Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg er ret sikker på, at det var under nogle andre regler for kvalifikation, end de seneste par år... og også at selv afviklingen af DM var anderledes... Men jeg har ikke sat mig ind i de gamle regler, da det har kørt på samme måde de 3 år jeg har løbet agilitystævner - tror jeg da :vedikke: Ihvertfald de 2 sidste år, hvor jeg har deltaget i DM.

 

Nu måtte jeg lige ind og tjekke. Hun er nemlig fra Ribe Hundevenner og hunden er opdrættet af den opdrætter, som jeg oprindeligt skulle have haft hvalp fra.

 

Det var i 2009 Lene og Aika vandt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 959
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu måtte jeg lige ind og tjekke. Hun er nemlig fra Ribe Hundevenner og hunden er opdrættet af den opdrætter, som jeg oprindeligt skulle have haft hvalp fra.

 

Det var i 2009 Lene og Aika vandt.

 

jeps, men det besvarer ikke spørgsmålet, for jeg begyndte at løbe agility i sensommeren 2009 og startede stævne første gang i maj 2010.... så om reglerne blev ændret i 2010 eller først i 2011, hvor Karla kvalificerede sig for første gang ved jeg ikke... Tror dog nok, at vi kvalificerede os i 2011 under de gamle tids-regler: altså at hurtigste fejlfrie hund satte banetiden. Hvorimod i 2012 har der været faste banetider på kvalifikationsløbene

Link til indlæg
Del på andre sites

Det med A og B-finale kom vist ind første gang i 2010. Der var det i hvert fald med. Indtil da var der faktisk mulighed for at det var den mest stabile hund der vandt da alle tre løb talte med til Mesterskabet(mener jeg). Som det er i dag, så har det reelt ingen betydning hvordan hunden klarer sig den første dag(jo, den kan da blive kvalificeret til finaleløbet).

 

Og Karin fra os af(der blev hhv. nr. 3 og 4 for mellemhunde i år:banan:) sagde det egentlig meget godt. Egentlig var det ikke fair at hun blev nr. 3 med Albert da han havde haft 20 fejl i det ene løb og 10 i det andet(han kom videre via B-finalen), mens Queenie blev nr. 4 og kun havde tidsfejl med fra lørdagen. I A-finalen er de begge fejlfri, men får fejl på tiden hhv. 0,71 og 0,98...

 

Selv syntes hun det var Queenie der mest fortjente det...

 

*********************************************************************'

 

Tilbage til banetiderne. Det jeg synes der er en skam ved at de bliver strammere, er at det jo i sidste ende går ud over vores hunde. Jo hurtigere det skal gå, jo flere ressourcer skal vi hive ud af vores hunde. Jeg er godt klar over at sådan er det i alt slags sport, men i denne sammenhæng er det jo os der vælger ar hundene skal dyrke sporten og derfor bør vi vel også passe på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jubiii endelig kom vi afsted igen! Sally var en god pige, men gik kold efter 2 løb, det er hårdere end man tror, at sidde og larme i en bil i 5 timer :rolleyes:

Første løb, agility. Hun missede 3. spring!! Argghh så fjollet, resten var super flot! der var åbenbart mange der lavede samme fejl, men jeg løb som nr 2, og har så ikke rutinen til at se at det kunne være tricky, det så nemlig ret nemt og ligetil ud, syntes jeg. Selv dommeren sagde hvor var det ærgeligt, efter løbet, for hun havde rigtig fint flow på resten af banen, og rigtig fine felter på alle 3 feltforhindringer :lun:

Andet løb, agility. Super start! (som jeg ellers var lidt urolig for), men desværre fejlede hun i slalommen, og måtte tage den om 3 gange, rigtig ærgeligt.

Sidste l‼b, agility. Sally var træt og stak næsen i jorden og løb udenom et spring, jeg ville ikke presse citronen, så vi fandt en "lige linje hjem" over en række spring, og sluttede med en disk.

Er fuldt ud tilfreds, Martin er skadet, så Sally har ikke løbetrænet med ham i over en måned, samtidig med at vi intet agility har lavet siden sidste stævne. Men hun nød helt vildt at være med ude igen.

 

Charles var med som selskab (for at tage lidt af presset fra Martin, med alt det han skulle i dag, da han også havde Agnes hjemme). Charles nød turene på de omkringliggende græsarealer, og så var han rigtig dygtig og hjalp en lille hvalp som var bange for store hunde :hjerte: :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

En Golden kan sagtens kvalificere sig til DM. Min Golden fik DM udtag uden problem i år til hans første stævne. (Ja ja en) Min mand skal løbe med ham, men satser da på at han kvalificere ham ( ellers tager jeg har igen) og han er en stor køter på 32 kg.

Link til indlæg
Del på andre sites

I bund og grund er det vel ikke anderledes med en Golden end med en Border Collie, for begge racer handler det jo om at finde den vej gennem banen, der bedst passer til den hund man løber med.

 

Der er en her i kredsen der løber med labrador(den meget langbenede slags) og jeg er ret sikre på at de med deres skridtlængde sagtens kan følge med en border collie tempomæssigt. De skal bare ikke nødvendigvis lave de samme små smalle vendinger som en border collie, da de kommer hurtigere igennem de lidt større bløde vendinger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Spændende at høre :-)

 

Camilse: det er måske rigtig nok. Jeg havde bare tænkt at min Golden jo ikk kan løbe så stærkt som en border og heller ikke kan vende så hurtigt.

 

Spilop: så må jeg holde lidt øje med agilty banerne det næste år :D vil meget gerne se din Golden løbe :-)

32 kg. Er da meget normalt ikk? Barney vejer ca. 28 nu, men det er også fordi han har tabt muskler. Regner med han ender på omkring de 29-30 kg. :-) eller ved jo egentlig ikk - han er jo kun 1,5 år, det kan være han alligevel bliver lidt tungere. Nå vi må se :-)

 

Tak fordi i delte jeres erfaringer med mig :-) ligegyldig hvad så glæder jeg mig til at starte barney på agility banen :-) håber han er klar til et stævne i efteråret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min golden Dot-com som døde 2½ år gammel vejede 25 kg, og det er mere passende synes jeg

 

Her er Kanvas, det eneste løb jeg har uploaded med ham, til hans første konkurrence

 

Verdens hurtigste er han ikke, men han synes det er skægt, og jeg synes også det er sjovt at løbe med ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der kommet en ny konkurrence på hundeweb - den i Årslev, dobbeltklasseløb uden åbne, jeg var til den sidste år og kan klart anbefale den, der var ikke så mange deltagere, det var et fint sted og jeg skal afsted igen :5up: (har allerede lidt småstress, der er konkurrence 3 weekender i træk :shock:)

Hvor ligger Årslev?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der kommet en ny konkurrence på hundeweb - den i Årslev, dobbeltklasseløb uden åbne, jeg var til den sidste år og kan klart anbefale den, der var ikke så mange deltagere, det var et fint sted og jeg skal afsted igen :5up: (har allerede lidt småstress, der er konkurrence 3 weekender i træk :shock:)

 

Albertslund weekenden efter, og hvad er så den tredje konkurrence?

 

Du kan nok godt lokke mig med til Årslev (så kan du køre med), men jeg venter nok med at tilmelde til efter VAS-stævnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer nok an på, hvor mange hunde Petrine skal have med. :mrgreen:

 

Skal have 3 med, tror jeg tager toget (skal seriøst spare og når toget er gratis og holder fin lille gåtur fra stedet, så er det ret ok med tog). Der er også i Århus, det er dog en friweekend imellem (men...jeg skal måske noget i april i weekenderne, så nu er jeg i vildrede)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal have 3 med, tror jeg tager toget (skal seriøst spare og når toget er gratis og holder fin lille gåtur fra stedet, så er det ret ok med tog). Der er også i Århus, det er dog en friweekend imellem (men...jeg skal måske noget i april i weekenderne, så nu er jeg i vildrede)

 

Hvad skal du i april i weekenderne?

 

Og Helle, så kan du i hvert fald helt sikkert køre med. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så venter jeg lige med at melde til konkurrencer...suk altså.

 

Hm ja, det skal jeg selvfølgelig også lige have styr på, inden jeg selv melder til... når jeg kigger på de stævner, der indtil videre en annonceret, tænker jeg, at vi lægger dogdancingkurset i lige uger, for så kan jeg i hvert fald uden problemer komme til både Albertslund og Hvalsø. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...