Hop til indhold

Løbsk tæve søges onsdag på vestsjælland


Gæst MieJ
 Share

Recommended Posts

  • Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Iben B
I øvrigt Iben, så er der her resultatet af det, du gerne ville se :lun:

[ATTACH=CONFIG]87314[/ATTACH]

 

 

AAAAAAAahahahahahahhahahahahaaaa, sorry, men fuck hvor er den grim :sjov:

 

Sød er den garanteret, men hooooold, nu kæft :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Det er den måske...... men vil man ha' en GD med energi som en boxer, så kan man jo passende købe sig en Harald :mrgreen:

 

Hvis jeg vil have energi som en boxer så køber jeg en boxer - det er det nemmeste valg i verden :mrgreen:

 

Hvis jeg vil have mindre energi er en GD ikke totalt ude af billedet. Men så skal der sgu også være mindre energi involveret ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis jeg vil have energi som en boxer så køber jeg en boxer - det er det nemmeste valg i verden :mrgreen:

 

Hvis jeg vil have mindre energi er en GD ikke totalt ude af billedet. Men så skal der sgu også være mindre energi involveret ;-)

 

Hahaha - samme energiudladning i mindre doser, sådan tror jeg det kan formuleres ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal vi ikke have en opdatering? Er det overstået? Gik det godt? Ih, synes det er vildt spændende!

 

Hahahahaha :mrgreen: hvad pokker laver du siden sædtapning kan gå hen og blive spændende :slem:

Vi skal først tappe kl 15 og jeg kører omkring en bekendt og henter hende og hendes hanhunds søster som er i løb på vejen, så må vi se om Harald synes hun er interessant, men det skulle ligne ham dårligt ikke at blive begejstret bare fordi det er en tæve ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

For Freddy er det overstået, har prøvet at tappe ham for sæd idag og er i tvivl om jeg kun fik den første fraktion med, der normalt ikke indeholder sæd. Og nok, fordi jeg har haft en hund, der skulle være sexmisbrugt, så må jeg indrømme , jeg ikke nød det.Og synes også Freddy virkede lidt - hvad sker der lige her.???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går også og overveje at prøve at tappe Freddy her midt på ugen, da han sikkert skal have sin debut som hanhund på lørdag. Og det er så for at blive tømt og få pruduceret frisk sæd. Håber så han kan finde ud af det.

Er der hold i det der egentlig?

At det er gammel sæd der ligger og venter og først skiftes ud når der bliver tømt af?

Jeg mener at have læst eller hørt at det er gammel skrøne, men ved det ikke.

 

Skal vi ikke have en opdatering? Er det overstået? Gik det godt? Ih, synes det er vildt spændende!

Og så får du din opdatering ;-)

Hos dyrlægen var der reddi reddi mange mennesker i venteværelset med dertil hørende larm fra forskellige hunde og andet firbenet. Tæven vi brugte var i løb men ikke højløbsk...

Så 2+2 gav 5 og Harald kunne absolut ikke koncentrere sig nok om projektet til at levere varen. I stedet ordnede jeg det selv her hjemme i formiddags og kørte ned med en prøve som blev tjekket med det samme. En masse friske svømmere uden deformiteter, så alt er som forventet og så har vi da øvet os så vi er klar til næste uge :mrgreen:

 

For Freddy er det overstået, har prøvet at tappe ham for sæd idag og er i tvivl om jeg kun fik den første fraktion med, der normalt ikke indeholder sæd. Og nok, fordi jeg har haft en hund, der skulle være sexmisbrugt, så må jeg indrømme , jeg ikke nød det.Og synes også Freddy virkede lidt - hvad sker der lige her.???

Altså, jeg ville nu osse finde det jævnt besynderligt hvis det at tappe sin hanhund eller bisidde ham ved en parring, udløste nydelse for ejeren :confused:

Og så har jeg til gode at se en hanhund der ikke ligner en der tænker "hvad er det egentlig du laver" når man/dyrlægen begynder at rode nede i det område.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Er der hold i det der egentlig?

At det er gammel sæd der ligger og venter og først skiftes ud når der bliver tømt af?

Jeg mener at have læst eller hørt at det er gammel skrøne, men ved det ikke.

 

Der er i hvert fald hold i det hos mennesker. Manden producerer jo ny sæd hele tiden, men når han lige har haft udløsning er der jo ikke så mange sædceller som der plejer at være, så der kommer lige et ordentligt læs nye friske til efter sådan en udløsning. Men der skal selvfølgelig ikke være for mange udløsninger for hurtigt efter hinanden, for når de jo ikke at danne nye, og så er det næsten kun sædvæske der kommer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er i hvert fald hold i det hos mennesker. Manden producerer jo ny sæd hele tiden, men når han lige har haft udløsning er der jo ikke så mange sædceller som der plejer at være, så der kommer lige et ordentligt læs nye friske til efter sådan en udløsning. Men der skal selvfølgelig ikke være for mange udløsninger for hurtigt efter hinanden, for når de jo ikke at danne nye, og så er det næsten kun sædvæske der kommer.

 

Ja det var egentlig osse det jeg tænkte, at der produceres sæd kontinuerligt så en tømning ikke er påkrævet for at der dannes friske sædceller.

Da jeg for en del år siden fik lavet frostsæd fra min gamle hanhund, der kan jeg huske at første portion havde en bedre kvalitet end den anden portion der blev tappet en eller to dage efter, og herefter har jeg så læst noget eller snakket med en der fortalte at det ikke var som man sagde tidligere, at det var en fordel at tømme hanhunden før parring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også temmelig i tvivl , men tænkte, at han er over 2 år og måske en ide at få et par dage til ny produktion. Jeg husker ikke hvad Birgitte Schjødt har sagt i denne forbindelse.Jeg har så ikke fået checket for levende og Ok sædceller, regner med det er OK..En opdrætter jeg talte med, mener det kun tager omkring 6 timer med ny produktion, så nu vil jeg finde den bog , jeg lånte af hende, hvor det skulle stå i..

Skægt eller pudsigt nok har jeg lidt præstationsangst på Freddy s vegne, det havde jeg aldrig med egen hanhund forhen, måske fordi han kun blev brugt på egen tæve.

Og de klarede det stort set selv.

De gange, jeg har brugt fremmed hanhund har ejer været nervøs for ,at min tæve skulle gå amok og bide hannen?? hvilket undrede mig såre.

Så jeg håber, de tænder på hinanden og hun er grydeklar.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos dyrlægen var der reddi reddi mange mennesker i venteværelset med dertil hørende larm fra forskellige hunde og andet firbenet. Tæven vi brugte var i løb men ikke højløbsk...

Så 2+2 gav 5 og Harald kunne absolut ikke koncentrere sig nok om projektet til at levere varen. I stedet ordnede jeg det selv her hjemme i formiddags og kørte ned med en prøve som blev tjekket med det samme. En masse friske svømmere uden deformiteter, så alt er som forventet og så har vi da øvet os så vi er klar til næste uge :mrgreen:

 

Der er jo en grund til at parringer normalt foregår hos hanhunden. Dels føler hunden sig - forhåbentlig - tryg der, og kan bedre koncentrere sig om det der skal foregå. Et andet aspekt er at de sjove sker på egen grund og ikke andetsteds, hvilket ellers kunne motivere til at strejfe.

 

Ja det var egentlig osse det jeg tænkte, at der produceres sæd kontinuerligt så en tømning ikke er påkrævet for at der dannes friske sædceller.

Da jeg for en del år siden fik lavet frostsæd fra min gamle hanhund, der kan jeg huske at første portion havde en bedre kvalitet end den anden portion der blev tappet en eller to dage efter, og herefter har jeg så læst noget eller snakket med en der fortalte at det ikke var som man sagde tidligere, at det var en fordel at tømme hanhunden før parring.

 

Der er mange aspekter af om det er en god ide at tømme en hanhund før parring. Selvfølgelig er det en god ide at tjekke under et mikroskop og se om der overhovedet er liv. Desuden har de muskler der sidder lige bag pungen, og som pumper sæden godt af at blive rørt lidt så de kan når de skal.

Som udgangspunkt burde en hanhund være ladet op efter to dage. Men hvis det er en hanhund der ikke har avlet i meget lang tid (flere år) kan der godt gå længere før han er klar. En hanhund der bruges regelmæssigt i avlen burde være klar igen efter en dag - men igen, alt er relativt. Alder, race og meget mere har indfæydelse.

 

Mht til racer kan jeg fortælle at skotske hjortehunde kræver tålmodige opdrættere. Statistisk set lykkes en ud af fire parringer. For to år siden var Lille P's opdrætter afsted med sin tæve til inseminering en juleaften, fordi det lige var der hvor tæven var på sit højeste. Ved inseminering ved man jo forhåbentlig at sæden er i orden. Det kostede det blege. Og der kom ingen hvalpe. Og labradorer har jeg mistænkt for at kunne forplante sig selv om der er et plankeværk uden huller imellem dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er jo en grund til at parringer normalt foregår hos hanhunden. Dels føler hunden sig - forhåbentlig - tryg der, og kan bedre koncentrere sig om det der skal foregå. Et andet aspekt er at de sjove sker på egen grund og ikke andetsteds, hvilket ellers kunne motivere til at strejfe.

Normalt laver jeg nu osse parringer på egen matrikel, ihvertfald med en ung hanhund. Den gamle har prøvet lidt af hvert, men han har jo så osse noget erfaring.

Men det er jo altså ikke unormalt at tage til dyrlægen for at tappe hunden, det er bestemt ikke alle hundeejere der kan finde ud af det eller bryder sig om at gøre det, og skal der laves frostsæd, ja så gøres det altså på klinikken.

Med hensyn til koncentrationen og det at føle sig tryg er vi enige, med hensyn til strejfen er det ikke noget jeg nogen sinde har bekymret mig om, jeg har hegn om min grund.

 

Mht til racer kan jeg fortælle at skotske hjortehunde kræver tålmodige opdrættere. Statistisk set lykkes en ud af fire parringer. For to år siden var Lille P's opdrætter afsted med sin tæve til inseminering en juleaften, fordi det lige var der hvor tæven var på sit højeste. Ved inseminering ved man jo forhåbentlig at sæden er i orden. Det kostede det blege. Og der kom ingen hvalpe. Og labradorer har jeg mistænkt for at kunne forplante sig selv om der er et plankeværk uden huller imellem dem.

Hmm ja, jeg ved der er en del racer der af en eller anden grund har problemer med reproduktionen, men jeg synes så helt generelt at det er med svingende resultat når der bruges inseminering. Osse alt efter hvilken veterinær der bruges. Jeg har selv valgt at have mit frostsæd liggende i Oslo da de har en bedre succesrate end her i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kigget efter i Reproduktion hos hund og kat, en lærebog fra KVL.

Kan dog ikke lige finde dette med tapning, kun i forbindelse med sædundersøgelser, ikke kun sædcellemængde, men også deforme sædceller.

Der beskrives så tapning daglig i 7 dage og her vil sædcelleantal mindskes hen over dagene og udregning/vurdering laves på de 2 sidste prøver. Ved hanhunde over 9 år beskrives at dette foretages hver anden dag. Bogen er besværlig læsning, når man ikke har kendskab til de latinske betegnelser for organer og biologiske undersøgelsesmetoder.

Jeg kan desværre ikke finde, hvor lang tid , der efter udløsning går, før der igen er sæd i normal mængde til rådighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. Vi taler så meget om at det er synd for hanhunde at være brunstige uden at kunne få lov at parre og dette er ofte årsagen til at hanhundeejeren vælger kastration. Er det ikke synd for en højløbsk tæve dette her? Hun har jo lige så stærkt instinkt om at parre sig og er lige så meget "opkørt" som hanhunde er?

 

Hvad mener I om det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. Vi taler så meget om at det er synd for hanhunde at være brunstige uden at kunne få lov at parre og dette er ofte årsagen til at hanhundeejeren vælger kastration. Er det ikke synd for en højløbsk tæve dette her? Hun har jo lige så stærkt instinkt om at parre sig og er lige så meget "opkørt" som hanhunde er?

 

Hvad mener I om det?

 

Fuldstændig enig :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. Vi taler så meget om at det er synd for hanhunde at være brunstige uden at kunne få lov at parre og dette er ofte årsagen til at hanhundeejeren vælger kastration. Er det ikke synd for en højløbsk tæve dette her? Hun har jo lige så stærkt instinkt om at parre sig og er lige så meget "opkørt" som hanhunde er?

 

Hvad mener I om det?

 

Er det da en sandhed, at det er synd for intakte hanhunde, hvis de ikke får lov at parre?

Jeg synes ikke det er synd :vedikke:

 

Jeg synes heller ikke det er synd for en tæve at være i løbetid uden at blive parret. For det må vel være sammenligningen der er nødvendig?

Og jeg mener heller ikke det er synd for en højløbsk tæve at blive snuset til af en hanhund ifm. en tapning. Hvad skulle være synd i den forbindelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det da en sandhed, at det er synd for intakte hanhunde, hvis de ikke får lov at parre?

Jeg synes ikke det er synd :vedikke:

 

Synes du ikke det er synd, eller lignende ord efter eget valg, at en hanhund går rundt i en uges tid og er frustreret over ikke at kunne følge sin natur? Det er jo frustration det handler om, hundens frustration over ikke at få opfyldt sit behov.

 

Jeg taler ikke om, hvorvidt det er "synd" at alle hunde ikke får mulighed for at reproducere, men om det ikke er synd at en hund skal leve i frustration i en periode.

Vi er så dygtige til at sørge for at vore hunde ikke bliver frustrerede med efterfølgende stress til følge i alle andre sammenhænge

 

Jeg synes heller ikke det er synd for en tæve at være i løbetid uden at blive parret. For det må vel være sammenligningen der er nødvendig?

Og jeg mener heller ikke det er synd for en højløbsk tæve at blive snuset til af en hanhund ifm. en tapning. Hvad skulle være synd i den forbindelse?

 

Jeg spørger om jeres mening med henvisnig til trådens emne. I denne situation har vi en tæve som er højløbsk, alle hendes instinkter skriger på en parring. Så kommer hanhunden endelig, bliver præsenteret, snuser, bliver seksuelt opstemt, tæven er klar - og så var det bare det. Det må da være topmålet af frustration? Er det rimeligt at bruge en tæve på denne måde, det er det jeg spørger om.

 

I menneskeverden har vi et ord der dækker denne handling, hvor det bare er tøserne som siger fra i sidste øjeblik ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at vore racehunde har vidt forskellig interesse for parring. Og faktisk ofte noget for mig unaturligt. Mine 1 ste 4 hunde gik i deres yngste år ofte sammen, 2 tæver og 2 hanhunde , også i løbetiden, når jeg var få job. Ingen hvalpe, hverken for de af samme race eller på tværs af racerne.Det var 2 gravhunde og 2 cavalier. Begge hanner var akuthunde med dårlig opvækst og tror faktisk at tæverne ikke mente de var værdige partnerer.

Men da jeg fik cockerer , så fik piben en anden lyd.

Og hvis hanhunden fik mulighed, så var der parring med resultat.Min nu 12 årige tæve ville jeg aldrig have udsat for hanhundetilnærmelser i højløbskperioden, også selv om hun selv gerne vil bestemme , hvem der skal på. Kun hvis hun skulle parres. Hun er så opsat , men fik også sine 3 1 ste kuld med den hanhund , hun elskede.

Hendes datter Debbie har også sine præperancer, og det er så Snoopy ,min kastrat. Så hun får lov med ham mellem de udvalgte hanhunde af samme race.

Og faktisk er det med parringer blevet noget kedeligt kunstig noget, fordi hanhundeejer er bange for, at få sin hanhund bidt af en ikke klar tæve, og tæven skal i mange tilfælde nærmest fikseres, hvilket vel er et overgreb af grim karakter.

Og hvis hanhundeejer ,som jeg kan være bange for, at sædafgang for en 1 ste gangsparring vil foregå udenfor normalt sammenhæng, så er det jo skidt for tæveejer at have kørt så mange kilometer. Dette ville jo kunne ske med ikke rutineret han , hvis de bare for lov at lege frit i haven.

Nå . vi får se hvad der sker her i eftermiddag????

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spørger om jeres mening med henvisnig til trådens emne. I denne situation har vi en tæve som er højløbsk, alle hendes instinkter skriger på en parring. Så kommer hanhunden endelig, bliver præsenteret, snuser, bliver seksuelt opstemt, tæven er klar - og så var det bare det. Det må da være topmålet af frustration? Er det rimeligt at bruge en tæve på denne måde, det er det jeg spørger om.

 

I menneskeverden har vi et ord der dækker denne handling, hvor det bare er tøserne som siger fra i sidste øjeblik ;-)

Det kan da godt være at tæven bliver lidt frustreret, men det er jo bare den samme frustration som en hanhund udsættes for (jeg vil nærmest sige hver uge), hvis man bor hvor jeg gør. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan da godt være at tæven bliver lidt frustreret, men det er jo bare den samme frustration som en hanhund udsættes for (jeg vil nærmest sige hver uge), hvis man bor hvor jeg gør. :vedikke:

 

Jeg har valgt at arbejde med mine hanhundes opkørthed, som du nok ved, og det håber jeg breder om sig, så hanhundene ikke bliver så helvedes frustrerede og stressede. Den mulighed er der altid. Om hundeejerne så gider er en anden sag, men muligheden foreligger.

 

I den aktuelle situation gør man helt bevidst tævehunde frustrerede - eller måske uden man har tænkt rigtigt over det :hmm:

 

Jeg er nysgerrig efter at vide hvad den generelle holdning er til dette. Og ja, jeg ved godt at man også gør sådan med andre dyr, men er det ok?

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes du ikke det er synd, eller lignende ord efter eget valg, at en hanhund går rundt i en uges tid og er frustreret over ikke at kunne følge sin natur? Det er jo frustration det handler om, hundens frustration over ikke at få opfyldt sit behov.

 

Jeg taler ikke om, hvorvidt det er "synd" at alle hunde ikke får mulighed for at reproducere, men om det ikke er synd at en hund skal leve i frustration i en periode.

Vi er så dygtige til at sørge for at vore hunde ikke bliver frustrerede med efterfølgende stress til følge i alle andre sammenhænge

 

Jeg ved godt det er dårlig stil at svare med et modspørgsmål, men mener du dermed at alle hunde burde være neutraliserede for at komme denne stress til livs?

 

Og nu skal jeg svare på spørgsmålene :-)

Synd? Hmmm.

Nej, jeg mener ikke det er synd i ordets forstand for en hanhund at være seksuelt frustreret i en uge (som oftest ikke engang er en uge, hvis det er i højløben der menes).

Det er uundgåeligt for de fleste hanhunde at reagere på løbetidsdufte, det er så bare vores ansvar som ejere at sørge for at minimere den stress hanhunden udsættes for ifm. løbetid.

Eks. at skille han og tæve ad, sende den ene på ferie et sted, osv.

 

Jeg kan godt have "ondt af" min unge hanhund i de tre dage, hvor han har øjne så store som tekopper og har svært ved at falde til ro, når min tæve er højløbsk og befinder sig i det andet hus. Men jeg synes ikke det er synd for ham at han skal befinde sig i den kortvarige tilstand, for jeg kan ikke undgå reaktionen - udover at neutralisere alle parter, og det mener jeg ihvertfald ikke er løsningen.

 

 

Jeg spørger om jeres mening med henvisnig til trådens emne. I denne situation har vi en tæve som er højløbsk, alle hendes instinkter skriger på en parring. Så kommer hanhunden endelig, bliver præsenteret, snuser, bliver seksuelt opstemt, tæven er klar - og så var det bare det. Det må da være topmålet af frustration? Er det rimeligt at bruge en tæve på denne måde, det er det jeg spørger om.

 

I menneskeverden har vi et ord der dækker denne handling, hvor det bare er tøserne som siger fra i sidste øjeblik ;-)

 

Jeg synes det er lidt søgt. Beklager, men det synes jeg altså.

Hvis man skal forsøge at hindre alle former for frustrationer, som en løbsk tæve kan blive udsat for, om det er ifm. tapning af en hanhund, eller at hun i sin hormonrus finder andre hanhunde eller hankønsvæsener (som der lige er en tæveejer herinde der har fortalt om), som hun tænder på, så skal man enten hive motoren ud af hende, eller holde hende spærret inde uden kontakt til andre end sig selv i højløben.

 

I begge tilfælde, både med hanner og tæver, har vi jo altså indrettet vores hundehold således, at hverken hanhunde eller tæver kan undgå at blive påvirkede af løbetider hist og her, enten hos en selv eller i de omgivelser man færdes i. Er det dermed synd at have hundehold som vi har idag? Og hvad bliver det næste vi skal have en holdning til er synd for hundene? Selektiv avl, fordi de ikke selv får lov at vælge?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes altid det er interessant at vide noget om erfaringen hos dem jeg debatterer med, så hvilken erfaring har du, Irene?

 

Og i hvilken grad skal denne form for "misbrug", som jeg forstår du mener det er, undgås?

Skal tæveejere isolere deres tæver under løbetiden for at undgå at møde en tilfældig hanhund som kunne komme til at snuse til hende?

Skal hanhundeejere vælge at bo med så stor afstand til deres naboer med tæver, at han aldrig får færten af en løbsk tæve?

 

Hvor længe oplever du at denne "frustration" varer og hvilken påvirkning ser du hos tæven, hvis en hanhund har snuset til hende uden at parre hende?

 

Og så må jeg lige sige at VI taler ikke meget om at der er noget der synd for hanhundene og VI kunne ikke drømme om at kastrere en sund og rask hanhund, men NOGLE gør... det er bare hverken mig eller trådstarter.

 

Jeg spørger om jeres mening med henvisnig til trådens emne. I denne situation har vi en tæve som er højløbsk, alle hendes instinkter skriger på en parring. Så kommer hanhunden endelig, bliver præsenteret, snuser, bliver seksuelt opstemt, tæven er klar - og så var det bare det. Det må da være topmålet af frustration? Er det rimeligt at bruge en tæve på denne måde, det er det jeg spørger om.

I denne situation havde vi så ikke en højløbsk tæve. I sidste ende havde vi slet ikke en tæve.

Men første gang jeg fik tappet hanhund, der havde vi en højløbsk tæve til stede. Hun virkede ikke frustreret, hun virkede glad og tilfreds over at komme ud på køretur med nogle gode venner, hun blev luftet og fik godbidder og blev besnust af et par store hanhunde som hun ganske sikkert ville have betakket sig for at blive parret af. Hun var til stede i rummet med hanhunden i 5 minutter, når hun var ude af døren hoppede hun videre og legede og virkede under ingen omstændigheder frustreret. Derfor har jeg ganske store problemer med at se det som så enormt grænseoverskridende eller unfair over for tæven, som det virker som om du gør, og derfor ville det være interessant at høre hvilke tæver du har din erfaring fra, da det muligvis gør en forskel for udgangspunktet.

 

Om jeg mener det er rimeligt?

Ja det gør jeg bestemt, ihvertfald når der er tale om at bruge en normal og velfungerende tæve der ikke tager skade af at blive snuset til.

Vi foretager os en masse ting i hundeavl og noget af det vi gør er at prøve at lave hunde der lever et godt langt liv uden sygdomme. Til det formål er frostsæd et ret stærkt værktøj, da det giver os mulighed for at bruge sæd fra hunde som vi kender livet på. Vi ved hvor gammel hunden blev, vi ved hvad han havde af problemer gennem livet, vi ved hvor stærke og sunde hans afkom har været og på grundlag af det er der rigtig meget der taler for at bruge sæd fra en afdød hanhund, frem for at parre med en ganske ung hund som man endnu ikke ved noget om.

 

I det regnestykke ser jeg det at der bliver snuset til en tæve, som et ganske ubetydelig "offer". Jeg er klar over at tæven ikke kender regnestykket men det er stadig min påstand.

Ud fra den erfaring jeg har med forplantning, højløbske tæver og tapning af hanhunde, der ser jeg det IKKE som et overgreb på tæven og vil derfor ikke undlade at bruge hende hvis det kan øge muligheden for at tappe rigtig god sæd fra en hanhund, der kan vise sig at blive vigtig for en race om 20 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...