Hop til indhold

lyntræning - antigø


Gæst stenshoej
 Share

Recommended Posts

Gæst stenshoej

Starter i daf næste onsdag.

og busmulighederne fortæller mig at jeg skal have fundet cykeltraileren frem igen.

men Nissan er glad for hans stemme.

...

 

har ikke fundet den frem endnu.. men har heldigvis ferie fra fredag eftermiddag..

 

så der skal vi have trænet.

 

hvordan har i andre trænet det? når man ikke ligefrem kan være ovre hunden på samme måde.

 

han kan godt lide at være derinde.. men han gør når jeg sætter mig på cyklen og han ikke kan se mit ansigt.

 

det gjorde han ihf. i sommers.. så jeg er forberedt.

 

Hvad ville i tænke hvis man kom cyklende forbi med en gøende hund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

*han gøer ikke når bare jeg trækker den rundt og kan kigge på ham..

 

 

og han kan også sagtens boble inde i den..

 

vi var jo på cykeltur i sommers..

 

der snoork sov han efter at have gøet i ti minutter..

og tiede stille resten af turen selvom vi havde stop.

 

(turen var fra århus-nord for viborg-silkeborg)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

det er bare igennem by det første kvarter, så jeg ville foretrække at han ikke gjorde det..

 

men det er måske bare mig, der har mig alle mulige forestillinger om at folk ser det som synd for kræet, hvis det er spærret af og gøer som en tosset?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke rigtig... havde selv en hvalp der i hvalpetiden måtte sidde i cykeltraileren på vores cykelture, og han SKREG! Folk troede han var kommet i en kød-hakker og det var pinligt!!!

 

Kan du ikke give ham et tyggeben eller lignende så han måske ligger sig ned med det. Ved godt det ikke er det bedste når han skal til træning, men måske bedre end ingenting.

 

derudover så tænk på hans stress niveau. Er han spændt på at skal ud af døren? ved han at i skal til træning? (godbidder pakket osv), eller elsker han at komme ud og cykle? for du får det stress niveau i "øvelsen" som du indlærer "øvelsen" i. Så hvis han er lidt overgearet når i køre, så vil han have lettere til gø. Måske en god gåtur og lidt mental træning først, vil kunne mindste gøen?

 

Og ellers vil jeg lade det være og affinde mig med det.. (ved godt det er lettere sagt end gjort). Det er til at blive vanvittig af at høre på når det er ens egen hund og man bare gerne vil have den til at holde kæft :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke give ham et tyggeben eller lignende så han måske ligger sig ned med det. Ved godt det ikke er det bedste når han skal til træning, men måske bedre end ingenting.

 

derudover så tænk på hans stress niveau. Er han spændt på at skal ud af døren? ved han at i skal til træning? (godbidder pakket osv), eller elsker han at komme ud og cykle? for du får det stress niveau i "øvelsen" som du indlærer "øvelsen" i. Så hvis han er lidt overgearet når i køre, så vil han have lettere til gø.

Det sænker stressniveauet når man spiser. Et tegn på for stor ophidselse er at hunden ikke vil spise. Du kunne starte træningen ved at fodre ham i traileren mens du cykler

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nok træne det væk - men det er mest fordi jeg bliver VANVITTIG af vedvarende gøen - dvs. mere end et par få vov-vov kan jeg slet ikke acceptere...

 

Godt du ikke træner sammen med mig. Det eneste tidspunkt Joy er stille på, det er når han sidder og venter foran det første spring :blink:

 

 

*******

 

Jeg ved ikke helt hvad man kan gøre for at afhjælpe problemet, men jeg ville klart gøre noget, da det kræver enormt meget energi på fysisk og psykisk at gø konstant...

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt du ikke træner sammen med mig. Det eneste tidspunkt Joy er stille på, det er når han sidder og venter foran det første spring :blink:

 

 

*******

 

Jeg ved ikke helt hvad man kan gøre for at afhjælpe problemet, men jeg ville klart gøre noget, da det kræver enormt meget energi på fysisk og psykisk at gø konstant...

 

yup - jeg er en skrapsak med det gøen :blink: Man må gø på banen når man løber, hvis man har brug for at få sin ophidselse og glæde ved løbet ud... men man må under ingen omstændigheder stå og galpe en hel time! No way Jose! Begge mine gårdhundebastarder holder jo meget af deres egen stemme, så kommer de stemmebånd først i svingninger, så er de svære at få stoppet igen... Derfor er der bare kort process med den slags gøgl... Hvis man ikke har en god undskyldning for at gø: fx. at der er nogen ved døren... så behøver man altså ikke sige vov... Også en af grundene til at jeg ALDRIG kommer til at eje en sheltie :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Amocca, du kunne heller ikke tænke dig en Sally... men jeg har godt nok også været fristet til at bestikke en dyrlæge til at fjerne de skide stemmebånd :lol: Heldigvis er hun stille mens hun arbejder! Det er ventetiden der er slem.. :lol: (jeg ville ikke kunne holde ud at løbe med en hund der gør mens den springer...)

 

:mrgreen: Heldigt at vi er så forskellige så... Under løb må hun hjertens gerne gø... Når hun løber stærkt siger hun vov fordi det er så fedt... så hvis jeg ikke kan presse et vov ud af hende på ag-banen så bliver jeg bekymret :lol: Så længe hun ikke kammer over i hysgøen - for så er hjernen smeltet og hun kan ikke længere styres :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en hund ,der er meget verbal. Og hun gøer så, hvis vi passere en have, hvor der bor en hund, hun kender, eller een der ofte gøer derfra. Hun gøer af alt, børn der løber mod hende, fremmede hunde. glædesgøen ved hunde og mennesker ,hun kender.

Som ung var hun nærmest ala selvopdragelig, så jeg har ikke standset hende i dette.

Nu er hun på vej til 12 år og hun gøer, når vi skal på tur, jeg laver hundefoder osv, alt der ophidser hende.Hun får så de 6 andre med i koret, så så er det ikke så sjovt mere at høre på..

Molly siger altid alt, hvad hun føler, men med naboer er det ikke optimalt og hun kan kun stoppes ved en DÆK kommando, så bliver det ligesom for anstrængende for hende at vedholde en gøen.

Jeg bliver hver dag irritere over , at jeg ikke fik lært hende at holde kæft, mens hun stadig var ung. Nu er det bare en dårlig vane, og hun skal nok have ørene vredet rundt , så det gør ondt, for at indse , at jeg ikke orker det mere.

Så hvis gøen irriterer , find en vej til at stoppe det, mens det stadig kan ændres uden tvang,.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst stenshoej
Det sænker stressniveauet når man spiser. Et tegn på for stor ophidselse er at hunden ikke vil spise. Du kunne starte træningen ved at fodre ham i traileren mens du cykler

 

den kan jeg ikke lige aflure?

 

da vi tog til træning i onsdags fik han lammeben til at gnave i.. det dæmpede ham indtil det var væk..

så måske bare noget der tager lidt længere tid at gnave i ;-)

 

 

- men kan ikke fodre selv.. sidder jo en meter fra ham.. og prøver at holde fokus på stien med trailer bagpå.

 

men de sidste par gange har han kun gøet de første ti min. .. så har han holdt kæft resten af tiden.. bortset fra til træning og når vi runder hjørnet til hundeskoven..

 

til træning kunne han gø næsten konstant på en strækning på 8km..

 

de 13 km hjem igen tiede han heldigvis..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...