Hop til indhold

Mynder galore og Johna forsøger sig med lure coursing


Amocca
 Share

Recommended Posts

Nej hvor fedt, det ser sjååååwt ud! Og Johna er da for sød sådan at hente dig hele tiden :hjerte: Synes helt klart man kunne se hun fangede mere af pointen i nr 2 løb, et par gange mere, så bliver hun da vildt god.

 

Er det normalt at man løber med på de første løb? Eller kommer det helt an på hunden?

 

Motor ville så meget skide mig et stykke tror jeg, plastic strimmel here i come. Voodoo højst sandsynligt også. Jeg tør ikke prøve det, er bange for at de får endnu mere jagt lyst?

 

jeg aner ikke om det gør dem mere "jagtlystne" :vedikke: Vil dog sige, at nøjagtig ligesom man oplever det til agility, så var hundene generelt afslappede og flinke udenfor banen, men Når de kom ind på banen og så knallerten komme ind (og evt. fik løbsnummer og mundkurv på), så tændte de heeeeelt vildt op... Men ligeså snart jagten var ovre og "byttet" lå stille, så var de helt afslappede igen og ingen tog sejrsrunder eller lignende.... de kom helt roligt hen til mor / far og fik snor på igen...

 

 

De havde advaret mig om, at jeg måske skulle ud at løbe sammen med hende ;-) Og jeg var absolut ikke den eneste.... Næsten alle "babyerne" havde mor eller far med på banen :-)

 

Og lige for at bevise, at jeg absolut ikke var den eneste 2-benede der var ude at løbe :mrgreen:

 

IMG_6850_0.jpg

 

IMG_6475.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor ser det sjovt ud! Er helt sikker paa at Dexter ogsaa ville elske det!!!! Maaske det skal proeves en dag!!! :lol:

 

Fordi det kan virke stressende for en galgo, der har mange ting med i bagagen.

 

Edit - Da vi fik Jaime, vores galgo, skrev vi under på kontrakt, hvor der bl.a. står at hunden skal holdes som familiehund og ikke må bruges i væddeløb, lc, udstilling m.m. Med mindre andet er aftalt med foreningen. (Så i teorien kan der gives tilladelse. Men det frarådes normalt)

 

Men er der ikke ogsaa forskel paa et vaeddeloeb og saa at traene og hygge omkring deres instinkter? Altsaa jeg kan godt forstaa man ikke maa stille konkurrencer osv. men det er jo nok ikke mere stressende end hvis man traenede saa mange andre ting med hunden?

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg aner ikke om det gør dem mere "jagtlystne" :vedikke: Vil dog sige, at nøjagtig ligesom man oplever det til agility, så var hundene generelt afslappede og flinke udenfor banen, men Når de kom ind på banen og så knallerten komme ind (og evt. fik løbsnummer og mundkurv på), så tændte de heeeeelt vildt op...

 

Min whippet er ikke blevet mere jagtlysten af det. Hun er helt rolig og afslappet indtil det er hendes tur.

 

Min lille terrierblanding derimod....

 

Jeg troede at jeg bedre ville kunne styre hendes jagtinstinkt hvis jeg dækkede hendes behov for at jage med styrede aktiviteter.

I hendes tilfælde har det bare givet hende endnu større lyst til at gå på jagt på egen hånd og jeg har efterfølgene måtte pille ALLE aktiviteter der lugter af jagt ud af hendes hverdag.

 

Nogen synes det er synd for hunden, men hvis hun skal kunne bo hos mig er det desværre vilkårene.

Tror dog at Soko er lidt ekstrem på det punkt. Har set beagler, mynder og ridgebacks der ikke blev mere blodtørstige af at løbe efter en strimlet plasticpose.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise
Men er der ikke ogsaa forskel paa et vaeddeloeb og saa at traene og hygge omkring deres instinkter? Altsaa jeg kan godt forstaa man ikke maa stille konkurrencer osv. men det er jo nok ikke mere stressende end hvis man traenede saa mange andre ting med hunden?

 

Selvom du kalder det hygge, er der til f.eks. lc mange mennesker og hunde og alene det kan gøre nogle hunde (og mennesker for den sags skyld) stressede. Og så er der nogle, som f.eks. Tintin, der ikke kan se ideen i det at rende efter strimlet plastic.

Når vores hunde (specielt mynderne) skal bruge deres naturlige løbedrift tager vi ud til et større (indhegnet selvfølgelig:mrgreen:) sted og lader dem løbe. Der er kun os og vores hunde og de nyder det max:-D

Galgoerne bliver jo hjulpet herop for at få et godt og trygt liv som familiehunde og intet andet end det. vil tro det er derfor man i nogle foreninger har lavet denne regel. For at beskytte hundene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom du kalder det hygge, er der til f.eks. lc mange mennesker og hunde og alene det kan gøre nogle hunde (og mennesker for den sags skyld) stressede. Og så er der nogle, som f.eks. Tintin, der ikke kan se ideen i det at rende efter strimlet plastic.

Når vores hunde (specielt mynderne) skal bruge deres naturlige løbedrift tager vi ud til et større (indhegnet selvfølgelig:mrgreen:) sted og lader dem løbe. Der er kun os og vores hunde og de nyder det max:-D

Galgoerne bliver jo hjulpet herop for at få et godt og trygt liv som familiehunde og intet andet end det. vil tro det er derfor man i nogle foreninger har lavet denne regel. For at beskytte hundene.

 

Kan det ikke også have noget at gøre med at man ikke må lave noget med dem der er kommercielt? hvor man på nogen måde kan tjene penge på dem?

 

Og til Amocca...Jeg synes i løber i fin stil BEGGE to:LOL:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom du kalder det hygge, er der til f.eks. lc mange mennesker og hunde og alene det kan gøre nogle hunde (og mennesker for den sags skyld) stressede. Og så er der nogle, som f.eks. Tintin, der ikke kan se ideen i det at rende efter strimlet plastic.

Når vores hunde (specielt mynderne) skal bruge deres naturlige løbedrift tager vi ud til et større (indhegnet selvfølgelig:mrgreen:) sted og lader dem løbe. Der er kun os og vores hunde og de nyder det max:-D

Galgoerne bliver jo hjulpet herop for at få et godt og trygt liv som familiehunde og intet andet end det. vil tro det er derfor man i nogle foreninger har lavet denne regel. For at beskytte hundene.

 

Men det er jo også synd hvis man har fået en galgo igennem en sådan forening, og den viser interesse og psyke til at kunne lave "normale ting"... Men man må intet andet end nusse den lidt, og det er det...

 

I mine øjne handler det om at se den individuelle hunds behov, og det er klart hvis hunden bliver stresset og trist over det, så uanset hvor hunden kommer fra, skal man ikke gøre det.. Men jeg synes da fremfor at lave en kontrakt der forbyder det, skulle man måske overveje kun at sælge til folk der kunne finde ud af at se hvad deres hund havde behov for.... Men måske det bare er ønske tænkning at en forening gik op i sådan noget... Men det betyder faktisk at man når man får en galgo ikke f.eks. kan tage den med til en fælgges gåtur, tage den i hundeskov, mødes med HF folk og have sin hund med? Det synes jeg faktisk er en stor overvejelse at gøre sig når man anskaffer sig en, man skal virkelig brænde for det... For mig er en vigtig del af at have hund at kunne være social med andre af samme interesse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise
Men det er jo også synd hvis man har fået en galgo igennem en sådan forening, og den viser interesse og psyke til at kunne lave "normale ting"... Men man må intet andet end nusse den lidt, og det er det...

 

I mine øjne handler det om at se den individuelle hunds behov, og det er klart hvis hunden bliver stresset og trist over det, så uanset hvor hunden kommer fra, skal man ikke gøre det.. Men jeg synes da fremfor at lave en kontrakt der forbyder det, skulle man måske overveje kun at sælge til folk der kunne finde ud af at se hvad deres hund havde behov for.... Men måske det bare er ønske tænkning at en forening gik op i sådan noget... Men det betyder faktisk at man når man får en galgo ikke f.eks. kan tage den med til en fælgges gåtur, tage den i hundeskov, mødes med HF folk og have sin hund med? Det synes jeg faktisk er en stor overvejelse at gøre sig når man anskaffer sig en, man skal virkelig brænde for det... For mig er en vigtig del af at have hund at kunne være social med andre af samme interesse...

 

 

Det der er nævnt i vores kontrakt er at hunden ikke må bruges kommercielt, til væddeløb, lure coursing og udstillinger. Medmindre andet er aftalt med foreningen. Hvilket jeg også skrev i tidligere indlæg. Alt det andet du mener en galgo ikke må deltage i, er ene og alene noget du siger/påstår

Så hvordan du får "vores" forening til at lyde som de ikke tilgodeser hundenes behov, ja det ved jeg ikke:vedikke:

 

Det er en god og helt igennem seriøs forening, hvor hundene og deres behov er det vigtigste. Jeg kender flere af de ansvarlige og nogle af dem der har adopteret der igennem. De har alle, selv flere hunde/galgoer og har mange års erfaring med galgoer, hvorfor de formentlig kender disse specielle hundes behov bedre end mange andre i dk.

En af de ting de går meget op i før evt. adoption er at en galgo fortrinsvis kun formidles til folk med hund(e) i forvejen. Fordi det er meget sociale hunde, der kan blive meget deprimerede hvis de skal være alene hund.

De kommer på hjemmebesøg inden adoption kan komme på tale. Hvor der bl.a. snakkes om hvad det vil sige at have galgo og meget andet. Godkendes man til adoption, gøres der utrolig meget for at ejer og kommende galgo matcher, så man formindsker risikoen for en evt. omplacering. Så jo, der kigges utrolig meget på hver enkelt hund og de indviduelle behov den har.

 

Du må lige læse det jeg skriver... Jeg har aldrig skrevet, at man ikke må tage med på fælles gåture. At galgoen ikke må være social med andre hunde, (Læs hvad jeg har skrevet ovenover omkring at de fortrinsvis kun formidles til hjem, hvor de IKKE skal være alene hund, da er meget sociale dyr) ikke må komme i hundeskov osv. Det er noget du siger/påstår.

 

Vi deltager selv på gåture med f.eks med myndeklubben, og går ture med venner med hunde og mødes med andre hundemennesker. Altsammen gør vi jo fortsat efter vi har fået Jaime.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor var det bare en herlig dag :-D

Men shit hvor er jeg dog bare verdens dårligste kamera-fører :shock:

 

Johna er altså bare en lille skabsmynde. Er sikker på at hun havde været endnu mere tændt hvis de havde bundet en rigtig, død hare efter :mrgreen:

 

Er virkelig imponeret over de dersens mynder. Det er helt ubeskriveligt at se hunde, der bare får lov at gøre det de er avlet til. Og jeg er endnu mere imponeret over hvor utrolig hurtigt de falder ned igen, havde virkelig forventet at de skulle trækkes hylende og skrigende fra banen. Men der var bare helt ro på. Virkelig fascinerende.

Og så skulle man da være et skarn hvis man ikke forelskede sig en smule i salukierne :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor var det bare en herlig dag :-D

Men shit hvor er jeg dog bare verdens dårligste kamera-fører :shock:

 

Johna er altså bare en lille skabsmynde. Er sikker på at hun havde været endnu mere tændt hvis de havde bundet en rigtig, død hare efter :mrgreen:

 

Er virkelig imponeret over de dersens mynder. Det er helt ubeskriveligt at se hunde, der bare får lov at gøre det de er avlet til. Og jeg er endnu mere imponeret over hvor utrolig hurtigt de falder ned igen, havde virkelig forventet at de skulle trækkes hylende og skrigende fra banen. Men der var bare helt ro på. Virkelig fascinerende.

Og så skulle man da være et skarn hvis man ikke forelskede sig en smule i salukierne :lun:

 

Og så var det sjovt at se de irske ulvehunde og borzoi'en - som i mit hoved er nogle sådan lidt kluntede dyr... Men det er så fordi de ikke er lavet til at gå... De er lavet til at løøøøøbe! I løb er de fantastisk smukke og elegante... Virkeligt sært...

 

Og ja, du skal evt. Sendes på kameraførerkursus :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der er nævnt i vores kontrakt er at hunden ikke må bruges kommercielt, til væddeløb, lure coursing og udstillinger. Medmindre andet er aftalt med foreningen. Hvilket jeg også skrev i tidligere indlæg. Alt det andet du mener en galgo ikke må deltage i, er ene og alene noget du siger/påstår

Så hvordan du får "vores" forening til at lyde som de ikke tilgodeser hundenes behov, ja det ved jeg ikke:vedikke:

 

Det er en god og helt igennem seriøs forening, hvor hundene og deres behov er det vigtigste. Jeg kender flere af de ansvarlige og nogle af dem der har adopteret der igennem. De har alle, selv flere hunde/galgoer og har mange års erfaring med galgoer, hvorfor de formentlig kender disse specielle hundes behov bedre end mange andre i dk.

En af de ting de går meget op i før evt. adoption er at en galgo fortrinsvis kun formidles til folk med hund(e) i forvejen. Fordi det er meget sociale hunde, der kan blive meget deprimerede hvis de skal være alene hund.

De kommer på hjemmebesøg inden adoption kan komme på tale. Hvor der bl.a. snakkes om hvad det vil sige at have galgo og meget andet. Godkendes man til adoption, gøres der utrolig meget for at ejer og kommende galgo matcher, så man formindsker risikoen for en evt. omplacering. Så jo, der kigges utrolig meget på hver enkelt hund og de indviduelle behov den har.

 

Du må lige læse det jeg skriver... Jeg har aldrig skrevet, at man ikke må tage med på fælles gåture. At galgoen ikke må være social med andre hunde, (Læs hvad jeg har skrevet ovenover omkring at de fortrinsvis kun formidles til hjem, hvor de IKKE skal være alene hund, da er meget sociale dyr) ikke må komme i hundeskov osv. Det er noget du siger/påstår.

 

Vi deltager selv på gåture med f.eks med myndeklubben, og går ture med venner med hunde og mødes med andre hundemennesker. Altsammen gør vi jo fortsat efter vi har fået Jaime.

 

Men de kan jo netop have behov for at f.eks. komme i en trænings klub, dyrke agility osv.. Og jeg tror skam ikke agility er mindre stressende end lure coursing er... Og jeg tror at tage i en hundeskov hvor der er langt mindre kontrol over hundene til et stævne kan da også være stressende for en hund...

 

Min pointe er skam bare at hvis de sælger en hund BURDE det ikke være nødvendig at skrive i en kontrakt hvad man ikke må lave med hunden; De ejere burde vide hvad der er bedst for deres hund, og hvilke ting hunden kan holde til... Måske kan den ikke holde til hundeskov, men elsker at træne på en trænings plads fordi den ved den ikke pludselig bliver overfaldet osv.

 

Så jovist foreningen tilgodeser hundens behov, men de burde slet ikke sælge til folk hvor de var i tvivl om de vidste nok om racen til at kunne tilgodese dennes behov....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

Alle hundeejere vurderer jo om ens hund kan fungere i en hundeskov, således gør galgo ejere også. Nogle har deres galgoer løs i hundeskov og andre har ikke. Det er en individuel vurdering alle vi hundeejere foretager. Både af hensyn til andre hunde og af hensyn til egen hund.

 

De skriver det de gør for at beskytte hundene. I en kontrakt kan skrives mange ting. F.eks. om helbredsmæssige, avlsmæssige forhold eller noget tredje. Ingen, hvor foreningen er i tvivl om, om de kan tilgodese en galgos behov får lov til at adoptere en galgo. Det siger ligesom sig selv.

 

Man plejer at sige, at ønsker man en hund til lydighed, skal man ikke vælge en galgo. Hvorvidt en galgo vil finde agility sjovt, skal jeg ikke kunne sige.

 

Anita folk, der er inkarneret tysk galgo forkæmper og har arbejdet med galgoer i mange år har udtalt:

 

"Hvis du virkelig vil gøre din galgo glad, så gå ikke på hundeskole, men lad den løbe uforpligtende på indhegnede arealer"

Og så hopper jeg ud af denne tråd:-D

 

 

 

 

 

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Det der er nævnt i vores kontrakt er at hunden ikke må bruges kommercielt, til væddeløb, lure coursing og udstillinger. Medmindre andet er aftalt med foreningen. Hvilket jeg også skrev i tidligere indlæg. Alt det andet du mener en galgo ikke må deltage i, er ene og alene noget du siger/påstår

Så hvordan du får "vores" forening til at lyde som de ikke tilgodeser hundenes behov, ja det ved jeg ikke:vedikke:

 

Det er en god og helt igennem seriøs forening, hvor hundene og deres behov er det vigtigste. Jeg kender flere af de ansvarlige og nogle af dem der har adopteret der igennem. De har alle, selv flere hunde/galgoer og har mange års erfaring med galgoer, hvorfor de formentlig kender disse specielle hundes behov bedre end mange andre i dk.

En af de ting de går meget op i før evt. adoption er at en galgo fortrinsvis kun formidles til folk med hund(e) i forvejen. Fordi det er meget sociale hunde, der kan blive meget deprimerede hvis de skal være alene hund.

De kommer på hjemmebesøg inden adoption kan komme på tale. Hvor der bl.a. snakkes om hvad det vil sige at have galgo og meget andet. Godkendes man til adoption, gøres der utrolig meget for at ejer og kommende galgo matcher, så man formindsker risikoen for en evt. omplacering. Så jo, der kigges utrolig meget på hver enkelt hund og de indviduelle behov den har.

 

Du må lige læse det jeg skriver... Jeg har aldrig skrevet, at man ikke må tage med på fælles gåture. At galgoen ikke må være social med andre hunde, (Læs hvad jeg har skrevet ovenover omkring at de fortrinsvis kun formidles til hjem, hvor de IKKE skal være alene hund, da er meget sociale dyr) ikke må komme i hundeskov osv. Det er noget du siger/påstår.

 

Vi deltager selv på gåture med f.eks med myndeklubben, og går ture med venner med hunde og mødes med andre hundemennesker. Altsammen gør vi jo fortsat efter vi har fået Jaime.

 

men at den ikke må bruges kommercielt har jo heller ikke noget med dens psyke nødvendigvis at gøre.. Det er jo et fornuftigt tiltag for at sikre at der ikke er nogle idioter der ser en fidus i at adoptere "billige" galgoer fra spanien og så tjene penge på at lade dem løbe væddeløb herhjemme..

Så klart at foreningen ikke vil have det, men at deltage til hygge lure cursing er jo noget helt andet;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Shii, jeg tror måske ikke du helt er klar over HVOR traumatiserede disse hunde kan være?

 

Det er slet ikke det jeg snakker om, jeg ved udemærket hvor traumatiseret de kan være... Min pointe er at hvis man putter i kontrakten at man ikke må træne lure coursing fordi det er forstressende for hunden, så BURDE man jo sætte det hele op... Hvis de mener det "kun" er lure coursing der er stressende, så er det der jeg ligesom siger; Er det ikke lige så stressende i nogen tilfælde at slippe sin hund fri i en hundeskov? At tage til et agility stævne, at have den med til et HF møde hvor 10 andre har deres hunde med?

 

Min pointe er at jeg netop (som nederstående kommentar) ikke tror at grunden til at der i kontrakten står at de ikke må disse ting er fordi folk ikke skal se det som en "billig måde" at få sig en galgo på, som så kan bruges til konkurrencer osv...

 

Det er altså ikke fordi hunden (nødvendigvis) tager skade af det eller bliver for stresset af det, men fordi de folk som får hundene netop skal få dem fordi de vil tage sig af en speciel familiehund som har haft et forfærdeligt liv, og tage sig af de behov den individuelle hund har.

 

men at den ikke må bruges kommercielt har jo heller ikke noget med dens psyke nødvendigvis at gøre.. Det er jo et fornuftigt tiltag for at sikre at der ikke er nogle idioter der ser en fidus i at adoptere "billige" galgoer fra spanien og så tjene penge på at lade dem løbe væddeløb herhjemme..

Så klart at foreningen ikke vil have det, men at deltage til hygge lure cursing er jo noget helt andet;)

 

Bingo, netop min pointe, at deltage til lure coursing fordi hunden synes det er sjovt og fordi den individuelle hund har psyken til det, ville jeg aldrig kunne forestille mig nogen forening ville have noget imod, så længe hunden altså havde psyken til dette... Men det er klart at man ikke skal "udnytte" hunden, og foreningen!

 

Jeg ser det ikke som mere skadende for hunden end hvis de havde startet spor træning eller agility (Igen alt efter hvor traumatiseret hunden er.. Nogen af hundene kommer jo faktisk til Danmark, og efter ganske kort tid lever et ret normalt hundeliv, uden at være sønderligt mærket af deres fortid)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht til det første billed af en irsk ulvehund vil jeg ud fra ansigtet mene at der må være tale om en skotsk hjortehund. Det havde været nemmere at se hvis hunden havde stået op. Det andet billed kan godt være en ulvehund, det er svært at se.

 

Så hvordan du får "vores" forening til at lyde som de ikke tilgodeser hundenes behov, ja det ved jeg ikke:vedikke:

 

Nu har ingen nævnt navne her, og det lader vi så være med. Der er jo ofterhånden også flere foreninger der formidler hunde hvoraf galgoer udgør en væsentlig del. Der er mindst én forening der ikke har været god nok til det, med det resultat at hundene kort tid efter er dukket op i Gul og Gratis, eller DBA. Ved at besøge en af disse foreningers hjemmeside får jeg det indtryk at det er-

1:Klik på den hund du vil have

2:Betal

3:Afhent i nærmeste lufthavn.

 

Det er en god og helt igennem seriøs forening, hvor hundene og deres behov er det vigtigste. Jeg kender flere af de ansvarlige og nogle af dem der har adopteret der igennem. De har alle, selv flere hunde/galgoer og har mange års erfaring med galgoer, hvorfor de formentlig kender disse specielle hundes behov bedre end mange andre i dk.

 

Ja, og nogen af dem har rigtig mange hunde. Det kan sagtens være at godgørenheden har taget overhånd, men det kan også være et skridt på vejen til hoarding.

 

En af de ting de går meget op i før evt. adoption er at en galgo fortrinsvis kun formidles til folk med hund(e) i forvejen. Fordi det er meget sociale hunde, der kan blive meget deprimerede hvis de skal være alene hund.

De kommer på hjemmebesøg inden adoption kan komme på tale. Hvor der bl.a. snakkes om hvad det vil sige at have galgo og meget andet. Godkendes man til adoption, gøres der utrolig meget for at ejer og kommende galgo matcher, så man formindsker risikoen for en evt. omplacering. Så jo, der kigges utrolig meget på hver enkelt hund og de indviduelle behov den har.

 

Én af de personer der tager rundt og godkender nye ejere, er en person der selv har præsteret at holde 14 hunde af galgo størrelse eller større i et hus på 42m², og med tilsvarende lille grund. I bymæssig bebyggelse, hvor man jo kun må have 4 hunde. Også denne person har hunde der er traumatiserede, men i stedet for at arbejde med de traumer, bliver der bare anskaffet endnu en ny hund. Som det ikke var nok, har vedkommende planer om at avle på en syg hund.

Jeg mener ikke at en person som beskrevet er i besiddelde af dømmekraft til at bedømme om andre er egnede til at holde hund.

 

Godgørenhed kan også gå hen og blive for meget, eller misforstået.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht til det første billed af en irsk ulvehund vil jeg ud fra ansigtet mene at der må være tale om en skotsk hjortehund. Det havde været nemmere at se hvis hunden havde stået op. Det andet billed kan godt være en ulvehund, det er svært at se.

 

 

Du kan tænkes at have ret... De havde både den store og en baby med... Det kan sagtens være det var en skotsk hjortehund - vi diskuterede det faktisk, men glemte at spørge ;-)

 

Edit. efter at have googlet lidt billeder tror jeg du har ret... Det er en skotsk hjortehund, ikke en irsk ulvehund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise

Nu har ingen nævnt navne her, og det lader vi så være med. Der er jo ofterhånden også flere foreninger der formidler hunde hvoraf galgoer udgør en væsentlig del. Der er mindst én forening der ikke har været god nok til det, med det resultat at hundene kort tid efter er dukket op i Gul og Gratis, eller DBA. Ved at besøge en af disse foreningers hjemmeside får jeg det indtryk at det er-

1:Klik på den hund du vil have

2:Betal

3:Afhent i nærmeste lufthavn.

 

Ja, og nogen af dem har rigtig mange hunde. Det kan sagtens være at godgørenheden har taget overhånd, men det kan også være et skridt på vejen til hoarding.

 

Én af de personer der tager rundt og godkender nye ejere, er en person der selv har præsteret at holde 14 hunde af galgo størrelse eller større i et hus på 42m², og med tilsvarende lille grund. I bymæssig bebyggelse, hvor man jo kun må have 4 hunde. Også denne person har hunde der er traumatiserede, men i stedet for at arbejde med de traumer, bliver der bare anskaffet endnu en ny hund. Som det ikke var nok, har vedkommende planer om at avle på en syg hund.

Jeg mener ikke at en person som beskrevet er i besiddelde af dømmekraft til at bedømme om andre er egnede til at holde hund.

 

Godgørenhed kan også gå hen og blive for meget, eller misforstået.

 

Var jo ellers smuttet, men nu bliver jeg nødt til at pippe lidt.

 

Foreningen for galgoer i nød, er den forening jeg kender, og den står jeg 100% inde for.

Ja, alt sammen har du jo fortalt, i en ligende tråd før, mindes jeg at kunne huske:blink: Synes du skulle nævne navnet på den forening/organitation du åbenbart kender så godt? Den der kun tjener penge på det, at hjælpe udenlandske hunde og har tvivlsomme personer der godkender andre. Så kan vi få tingene ud i det åbne, istedet for det hemmeligheds krammeri.

 

Synes du skulle sætte dig lidt bedre ind i forholdene. Det er ved gud ikke en guldgruppe at hjælpe galgoer/spanske hunde/hunde fra Polen/Grækenland osv. De mennesker der arbejder med det, både dem i dk og dem nede på internaterne og i plejefamilier, er mennesker der arbejder hårdt, og for hvem det at hjælpe hundene til at få det godt og give dem et bedre liv, betyder alt. Det er meget sjældent noget nogen bliver rige af. Så det er lysten til at hjælpe, der driver værket

 

Synes du skulle gøre noget ved det, hvis du mener vedkommende er en dårlig hundeejer og har tvivlsom moral. Nu findes der dårlige kenneler i alle lande også i dk, som nogen vælger at støtte. (Der kan man måske tale om en decideret forretning, hvad ved jeg, det skal jeg ikke gøre mig klog på, for jeg ved ikke noget om det) Det kan godt være vi alle ikke er enige i, at man bør støtte en dårlig kennel, men vi synes det er godt, blot at nogen giver en hund et godt liv. Uanset hvor hunden kommer fra.

Hvad man end vælger at hjælpe og støtte. Om hunden er i dk, Spanien eller Thailand, er ikke det der tæller. Det der tæller er at man hjælper og redder hele verdenen for den ene hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var jo ellers smuttet, men nu bliver jeg nødt til at pippe lidt.

 

Foreningen for galgoer i nød, er den forening jeg kender, og den står jeg 100% inde for.

Ja, alt sammen har du jo fortalt, i en ligende tråd før, mindes jeg at kunne huske:blink: Synes du skulle nævne navnet på den forening/organitation du åbenbart kender så godt? Den der kun tjener penge på det, at hjælpe udenlandske hunde og har tvivlsomme personer der godkender andre. Så kan vi få tingene ud i det åbne, istedet for det hemmeligheds krammeri.

 

Synes du skulle sætte dig lidt bedre ind i forholdene. Det er ved gud ikke en guldgruppe at hjælpe galgoer/spanske hunde/hunde fra Polen/Grækenland osv. De mennesker der arbejder med det, både dem i dk og dem nede på internaterne og i plejefamilier, er mennesker der arbejder hårdt, og for hvem det at hjælpe hundene til at få det godt og give dem et bedre liv, betyder alt. Det er meget sjældent noget nogen bliver rige af. Så det er lysten til at hjælpe, der driver værket

 

Synes du skulle gøre noget ved det, hvis du mener vedkommende er en dårlig hundeejer og har tvivlsom moral. Nu findes der dårlige kenneler i alle lande også i dk, som nogen vælger at støtte. (Der kan man måske tale om en decideret forretning, hvad ved jeg, det skal jeg ikke gøre mig klog på, for jeg ved ikke noget om det) Det kan godt være vi alle ikke er enige i, at man bør støtte en dårlig kennel, men vi synes det er godt, blot at nogen giver en hund et godt liv. Uanset hvor hunden kommer fra.

Hvad man end vælger at hjælpe og støtte. Om hunden er i dk, Spanien eller Thailand, er ikke det der tæller. Det der tæller er at man hjælper og redder hele verdenen for den ene hund.

KimC.

Jeg er helt enig med Sunrise. Lad os få nogle navne på bordet.

Gadehunde.dk som hjælper polske hunde, kan jeg også stå inde for. De gør ligesom mange af de andre dyrevelfærdsforeninger et kæmpe stort arbejde, når de skal finde egnede adoptanter til deres hunde. Og hvis du tror, at det er en pengemaskine, så må du tro om igen. De tjener INTET på, at formidle hunde til Dk.

Med hensyn til de mange omplacerings hunde af gadehunde på Gul & Gratis eller den Blå, så er det sandelig ikke foreningernes skyld, men det er udelukkende de mennesker der har adopteret hundene, der har skylden.

De kommer til omplacering af samme grund lige som de danske hunde : skilsmisse, børn, allergi og andre dårlige undskyldninger.

Og undskyld for OT.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Nu har jeg aldrig været til lure coursing, men de historier jeg har hørt, så lyder det lidt som når mine hunde skal ud og trække.. Hunde som hviner og skraber i bilerne og bare er PÅ indtil de har været afsted, det kan jeg på ingen måde se en sammenligning med hundeskov i??

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg aldrig været til lure coursing, men de historier jeg har hørt, så lyder det lidt som når mine hunde skal ud og trække.. Hunde som hviner og skraber i bilerne og bare er PÅ indtil de har været afsted, det kan jeg på ingen måde se en sammenligning med hundeskov i??

 

 

Som nævnt af både Louise og jeg selv, så var der faktisk ingen af hundene der var oppe at køre FØR de kom ind på banen - og de var også helt rolige efter.... Der var en enkelt whippet der skabte sig lidt, da hun stod og ventede på at det blev hendes tur (hun stod klar mens en anden løb)... men ellers var der nærmest ingen lyd at høre fra kræene.... :vedikke: Det synes ikke specielt stressende for nogen .... Men jeg aner INTET om galgoer eller hvor stressende det er for dem at løbe eller noget som helst andet....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg aldrig været til lure coursing, men de historier jeg har hørt, så lyder det lidt som når mine hunde skal ud og trække.. Hunde som hviner og skraber i bilerne og bare er PÅ indtil de har været afsted, det kan jeg på ingen måde se en sammenligning med hundeskov i??

 

Dexter er helt oppe og koere naar vi er i DK og skal i hundeskov... Maaske fordi det ikke findes hernede, og han derfor sjaeldent kommer saadanne steder... Men han ELSKER det og stresser totalt op, og vi holder ham ofte i snor de foerste 10 minutter fordi hvis vi slipper ham ville han serioest bruge en halv time paa bare at loebe rundt i cirkler, og ikke lytte efter noget som helst..

 

Desuden er der stressen ved at en usikker hund ikke ved hvornaar der pludselig kommer en hund og humper den, render ind i den osv.. Der er altid loese ustyrlige hunde i en hundeskov, og stressen over at skulle vaere paa vagt 100% og den skal gaa og avere bange, tror jeg er vaerre end at koere op i stress af glaede over at skulle noget den elsker...

Link til indlæg
Del på andre sites

KimC.

Jeg er helt enig med Sunrise. Lad os få nogle navne på bordet.

 

HF's regler siger Debat om tredjepart, skal holdes på et plan, der ikke er stødende eller skadende for denne.

Hvis du vil have mit til at poste navn på hvem der holder 15 hunde på 42 kvadratmeter hvor maks er 4, så vil det ikke finde sted.

 

Gadehunde.dk som hjælper polske hunde, kan jeg også stå inde for. De gør ligesom mange af de andre dyrevelfærdsforeninger et kæmpe stort arbejde, når de skal finde egnede adoptanter til deres hunde. Og hvis du tror, at det er en pengemaskine, så må du tro om igen. De tjener INTET på, at formidle hunde til Dk.

De foreninger jeg omtaler er foreninger der formidler hunde fra Spanien. Også her er det svært at sætte navne på, fordi den ene rager uklar med den anden, og nogen går sammen og danner en ny forening.

Jeg har intetsteds skrevet at motivationen er at tjene penge. Motivationen kan sagtens være at hjælpe, og her rammer nogen deres egen blinde vinkel. De kan ikke se problemet i at holde 15 hunde på 42 m² når det nu er i en god mening. Jeg ser det som misforstået hjælpsomhed.

 

 

Med hensyn til de mange omplacerings hunde af gadehunde på Gul & Gratis eller den Blå, så er det sandelig ikke foreningernes skyld, men det er udelukkende de mennesker der har adopteret hundene, der har skylden.

De kommer til omplacering af samme grund lige som de danske hunde : skilsmisse, børn, allergi og andre dårlige undskyldninger.

Hvis de berørte foreninger har en godkendelsesprocedure, burde det alt andet lige begrænse antallet af "hundeallergier" noget. Som jeg allerede har skrevet kan det være at de der godkender ikke er de rette til at gøre det. Og/eller at foreningen ikke er god nok til at informere om hvad det vil sige at have en ressourcekrævende hund. Er der nogen der har tænkt over hvilket liv der set med hundeøjne er bedst? At leve som gadehund, eller ligge og rådne op i en blød hundeseng 16 timer i døgnet? Nej, man menneskeliggør hundene, og fortolker hundenes følelser som var de mennesker.

Link til indlæg
Del på andre sites

HF's regler siger Debat om tredjepart, skal holdes på et plan, der ikke er stødende eller skadende for denne.

Hvis du vil have mit til at poste navn på hvem der holder 15 hunde på 42 kvadratmeter hvor maks er 4, så vil det ikke finde sted.

 

 

De foreninger jeg omtaler er foreninger der formidler hunde fra Spanien. Også her er det svært at sætte navne på, fordi den ene rager uklar med den anden, og nogen går sammen og danner en ny forening.

Jeg har intetsteds skrevet at motivationen er at tjene penge. Motivationen kan sagtens være at hjælpe, og her rammer nogen deres egen blinde vinkel. De kan ikke se problemet i at holde 15 hunde på 42 m² når det nu er i en god mening. Jeg ser det som misforstået hjælpsomhed.

 

 

 

Hvis de berørte foreninger har en godkendelsesprocedure, burde det alt andet lige begrænse antallet af "hundeallergier" noget. Som jeg allerede har skrevet kan det være at de der godkender ikke er de rette til at gøre det. Og/eller at foreningen ikke er god nok til at informere om hvad det vil sige at have en ressourcekrævende hund. Er der nogen der har tænkt over hvilket liv der set med hundeøjne er bedst? At leve som gadehund, eller ligge og rådne op i en blød hundeseng 16 timer i døgnet? Nej, man menneskeliggør hundene, og fortolker hundenes følelser som var de mennesker.

 

1. Fair nok. Regler skal overholdes.

 

2. Undskyld, så har jeg fortolket det anderledes. Det lød bare som om, at bare de havde fået deres penge, så var alt i orden.

Og med hensyn til x antal hunde på lidt plads, der er jeg helt enig med dig. Det kan aldrig blive optimalt.

 

3.Foreningerne oplyser jo også på deres hjemmesider, hvad man kan forvente fra hundens side, hvis man adoptere en gadehund. Jeg tror, at mange folk, er så forhippet på, at redde en hund, at de helt "glemmer" hvad denne hund kræver af dem. Den forening jeg kender, gør ihvertfald deres bedste og tro mig, de er rigtig trætte af, at skulle bruge al den tid og energi på omplaceringshundene herhjemme istedet for på hundene i Polen. Så hvis du har nogen gode råd til, hvordan omfanget af hunde til omplacering kan nedbringes, så ved jeg, at de vil blive modtaget med kyshånd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sunrise
HF's regler siger Debat om tredjepart, skal holdes på et plan, der ikke er stødende eller skadende for denne.

Hvis du vil have mit til at poste navn på hvem der holder 15 hunde på 42 kvadratmeter hvor maks er 4, så vil det ikke finde sted.

 

De foreninger jeg omtaler er foreninger der formidler hunde fra Spanien. Også her er det svært at sætte navne på, fordi den ene rager uklar med den anden, og nogen går sammen og danner en ny forening.

Jeg har intetsteds skrevet at motivationen er at tjene penge. Motivationen kan sagtens være at hjælpe, og her rammer nogen deres egen blinde vinkel. De kan ikke se problemet i at holde 15 hunde på 42 m² når det nu er i en god mening. Jeg ser det som misforstået hjælpsomhed.

 

Jeg synes, at du skal stoppe med at komme med hentydninger om dette og hint. Når du ikke vil stå ved hvad du åbenbart ved en hel masse om... Det gavner ingen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Som nævnt af både Louise og jeg selv, så var der faktisk ingen af hundene der var oppe at køre FØR de kom ind på banen - og de var også helt rolige efter.... Der var en enkelt whippet der skabte sig lidt, da hun stod og ventede på at det blev hendes tur (hun stod klar mens en anden løb)... men ellers var der nærmest ingen lyd at høre fra kræene.... :vedikke: Det synes ikke specielt stressende for nogen .... Men jeg aner INTET om galgoer eller hvor stressende det er for dem at løbe eller noget som helst andet....

 

Haha de er mega lydige, de jyske hunde! Nå men så ved jeg ingenting, jeg har bare hørt historier om hunde som glædede sig rigtig meget :-D

 

Dexter er helt oppe og koere naar vi er i DK og skal i hundeskov...

 

Det er Motor også og bl.a. derfor kommer han der ikke, Voodoo er slet ikke. De andre hunde jeg har været i hundeskov med, har heller ikke været totalt oppe at køre :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...