved, og så kunne jeg høre manden råbe noget om at den havde pisset på gulvet, og damen også råbe, men det fortsatte med mellem rum i en halv time eller sådan noget, BANG - HYL, osv :,(

Jeg turde ikke selv gå der over, de havde også festet hele natten, og selvom jeg normalt ikke er specielt nervøs over den slags typer, så ved jeg også godt hvor utilregnelige folk kan blive hvis de slet ikke har sovet og eventuelt er påvirkede af stoffer og i forvejen i dårlig stemning.

 

Jeg ringede til politiet, da jeg havde en forestilling om at det er ulovligt at mishandle levende væsner i danmark... Politimanden spurgte (mens manden tævede videre) om jeg var HELT sikker på det var en hund der skreg hvortil jeg svarede ja (hvilket jeg bagefter fortrød, hvis jeg havde sagt det måske var et barn, kunne det være der var sket lidt mere :/ ). Sad hele eftermiddagen og kiggede ud af vinduet for at se om de kom, men der skete ikke noget. Først efter et par timer tror jeg han gik i seng og stoppede med at mishandle hunden...

Fik min mor til at ringe til dyrenes beskyttelse og de sagde de ville tage ud og tale med ham, ved ikke om de har gjort det, men hun har ikke hørt mere så vidt jeg ved, så man kan da håbe det bare var en engangs episode :(

 

Nå, vil bare lige sige jeg føler med dig, det er meget frustrerende at stå i sådan en situation og man føler man burde gøre noget. Men man må også sætte sin egen sikkerhed først, så synes også du må overlade det til politiet hvis du ikke føler dig tryg ved selv at sige noget, for det er jo desværre de færreste af den slags mennesker som vil tage positivt imod gode råd :( Ring eventuelt til dyrenes beskyttelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariapigen

det er bare at melde dem til politiet og give dem oplysninger om at der måske ogs er stoffer indblandet at der bliver solgt det og at de banker deres hunde så derfor er det lige til politiet og hvis politet er gode kan de få undersøgt hunden om den har nogen tegn på skader emn ved ikke om de gør så meget ud af det desværre

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Senior

Daw

Jeg ser først denne tråd nu, så jeg håber da at der allerede er gjort noget.

Hvis det var mig der havde oplevet dette ville jeg ikke være itvivl bare 1 sek om at jeg ville ringe til myndighederne med det samme.

Jeg ville ikke stemme for at der først skulle optages en lydfil, dette vil betyde at hunden atter en gang skulle udsættes for smerte og misrøgt.

Er den stakkels hund blevet banket som ts fortæller er der også beviser på et på hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...