Hop til indhold

Hvad synes I egentlig om Olivers?


Gæst chicovovsen
 Share

Recommended Posts

Gæst chicovovsen

Skiftede i efteråret over til Olivers fra RC.

 

Min golden har i mange år fået RC Sensible, da han nok har lidt tendens til kløe. Han får i hvert fald kløe efter 14 dage, hvis han får andet.

Den første sæk var med lam, derefter valgte han selv at gå over på Selected Fish. Synes han er blevet mere frisk og har slet ikke haft noget med huden. :5up:

 

Min lille nye skal have deres start til store racer. Jeg har dog en sæk af noget andet fra Fromm (kender slet ikke Fromm). Har netop læst at goldens som hvalpe ikke bør få mere end 20-25 % protein (ny golden-bog). Der er 26 % både i Fromm og Olivers. Kan simpelthen ikke finde noget med lavere. Et procent fra eller til gør nok heller ikke det helt store.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund får tynd mave af Olivers og deres godbidder mener hun ikke at det er værd at arbejde for. Ellers arbejder hun gerne for sin almindelige tørkost.

De bruger det desværre i den pension som jeg er nød til at anvende engang imellem, men hun må heldigvis godt have sin egen mad med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Skiftede i efteråret over til Olivers fra RC.

 

Min golden har i mange år fået RC Sensible, da han nok har lidt tendens til kløe. Han får i hvert fald kløe efter 14 dage, hvis han får andet.

Den første sæk var med lam, derefter valgte han selv at gå over på Selected Fish. Synes han er blevet mere frisk og har slet ikke haft noget med huden. :5up:

 

Min lille nye skal have deres start til store racer. Jeg har dog en sæk af noget andet fra Fromm (kender slet ikke Fromm). Har netop læst at goldens som hvalpe ikke bør få mere end 20-25 % protein (ny golden-bog). Der er 26 % både i Fromm og Olivers. Kan simpelthen ikke finde noget med lavere. Et procent fra eller til gør nok heller ikke det helt store.

 

Min fik fra opdrætter Pedigree - lortefoder :-D Så kendte vi en der forhandlede Uniq - endnu mere lortefoder.

Så fandt vi Olivers og han fik Adult'en - det var nogenlunde... Nu får han Olivers Selected Fish og han ELSKER det... Han får en sjat olie på sin mad og hans fordøjelse er perfekt og aldrig tynd mave :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi startede med at fodre med olivers, for det gjorde opdrætteren.. Undesøgte så en masse og prøvede taste of the wild. Det fodde vi så med en måneds tid og har så for 14 dage siden gået over til olivers selected fish igen, vi havde nemlig en halv pose og tænkte det var rart for hende med lidt afveksling.. MEN på TOTW havde hun afførring 1-2 gange om dagen, på Olivers har hun 3!! Det synes jeg er for meget.. Så for hende er det ikke et optimalt foder.. Hun er desuden også blevet lidt fedtet i pelsen.. Så vi er tilbage på TOTW..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så svært at komme med anbefalinger på foder, da alle hunde er forskellige. Jeg bruger ikke Oliver til min nuværende hund, men min gamle labrador fik det på et tidspunkt. Hun kunne godt lide det og spiste det uden problemer, men hver gang hun havde spist, drak hun meget og gylpede noget at det op igen. Så jeg gik fra det igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chicovovsen

Min på 8 år skal jo egentlig over på senior, men jeg kan bare ikke nænne at tage ham fra Selected Fish, så det er bare et dilemma.

 

Jeg skal lige huske den med kalcium, der er også så meget, man skal vide!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har altid været glad for olivers, især selected fish var super til min allergi hund, men da hun blev ældre har jeg forsøgt mig med deres senior udgave og den var knap så god til hende, så vi kom bare sådan over på noget andet.. Kunne dog sagtens finde på selected fich igen, hun har nemlig ikke den tendens til at atge på som jeg troede;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er et super foder til mine hunde :5up:

 

Katla er lige gået fra hvalpefoder til voksen og hun er bare SÅ fin og hendes mave tåler det fint!

Ace kom på det, da han flyttede ind for 4 mdr siden og han fungerer også rigtigt godt på det.

 

Fif!

Hvis man finder en forhandler (altså ikke køber direkte fra nettet) kan man tit få det billigere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chicovovsen

Ja Petrine, der er i hvert fald forskel på hunde - og racer. Min er jo en ægte retriever, så har ikke så store problemer - han æder alt og lidt til.

 

Jeg køber det gennem DcH, det er en del billigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til august har jeg brugt Olivers i 12år. Og min ældste var så næsten 11 år,før hun fik en sygdom, der dog intet havde med foder at gøre.(Livmoderbetændelse).

Da jeg modtog Nana fra Grækenland, som nok 10 ugers, sagde 2 dyrlæger, at hun nok kropslig ikke stod til at redde, pga underernæring. Men hun blev flot på Olivers, efter skånekosten.

Hert efter nytår, købte jeg for forandringens skyld RC i flere udgaver pga mine hundes alder.Og hvad så??? flere af dem blev interesseret i andre hundes efterladenskaber, også de ældre , der aldrig før havde denne kedelige interesse.

Så jeg er tilbage i Olivers fold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna kunne ikke tåle det, dengang de havde den gamle opskrift. Men det var ikke kun Olivers, det var næsten alt tørfoder.

 

Gufferne er hun til gengæld vild med.

 

Luna kommer ikke til at få seniorfoder, og hun er fyldt 9. Så Chicovovsen, jeg ville ikke skifte fra selected fish

 

Luna får taget blodprøver hvert år startende fra sidste år, for at tjekke om alt er som det skal være, det burde I måske også? Og tage en snak med dyrlægen om Selected Fish ikke er fint nok at give:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...