Hop til indhold

Forsøg - hold afstand, TAK


Gæst LKollerup
 Share

Recommended Posts

Jeg har meget indædt forsøgt denne fremgangsmåde, men enten er Irene kvikkere end jeg (det kunne jo snildt tænkes) eller også er Pelle kvikkere end en airedale (også en mulighed). I hvert fald sivede der ingen forståelse ind. Det eneste, der totalt kurerede denne frække lyst, var et knald for at sige det rent ud.

 

Og her lærte allerede min hund, at forsøgte han at spille Karl Smart over for tæven, så mødte han en meget lidt feminin brølen og onde tænder. Først den dag HUN fastsatte som den rigtige, fik han lov.

 

Og DET lærte han af. Efter det kunne han sagtens arbejde i mørke lige ved siden af en løbetidstæve (efter at vi først havde ladet dem sige godda' til hinanden for lige at være sikre på, at vi ikke ramte "dagen").

 

Din hund har da været overordentlig flink at acceptere tæven sige fra... Det er i hvertfald min oplevelse at mine piger kan sige fra til de er grønne i hovedet og hanhunden er tilbage igen inden der er gået 10 sekunder! Men jeg ved ikke om det ændre sig når de netop får lov at parre..om de alle finder ud af at de rent faktisk kan få lov, hvis de bare venter tålmodigt, for ja, jeg har da mødte nogle hanhunde som har parret som er jævnt uinteresseret i alt andet end højløbske tæver..

Men har også mødt avlshanner som ikke er sådan..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 353
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Næst efter togdriften er seksualdriften den vanskeligste at styre. Det er nok bare forskelligt, hvor dameivrige hunde er. Måske det også er racebestemt? For nogle racer ligger lydigheden tættere på højrebenet end hos andre. Jeg ved det ikke.

 

Måske er det også lidt fra individ til individ. Nok er vores Berner-dreng meget dame-glad, men han er jo også sådan lidt en tøsedreng og morakker, der helst gør, hvad han bliver bedt om....

Link til indlæg
Del på andre sites

Den forstår jeg ikke helt. Du skriver at du altid tager dine hunde i snor når der kommer andre (pga. signalværdien), og i samme åndedrag, at du aldrig er blevet opsøgt af løse hunde når dine har været i snor. Hvori ligger dit problem så?.

 

Dårlig formulering - beklager. Jeg oplever at folk ikke kan kalde deres vunde til sig, når jeg kommer gående med mine løse. Jg tager de altid i snor eller dækker dem af, men det hjælper ikke meget når andre ikke kan kalde deres til sig. Når jeg går ved vej og har hundene i snor oplever jeg aldri at blive opsøgt - det oplevede jeg tilgengæld da jeg kun gik med en tæppetisser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Din hund har da været overordentlig flink at acceptere tæven sige fra... Det er i hvertfald min oplevelse at mine piger kan sige fra til de er grønne i hovedet og hanhunden er tilbage igen inden der er gået 10 sekunder! Men jeg ved ikke om det ændre sig når de netop får lov at parre..om de alle finder ud af at de rent faktisk kan få lov, hvis de bare venter tålmodigt, for ja, jeg har da mødte nogle hanhunde som har parret som er jævnt uinteresseret i alt andet end højløbske tæver..

Men har også mødt avlshanner som ikke er sådan..

Faktisk har alle vores tre airedales været meget lydhøre over for damehundes afvisninger. De har naturligvis alle forsøgt at overtale damen, men kun ved hrmpf-hrmpf-lyde og legebuk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bodil&hundene
Vi sender det ud til så mange klubber, foreninger og private træningspladser samt til hundeblade, som forhåbentlig vil være søde at publicere det :)

 

Den gule sløjfe blev intro. på dogcampen på Fyn sidste weekend, det er en super god ide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er ikke en super god ide, med de sløjfer. Hvad nytter det at vovse har gul sløjfe i halsbåndet, hvis i selv er de eneste der ved hvad det betyder? Og da det ikke er noget der benyttes konsekvent af alle med samme holdning, så synes jeg det er lidt tåbeligt og spild af tid. Hvorfor dælen kan i ikke bare fortælle folk, at de skal holde snitterne fra jeres hund - det virker nu stadig;) og løse hunde uden medfølgende ejer tror jeg faktisk er fløjtenes ligeglad med hvor sløjfedekoreret jeres hund er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu lader det sig ikke gøre med andersine sløjfe i den korte pels, men måske en andersand butterfly:) men er nu ikke derfor jeg synes ideen er lidt dårlig.

 

Det er fordi, jeg simpelthen ikke forstår hvorfor folk ikke bare siger, at de har en hund der ikke skal hilse.. Er det dovenskab? Er man genert?

Jeg vil jo mene, at man jo alligevel er nødt til at forklare folk, at grunden til den gule sløjfe er, at den ikke må hilse:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bodil&hundene
Nej det er ikke en super god ide, med de sløjfer. Hvad nytter det at vovse har gul sløjfe i halsbåndet, hvis i selv er de eneste der ved hvad det betyder? Og da det ikke er noget der benyttes konsekvent af alle med samme holdning, så synes jeg det er lidt tåbeligt og spild af tid. Hvorfor dælen kan i ikke bare fortælle folk, at de skal holde snitterne fra jeres hund - det virker nu stadig;) og løse hunde uden medfølgende ejer tror jeg faktisk er fløjtenes ligeglad med hvor sløjfedekoreret jeres hund er.

 

Hejsa Howlucky

Jeg ved ikke hvad du mener med at : Hvis i selv er de eneste der ved hvad det betyder.

Det er jo en landsdækkende kampagne der er slået igang, så det skal nok hurtigt blive udbredt.

Hvis man kigger rundt på nettet har mange sider allerede sat det på.

F.eks her, gi pote, galleriet, og mange andre foraer.

Bare på facebook blev gruppen oprettet d. 28 Juni og har 365 medlemmer, som også har delt med deres venner mm.

Flere hundetrænere har taget den til sig og fortæller deres kursister om det.

 

Faktisk har Norge også taget den til sig.

 

Jeg er personligt ikke itvivl om at budskabet allerede er bredt, og det går meget hurtigt med at få det rundt i hundeverdenen:)

 

Men selvfølgelig har man da lov til som du at syntes det er tåbeligt og spild af tid.

 

Vi så bare hvor nemt det var at have båndet på, folk skal ikke først stå med deres hunde på kort afstand og nå at fortælle en masse om hunden imens de stod og galpede af hinanden, når de mødte en med sløjfe, gik de bare uden om, så både hunde og mennesker havde ro på og ingen stress.

holdafstandtak.jpg

 

Heste folket har brugt ideen i mange år med stor succes ;)

Redigeret af Bodil&hundene
Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er ikke en super god ide, med de sløjfer. Hvad nytter det at vovse har gul sløjfe i halsbåndet, hvis i selv er de eneste der ved hvad det betyder? Og da det ikke er noget der benyttes konsekvent af alle med samme holdning, så synes jeg det er lidt tåbeligt og spild af tid. Hvorfor dælen kan i ikke bare fortælle folk, at de skal holde snitterne fra jeres hund - det virker nu stadig;) og løse hunde uden medfølgende ejer tror jeg faktisk er fløjtenes ligeglad med hvor sløjfedekoreret jeres hund er.

 

Hvorfor denne negativitet? Og hvem er de der "i" du mener skal opdrage folk med løse hunde? Det er jo valgfrit om man vil bruge sløjfen eller ej! Jeg har en lalleglad hund der vil hilse på alle, men hun er altid under kontrol, og får ikke lov til at hilse på nogen med mindre ejeren siger ok. Men derfor kan jeg jo godt se formålet i sløjfen for andre?! Sløjfe-projektet er et privat projekt der er ganske frivilligt - det er altså ikke sådan en guddommelig organisation der står bag. Og at du eller andre ikke vil bruge sløjfen er selvfølgelig op til jer selv.

 

Og nej, jeg er på ingen måde med i projektet, og jeg kommer heller ikke til at bruge sløjfen. Men jeg gider da heller ikke spilde min tid på at fortælle andre om hvor åndssvagt projektet er....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hejsa Howlucky

Jeg ved ikke hvad du mener med at : Hvis i selv er de eneste der ved hvad det betyder.

Det er jo en landsdækkende kampagne der er slået igang, så det skal nok hurtigt blive udbredt.

Hvis man kigger rundt på nettet har mange sider allerede sat det på.

F.eks her, gi pote, galleriet, og mange andre foraer.

Bare på facebook blev gruppen oprettet d. 28 Juni og har 365 medlemmer, som også har delt med deres venner mm.

Flere hundetrænere har taget den til sig og fortæller deres kursister om det.

 

Faktisk har Norge også taget den til sig.

 

Jeg er personligt ikke itvivl om at budskabet allerede er bredt, og det går meget hurtigt med at få det rundt i hundeverdenen:)

 

Men selvfølgelig har man da lov til som du at syntes det er tåbeligt og spild af tid.

 

Vi så bare hvor nemt det var at have båndet på, folk skal ikke først stå med deres hunde på kort afstand og nå at fortælle en masse om hunden imens de stod og galpede af hinanden, når de mødte en med sløjfe, gik de bare uden om, så både hunde og mennesker havde ro på og ingen stress.

 

 

Heste folket har brugt ideen i mange år med stor succes ;)

 

og jeg forstår stadig ikke hvorfor man ikke bare kan gå ud fra at ingen hunde skal hilse med mindre det er aftalt! det var da det mest enkle og løste alle problemer, at alle som ikke ønsker at hundene skal antastes af alle mulige og umulige andre hunde skal iføre sig gule sløjfer syntes jeg er helt og aldeles skørt! alle bør opføre sig som ansvarlige hundeejere og spørge før de lader hunden styrte hen til andre hunde så er problemet løst!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dårlig formulering - beklager. Jeg oplever at folk ikke kan kalde deres vunde til sig, når jeg kommer gående med mine løse. Jg tager de altid i snor eller dækker dem af, men det hjælper ikke meget når andre ikke kan kalde deres til sig. Når jeg går ved vej og har hundene i snor oplever jeg aldri at blive opsøgt - det oplevede jeg tilgengæld da jeg kun gik med en tæppetisser.

 

Hov, jeg havde slet ikke opdaget at du havde svaret. :oops:

 

Men jeg er altså stadig ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du skriver, for hvorfor skulle andre kalde deres hunde til sig hvis dine går løse?. Det ville jeg ihvertfald heller aldrig gøre og går folk på plads med deres hunde og forventer at passere mig på den måde, beder jeg dem om at tage snor på. Jeg har set alt for mange hunde, hvor ejeren har total styr på hunden,... lige indtil de ikke har alligevel og min hund skal altså ikke hilse mens den er i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bodil&hundene
og jeg forstår stadig ikke hvorfor man ikke bare kan gå ud fra at ingen hunde skal hilse med mindre det er aftalt! det var da det mest enkle og løste alle problemer, at alle som ikke ønsker at hundene skal antastes af alle mulige og umulige andre hunde skal iføre sig gule sløjfer syntes jeg er helt og aldeles skørt! alle bør opføre sig som ansvarlige hundeejere og spørge før de lader hunden styrte hen til andre hunde så er problemet løst!

 

Jamen du har da fuldstændig ret Kleo.

Desværre er verden bare ikke helt så enkel, derfor...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen du har da fuldstændig ret Kleo.

Desværre er verden bare ikke helt så enkel, derfor...

og hvad får dig så til at tro at fordi mine hunde er iført gult så så holder folk deres hunde væk???

måske skulle man bare gøre mere ud af at understreje at man spørger før der hilses, altid:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bodil&hundene
og hvad får dig så til at tro at fordi mine hunde er iført gult så så holder folk deres hunde væk???

måske skulle man bare gøre mere ud af at understreje at man spørger før der hilses, altid:)

 

Jamen den gule sløjft ;) ville jeg tro.

Link til indlæg
Del på andre sites

og jeg forstår stadig ikke hvorfor man ikke bare kan gå ud fra at ingen hunde skal hilse med mindre det er aftalt! det var da det mest enkle og løste alle problemer, at alle som ikke ønsker at hundene skal antastes af alle mulige og umulige andre hunde skal iføre sig gule sløjfer syntes jeg er helt og aldeles skørt! alle bør opføre sig som ansvarlige hundeejere og spørge før de lader hunden styrte hen til andre hunde så er problemet løst!

 

Kleo, du glemmer bare at det der er den nemmeste løsning for dig er den mest besværlige for mig.

 

Jeg vil tro at du ikke ville gå i f.eks. Bernstorffparken eller Bøndernes Hegn fordi det vrimler med hunde, men dèr går jeg og mine hunde har kunne håndtere alle disse møder uden at der har været problemer af nævneværdig art. Hvorfor skulle jeg så afbryde mine gåture hvert 10. skridt jeg tager, for at tage snor på hunden og spørge,... når nu den anden også kommer uden snor?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke negativ bare for at være det, jeg mener bare, at har man sin hund i snor, har man den da så tæt på, at man helt uden sløjfe sagtens kan undgå den skal hilse på andre.

Og så udbredt er den sløjfe(eller budskabet om den) altså ikke. Dette sted er det eneste sted jeg har hørt om den. Jeg kender hvad jeg ved af ingen der kender til betydningen. Og jeg har ingen hunde set med gul sløjfe. Og så er det jeg mener den ikke har den store effekt. Havde jeg synes det var en genial ide, havde jeg alligevel skulle forklare folk hvorfor han havde sløjfen på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil ikke komme til at bruge det. Det vil være alt for besværligt.. Min hund må ikke hilse på nogle hunde, andre må hun gerne hilse på:blink:

Jeg har et gult bånd bundet om hundesnoren, lang fra besværligt.... Tabte mindst 1kalori da jeg bandt den på, men har nu brugt den i fem dage uden at skulle arbejde og slide mere med den. ;) Prøvede også at binde den på hundens k9sele(håndtaget), men syntes den var lidt i vejen når jeg alligevel skulle bruge håndtaget i det folk spankulerer tæt på for at blive informeret, med deres hunde og min hund som trækker som 2 halvfede gnuer. Nu bor jeg i et lille bondesamfund, så regner med ideen og tiltaget sætter fast hurtigt, i det mindste vil jeg blive kendt hurtigt som den skøre gule sløjfemand og folk vil måske nu respektere at min hund skal have lov til at blive trænet til at hunde ikke absolut kommer over og overfalder den hver gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men... hvor om alt er, så er kampagnen slået igang og det er jo frivilligt..

hvis det kommer til at virke som i ønsker så vil det betyde at alle som IKKE har en tydelig gul sløjfe vil blive antastet af alle hilse hundene, det er måske meningen elelr hvad? for så er det jo ikke frivilligt mere, så skal man jo sørge for tydelig gul afmærkning for at undgå andre folks hunde:(

Jeg tror jeg laver mig et skilt hvor der står: HOLD AFSTAND, MINE HUNDE GØR IKKE NOGET MEN JEG SPARKER :) selvfølgelig på gul bund :)

jeg tror ikke på ideen, og jeg syntes det er ganske unødvendigt fordi jeg stadig mener at man altid bør aftale med modparten før man lader sine hunde hilse:) og jeg vil være bange for at den gule sløjfe vil få endnu flere til bare at slippe deres ukontrolerede hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...