Hop til indhold

Agilitytræning fælles - sommer/efterår 2012


Amocca
 Share

Recommended Posts

så mælder jeg mig også her.... er startet i DCH jyderup og har været der 3 gange nu... vi har jo smugtrænet hjemme så er faktisk allerede begyndt at løbe baner også fordi at de ander jo gør det... og behøver jeg sige at BELLA ELSKER AGILITY??? jeg kan kalde hende over 5 spring og lave fremad sending over 2 spring uden fejl og tunel er let bøjet... så vi er ret gode syntes jeg... faktisk påstår både føl og træner at de syntes at vi skal stille til det sommer stævne der er i næste weekend på stedet... altså i "sandkasse-klassen" men jeg syntes godt nok det er voldsomt tidligt... vi kan ikke engang slalum endnu... men det er så heller ikke en forhendring der vil være på banen denne dag og vippen er kun 20 cm høj på maks højden... så det er småtterier... men jeg må ikke belønde på felter og er en smugle usikker på om det er "godt for os" selv om jeg SÅÅÅÅÅÅ GEEEERNEEEE vil med... vi har jo arbejdet lidt med fjernbelønding så tænker at vi nok vil kunne bruge dette på selve dagen så hun kan arbejde for mit "værsågod" det går jo sådan ok-agtigt i lydigheden selv om det er mindere sessioner...

 

i sidste weekend var vi på dyreskue og der var hvidebæk agility oppe og vise hvad de kunne... og bagefter blev puplikum tilbudt en prøve tur... og bella havde bare KUN ØJE FOR MIG selv om der var ca 15 ander hunde hun ikke kendte og masser af mennesker omkring os... jeg er bare STOLT af min lille genbrugs hund... har kun haft hende siden febura og der kunne hun kun sit og hendes navn... og KUN hvis der ikke var noget der var mere intersant...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,5k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

så mælder jeg mig også her.... er startet i DCH jyderup og har været der 3 gange nu... vi har jo smugtrænet hjemme så er faktisk allerede begyndt at løbe baner også fordi at de ander jo gør det... og behøver jeg sige at BELLA ELSKER AGILITY??? jeg kan kalde hende over 5 spring og lave fremad sending over 2 spring uden fejl og tunel er let bøjet... så vi er ret gode syntes jeg... faktisk påstår både føl og træner at de syntes at vi skal stille til det sommer stævne der er i næste weekend på stedet... altså i "sandkasse-klassen" men jeg syntes godt nok det er voldsomt tidligt... vi kan ikke engang slalum endnu... men det er så heller ikke en forhendring der vil være på banen denne dag og vippen er kun 20 cm høj på maks højden... så det er småtterier... men jeg må ikke belønde på felter og er en smugle usikker på om det er "godt for os" selv om jeg SÅÅÅÅÅÅ GEEEERNEEEE vil med... vi har jo arbejdet lidt med fjernbelønding så tænker at vi nok vil kunne bruge dette på selve dagen så hun kan arbejde for mit "værsågod" det går jo sådan ok-agtigt i lydigheden selv om det er mindere sessioner...

 

i sidste weekend var vi på dyreskue og der var hvidebæk agility oppe og vise hvad de kunne... og bagefter blev puplikum tilbudt en prøve tur... og bella havde bare KUN ØJE FOR MIG selv om der var ca 15 ander hunde hun ikke kendte og masser af mennesker omkring os... jeg er bare STOLT af min lille genbrugs hund... har kun haft hende siden febura og der kunne hun kun sit og hendes navn... og KUN hvis der ikke var noget der var mere intersant...

 

Har du så Miriam som træner?

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skal vi afsted til agility lige om lidt... Jeg vil nok prøve at slippe afsted med at træne lidt felter med ham den gamle. Kunne jo godt tænke mig at han kommer i AG2 i løbet af uge 29, og så kræver det jo at man vil tage dem(hmmm, 2 pinde på 5 starter, det skulle kunne lade sig gøre :hmm:). Så der er bare låg på HVER gang fremover... Det ender nok med at han snyder mig alligevel, men hva' søren... Bare han har det sjovt og det plejer han jo at have bare han ser en agilityforhindring.

 

Så vil jeg prøve at snige mig til at træne lidt med hende prinsessen i pausen mellem de to hold... Hun var en smule træt i torsdags(først på besøg hos dyrlægen og bagefter var hun med i 8 stive timer til at lave hundebur til hende og Assa) og så træning bagefter... Puhhh, så er det hårdt at være en prinsesse...

Link til indlæg
Del på andre sites

jep hun er føl på mit hold :) hun er rigtig sød... er hun også her inde???

 

Nej, det tror jeg ikke hun er. Men kender hende fra et modul i træneruddannelsen, og så har hun været nede hos os som dommer i rally... Og så var vi jo(jeg, Cassi og nogle andre fra klubben) jo i Jyderup sidste weekend. Her lavede jeg dog ikke noget der havde med agility at gøre...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må lige blære mig lidt med den lille vildbasse. Da de andre var færdige, var jeg lige så heldig at få lidt alene tid med træneren :slem: Og det blev bare udnyttet for fuldskrue...

 

Cassi kan stadig ikke tage en slalom, men vi har heller ikke arbejdet helthjertet på det og i torsdags var det første gang vi prøvede vippen, så det var klart at den skulle vi ikke have med på et baneløb.

 

Vi har kun arbejdet lidt med A'et og balancen, så var lidt spændt på at se hvad hun lige sagde til det, når det var på banen.

 

Men under alle omstændigheder. Jeg valgte at skippe de første 3 og de sidst 4 forhindringer og så så banen således ud(de forhindringer jeg ikke tog, er ikke med på tegningen):

Course1.jpg

 

Jeg måtte lige gentage mantraet "Du løber med en gammel, fed labrador" inden jeg gik igang...

 

Damm hvor var Cassi bare sej. Det er nærmest som om hun ikke har lavet andet. Hun søger pænt ud OG hun kunne lave rearcross uden problemer(og det er ikke noget jeg har trænet med hende på noget tidspunkt, hun arbejder bare frem lige så længe hun bliver bedt om det). Hun lavede nu de fineste løbefelter på både A og balance, men jeg kan simpelthen ikke følge med krudtuglen, så jeg har besluttet mig for at det må blive 2o2o. Jeg valgte at stoppe hende efter feltforhindringerne, for lige at få et breake, men nøj hvor var hun sej.

 

Al min frygt for at jeg skulle ende med en ustyrlig border collie der bare jernede afsted uden at tænke sig om og at jeg ikke kunne følge med blev gjort fuldstændig til skamme. Så nu overvejer jeg virkelig at tage over til jer i Jylland når Sanne holder konkurrence i december, sammen med vores rejsekammerat på turen til Sæby.

Link til indlæg
Del på andre sites

Basse kunne desværre ikke tåle varmen og havde en mindre kortslutning mellem ørerne. Da han ikke måtte løbe i tunnellen efter slalommen, så fandt han bare den næste på banen og sådan var han nu det meste af tiden. Han fandt lidt på sin egen bane. Tilgengæld var han ikke den mindste smule tøvende på balancen og det er sådan set det vigtigste... Men jeg havde vist fået dampbarnet med i dag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må lige blære mig lidt med den lille vildbasse. Da de andre var færdige, var jeg lige så heldig at få lidt alene tid med træneren :slem: Og det blev bare udnyttet for fuldskrue...

 

Cassi kan stadig ikke tage en slalom, men vi har heller ikke arbejdet helthjertet på det og i torsdags var det første gang vi prøvede vippen, så det var klart at den skulle vi ikke have med på et baneløb.

 

Vi har kun arbejdet lidt med A'et og balancen, så var lidt spændt på at se hvad hun lige sagde til det, når det var på banen.

 

Men under alle omstændigheder. Jeg valgte at skippe de første 3 og de sidst 4 forhindringer og så så banen således ud(de forhindringer jeg ikke tog, er ikke med på tegningen):

[ATTACH=CONFIG]88626[/ATTACH]

 

Jeg måtte lige gentage mantraet "Du løber med en gammel, fed labrador" inden jeg gik igang...

 

Damm hvor var Cassi bare sej. Det er nærmest som om hun ikke har lavet andet. Hun søger pænt ud OG hun kunne lave rearcross uden problemer(og det er ikke noget jeg har trænet med hende på noget tidspunkt, hun arbejder bare frem lige så længe hun bliver bedt om det). Hun lavede nu de fineste løbefelter på både A og balance, men jeg kan simpelthen ikke følge med krudtuglen, så jeg har besluttet mig for at det må blive 2o2o. Jeg valgte at stoppe hende efter feltforhindringerne, for lige at få et breake, men nøj hvor var hun sej.

 

Al min frygt for at jeg skulle ende med en ustyrlig border collie der bare jernede afsted uden at tænke sig om og at jeg ikke kunne følge med blev gjort fuldstændig til skamme. Så nu overvejer jeg virkelig at tage over til jer i Jylland når Sanne holder konkurrence i december, sammen med vores rejsekammerat på turen til Sæby.

 

Hvor flot at hun allerede kan løbe sådan en bane, når hun ikke har trænet agility længere, end hun har. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må også indrømme at jeg selv var positivt overrasket over hvor godt hun kunne arbejde. Det har jo ikke rigtig virket som om der har været den store tankevirksomhed mellem ørerne ellers. Men så her for halvanden uge siden bemærkede vores træner at hun selv begyndte at tilpasse sine trin. Og så i dag fik hun så meget ros af den træner jeg normalt træner med Joy hos(i øvrigt fantastisk at han vil engagerer sig i en hund, som slet ikke er på hans hold, men tror han synes det er sjovt med den lille racermaskine og super rart at vide at man har trænere, der erkender at de måske ikke lige har løsningen og vi istedet sammen går til en anden:5up:). Det jeg dog var mest imponeret over var hendes sikkerhed over de kontaktforhindringer. Hun tøvede ikke et sekund, men tog dem bare i rigtig flot tempo.

 

Nu skal vi lige have en gang træning her på torsdag(og mon ikke hun får lov til at lege med på lørdag igen :genert:) og så er det jo ferietid. I uge 27 hedder den udelukkende lydighedstræning, og så skal der trænes godt på slalom i uge 28(og ikke så meget andet). I hele uge 29 skal hun passes af min lillesøster, for hun skal ikke med til Jylland og min søster har kun fået tilladelse til at træne spor med hende, hvis hun da vil lave noget med hende. Det passer jo fint med en uges pause og så tager vi fat på den slalom når jeg er kommet hjem. Målet er at hun skal kunne tage 12 pinde når vi starter til træning igen i august...

Link til indlæg
Del på andre sites

Et spørgsmål, som er helt væk fra træning, og så alligevel ikke...

 

Er der nogle der har handlet med PayPal på CleanRuns hjemmeside? Der er nogle ting jeg er synes kunne være interessante, men det må lige blive ved tanken, for det er jo stadig dyrt når der kommer moms og told oven i...

 

Noget helt andet. Nogen der har en DIY på hvordan man laver en træningsplade til felter?

Link til indlæg
Del på andre sites

Wuhuu!!! Det kan man kalde hurtig ekspedition! Boris og jeg starter til agility i Støvring den første tirsdag i august!!:banan:

 

Har lige fået en mail om det:yeah:

 

På hvilket hold? Mon vi skal på hold sammen? Ej, du er vist længere end mig, men så træner du nok lige efter os... Hyggeligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...