Hop til indhold

Agilitytræning fælles - sommer/efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

Pas på med hvad du ønsker dig :mrgreen:

Det er ret hårdt at give sin lille baby videre, især når han er helt nybegynder og Cajsa har trænet i et par år :engel:

 

Helt sikkert!

 

Jeg døjede med en fibersprængning i læggen her i efteråret, hvor jeg så slæbte manden med til træning. For selvom jeg ikke kunne løbe skulle dyrene jo ikke snydes vel :blink: Det gik super godt når han løb med den gamle, Milo (suuuper stabil gamle dreng) Faktisk løb de hurtigere sammen end jeg nogensinde kan få ham til!:shock:

 

Men da han fik fingre i min prinsesse Luna, min lille "champ" :blink: Så gik den ikke længere, hehe. Der fik jeg alvorlige ejerfornemmelser over dyret!

 

Så min "hemmelige" plan er, at manden overtager Milo - jeg fortsætter med Luna og så finder vi en vaps til mig, så jeg får 2 igen :mrgreen::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Helt sikkert!

 

Jeg døjede med en fibersprængning i læggen her i efteråret, hvor jeg så slæbte manden med til træning. For selvom jeg ikke kunne løbe skulle dyrene jo ikke snydes vel :blink: Det gik super godt når han løb med den gamle, Milo (suuuper stabil gamle dreng) Faktisk løb de hurtigere sammen end jeg nogensinde kan få ham til!:shock:

 

Men da han fik fingre i min prinsesse Luna, min lille "champ" :blink: Så gik den ikke længere, hehe. Der fik jeg alvorlige ejerfornemmelser over dyret!

 

Så min "hemmelige" plan er, at manden overtager Milo - jeg fortsætter med Luna og så finder vi en vaps til mig, så jeg får 2 igen :mrgreen::klap:

God plan du har :5up:

Min plan er, at næste hund skal vænnes til at være delehund. Cajsa tror jeg vil have svært ved at have to førere, så al agility er bandlyst fra min side :( Men jeg overvejer at begynde at træne rally eller lydighed igen, for jeg kan mærke at vores bånd bliver mindre af ikke at træne.

 

Rent faktisk ville det bedste være, hvis min kæreste overtog Mingus. Han er knap så sensibel som Cajsa, og Mingus løber også stærkere med ham. Men ham kan jeg altså ikke få mig selv til at afgive :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså diskussionen er relevant, men det er for mig unødvendigt at bruge personer som eksempeler. Og det er altså ikke vanskeligt at gennemskue hvem der er tale om når man nævner hundenes navne. Og så kan det godt være at det ikke skal forstås sådan, men man skal altså passe på nævne "personer" i et forum for det skrevne sprog kan meget nemt.misforstås.

 

Jeg vil endnu en gang understrege at det jeg har skrevet er generelt, ikke om nogen bestemt. For jeg kan heller ikke li' at diskutere folk der ikke selv er herinde. Hvis ikke det er positivt, selvfølgelig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, de ser søde ud sammen! Jeg blev helt glad da jeg så videoen, det piner mig jo ret meget at jeg ikke kan være i hallen når de træner :mrgreen: Men der er virkelig sket fremskridt, der går ikke lang tid for han er lige så god som Cajsa :engel:

Men lidt sjovt, jeg har altid brugt kommandoen "ud" når Cajsa skal tage et spring bagfra/fra den modsatte side, og René bruger den sådan lidt i flæng. Det har han fået strenge ordrer på IKKE at gøre, men sjovt nok kan man høre det højt og tydeligt på videoen - busted :mrgreen:

 

Ja ja ja ja, hun har jo øjensynligt ikke lært det godt nok, for jeg ser på intet tidspunkt at hun henter et spring bagfra, eller bare gør det mindste ansat til det. :sjov:

Så jeg synes bare vi skal lade ham hr. Louise sige lige hvad han har lyst til

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil endnu en gang understrege at det jeg har skrevet er generelt, ikke om nogen bestemt. For jeg kan heller ikke li' at diskutere folk der ikke selv er herinde. Hvis ikke det er positivt, selvfølgelig!

 

Det var nu ikke til noget at det du havde skrevet :blink:

 

Basse og jeg har været ude og træne på en hverdag :shock: Har filmet lidt af vores træning med blind efter slalom, skal lige have det smidt på PC'en og redigere det. Vil dog først få klaret hvad aftensmaden skulle være. Nu har jeg jo lige forberedt mig til en arbejdsdag imorgen med 7 timers undervisning og bagefter skolehjem-samtaler... Så det er fortjent med lidt Puhhh, pausetid :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var nu ikke til noget at det du havde skrevet :blink:

Ja, og det er lidt pudsigt faktisk. Korvis nævner navne på 2 hunde og jeg nævner navne på 2 hunde i vores indlæg, da vi diskuterede og gav eksempler på unge hunde på landsholdet i år. Korvis må godt og "du har ikke noget imod det hun har skrevet", men da jeg gør det er det "som et slags personangreb" og det er "let at gætte sig til hvem jeg mener" og "det kan fejlfortolkes".... Helt ærligt, jeg synes simpelthen at det er for plat.

 

Fair nok at jeg ikke er din kop the/modsatte holdninger - men din argumentation/"hentydninger" til hvad jeg siger/gør/tænker om andre mennesker holder bare ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så havde Korvis skrevet noget... Huskede det bare som det var en anden... Min fejl... Jeg har nu intet imod dig, men jeg synes bare ikke det er i orden at man diskuterer personer herinde hvor alle godt ved hvem de er uden de har mulighed for at give sit besyv med... Og der hvor kæden helt hopper af for mig er at man først henviser til en person og taler om hvordan man synes det er forkert at man er startet så tidligt op og så efterfølgende nævner en anden persons hunde i samme sammenhæng(at man starter tidligt med hundene), som man egentlig ikke kender så meget til hvordan der er trænet(Korvis skriver vist også flere gange at man jo trods alt heller ikke ved hvordan hunden i videoen er trænet).

 

Det er fint at have diskussionen. Det er ikke et problem for mig. Men det er navnkalderiet. Og selvfølgelig er det ikke i orden nogen nævner navne for mit vedkommende. Jeg havde bare fået opfattet at det var en anden der havde skrevet det, men som sagt, jeg har nok været lige hurtigt nok med at læse igennem hvad der står skrevet, men sådan går det når der pludselig er tre sider med nye indlæg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg ligger jo heller ikke videoen ud for at der skal køres hetz på en eller flere enkeltpersoner! Det har jeg skrevet flere gange nu........ Og du bliver ved med at smide det kort!?!

 

Og det er stadigvæk IKKE at tilsvine en person(er), fordi man nævner navnet på deres hund i en debat. I mit tilfælde var det et konkret eksempel på, at hunde kommer på landsholdet i en tidlig alder. Og det har STADIGVÆK ikke noget at gøre med om en person er dum eller sød. Hvordan skal man så diskutere et emne, hvis man ikke må bringe eksempler (gode som dårlige) på banen?

 

..... Og det ikke kun en eller to personer som jeg argumenter for bør ændre "metoder"/"adfærd.... Det er selve KULTUREN indenfor agilitysporten som trænger til en opvågnen på mange punkter. Igen, hvor er det jeg foretager et personangreb?

Link til indlæg
Del på andre sites

Helle, jeg har sagt at jeg ikke gider den diskussion, så her stopper den altså for mig :blink:

 

************************

 

Lige første video at tossehunden

[video=youtube_share;geIrVA2bHYY]

 

Det skal lige siges at han kan præstere at lave noget uden at skulle gø hele vejen rundt... Tror det er heldigt jeg har vænet mig til larmen, for man kan godt blive skør af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og det er lidt pudsigt faktisk. Korvis nævner navne på 2 hunde og jeg nævner navne på 2 hunde i vores indlæg, da vi diskuterede og gav eksempler på unge hunde på landsholdet i år. Korvis må godt og "du har ikke noget imod det hun har skrevet", men da jeg gør det er det "som et slags personangreb" og det er "let at gætte sig til hvem jeg mener" og "det kan fejlfortolkes".... Helt ærligt, jeg synes simpelthen at det er for plat.

 

Okay, så havde Korvis skrevet noget...

 

Jeg nævnte de to hunde i en bisætning, hvor vi ellers debatterede helt generelt - jeg har ikke ment at antyde noget som helst om hvorvidt de to er trænet, eller noget som helst andet end at bare konstatere at de tilfældigvis er unge og på landsholdet. Skal bare lige understreges! (selv om jeg nu har set dem træne medens de var unge, de gik på hold før/efter mig, og de er bestemt trænet på en meget pæn måde! ;-) )

 

Vi kan vel alle komme til at trykke på "send" uden at ha' helt gennemtænkt hvad vi egentlig skrev. Og set i bakspejlet gjorde jeg det da også, da jeg nævnte to hundenavne. Selv om det ikke var for at sige noget om de to, så kan det bli' misforstået. Og jeg vil da tænke mig om to gange før jeg trykker "send" igen, så jeg ikke har skrevet noget der kan misforstås, eller kommer til at nævne navne... Og jeg er sikker på at Helle tænker det samme. Skal vi ikke bare trække en stor streg her - og så bare fortsætte med den hyggelige og sjove agilitytråd vi plejer at ha'? Hvis, så kan jeg næsten garantere en tråd om en vild lille BC og en træt og tung fører til træning, lidt senere i aften... :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Joys slalomtræning fra i dag

[video=youtube_share;_OJVdGyZYkE]

 

Man bliver jo nødt til at finde de steder hvor man kan komme lidt foran, og da han ikke er super hurtig i sin slalom, så fandt jeg ud af i sommers at det er en god ting at kunne løbe fra ham. Han skal godt nok lige holdes fast, men han er nu så sød :engel:

 

Han fik lige lavet to forkerte indgang, min fejl, men han blev pænt i sin slalom til vejs ende hver gang...

Link til indlæg
Del på andre sites

Joys slalomtræning fra i dag

[video=youtube_share;_OJVdGyZYkE]

 

Man bliver jo nødt til at finde de steder hvor man kan komme lidt foran, og da han ikke er super hurtig i sin slalom, så fandt jeg ud af i sommers at det er en god ting at kunne løbe fra ham. Han skal godt nok lige holdes fast, men han er nu så sød :engel:

 

Han fik lige lavet to forkerte indgang, min fejl, men han blev pænt i sin slalom til vejs ende hver gang...

 

Jeg kan nu godt lide Joy :lun: I er gode!

Link til indlæg
Del på andre sites

God plan du har :5up:

Min plan er, at næste hund skal vænnes til at være delehund. Cajsa tror jeg vil have svært ved at have to førere, så al agility er bandlyst fra min side :( Men jeg overvejer at begynde at træne rally eller lydighed igen, for jeg kan mærke at vores bånd bliver mindre af ikke at træne.

 

Rent faktisk ville det bedste være, hvis min kæreste overtog Mingus. Han er knap så sensibel som Cajsa, og Mingus løber også stærkere med ham. Men ham kan jeg altså ikke få mig selv til at afgive :genert:

 

Jeg er også selv meget positiv over for planen, sjovt nok er jeg altså alene om den pt :vedikke: Nå, ham om det, han giver sig nok på et tidspunkt - det plejer han :mrgreen::engel:

 

Det med at deles om hunden, puuha det er jeg ikke god til! Det er jo ikke fordi andre ikke må løbe med min hund... De må bare helst ikke gøre det bedre end mig :pift: ( og det er der pænt stor fare for, hehe)

 

Ang det med at mændene får vores lettere magelige hunde til at ruffe sig, tror det er fordi de tager længere skridt end os... Og det motiverer dem altså til selv liiige at give sig det ekstra... måske.. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo ikke så mærkeligt du godt kan lide han... Han har jo noget DSG i sig :blink:

 

Ej, han er bare så sød og han elsker når man laver noget med ham... Jeg må få lavet noget mere med ham, når jeg nu står uden arbejde fra starten af december...

 

Det kunne være årsagen :hmm: Meeen jeg tror nu mest det er hans udstråling :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Joys slalomtræning fra i dag

[video=youtube_share;_OJVdGyZYkE]

 

Man bliver jo nødt til at finde de steder hvor man kan komme lidt foran, og da han ikke er super hurtig i sin slalom, så fandt jeg ud af i sommers at det er en god ting at kunne løbe fra ham. Han skal godt nok lige holdes fast, men han er nu så sød :engel:

 

Han fik lige lavet to forkerte indgang, min fejl, men han blev pænt i sin slalom til vejs ende hver gang...

 

Nu blindkrydser jeg jo ikke selv, selvom jeg af og til møder situationer hvor jeg godt kan se, at det kan være smart / tidsbesparende / kræve mindre af fører.... Jeg er også godt klar over, at du træner en specifik øvelse her, og det selvfølgelig ikke nødvendigvis er noget du vil gøre i et baneforløb.... Men nu har jeg tænkt over dette flere gange, men bliver ved med at glemme at spørge førere jeg ser gøre det.... Når vi forkrydser eller bagkrydser, så gør vi det jo for at indikere et retningsskift for hunden... Det gør blindskift ikke nødvendigvis i min optik....

 

Tag fx. det du laver ved 0.43.... Det giver slet ingen mening i min bog - hvad skal hunden forstå ved det move? Du starter på hans højre side, blindkrydser ham, så du ender på hans venstre side, men sender ham over et spring, hvor i så begge løber mod højre :vedikke: Det giver bedre mening når du starter slalom på den anden side ca. 1.20 i videoen, da det jo er den side du vil løbe imod bagefter...

 

Men hvordan skal hunden forstå hvad der forventes af ham? Hvordan ved han hvilken vej han skal efter springet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv og atter øv! Iso er en røv... Vi har været til træning i aften, og Iso river pinde og river pinde... Hvilket hun ikke gjorde sidst. Jeg kan bare ikke bli' klog på hvorfor hun gør det. Veninden kom desværre ikke i aften, havde ellers håbet på at hun ville filme os, det havde været godt at ha' nu. Det er pissefrustrerende med de nedrivninger, og jeg får heller ikke rigtig hjælp med det. Det er vel svært for instruktørerne også, at regne den ud, og så får vi heller ikke løbet ret meget for tiden. Holdet er lidt for stort, og de to sidste gange har vi kun nået at være på to gange, én gang på hver bane. Jeg er frustreret, sur og temmelig fortvivlet... Nedrivninger er virkelig et stort og dumt problem at ha', for det er bare pissesvært at komme til livs. :cry:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Øv øv og atter øv! Iso er en røv... Vi har været til træning i aften, og Iso river pinde og river pinde... Hvilket hun ikke gjorde sidst. Jeg kan bare ikke bli' klog på hvorfor hun gør det. Veninden kom desværre ikke i aften, havde ellers håbet på at hun ville filme os, det havde været godt at ha' nu. Det er pissefrustrerende med de nedrivninger, og jeg får heller ikke rigtig hjælp med det. Det er vel svært for instruktørerne også, at regne den ud, og så får vi heller ikke løbet ret meget for tiden. Holdet er lidt for stort, og de to sidste gange har vi kun nået at være på to gange, én gang på hver bane. Jeg er frustreret, sur og temmelig fortvivlet... Nedrivninger er virkelig et stort og dumt problem at ha', for det er bare pissesvært at komme til livs. :cry:

 

Åh, det er bare et rigtigt øv problem... For når alle er rimeligt enige om, at der ikke som sådan er noget i vejen med hendes springteknik..... hvor starter man så, med sådan et problem :vedikke: Og jeg kan godt forstå, at dine instruktører kan føle sig ligeså opgivende som du gør... Nogen gange tænker jeg, at istedetfor at kræve tåbelige uddannelser (uden nogen former for reelt indhold) af os, så burde man istedet sige, at man skulle have løbet med et minimum af 15 forskellige hunde før man kunne få lov at instruere i agility ;-) Man kan så ufatteligt hurtigt løbe ind i ting man ikke aner hvad man skal gøre ved, fordi man aldrig selv har oplevet det, hvis man kun har løbet med en enkelt hund eller to...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh, det er bare et rigtigt øv problem... For når alle er rimeligt enige om, at der ikke som sådan er noget i vejen med hendes springteknik..... hvor starter man så, med sådan et problem :vedikke: Og jeg kan godt forstå, at dine instruktører kan føle sig ligeså opgivende som du gør... Nogen gange tænker jeg, at istedetfor at kræve tåbelige uddannelser (uden nogen former for reelt indhold) af os, så burde man istedet sige, at man skulle have løbet med et minimum af 15 forskellige hunde før man kunne få lov at instruere i agility ;-) Man kan så ufatteligt hurtigt løbe ind i ting man ikke aner hvad man skal gøre ved, fordi man aldrig selv har oplevet det, hvis man kun har løbet med en enkelt hund eller to...

 

Næ, det er virkelig svært... Jeg overvejer lidt at kontakte Jenny Damm, som vi jo har været hos nogle gange. Enten ta' derop, eller også se om hun kan gøre noget via video, det er hun vistnok begyndt med. Hun har jo i hvert fald set en aller helvedes masse hunde, hun må næsten ha' et bud på det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...