Hop til indhold

Agilitytræning fælles - sommer/efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

det er da rimeligt cool koncept at man kan melde til på dagen :5up: smart, så kan man lige tjekke dagsformen og se hvor meget man har lyst til at løbe...

 

Det ville nok bare aldrig ske i DcH, nu når vi har fået onlinetilmeldingen...

 

det er smart! men det er så også kun i UKA, man kan ikke hos KC. Det er også en mere uformel stemning, og ofte mindre stævner. Der hvor jeg havde Charles med, var derkun 4 ringe, og det var lille og hyggeligt, og der var ikke for mange hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

det er smart! men det er så også kun i UKA, man kan ikke hos KC. Det er også en mere uformel stemning, og ofte mindre stævner. Der hvor jeg havde Charles med, var derkun 4 ringe, og det var lille og hyggeligt, og der var ikke for mange hunde.

 

Mon ikke det er lidt ala DGI vs. DCH/DKK her i danmark... DGI stævner er jo ofte betal på dagen arrangementer og der absolut en mere uformel stemning (selvom jeg nu heller ikke synes "almindelige" stævner kan betegnes som formelle ;-) )

Link til indlæg
Del på andre sites

*gg* kun 4 ringe :genert:

 

Det er også lidt sjovt at vi har fået indført det der hedder drive-in(i lydighed), men man kan altså ikke bare dukke op på dagen... Man skal melde til i en måned før her i kredsen...

 

For mig er drive-in konkurrencer hvor man lige kan komme forbi, melde sig til og så deltage...

Link til indlæg
Del på andre sites

*gg* kun 4 ringe :genert:

 

Det er også lidt sjovt at vi har fået indført det der hedder drive-in(i lydighed), men man kan altså ikke bare dukke op på dagen... Man skal melde til i en måned før her i kredsen...

 

For mig er drive-in konkurrencer hvor man lige kan komme forbi, melde sig til og så deltage...

 

fnis :lol: ja der er sgu da ikke meget drive-in over at man skal melde sig til en måned før :lol: Hvad mener de selv, når de kalder det "drive in"... altså hvad er ideen bag konceptet? I forhold til en "normal konkurrence" (hvor man vel egentlig kan melde til op til 14 dage før - eller er det kun ag? )

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm... Vi havde ikke træning i aften, da de havde tyvstjålet vores træningsdag til klubkonkurrence... Men det er jo også en slags træning! Jeg var oprindelig sat i den klasse der skulle svare til klasse åben/2, men jeg fik brokket mig over i den der svarede til klasse 1. Manglede da osse bare, når man aldrig har gennemført en åben klasse, og er disket i størsteparten af de klasse 1 man har stillet op til.

 

Og disk'erne fortsatte... Nej, først rev Iso "bare" hovedparten af alle spring, i de to ag-klasser vi løb. Voldsomt irriterende, da hun faktisk er blevet rigtig meget bedre til det på det seneste. Men banerne var meget "nemme", dvs. ligeud hele tiden - og det kan Iso's fartdjævlehjerne ikke kapere. Den sidste springklasse gik meget bedre på det område - ikke en pind røg ned, sq! Til gengæld blev hun disket da hun løb udenom et spring og tog det bagfra. Det stod meget snævert og hun nåede ikke at rette op, og jeg hjalp hende vel heller ikke optimalt... Senere i banen glemte jeg også et spring, godt gået senil-Korvis... :stupid:

 

Ikke nogen videre god generalprøve indfor stævnet i weekenden m.a.o. men lad os nu se hvad der sker. Det ved man jo lissom aldrig med Iso... :roll: På lørdag løber hun med veninden og på søndag med mig. Måske det får hende forvirret nok til at sætte farten lidt ned... Helt klart er dog at Lille Frøken Fis ikke kommer at løbe SPÅ foreløbig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk at Petrine ikke har været herinde og prale endnu! :shock: Vi havde holdafslutning i går med konkurrence (kursisterne skulle løbe en klasse 1-bane), og det var sørme Petrine, der vandt. :engel:

 

 

 

Ihhh, og nogle søde kursister havde købt champagne og chokolade til mig og føllet og skrevet et sødt kort. :hjerte: Og så havde vi i trænergruppen besluttet at dele spørgeskemaer ud på alle holdene, hvor kursisterne skulle svare på, hvad de synes om træningen (synes de niveauet er passende, føler de, at de får nok individuel vejledning og feedback osv.), og mit føl og jeg fik nogle meget positive tilbagemeldinger og flere søde kommentarer med på vejen. :lun:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. er nu startet med at træne det indendørssted. Jeg vidste at jeg ville få mere teknisk træning der, og det har jeg manglet meget i 'min egen klub'.

 

Jeg kender hende der træner mig det nye sted. Hun har faktisk trænet sammen med mig, dengang jeg trænede med Dexter. Jeg kan pludselig forstå hvorfor jeg ikke rigtigt rykkede mig med Dexter. Og hvorfor boris og jeg ikke kan ret meget endnu, selvom vi har trænet i et 1/2 år.

Vi mangler at lære AL teknik! Boris er faktisk kun tilvænnet forhindringerne og det er det:-(

Som hun sagde overrasket til mig: "jeg troede faktisk at i var meget længere, for du har jo en lille lærenem hund og i har jo trænet i lidt tid nu. Men vi er helt nede på scratch i træningen her...."

Det er en trist erkendelse, når jeg rigtig gerne vil træne det med boris og rigtig gerne vil komme til at starte konkurrencer engang i nær fremtid.

 

Så det er godt at jeg har taget sådan 10 ganges træning ved hende og jeg kunne sagtens finde på, at tage 10 gange mere, en gang eller 2 mere, senere på året.

 

Det er bare trist at erkende at kvaliteten af træningen i klubben er så ringe:-( og det får mig godt nok til at revurdere og tvivle noget mere på, om jeg vil blive uddannet agilityinstruktør i den klub:-/

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. er nu startet med at træne det indendørssted. Jeg vidste at jeg ville få mere teknisk træning der, og det har jeg manglet meget i 'min egen klub'.

 

Jeg kender hende der træner mig det nye sted. Hun har faktisk trænet sammen med mig, dengang jeg trænede med Dexter. Jeg kan pludselig forstå hvorfor jeg ikke rigtigt rykkede mig med Dexter. Og hvorfor boris og jeg ikke kan ret meget endnu, selvom vi har trænet i et 1/2 år.

Vi mangler at lære AL teknik! Boris er faktisk kun tilvænnet forhindringerne og det er det:-(

Som hun sagde overrasket til mig: "jeg troede faktisk at i var meget længere, for du har jo en lille lærenem hund og i har jo trænet i lidt tid nu. Men vi er helt nede på scratch i træningen her...."

Det er en trist erkendelse, når jeg rigtig gerne vil træne det med boris og rigtig gerne vil komme til at starte konkurrencer engang i nær fremtid.

 

Så det er godt at jeg har taget sådan 10 ganges træning ved hende og jeg kunne sagtens finde på, at tage 10 gange mere, en gang eller 2 mere, senere på året.

 

Det er bare trist at erkende at kvaliteten af træningen i klubben er så ringe:-( og det får mig godt nok til at revurdere og tvivle noget mere på, om jeg vil blive uddannet agilityinstruktør i den klub:-/

 

Øv, hvor ærgerligt. Men så er det da godt, at du er startet det nye sted, så du kan indhente noget af det, du ikke har lært. Vil du fortsætte med at træne det gamle sted, nu hvor du har erkendt, at kvaliteten ikke er så høj? Eller er det et andet alternativ i nærheden (jeg har ikke lige luret, om du kan træne permanent hos det nye sted)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvis jeg skulle uddanne mig som instruktør i klubben, skal det da i hvert fald først være om et års tid eller noget, når jeg rent faktisk selv har lært hvad agilitytræning går ud på, så jeg måske kunne højne træningsniveauet lidt i klubben..

 

Jeg kan anbefale selv at sørge for at "uddanne" sig ved siden af at gå føl og tage træneruddannelsen. Jeg har fået meget ud af at tage kurser, læse bøger/artikler og se dvd'er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja: problemet er, at det indendørssted er noget dyrere. Og der køber man et forløb på 10 gange af gangen. (dvs 1 træningstime ugentligt i 10 uger). Det er sådan et nyt koncept, for træningsbookningen fungerer lidt på samme måde, som det gør i fitnesscentre. Du kan se det her: www.vidclub.dk

Men jeg kunne godt finde på, at købe et forløb igen i løbet af efteråret og/eller vinteren, sådan så jeg i al fald får noget mere hjælp til træningen indtil boris og jeg er nået noget længere.

 

Ellers er der ikke rigtigt nogle alternative steder at træne heroppe. Jeg har skrevet med en fra en anden klub, som skulle være rigtigt dygtig til agility. Klubben ligger en 1/2 times kørsel fra mig af. Kontaktpersonen i klubben stoppede så bare med at skrive pludselig, selvom der i starten kun gik 1 døgn, før hun svarede på min mail. Selvom jeg har rykket hende for det, har hun ikke svaret, selvom der nu er gået 2 mdr.

Ellers er der et sted, som ligger godt halvanden times kørsel fra mig af, men så tror jeg ikke at jeg ville kunne få hverdagen til at hænge sammen, hvis jeg skulle trække 4-5 timer ud af dagen hver gang jeg skulle til træning:-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. er nu startet med at træne det indendørssted. Jeg vidste at jeg ville få mere teknisk træning der, og det har jeg manglet meget i 'min egen klub'.

 

Jeg kender hende der træner mig det nye sted. Hun har faktisk trænet sammen med mig, dengang jeg trænede med Dexter. Jeg kan pludselig forstå hvorfor jeg ikke rigtigt rykkede mig med Dexter. Og hvorfor boris og jeg ikke kan ret meget endnu, selvom vi har trænet i et 1/2 år.

Vi mangler at lære AL teknik! Boris er faktisk kun tilvænnet forhindringerne og det er det:-(

Som hun sagde overrasket til mig: "jeg troede faktisk at i var meget længere, for du har jo en lille lærenem hund og i har jo trænet i lidt tid nu. Men vi er helt nede på scratch i træningen her...."

Det er en trist erkendelse, når jeg rigtig gerne vil træne det med boris og rigtig gerne vil komme til at starte konkurrencer engang i nær fremtid.

 

Så det er godt at jeg har taget sådan 10 ganges træning ved hende og jeg kunne sagtens finde på, at tage 10 gange mere, en gang eller 2 mere, senere på året.

 

Det er bare trist at erkende at kvaliteten af træningen i klubben er så ringe:-( og det får mig godt nok til at revurdere og tvivle noget mere på, om jeg vil blive uddannet agilityinstruktør i den klub:-/

 

Hvor har du trænet tidligere?

Jeg gad helt vildt godt træne indendørs og især få undervisning, men jeg tør simpelthen ikke lade mine hunde løbe på det underlag.

Vi har jo en hal i Viborg med fuld udstyr, men jeg synes det er svært at træne alene, når jeg ikke er dygtigere endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sonja: problemet er, at det indendørssted er noget dyrere. Og der køber man et forløb på 10 gange af gangen. (dvs 1 træningstime ugentligt i 10 uger). Det er sådan et nyt koncept, for træningsbookningen fungerer lidt på samme måde, som det gør i fitnesscentre. Du kan se det her: Hundetrning Aalborg, Indendrs hos VID Club

Men jeg kunne godt finde på, at købe et forløb igen i løbet af efteråret og/eller vinteren, sådan så jeg i al fald får noget mere hjælp til træningen indtil boris og jeg er nået noget længere.

 

Ellers er der ikke rigtigt nogle alternative steder at træne heroppe. Jeg har skrevet med en fra en anden klub, som skulle være rigtigt dygtig til agility. Klubben ligger en 1/2 times kørsel fra mig af. Kontaktpersonen i klubben stoppede så bare med at skrive pludselig, selvom der i starten kun gik 1 døgn, før hun svarede på min mail. Selvom jeg har rykket hende for det, har hun ikke svaret, selvom der nu er gået 2 mdr.

Ellers er der et sted, som ligger godt halvanden times kørsel fra mig af, men så tror jeg ikke at jeg ville kunne få hverdagen til at hænge sammen, hvis jeg skulle trække 4-5 timer ud af dagen hver gang jeg skulle til træning:-(

 

 

Er det for langt at køre til Støvring??

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så træner jeg jo rally med Dexter i klubben og den træning er jeg virkelig tilfreds med! Vi rykker os jo helt vildt til rally, så jeg tror at kvaliteten af den træning er helt anderledes i klubben. Rallydelen er også langt mere struktureret end agilitydelen.

 

Det er gratis at gå på flere hold. Så jeg kan vel ligeså godt stadig træne der og så bare bruge det mest som selvtræning og så tage instruktørens vejledninger med et gran salt. Altså ikke bare ignorere hende, for det ville være respektløst. Men træne det jeg kan der uden at forstyrre resten af undervisningen. Og så arbejde med det jeg lærer det andet sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Siri: der er specielt stødabsorberende gulv i hallen, som er lagt for at passe på hundene.

 

Det er i støvring, det vil tage halvanden time for mig at køre til. Så det vil komme til at blive svært at få dagen til at hænge sammen så.

 

Det ved jeg godt, jeg har prøvet det og jeg kan helt sikkert sige at mine hunde aldrig skal løbe på det! Hverken ift. lydighed eller agility. Det er alt, alt for skridsikkret til min smag. Mine hunde får lavet nogle vrid i leddene som jeg personligt mener er alt for belastende. Det er lidt en skam for der er en af agilitytrænerne jeg super gerne vil have undervisning af!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...