Hop til indhold

Hunde i varmen - lufteture


Missing
 Share

Recommended Posts

Altså mit ældste kræ har løbet agilitykonkurrence her i eftermiddags i varmen uden problemer... derefter har hun og Johna leget som skoldede skiderikker i en halv time hvor de tæskede rundt som vanvittige.... Men altså Karla eeeelsker også varme, hun drives af solceller tror jeg :mrgreen:

 

Men altså de nyder også en feder dag i baghaven i det gode vejr, som vi gjorde i går...

 

Det er nok mig der er mest pylret med varmen og ikke så meget dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Buddha
Jeg har tilbudt at klippe treenigheden (Motor, Voodoo og Deluxe) :mrgreen: Omvendt hanekam m.m.

 

Du gjorde det da, dobbelt omvendt bare, altså på maven i stedet for hovedet - skal forresten hilse fra Motor og sige det er daaaajligt, åh så godt det er nu at ligge på ryggen og blive kløet på maven!

Link til indlæg
Del på andre sites

Båt og jeg har været ude på aftentur. Vi gik faktisk slet ikke. Bare over i genboens have, hvor han tullede rundt med deres hund (ingen leg bare gå ved siden af hinanden) Nu ligger han så og er ved at dø af varme....

 

Du gjorde det da, dobbelt omvendt bare, altså på maven i stedet for hovedet - skal forresten hilse fra Motor og sige det er daaaajligt, åh så godt det er nu at ligge på ryggen og blive kløet på maven!

 

 

Jeg gør det gerne igen :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Trine199

Venter med at gå tur til aftenturen ved 18.30 tiden og så bliver der indlagt en "kold dukkert" i den lokale å, både før og efter et besøg i hundeskoven hvor der kan strækkes ud :vuf:

De øvrige tisseture foregår i haven i denne varme, og ellers ligger Chilli forskellige steder i hus, have, indkørsel og trappe hvor der nu er behageligt at ligge - enten i solen eller i skyggen. Det regulerer hun selv.

Hoved- og terrassedør står åben 24-7 (næsten!) så hun kan gå ind og ud som det passer hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Har haft den mest utilfredsstillende varme luftetur. Fandt en sø på google maps og tog afsted mod den, der var så vaaaaarmt og vi måtte parkere længere væk end jeg troede. På vej mod søen fik Motor varme-mave (=pænt blød lort, hej bremsestreg). Fandt endelig søen, hmm, svært at komme ned men hvad gør man ikke for sine hunde? Ukontrollerede Voodoo sprang selvfølgelig fluks ud i vandet, som var meget dybere end han lige havde beregnet.. op kom en sygt klam, SORT, ildelugtende mosehund :badr:

 

Åhhh og de 2 skulle ind og sidde i bilen? Ja det skulle de jo så.. havde da heldigvis ekstra tæpper med. Motor var totalt ved at kamme over af hedeslag, havde heldigvis husket vand.

 

Hjem og få først Motor vasket, så Voodoo. Bortset fra at en halv flaske shampoo altså ikke fik alt det klamme, helt sorte mose-halløj af. Suuuuk ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna og jeg har lige været ude på en kort tur, jeg synes jo det er halvkøligt, men Luna synes åbenbart det var halv-varmt. Jeg var nødt til at vende om, for jeg kunne ikke huske om jeg havde lukket havedøren:mrgreen: Tror godt Luna kunne have gået længere. Men ikke i dag. Vi må gå på skovtur i morgen tidlig

Link til indlæg
Del på andre sites

Buddha: Jeg har endnu en skøn sø, som I må med til på onsdag. Der er også træer og skygge.

 

Vi har de sidste to morgener været ved en sø om morgenen. Det var dejligt. Men eftermiddagsture er stadig helt væk

 

Luna kommer kun lige ud og runde plænen bagved, om eftermiddagen. Bare så hun lige får skidt og tisset. Så går vi hjem igen og så kan vi, hvis jeg kan nosse mig sammen, gå en lille tur ved 20-21 tiden.. Og så nattisse ved 22-23 tiden..

 

Nu skal hun jo også lige i træning til at kunne holde sig i 9 timer, når jeg starter i praktik, men det er der nu heller ikke problemer med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til jer der bor ved søer og åer.

Hold lige øje med at jeres løse hunde ikke generer andemødre og blishøns og andre ynglende fugle unødigt.

Her i vore vandhuller er der yngel mange steder,. så det er lidt svært med 7 stk løse hunde, der gerne jager alt , til vands på jord og i luften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Til jer der bor ved søer og åer.

Hold lige øje med at jeres løse hunde ikke generer andemødre og blishøns og andre ynglende fugle unødigt.

Her i vore vandhuller er der yngel mange steder,. så det er lidt svært med 7 stk løse hunde, der gerne jager alt , til vands på jord og i luften.

 

Det er rigtig, der er mange ænder for tiden der yngler langt åen. Heldigvis er åen, som er grenåen i det her tilfælde flere kilometer lang, så vi finder nemt et sted hvor der ingen ænder er. Men for en sikkerhedsskyld er Teitur altid i lang sporline når han bader i åen, da der nemt kan ligge ænder og gemme sig i græsset og være svære at se. Nede ved stranden er der hellere ingen ænder og der går vi ned rigtig sent om aften, den anden aften var vi der kl 21.30, og havde det hele for os selv, så der får han bare love at bade alt det han lyster.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...