Hop til indhold

Små foderpiller


Tine1
 Share

Recommended Posts

Nu skal vi til foderskift igen..!!

 

For tiden kører vi på James wellbeloved - og hundene er nu ok glade for smagen, men pillerne er alt for store til Elly. Bløder hendes mad op nu, men kunne godt tænke mig at finde noget foder med mindre piller. Uden fisk - der er vist teorier om, at det skulle være slemt til at give tårestriber.

 

Nogle forslag?

 

Har tidligere givet dem Royal Canin small dog, hvor pillerne er små, men gik væk fra det pga. tårestriberne - og det hjalp faktisk at skifte til james wellbeloved, så gider ikke gå tilbage til det igen.

 

Håber der sidder en med et foderforslag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg har også brugt JW foderet - kører lige på den sidste rest - og er ved at køre beaglerne over på Taste Of The Wild - af flere grunde - men en af dem er at min yngste beagle er en slughals - og derfor må pillerne ikke være for store - jeg bløder dog foderet op i vand ind i mellem - mest fordi de godt kan lide det

 

TOTW pillerne er ret små - så dem vil jeg mene du godt kan bruge - det er i hvert fald ideelt for mine hunde med den størrelse

DSC02690.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Wolfsblut var for store til mit kræ, han ville slet ikke have dem. Taste of the Wild og Orijen har små foderpiller. Olivers small breed har også? Arion til små racer er også små.. Det dem jeg lige umiddelbart kender.. Jeg har noget taste of the wild herhjemme, hvis du vil se om hundene gider det så har jeg rigeligt til at de kan få et par dage?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det RC generelt du ikke vil have? eller bare juniorvarianten?

 

JEg bruger slet ikk junior mere..Mine får Mother and baby starter og Exigent... Hvis du vil prøve mother and baby starter, som er vildt små, så tig et par kg af Billen.. Exigent er større (men ikke for store. Både shaba 2.1 kg og Ollie 3.4 kg kan spise dem).. Exigent er anderledes end deres andet foder.. Lugter ikke så markant (elsker ellers duften af RC)..De er ikk hårde. De har en hård skal men er bløde indeni.. Og mine elsker dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Wolfsblut var for store til mit kræ, han ville slet ikke have dem. Taste of the Wild og Orijen har små foderpiller. Olivers small breed har også? Arion til små racer er også små.. Det dem jeg lige umiddelbart kender.. Jeg har noget taste of the wild herhjemme, hvis du vil se om hundene gider det så har jeg rigeligt til at de kan få et par dage?

 

Hvis du har noget liggende, så vil vi gerne smage..!!

 

Er det RC generelt du ikke vil have? eller bare juniorvarianten?

 

JEg bruger slet ikk junior mere..Mine får Mother and baby starter og Exigent... Hvis du vil prøve mother and baby starter, som er vildt små, så tig et par kg af Billen.. Exigent er større (men ikke for store. Både shaba 2.1 kg og Ollie 3.4 kg kan spise dem).. Exigent er anderledes end deres andet foder.. Lugter ikke så markant (elsker ellers duften af RC)..De er ikk hårde. De har en hård skal men er bløde indeni.. Og mine elsker dem.

 

Syntes at de begge fungerede rigtig godt på RC - de fik small dogs og ikke junior. Den eneste grund til at jeg skiftede var pga. Ellys tårestriber, der var sindssygt slemme. Så de må meget gerne få RC, hvis der findes en variant uden fisk og mørkt kød - det er også nemmere, at få fat i..:-)

 

taste of the wild er det jeg har prøvet, som har mindst foderpiller. halfdan fungerede også ok på det. sjovt nok elsker han at knase james wellbeloved :-D

 

Otto er også helt pjattet med dem.. men Elly henter 1 pille, tager den med ind i stuen og bruger 1 minut på at knase den.. Og hvis jeg ikke holder øje, så har Otto tømt hendes skål, når hun kommer tilbage for at hente den næste:stupid:

 

Hvilken race har du?

 

Vi gik væk fra TOTW fordi pillerne var for små til schæferen, så det kunne være et bud.

 

Ellers, med hensyn til tårestriber, kan du prøve RC til fx Westie - det skulle være ok til tårestriber og farvet skæg.

 

Orv det var faktisk en ret god ide.. Kunne være, at det var det man skulle prøve. De er godt nok løwchen, men de har vel brug for det samme?

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine får RC - Luffe får den almindelige adult og Oskar får allergifoderet. De fungerer rigtig godt på det, og jeg har tidligere været omkring alle de bedre mærker - nu er de tilbage på RC, og der bliver de.

De bliver ikke misfarvet om munden. Oskar har ellers været meget rød, men det er helt væk igen. Måske var noget af det røde også pga allergien, men efter foderskifte til allergifoderet + at hyposensibiliseringsprogrammet er begyndt at virke, så er han ikke længere rød.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Mine forældres hunde er lige begyndt på Sam's field -det er jo ret nyt (for dem altså) så hvordan de fungerer på det kan jeg ikke sige så meget om endnu. Men de er super glade for det i hvert fald, og det fåes osse i bittesmå bidder:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Haha, det der med at hente en enkelt pille og gå ind på gulvtæppet og spise den og lade som om at foderpillen er lavet af sten, gør Duffy også sommetider, specielt hvis hun ikke er så sulten.. Skøre hund, kunne forstå det hvis foderpillerne var store, som det et tilfældet hos Elly...

 

Duffy får enten acana, orijen eller taste of the wild, og det er en fin størrelse... Prøvede på et tidspunkt wolfsblut, de var alt for store....

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Gæst Beaglepack
Har netop fundet ud af, at man på zooplus.co.uk kan købe James Wellbeloved adult small breed...:banan: Tror det er noget nyt, for det var der ikke sidst jeg købte der..

 

Jeg ved ikke om det er nyt hos zooplus - med small breed er ikke noget nyt i følge JW hjemmesiden - Petplanet.uk hvor jeg har handlet JW gennem længere tid har haft det længe.

Men dejligt at det findes til mindre hunde også :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi købte lidt sams field på et messetilbud, det ser umiddelbart fint ud og pillerne har en fin størrelse .... Ellers tror jeg arion small breed eller hills mini er de to fodervarianter jeg har haft i huset der var de mindste piller... Tøserne er pjattede med Hills, jeg synes så det er for dyrt i forhold til kvaliteten :roll: men de spiser det gladeligt når vi vinder detaf og til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Forleden da Minibillen hjalp med at klippe Elly studerede vi hendes pels. Den er seriøst helt stribet..! Altså i groretningen. Og hvis det hænger sammen med kosten, passer det med, at hendes pels har en superlækker farve og glans i den periode hun fik JW.

 

Minibillen var så sød at give mig noget taste of the wild med hjem - og kunne de små mavser altså ikke lide, selvom jeg blandede det 50/50. Så orker næsten ikke at prøve nyt foder mere - Derfor min glade dansede banan i går:-)

 

Nu har jeg bestilt 9 kg JW 6 x 1,5 kg til små racer - det er jo godt nok ikke helt det samme som det jeg gav dem tidligere, da det var helt kornfrit og det her indeholder ris.. men betaler altså ikke 100 kr i porto for at få 1,5 kg foder..!! Så det måtte blive et stort indkøb - og så krydser jeg fingre for at det er fint fint:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...