Hop til indhold

Diarre?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hvor længe må en sund og rask voksen hund have dårlig mave før jeg skal blive bekymret?

 

Karla har nu haft virkelig dårlig mave siden i torsdags... I torsdags var det så slemt, at hun havde skidt på gulvet mens jeg var på arbejde... Stakkels kræ... Natten mellem torsdag og fredag skulle hun ud på toilet midt om natten... Noget hun aldrig skal...

 

Og det er stadig tyndt nu... Hun er dog overhovedet ikke mærket af det... Er sit sædvanlige glade jeg, løb stævne med max speed og power lørdag...

 

Men maven er stadig skidt

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun kan jo bare desværre nærmest ikke tåle noget medicin :-/ findes der mon et naturprodukt der virker lige prokolin / zoolac?

 

Køber ind til råkost imorgen, så må vi se om Petrines råd kan tage det...

 

ved du, at hun ikke kan tåle det? altså, for er det ikke et naturprodukt, sådan på en måde? jeg ved det ikke, men det er vist primært noget paraghurthalløj og ikke medicin som sådan. jeg ville under alle omstændigheder faste i 24 timer, så maven og slimhinden osv. kan få fred.

Link til indlæg
Del på andre sites

ved du, at hun ikke kan tåle det? altså, for er det ikke et naturprodukt, sådan på en måde? jeg ved det ikke, men det er vist primært noget paraghurthalløj og ikke medicin som sådan. jeg ville under alle omstændigheder faste i 24 timer, så maven og slimhinden osv. kan få fred.

 

Nej, jeg ved ikke om hun ikke kan tåle det... Men indtil videre har vi endnu ikke oplevet at give hende nogle former for medicin når hun var syg, som hun ikke bare blev endnu mere syg af :-/

 

Derfor er jeg lidt varsom med at hælde medicin i hende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg ved ikke om hun ikke kan tåle det... Men indtil videre har vi endnu ikke oplevet at give hende nogle former for medicin når hun var syg, som hun ikke bare blev endnu mere syg af :-/

 

Derfor er jeg lidt varsom med at hælde medicin i hende...

 

ok, det kan jeg sørme godt forstå! måske skulle du prøve at give hende en lillebitte dosis zoolac en dag, hvor hun ikke er syg. jeg er ret sikker på, at det bare er fedtstof og paraghurt og ikke så meget andet. halfdan elsker det. og så ved du, om det kan bruges til en anden gang. god bedring med hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen fasten her, men skånekost. Og ja, jeg vil mene det er for længe. Man siger max 2 dage.

 

Kan hun heller ikke tåle prokolin? For så ville jeg lave skånekost og give prokolin sammen med

 

Aner det ikke, hun har aldrig fået det før... For hun har aldrig haft dårlig mave i længere tid før...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg faster hunden et døgn, det gi'r maven ro. Så gi'r jeg skånekost og zoolac. Er der gået 3-4 dage så går jeg nok til dyrlæge, selv om hunden virker upåvirket ellers. Er den sløj går jeg til dyrlæge med én gang (det har jeg også gjort med katten Lui en gang - selvfølgelig i en weekend... :roll:). Så har hun det ikke bedre i morgen, ville jeg nok ta' af sted til dyrlæge...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har prøvet Petrines trick med kogte gulerødder + lidt sukker og salt, og næste pølle der kom var perfekt, det var ret vildt. Har så ikke været dårlig mave siden, så om det var held, ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg faster hunden et døgn, det gi'r maven ro. Så gi'r jeg skånekost og zoolac. Er der gået 3-4 dage så går jeg nok til dyrlæge, selv om hunden virker upåvirket ellers. Er den sløj går jeg til dyrlæge med én gang (det har jeg også gjort med katten Lui en gang - selvfølgelig i en weekend... :roll:). Så har hun det ikke bedre i morgen, ville jeg nok ta' af sted til dyrlæge...

 

Jeg ringer lige og hører dyrlægen med hensyn til prokolin / zoolac imorgen... Hun er nemlig meget obs på det her med at Karla ikke kan tåle nohet medicin, så ser vi lige hvad hun siger til det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke få almindelig råkost i Bella, men laver altid skånekost (massiv erfaring fra tidligere hund) af udkogte brune ris, kogt kylling og rå, revne gulerødder. Risen koger jeg med salt.

 

Efter en dag eller to med 6 små, daglige portioner, plejer det at virke. Hvis ikke - dr. Dyr.

 

Dette bruger jeg også .. MEN MEN du må ikke bruge salt til hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, jeg ved ikke om hun ikke kan tåle det... Men indtil videre har vi endnu ikke oplevet at give hende nogle former for medicin når hun var syg, som hun ikke bare blev endnu mere syg af :-/

 

Derfor er jeg lidt varsom med at hælde medicin i hende...

Zoolac og prokolin er ikke medicin i gængs forstand - det er mælkesyrekulturer og bumbum... kan ikke lige huske hvad der mere er i prokolin, men er helt poverbevist om, at det også er ret naturligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Zoolac og prokolin er ikke medicin i gængs forstand - det er mælkesyrekulturer og bumbum... kan ikke lige huske hvad der mere er i prokolin, men er helt poverbevist om, at det også er ret naturligt.

 

Jeps også ganske naturligt. Sidder med en tube her. Der er Kaolin og pektin i, "ingredienser, der er kendt for deres absorberende og lindrende egenskaber"

 

Det er ikke samme konsistens som zoolac, og jeg kan ikke få Luna til at spise det selv, som jeg kan med zoolac, så der er det tuben i munden og pres. Men det virker hurtigt og bedre end Zoolac, synes jeg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den omvendte oplevelse. Zoolac virker indenfor 12 timer hos os, Prokolin har ingen eller i hvert fald meget minimal effekt.

 

Jeg giver Luna en omgang prokolin (og så skånekost) og så er der bedring.

 

Forresten er der noget med, at prokolin er "stoppende"; det er zoolac ikke. Så hvis det er pga en bacille i maven og det helst skal ud, men støttes, så bruger man zoolac. Er det "bare" tynd mave, der skal stoppes, så skulle prokolin være bedre. Det er også den effekt de har herhjemme:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Victor for noget tid siden havde diarre og opkastning, fik han hos dyrlægen Canikur Pro.

 

Indeholder en probiotilkabakteriestamme der findes i det normale tarmmiljø. Indeholder desuden Bio-Mos -C (prebiotika), som understøtter væksten af nyttige bakterier i tarmen og et naturligt bindemiddel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...