Hop til indhold

Lakriiiiiiiiiiiiiis


Bamseida
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili Con Caia

Ja han lyder til at blive en stor herre, men en smuk en af slagsen :-)

 

Han lyder dejlig Sanne, er så glad på dine vegne:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 162
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

Uhh, det er lang tid siden jeg har været herinde og opdatere tråden om Lakris :oops:

 

Tiden går jo, som bekendt, og Lakris er nu blevet 9,5 måned.

Han er enten ikke særlig slem eller også er han lidt tilbage hvad pubertet angår, for han er som han plejer.

Det er: Han kommer når jeg kalder, kan godt lære nye ting og er så sød, så sød :lun:

 

Vi skal i gang med 2. omgang agility træning hos Rikke Wried i slutningen af april, hvis vejret ellers er med os.

Lige nu går vi til noget vinteraktivering/trick hos NannaSoko sammen med Petrine ( som desværre har været forhindret i at komme endnu).

Det er et meget spændende kursus, da Randi (NannaSoko) er uddannet hos Canis og jeg er altid blevet undervist af folk der enten er tilhænger af eller uddannet hos Hund og træning - meget spændende :-)

 

Lakris er stadig alt hvad jeg har ønsket mig :hjerte:

Han er utrolig nem at have med ud fremmede steder og smadder god til at falde til ro :-D

Det er han så til gengæld ikke, når vi er til træning, for der skal der godt nok ske noget og træneren skal ikke holde for lange taler, for så begynder han at kede sig :mrgreen:

 

Vi skal lære forskel på højre og venstre til træning og det er han smadder god til.

Vi er nået dertil hvor jeg har kommando på.

Det som Lakris lærer bruger jeg jo også på Nana og forleden ville jeg lige, bare sådan hurtigt lige efter aftensmaden, lave et par af højre/venstre øvelser med Nana og jeg sagde højt: "Højre", "Venstre" og vupti, så kom Lakris flyvende, ind foran Nana og smækkede poten op på skødet af mig :klap::5up::lol:

Lakris 9,5 måned..jpg

Nana og Lakris i skov d.20. jan.2013.jpg

WP_20130116_007.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejligt at han er lige det, du ønskede dig. :-D

 

 

 

Hvad oplever du, at forskellen er?

 

Jeg har altid brugt shaping, men ikke lige så hardcore som man gør "The Canis " way :-D

Med Nana går det ikke altid at shape 100 %, så jeg har været vandt til at bruge lidt lokning, for at hun forstod hvad jeg ville have hende til - det mås man ikke hos Canis :mrgreen:

Hos "Hund og træning" må man godt lokke/animere.

Et eksempel kunne være, da jeg skulle lære Nana at gå gennem hulahop ringen.

Jeg hængte hula hop ringen lodret op i en snor i tørrestativet og sænkede den gradvist efterhånden, som hun forstod hvad hun skulle, til den lå på jorden.

Havde det været Canis' måde jeg skulle have gjort det på, så havde jeg skulle lægge den på jorden og vente på at Nana så på den og så snuse til den og så fremdeles - du ved hvordan :-D

 

Der ud over skal vi skrive skemaer, for at kunne overholde reglen om 80 % succes - jeg kender det jo godt, men har aldrig prøvet det. En god måde at begrænse sin iver efter at træne for meget :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid brugt shaping, men ikke lige så hardcore som man gør "The Canis " way :-D

Med Nana går det ikke altid at shape 100 %, så jeg har været vandt til at bruge lidt lokning, for at hun forstod hvad jeg ville have hende til - det mås man ikke hos Canis :mrgreen:

Hos "Hund og træning" må man godt lokke/animere.

Et eksempel kunne være, da jeg skulle lære Nana at gå gennem hulahop ringen.

Jeg hængte hula hop ringen lodret op i en snor i tørrestativet og sænkede den gradvist efterhånden, som hun forstod hvad hun skulle, til den lå på jorden.

Havde det været Canis' måde jeg skulle have gjort det på, så havde jeg skulle lægge den på jorden og vente på at Nana så på den og så snuse til den og så fremdeles - du ved hvordan :-D

 

Der ud over skal vi skrive skemaer, for at kunne overholde reglen om 80 % succes - jeg kender det jo godt, men har aldrig prøvet det. En god måde at begrænse sin iver efter at træne for meget :oops:

 

Tror ikke så meget det hænger sammen med Canis-way eller ej, men mere med lige præcis dette kursus. Tanken er at øvelserne er "ligegyldige", ikke konkurrenceøvelser, så fokus er mere på udvikling af gode træningsvaner og metoder, og at give udfordringer til hund og ejer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke så meget det hænger sammen med Canis-way eller ej, men mere med lige præcis dette kursus. Tanken er at øvelserne er "ligegyldige", ikke konkurrenceøvelser, så fokus er mere på udvikling af gode træningsvaner og metoder, og at give udfordringer til hund og ejer.

 

 

:mrgreen: Nu blev der spurgt til hvad JEG så som forskellen, fru lærer :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Flotte fyr! Og fint billede - selv om jeg længe undrede mig over, at du havde tøjret ham til masten :mrgreen:

 

Og hold da op, han bliver stor, hva?

 

 

Tark :-D

 

Jeg lagde godt mærke til at det ser ud som om han er tøjret til båden, men det er han altså ikke.

Han er blevet meget god til kommandoen "bliv" og så kan han godt lide at blive fotograferet, for så får man ros og en godbid :mrgreen:

 

Ja, han er ved at være en velvoksen herrer - har godt nok ikke vejet ham et stykke tid, men regner med at han vel vejer omkring de 22-23 kg. :-D

Men i min verden, hvor jeg kommer fra 2 hunde på 28-30 kg., er han jo ikke stor :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...

Ja, så er der sgu gået en måned til og Lakris er i dag blevet 11 måneder.

 

Vi er begyndt at hyrde og det har han tivertifald store evner for, så er det bare mig der skal lære det :mrgreen:

 

MEN han er også blevet teenager, sådan on and off :roll:

Jeg var ude og hyrde med ham i fredags og der kunne han ikke høre mig, overhoved, men i dag på stranden sammen med en tæve i løbetid, hørte han udemærket og kom når jeg kaldte :rolleyes:

 

Ellers er der såmænd ikke så meget at fortælle, andet end at han selvfølgelig er blevet gude smuk og MEGET høj og har fået meget mere pels end jeg havde turde håbe på og det er nice :blink:

 

Vi skulle være begyndt igen på vores ag. dream team hos Rikke Wriedt, men hendes græsplæne var overfyldt med is, så vi kom ikke af sted sidste søndag og i dag skulle hun noget andet. På søndag håber vi at vi kan komme i gang :-) Vi skal til at arbejde med felter og har øvet os med vores hjemmelavede firkant i rørisolering :-D

 

Jeg håber også at vi kan starte til noget LP hos Karen Frost her til April - jeg synes han mangler nogle basic ting, så som en ordentlig dæk og stå og så bliver jeg altså nødt til at have det i noget, når jeg påstår at LP er kedeligt :lol:

 

 

Men anyways...............her er han fra i dag:

 

WP_20130303_028.jpg

WP_20130303_037.jpg

WP_20130303_040.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...