luckyluna Skrevet Juni 8, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 8, 2012 Jeg må sige jeg er meget imponeret over min gamle pige! Hun blev jo opereret i onsdags. Det var et mindre indgreb, så hun var kun væk fra mig i en time. Så altså ca. under narkose knap en time. Halvanden time efter hun kom op til mig, helt skiløjet, rystende og rundt på gulvet, rejste hun sig selv op og pev ved døren og ville hjem! Vel hjemme sov hun et par timer mere og så ville hun da egentlig godt ud og tisse og sådan. 6 timer efter opvågning var hun sulten og der var ikke meget mere at mærke på hende.. Næste morgen fjollede hun og gik tur og nærmest normal, en lille smule mere træt. Første gang hun blev opereret(steriliseret) var hun noget mere påvirket, men der var hun dels under narkose i længere tid, 2 timer, dels var hun mere smertepåvirket.. Stadig var hun dog sulten og på benene en 7-8 timer efter..Men mere påvirket de følgende dage, dog mest om morgenen inden hendes smertestillende virkede. Så jeg tænker lidt, er det min hund der er ualmidelig sej, er det tidsrummet i narkose, narkosemidlet eller er der simplethen bare forskel på hvordan de bliver påvirket? Min dyrlæge siger at de bruger samme narkosemiddel som til mennesker og at de ofte kommer sig hurtigt:) jeg synes bare jeg hører så mange historier fra andre om hvor skidt hunden er.. Hvordan har jeres klaret det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lene og Athena Besvaret Juni 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2012 Jeg syntes (som så meget andet) det er blevet værre med alderen. Athena har efterhånden været i narkose en del gange. Først gang som ca. 2 årig var en HD fotografering og kun var hurtig frisk. 2 gang som ca. 5 årig hvor hun blev steriliseret, der var hun også hurtig frisk. 3 gang en måned efter steriliseringen knækkede hun en hjørnetand, som måtte opereres ud , men hun var også der hurtig frisk. Her for ca. 3 uger siden fik hun en tandrensning grundet tandkødsbetændelse og der var hun noget længere om at blive frisk. Det til trods for en kortere narkose, men jeg tænker det måske skyldes alderen, hun er nu 7 år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juni 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2012 Vores gamle Speedy, var meget påvirket, når hun havde været i narkose, ihvertfald på sine ældre dage. Når vi hentede hende fra dyrlægen, gik hun omkring i 3-4 timer mens hun pustede og stønnede og var meget urolig, bagefter lagde hun sig ned og sov, og var så egentlig frisk en dags tid efter. Rex har næsten lige været i narkose, da de skulle se hvordan hans blærevæg så ud og han kunne næsten ikke rejse sig op, da vi hentede ham og når han kom op og stå, så slingrede han rundt. Han var noget tummelumsk. Det varede et par dage og så sov han selvfølgelig meget. Bella har kun været træt en dages tid, når hun har været i narkose. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Juni 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2012 Speedy var altid længe om at komme sig. Groa har været ret hurtig til at være sig selv, tror det er den nye slags narkose. Jeg har selv prøvet den nye, men er ret hurtig frisk igen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Juni 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2012 skipper var 16 uger første gang han var i narkose, der var han så frisk at vi tog afsted til hvalpetræning 5 timer senere efter kastrationen var han ynkelig en 4-5 timer og først sig selv næste morgen, men der tror jeg det var smerter der spillede ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Juni 8, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 8, 2012 Da Molly sidste år en uge før sit 11 år fik akut livmoderbetændelse, gik hun rimeligt frisk 5 timer efter aflevering på hospitalet. Og kom sig hurtigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Jeg syntes (som så meget andet) det er blevet værre med alderen.Athena har efterhånden været i narkose en del gange. Først gang som ca. 2 årig var en HD fotografering og kun var hurtig frisk. 2 gang som ca. 5 årig hvor hun blev steriliseret, der var hun også hurtig frisk. 3 gang en måned efter steriliseringen knækkede hun en hjørnetand, som måtte opereres ud , men hun var også der hurtig frisk. Her for ca. 3 uger siden fik hun en tandrensning grundet tandkødsbetændelse og der var hun noget længere om at blive frisk. Det til trods for en kortere narkose, men jeg tænker det måske skyldes alderen, hun er nu 7 år. Ja, alderen burde betyde noget.. min hund har så kun være i narkose efter sit 9 år og har jo så klares sig hurtigere og hurtigere igennem, selvom hun er beleve ældre samtidig.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Speedy var altid længe om at komme sig.Groa har været ret hurtig til at være sig selv, tror det er den nye slags narkose. Jeg har selv prøvet den nye, men er ret hurtig frisk igen. Ja jeg tænker også at i forhold til feks for 10 år siden, så tror jeg det er meget mere skånsomt for dem nu:) Sheila er dog tilgengæld blevet træt her nogle dage efter..Hun er vist sådan en der bruger alle ressurcer hun har i "banken" før hun går ned! En morgentur idag er alt hun har lavet, så har hun kælet en masse og sovet rigtig, rigtig meget.. Jeg tror ikke der er meget aftenstur i henne idag.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juni 9, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 9, 2012 Jeg har til nu prøvet det to gange med min Charlie - første gang i februar og anden gang først i april - begge gange skulle han have fjernet læbefolderne. Det var narkose cirka 1 times tid pr gang. Første gang var han rimelig frisk da vi hentede ham 2 timer efter opvågningen - han kunne selv vakle ud til bilen. Dagen efter var han frisk nok til en lille gå tur - men dog mere træt og sov meget de følgende dage. Anden gang var han meget grogget da vi hentede ham og vi måtte bære ham ud til bilen - Han sov rigtig meget efter vi kom hjem - men efter et par timer var han mere frisk og ville have mad. Dagen efter var han stadig grogget - men gik en lille tur - ellers sov han det meste af dagen. Begge gange var Charlie også smertebehandlet i nogle dage og det medicin kan også have været en årsag. P.S. Charlie er knap 8 år Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret Juni 11, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 11, 2012 Jeg ved ikke helt, hvad vores dyrlæge fortog sig, men Store Fugl var tolv timer om at komme så meget til sig selv, at han kunne stå på sine ben, sidst han blev bedøvet. Det har bestemt ikke været tilfældet de andre gange han er blevet bedøvet (hos anden dyrlæge).... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 13, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 Karla tog næsten 2 døgn om at komme sig helt over en sedering... hun har aldrig været i nakose og håber virkelig heller aldrig det bliver nødvendigt, da dyrlægen simpelthe mener hun ikke kan tåle det bedøvende stof... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 13, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 13, 2012 HVorfor blev hun sederet? Og hvad er forskellen på DEt og en bedøvelse? Sheila blev nemlig alm. BEdøvet som ung en gang for at sy et sår og Det var længe om at komme ud af kroppen, samt hun kortvarrigt holdt op med at trække vejret.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts