Gæst Miss_menelli Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Shii skrev: Jeg tror sagtens du kunne finde en der ville gøre det.... F.eks. en studerende der brænder for hunde, ville da elske at have sådan et arbejde... Jeg ville gøre det for langt under 600 kr i timen... Og hvis jeg måtte tage min egen hund med havde jeg gjort det gratis Jeg tror man skal huske på at være hundelufter er sådan et af den slags jobs man har fordi man kan lide det, IKKE fordi man bliver rig af det... Og det tror jeg simpelthen ikke at man kan... Jeg tror man kan få det til at løbe rundt, men også kun lige... Hehe, jamen jeg tænker der jo altså trods alt er lidt ansvar man skal have betaling for. For gud nåde trøste den, der mistede en af mine hunde, eller som ikke lige opdagede at en af dem hang fast i et træ, eller en busk, fordi de gik og snakkede i telefon Så synes det er OK der kommer lidt penge på bordet for at ofre mine kræ 100% opmærksomhed. Men for en studerende med kørekort, kunne det da nok være et OK fritidsjob.... Især hvis lønnen nu var orange Men giver dig ret i, at jeg ikke tror en hundelufter virksomhed er noget man skal begive sig ud i, for pengenes skyld. Selvfølgelig skal der lige være til at man kan leve for det, men tror ikke man skal forvente at tjene store penge på det. Så skal man nok vælge noget andet, hvis man vil tjene mange penge.... For man bestemmer jo ikke selv hvad kunderne vil betale. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 potil skrev: her er lige satserneKontanthjælpens størrelse i de første seks måneder Kontanthjælpen udbetales hver måned, og du skal betale skat af den. Under 25 år hjemmeboende - 3.214 kr. (2012) udeboende - 6.660 kr. (2012) gravid og er mindst 12 uger henne i graviditeten - 10.335 kr. (2012) med egne børn i hjemmet - 13.732 kr. (2012) hvis du betaler børnebidrag, får du et tillæg oveni hjælpen, der svarer til normalbidraget (børnebidrag) på 1.228 kr. (2012) Du kan max få 13.732 kr. (2012), afhængigt af hvor mange børn du betaler børnebidrag til. Hvis du fx betaler børnebidrag til et barn, vil du være berettiget til 7.888 kr. (Svarende til 6.660 kr. som udeboende under 25 år + 1.228 kr. - normalbidrag for et barn). Over 25 år 10.335 kr. (2012) med forsørgelsespligt - 13.732 kr. (2012) Okay, jeg kendte kun lige de eksakte tal for dem, som er over 25. Der er også ofte huslejetilskud og andet til kontanthjælpen. Men selv uden det, så får den barnepige altså også det samme som ved at være på kontanthjælp. Jeg vil så tillade mig den mening, at det er groft at betale nogen en løn, som er identisk med laveste sats kontanthjælp overhovedet - man siger, der er 160 arbejdstimer på en måned ved fuld tid. Hvis man får 6600,- i løn, så arbejder man for 41,25 kr. i timen. Bevares, det skal da stå enhver frit for. Jeg forstår så ikke, at man skulle gide arbejde for en løn, som er identisk med kontanthjælp og som ligger LANGT under ufaglært mindsteløn. Hvis nogen gider det, så må de da selv om det, men at mene, at "det er da en udmærket løn at få", wow, det synes jeg er groft. Når man studerer, så får man støtte til at leve samtidig med at man får gratis uddannelse. Det er noget andet - OG man må arbejde ved siden af, så man kan komme op på en højere indtægt. I årene omkring jeg var 19, der arbejdede jeg (dels fuldtid, dels ved siden af studie) og fik ca. 100 kr i timen - for at være tilkaldevikar i en børnehave, som bud og som bartender (bartender lå dog på 85 kr. i timen plus drikkepenge). Jeg fik mindsteløn i forbindelse med overenskomst. Jeg var 19 i 1997 - det er altså 15 år siden, og der har været inflation og sådan siden. Så I kan sige, hvad I vil om at man måske godt kan få det til at løbe rundt. Det gør det stadig ikke til en god løn i dagens Danmark. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Miss_menelli skrev: Hehe, jamen jeg tænker der jo altså trods alt er lidt ansvar man skal have betaling for.For gud nåde trøste den, der mistede en af mine hunde, eller som ikke lige opdagede at en af dem hang fast i et træ, eller en busk, fordi de gik og snakkede i telefon Så synes det er OK der kommer lidt penge på bordet for at ofre mine kræ 100% opmærksomhed. Men for en studerende med kørekort, kunne det da nok være et OK fritidsjob.... Især hvis lønnen nu var orange Men giver dig ret i, at jeg ikke tror en hundelufter virksomhed er noget man skal begive sig ud i, for pengenes skyld. Selvfølgelig skal der lige være til at man kan leve for det, men tror ikke man skal forvente at tjene store penge på det. Så skal man nok vælge noget andet, hvis man vil tjene mange penge.... For man bestemmer jo ikke selv hvad kunderne vil betale. Det er jo også en helt anden snak, hvis vi snakker om studerendes fritidsjobs til mere eller mindre sort udbetaling. Det kan vi ikke rigtig inddrage i det her. Er man voksen som i over 30 (jeg ville ikke have en hundelufter, som var totalt ung og flyvsk og uerfaren og uden seriøs viden om hunde og anden pondus, hvis jeg skulle betale et rimeligt beløb for det), så er det, det bliver meget, meget svært at få til at løbe rundt. Med mindre man lufter 6-7 hunde på en gang og tager en god timepris etc. Selv der bliver man på ingen måde rig af det. Der kan det bare løbe nogenlunde forsvarligt rundt økonomisk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Joey-Salome skrev: Okay, jeg kendte kun lige de eksakte tal for dem, som er over 25. Der er også ofte huslejetilskud og andet til kontanthjælpen. Men selv uden det, så får den barnepige altså også det samme som ved at være på kontanthjælp. Jeg vil så tillade mig den mening, at det er groft at betale nogen en løn, som er identisk med laveste sats kontanthjælp overhovedet - man siger, der er 160 arbejdstimer på en måned ved fuld tid. Hvis man får 6600,- i løn, så arbejder man for 41,25 kr. i timen. Bevares, det skal da stå enhver frit for. Jeg forstår så ikke, at man skulle gide arbejde for en løn, som er identisk med kontanthjælp og som ligger LANGT under ufaglært mindsteløn. Hvis nogen gider det, så må de da selv om det, men at mene, at "det er da en udmærket løn at få", wow, det synes jeg er groft. Når man studerer, så får man støtte til at leve samtidig med at man får gratis uddannelse. Det er noget andet - OG man må arbejde ved siden af, så man kan komme op på en højere indtægt. I årene omkring jeg var 19, der arbejdede jeg (dels fuldtid, dels ved siden af studie) og fik ca. 100 kr i timen - for at være tilkaldevikar i en børnehave, som bud og som bartender (bartender lå dog på 85 kr. i timen plus drikkepenge). Jeg fik mindsteløn i forbindelse med overenskomst. Jeg var 19 i 1997 - det er altså 15 år siden, og der har været inflation og sådan siden. Så I kan sige, hvad I vil om at man måske godt kan få det til at løbe rundt. Det gør det stadig ikke til en god løn i dagens Danmark. Huslejetilskud? Du mener vist boligsikring, det er afgjort af størrelsen på indkomst vs. udgifter, ikke noget man har særligt på KH Men det er jo heldigt at du aldrig ville blive ansat hos mig - skal vi ikke bare blive enige om dét :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
potil Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Joey-Salome skrev: Okay, jeg kendte kun lige de eksakte tal for dem, som er over 25. Der er også ofte huslejetilskud og andet til kontanthjælpen. Men selv uden det, så får den barnepige altså også det samme som ved at være på kontanthjælp. Jeg vil så tillade mig den mening, at det er groft at betale nogen en løn, som er identisk med laveste sats kontanthjælp overhovedet - man siger, der er 160 arbejdstimer på en måned ved fuld tid. Hvis man får 6600,- i løn, så arbejder man for 41,25 kr. i timen. Bevares, det skal da stå enhver frit for. Jeg forstår så ikke, at man skulle gide arbejde for en løn, som er identisk med kontanthjælp og som ligger LANGT under ufaglært mindsteløn. Hvis nogen gider det, så må de da selv om det, men at mene, at "det er da en udmærket løn at få", wow, det synes jeg er groft. Når man studerer, så får man støtte til at leve samtidig med at man får gratis uddannelse. Det er noget andet - OG man må arbejde ved siden af, så man kan komme op på en højere indtægt. I årene omkring jeg var 19, der arbejdede jeg (dels fuldtid, dels ved siden af studie) og fik ca. 100 kr i timen - for at være tilkaldevikar i en børnehave, som bud og som bartender (bartender lå dog på 85 kr. i timen plus drikkepenge). Jeg fik mindsteløn i forbindelse med overenskomst. Jeg var 19 i 1997 - det er altså 15 år siden, og der har været inflation og sådan siden. Så I kan sige, hvad I vil om at man måske godt kan få det til at løbe rundt. Det gør det stadig ikke til en god løn i dagens Danmark. Men det er helt fjong at kontanthjælpsmodtagere er i tvangsarbejde for samme timeløn? :slem: Jeg synes faktisk det er en ok ordning, for så kommer der ihvert fald ikke nogle tvangsaktiverede ud og skal passe folks børn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Joey-Salome skrev: Okay, jeg kendte kun lige de eksakte tal for dem, som er over 25. Der er også ofte huslejetilskud og andet til kontanthjælpen. Men selv uden det, så får den barnepige altså også det samme som ved at være på kontanthjælp. Jeg vil så tillade mig den mening, at det er groft at betale nogen en løn, som er identisk med laveste sats kontanthjælp overhovedet - man siger, der er 160 arbejdstimer på en måned ved fuld tid. Hvis man får 6600,- i løn, så arbejder man for 41,25 kr. i timen. Bevares, det skal da stå enhver frit for. Jeg forstår så ikke, at man skulle gide arbejde for en løn, som er identisk med kontanthjælp og som ligger LANGT under ufaglært mindsteløn. Hvis nogen gider det, så må de da selv om det, men at mene, at "det er da en udmærket løn at få", wow, det synes jeg er groft. Når man studerer, så får man støtte til at leve samtidig med at man får gratis uddannelse. Det er noget andet - OG man må arbejde ved siden af, så man kan komme op på en højere indtægt. I årene omkring jeg var 19, der arbejdede jeg (dels fuldtid, dels ved siden af studie) og fik ca. 100 kr i timen - for at være tilkaldevikar i en børnehave, som bud og som bartender (bartender lå dog på 85 kr. i timen plus drikkepenge). Jeg fik mindsteløn i forbindelse med overenskomst. Jeg var 19 i 1997 - det er altså 15 år siden, og der har været inflation og sådan siden. Så I kan sige, hvad I vil om at man måske godt kan få det til at løbe rundt. Det gør det stadig ikke til en god løn i dagens Danmark. nu er det jo ikke lykkeliv og mand der har fastsat lønnen. Den unge pige er ansat med tilskud fra kommunen så det hele kører efter faste satser. Og jeg kan da tænke mig til rigtig mange grunde til at man hellere vil lave et ærligt stykke arbejde fremfor at sidde på kh og vente på at blive smidt i aktivering. Bl.a. ser det godt ud på fx en kvote 2 ansøgning osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 skipper-odense skrev: nu er det jo ikke lykkeliv og mand der har fastsat lønnen. Den unge pige er ansat med tilskud fra kommunen så det hele kører efter faste satser. Og jeg kan da tænke mig til rigtig mange grunde til at man hellere vil lave et ærligt stykke arbejde fremfor at sidde på kh og vente på at blive smidt i aktivering. Bl.a. ser det godt ud på fx en kvote 2 ansøgning osv. Mjaah.. Altså tilskuddet er fastsat, vores egenbetaling kommer udover, den bestemmer vi jo selv Ellers så er jeg helt enig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Lykkeliv skrev: Mjaah.. Altså tilskuddet er fastsat, vores egenbetaling kommer udover, den bestemmer vi jo selv Ellers så er jeg helt enig. nu ødelægger du min pointe om at i ikke er nogle slavepiskere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Joey-Salome Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Lykkeliv skrev: Mjaah.. Altså tilskuddet er fastsat, vores egenbetaling kommer udover, den bestemmer vi jo selv Ellers så er jeg helt enig. Så det er i det hele, med tilskud og alting, hun får mellem 6 og 7000,- om måneden? Så er det endnu grovere. Og nej, jeg synes ikke at tvangsarbejde på kontanthjælp er i orden heller. Men det er en anden diskussion igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 skipper-odense skrev: nu ødelægger du min pointe om at i ikke er nogle slavepiskere Ångskyld i virkeligheden er det måske fordi, jeg godt kan lide slavepisker-titlen Narj, pjat. Selvfølgeligt er vi da ikke det Pigen er mega glad for at være her, og helt ærligt, JA det er en rimelig løn. Ungen sover 3-4 timer af hendes arbejdsdag, hun hun får læst en masse bøger, snacket frugt og set lidt tv. Med det in mente, er hendes timeløn yderst fair Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Joey-Salome skrev: Så det er i det hele, med tilskud og alting, hun får mellem 6 og 7000,- om måneden? Så er det endnu grovere. Jamen vi er grove grove mennesker faktisk, så tvinger vi hende til at være her. De andre 92 (eller deromkring) ansøgere der gerne ville have haft stillingen, er heldige at de er sluppet væk i tide. Du skal vist ikke undersøge hvordan man aflønner, hvis man har en au pair, er ret sikker på at du ville få det tal meget meget meget i gal hals Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Lykkeliv skrev: Jamen vi er grove grove mennesker faktisk, så tvinger vi hende til at være her. De andre 92 (eller deromkring) ansøgere der gerne ville have haft stillingen, er heldige at de er sluppet væk i tide. Du skal vist ikke undersøge hvordan man aflønner, hvis man har en au pair, er ret sikker på at du ville få det tal meget meget meget i gal hals Det er et super eftertragtet job, jeg har arbejdet som det, og kommer man et godt sted hen, så er det altså bare LIVET at have sådan et job... Jeg skulle sørge for barnet, som netop sov ca. 3-4 timer om dagen, derudover skulle jeg gøre rent efter "os".. Altså barnet og jeg... Så havde vi spist frokost skulle jeg sørge for at skylle tallerkner af og sætte i opvaskeren... Der var intet med at jeg skulle gøre huset rent, eller vaske tøj osv... Alt mit arbejde var med barnet, jeg gjorde rent (frivilligt) en time imens han sov, fordi det faktisk var røv kedeligt... Efter at være faldet mere til, valgte jeg at begynde at stene internet, TV, tage lektier med fra det fag jeg læste på aftensskole... Sågar begyndte jeg at tage på café med veninder f.eks. (Altså med barnet i barnevogn og accept fra mine arbejdsgivere)... Nå tråden handler jo slet ikke om det, men nu er vi inde på det med lavtlønnet jobs... Og jeg synes helt bestemt at hundelufter må falde ind derunder... Jeg luftede byens hunde da jeg var lille, og jeg fik 25 kr i timen (Da jeg var 7-12 år, altså 15-20 år siden)... Jeg ville aldrig nogensinde betale 200 kr for at nogen skulle lufte min hund i en time... 100 kr måske, men 200 kr to eller tre gange om ugen... Så skulle jeg godt nok tjene mange penge... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Shii skrev: Nå tråden handler jo slet ikke om det, men nu er vi inde på det med lavtlønnet jobs... Og jeg synes helt bestemt at hundelufter må falde ind derunder... Jeg luftede byens hunde da jeg var lille, og jeg fik 25 kr i timen (Da jeg var 7-12 år, altså 15-20 år siden)... Jeg ville aldrig nogensinde betale 200 kr for at nogen skulle lufte min hund i en time... 100 kr måske, men 200 kr to eller tre gange om ugen... Så skulle jeg godt nok tjene mange penge... Vi er helt enige! Men jeg kan da godt se, at nogen slipper afsted med at tage usandsynligt mange penge for hundeluftning. Så længe der er kunder der vil betale, er det jo fint. Jeg synes bare det er fuldstændigt vanvittigt, at hundeluftning skal koste mere end at have sit barn i institution. Jeg synes 100 kr ville være ok for en solotur på 45 minutter-1 time eller deromkring, men jeg ville nok alligevel ikke benytte mig af det hver dag med den pris :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Lykkeliv skrev: Du kan tro hvad du vil, og ja det har vi :blink: 19 år, bliver 20 sidst i denne måned. Ikke 6000 ligeud, men et sted mellem 6 og 7, kan ikke lige huske nøjagtig sats her og nu.Arbejder 37-40 timer om ugen, + 1 times transport hver dag. Mht. de andre ting, du nævner, så ved jeg at der er en masse administrativt mv. når man er virksomhedsejer. Det ved jeg, da jeg selv er selvstændig. Men der er også rigtigt mange goder/fordele. Firmabil, kørepenge osv. er bare nogle af tingene. Men helt ærligt, ønsker man at blive rig/højt lønnet, tror jeg ikke lige hundelufter/adfærdsdims/what ever er vejen frem. Det håber jeg da for vedkommende at hun har gjort op med sig selv. Hvis man nyder at lufte andre folks hunde og gerne vil have et job hyggejob med lavt ansvar og masser af ude tid, må man jo affinde sig med en lavere løn. 18.000 er da meget pænt for lidt hyggearbejde. Jeg kan garantere dig for, at når man først begynder at få en lille smule travlt, som hundelufter, er der ikke meget "hygge" over det. Martin er fysisk smadret, han går til yoga en gang ugentligt, i sauna mindst hver anden uge samt bliver jævnligt behandlet hos en osteopat, for at holde sig gående, i bogstaveligste forstand. Derudover skal du tænke på at man ikke bare kan sige man arbejder 9 timer, da de færreste f.eks. vil have luftet hunde meget tidligt eller meget sent. Nej, de vil ALLESAMMEN have deres hund ud midt på dagen. Nok også derfor nogle bliver fristet til at tage de meget store grupper ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret April 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Lykkeliv skrev: Du kan tro hvad du vil, og ja det har vi :blink: 19 år, bliver 20 sidst i denne måned. Ikke 6000 ligeud, men et sted mellem 6 og 7, kan ikke lige huske nøjagtig sats her og nu.Arbejder 37-40 timer om ugen, + 1 times transport hver dag. Mht. de andre ting, du nævner, så ved jeg at der er en masse administrativt mv. når man er virksomhedsejer. Det ved jeg, da jeg selv er selvstændig. Men der er også rigtigt mange goder/fordele. Firmabil, kørepenge osv. er bare nogle af tingene. Men helt ærligt, ønsker man at blive rig/højt lønnet, tror jeg ikke lige hundelufter/adfærdsdims/what ever er vejen frem. Det håber jeg da for vedkommende at hun har gjort op med sig selv. Hvis man nyder at lufte andre folks hunde og gerne vil have et job hyggejob med lavt ansvar og masser af ude tid, må man jo affinde sig med en lavere løn. 18.000 er da meget pænt for lidt hyggearbejde. Nu skal jeg ikke være hundelufter, men hvis, så ville jeg da gerne have mig frabedt at andre betragtede mit job som et med lavt ansvar. Ansvaret er vel på linie med en barnepiges... Hygge, ja sikkert, men stadig et job hvor man er nødt til at have øjne i nakken og et på hver finger dvs. være på mærkerne konstant. Det er dog andre folks hunde man har anvsaret for. "Lidt arbejde"? En arbejdsdag du selv har regnet ud til at vare 9 timer i ren lufte/transporttid kan næppe regnes for lidt arbejde, men sådan ser vi så forskelligt på tingene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst 1stkholm Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Skulle jeg hyre en hundelufter, skulle vedkommende være up to date, men "træning/adfærdsteorier". Stort set eneste krav jeg ville forduden de krav h*n selv har sat. Men det lyder det jo til at være på plads. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Det er faktisk sjovt... Hvis vi skal sammenligne så sidder folk og snakker om hvor meget erfaring folk skal have, hvor gamle de skal være, og hvor mange hunde de maks må have alene af gange... Jeg arbejde, totalt uerfaren som 18 årig i en børnehave, nomeret til at have 5 børn jeg selv skulle "sørge for".... Lidt sjovt at vi i dagens Danmark gerne aflevere vores børn i børnehave/vuggestue, men vores hunde må ikke blive afleveret under samme "vilkår" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Ninjamor skrev: Nu skal jeg ikke være hundelufter, men hvis, så ville jeg da gerne have mig frabedt at andre betragtede mit job som et med lavt ansvar. Ansvaret er vel på linie med en barnepiges... Den behøver vi ikke engang begynde at diskutere, for vi bliver aldrig enig. Selvfølgeligt medfølger der da et større ansvar, når man passer mennesker. Citat Hygge, ja sikkert, men stadig et job hvor man er nødt til at have øjne i nakken og et på hver finger dvs. være på mærkerne konstant. Det er dog andre folks hunde man har anvsaret for. "Lidt arbejde"? En arbejdsdag du selv har regnet ud til at vare 9 timer i ren lufte/transporttid kan næppe regnes for lidt arbejde, men sådan ser vi så forskelligt på tingene. Nu handler det ikke kun om kvantiteten af timer. Det er alment (aner)kendt, at man vil få mere for at sidde med ansvaret for en pr afdeling, end for at gøre denne rent. Det er ret meget same-same her. En hundelufter er en hundelufter, det kommer ikke til at ændre sig for mig. Jeg ved godt nogle af de piger der har givet guderne må vide hvor mange penge for at uddanne sig i private foreninger, håber på at kunne leve (godt) af at arbejde med hunde. Men sådan ér virkeligheden bare ikke, og Hr. og Fru. Danmark (og andet godtfolk) giver ikke fem flade for de uddannelser og gider derfor heller ikke give hundredevis af kroner for en service naboknægten potentielt er lige så kvalificeret til og kan gøre for 1/5 af prisen. Vi bliver ikke enige og fred nu være med det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret April 15, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Lykkeliv skrev: Den behøver vi ikke engang begynde at diskutere, for vi bliver aldrig enig. Selvfølgeligt medfølger der da et større ansvar, når man passer mennesker. Nu handler det ikke kun om kvantiteten af timer. Det er alment (aner)kendt, at man vil få mere for at sidde med ansvaret for en pr afdeling, end for at gøre denne rent. Det er ret meget same-same her. En hundelufter er en hundelufter, det kommer ikke til at ændre sig for mig. Jeg ved godt nogle af de piger der har givet guderne må vide hvor mange penge for at uddanne sig i private foreninger, håber på at kunne leve (godt) af at arbejde med hunde. Men sådan ér virkeligheden bare ikke, og Hr. og Fru. Danmark (og andet godtfolk) giver ikke fem flade for de uddannelser og gider derfor heller ikke give hundredevis af kroner for en service naboknægten potentielt er lige så kvalificeret til og kan gøre for 1/5 af prisen. Vi bliver ikke enige og fred nu være med det. Om det ændrer sig for dig er for mig totalt ligegyldigt, og du tager iøvrigt fejl. Det har vist sig, at der allerede er mange brugere af hundeluftere og dagplejere til dyre penge i København og Nordsjælland, så behovet og betalingslysten må jo være der. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Ninjamor skrev: Om det ændrer sig for dig er for mig totalt ligegyldigt, og du tager iøvrigt fejl. Det har vist sig, at der allerede er mange brugere af hundeluftere og dagplejere til dyre penge i København og Nordsjælland, så behovet og betalingslysten må jo være der. Mange og mange er vist rimeligt relativt set. Er ret sikker på at den %-vise tilslutning blandt hundeejerne i DK ikke ligefrem er overvældende stor. I øvrigt heller ikke når man ser på, antallet af beskæftigede indenfor feltet, når de såkaldte uddannelser er afsluttede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Det ville for mig være totalt urealistisk at min hund skulle luftes i en flok af samme type og størrelse som han selv? - hvis een person skulle det, ville flokken max være på 1-2 hunde? jeg ville i hvert fald ikke lade min 50 kg tossede hund lufte med 3-4 andre hunde i samme klasse - og så kunne personen være nok så uddannet, erfaren osv.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 nu er jeg godt nok jyde men er der virkelig nogen der er villige til at betale 3000 kr om måneden for at få luftet deres hund? Det er det jeg ligger i træningsgebyrer hos min private træner ÅRLIGT! Hvis vi ser bort fra det faktum, at jeg nok aldrig ville turde overlade mine hunde til andre så ville jeg ikke give mere end en 50'er for en times luftetur... Det ville stadig blive 1000 kr pr måned og det er jeg ikke engang overbevist om, at jeg kunne få mig selv til... men jeg er også nærig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Shii skrev: Det er faktisk sjovt... Hvis vi skal sammenligne så sidder folk og snakker om hvor meget erfaring folk skal have, hvor gamle de skal være, og hvor mange hunde de maks må have alene af gange... Jeg arbejde, totalt uerfaren som 18 årig i en børnehave, nomeret til at have 5 børn jeg selv skulle "sørge for".... Lidt sjovt at vi i dagens Danmark gerne aflevere vores børn i børnehave/vuggestue, men vores hunde må ikke blive afleveret under samme "vilkår" For mit vedkommende har det noget at gøre med det ansvar man har som hundejer. Hunde har tænder, og kan reagere agressivt i situationer som en hundelufter måske ikke lige havde forudset. Ninja bryder sig f.eks. ikke om fremmede mænd der tager kontakt til hende. Hvis en hundelufter bagateliserer denne oplysning og presser Ninja ud i en situation, er det ikke til at sige hvordan hun ville reagere. Jeg ville være RIGTIG ked af hvis Ninja blev krævet aflivet pga. en situation hvor jeg ikke selv var til stede og så, hvad der i virkeligheden skete. Ligesom at jeg ville være rigtig ked af hvis en person var kommet til skade 'på' Ninja, fordi situationen ikke blev tacklet som Ninja havde brug for. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret April 15, 2012 Rapporter Share Besvaret April 15, 2012 Shii skrev: Det er faktisk sjovt... Hvis vi skal sammenligne så sidder folk og snakker om hvor meget erfaring folk skal have, hvor gamle de skal være, og hvor mange hunde de maks må have alene af gange... Jeg arbejde, totalt uerfaren som 18 årig i en børnehave, nomeret til at have 5 børn jeg selv skulle "sørge for".... Lidt sjovt at vi i dagens Danmark gerne aflevere vores børn i børnehave/vuggestue, men vores hunde må ikke blive afleveret under samme "vilkår" Nu skal jeg ikke sige så meget om børn, men det er nok noget der er ret indkorporeret i os, at det er naturligt at aflevere dem til pasning (nu til dags altså) for ellers kunne man jo ikke have et job - og barnet har vel også bedre af at interagere med andre børn. Desuden er der jo uddannede mennesker, også til at give dig råd. Nå men, ang. hunde, så har det måske også lidt, for mig, at gøre med at det er et fremmed menneske. For venner stoler jeg jo på i en pasnings situation og tænker slet ikke så mange tanker Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret April 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 16, 2012 Lykkeliv skrev: Mange og mange er vist rimeligt relativt set. Er ret sikker på at den %-vise tilslutning blandt hundeejerne i DK ikke ligefrem er overvældende stor. I øvrigt heller ikke når man ser på, antallet af beskæftigede indenfor feltet, når de såkaldte uddannelser er afsluttede. Jeg ventede såmænd bare på den og der kom den så. Jaja.. dig om det 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts