Stjernetosse Skrevet Juni 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2012 Stakkels Oscar - vi har lige været ved dyrlæge og Bassen har fået konstateret diskusprolaps i nakken. Der er ikke taget røntgen billeder, men alle symptomer peger direkte mod det... Øv!! Han har i forvejen haft en lille ved lænden, og jeg har egentlig altid troet at han ville få en i det område hvis han fik en igen. Men sådan skulle det ikke være. Så nu står den på burro, medrol og diazepam. Jeg er dog optimistisk - han skal nok komme ovenpå igen. Der er ingen lammelser og han kommer fint af med det han skal af med. Han skal komme ovenpå, for hvis han først bliver lam, så ved jeg desværre hvad klokken har slået Nå nå, skulle bare lige læsse af Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Øv øv :-( stakkels Oscar og stakkels dig! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Øv øv :-( stakkels Oscar og stakkels dig! :ae: Tak - ja det er skide træls for at sige det lige ud...! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Åh, hvor synd altså. :ae: Hvad består behandlingen i ud over smertestillende, skal han lave øvelser? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Åh, hvor synd altså. :ae: Hvad består behandlingen i ud over smertestillende, skal han lave øvelser? Nej han skal have fuldstændig ro. Lufteture bliver med snor i haven og ellers står den på afslapning i buret... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Nej han skal have fuldstændig ro. Lufteture bliver med snor i haven og ellers står den på afslapning i buret... Ok. Men forhåbentlig kan han mærke han har brug for ro. - Og det smertestillende gør nok også han slapper godt af. Håber snart han kommer sig over det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Ok. Men forhåbentlig kan han mærke han har brug for ro. - Og det smertestillende gør nok også han slapper godt af. Håber snart han kommer sig over det. Ja han er på medrol og diazepam, så han er afslappet. Han er ikke mere smertedækket end det, for så riskerer man bare at han bliver overmodig, og så får han bare lavet en forkert bevægelse... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Øøøv, stakkels Oscar - og dig! Krydser fingre for, at han bliver helt frisk og god igen snarest! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Øøøv, stakkels Oscar - og dig! Krydser fingre for, at han bliver helt frisk og god igen snarest! Tak :kys: Og tillykke med dig og Vilya! Du skal vist have tilføjet en titel i din signatur :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 øv da! Stakkels oscar og dig. Er der nogen forklaring på hvorfr ahn får dem? jeg mener jeg troede ikke beagler var specielt disponeret for det? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 øv da! Stakkels oscar og dig. Er der nogen forklaring på hvorfr ahn får dem? jeg mener jeg troede ikke beagler var specielt disponeret for det? Jo beagler er netop disponeret for dem, men i de senere år har der ikke været så mange tilfælde - ikke hvad jeg har hørt om i hvert fald. Men det er sandsylingvis derfor - han er lidt lang i lænden og hans hals er egentlig også lidt lang, så må gå udfra at det er derfor... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Tak :kys: Og tillykke med dig og Vilya! Du skal vist have tilføjet en titel i din signatur :blink: Takker Kan de gøre noget, hvis hvilen ikke ser ud til at hjælpe? Altså man opererer da gravhunde, ikke? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Jo beagler er netop disponeret for dem, men i de senere år har der ikke været så mange tilfælde - ikke hvad jeg har hørt om i hvert fald. Men det er sandsylingvis derfor - han er lidt lang i lænden og hans hals er egentlig også lidt lang, så må gå udfra at det er derfor... Nå, ok. Ja han er jo ret stor. Håber han kommer sig hurtigt:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Takker Kan de gøre noget, hvis hvilen ikke ser ud til at hjælpe? Altså man opererer da gravhunde, ikke? Man kan operere . ofte med gode resultater i hvert fald i nakken. Men jeg er ret sikker på at det ikke bliver en mulighed, da han jo har haft en i lænden også. Så en ting er at de ordner den i nakken, men hvis der så går 14 dage og han får en mere i lænden.... Det vil jeg ikke byde ham... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Man kan operere . ofte med gode resultater i hvert fald i nakken. Men jeg er ret sikker på at det ikke bliver en mulighed, da han jo har haft en i lænden også. Så en ting er at de ordner den i nakken, men hvis der så går 14 dage og han får en mere i lænden.... Det vil jeg ikke byde ham... Nej, det kan jeg selvfølgelig godt se.... og det er vel sandsynligt, da muskulaturen vil blive mindre pga. hvilen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Nå, ok. Ja han er jo ret stor. Håber han kommer sig hurtigt:) Han er nemlig ret stor og ikke specielt kort i det... Medicinen virker vist ok! Han går okay lige nu - han ville lægge sig og rulle sig i græsset, men det kunne ham ikke. Hvorvidt det var pga han sele (det er den store fra ruffwear) eller fordi han havde ondt kan jeg ikke sige noget om... Han skal nok komme ovenpå! Basta Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Nej, det kan jeg selvfølgelig godt se.... og det er vel sandsynligt, da muskulaturen vil blive mindre pga. hvilen? Der vil altid være en risiko ja... Han kom sig 100% sidst ovenpå hvile. Og det satser jeg på at han også gør nu. Lige nu går vi ture i haven med flexi og sele. Og om en lille uge begynder vi nok at gå på marken i snor. Så han kommer stadig ud at røre sig. Bare ikke tonse og grave osv osv. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Nu om dage anbefales kiropraktor når mennesker har fået diskos (altså kiropraktorerne gør) kan man ikke sådan noget når det er hunde.. I stedet for operation? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Nu om dage anbefales kiropraktor når mennesker har fået diskos (altså kiropraktorerne gør) kan man ikke sådan noget når det er hunde.. I stedet for operation? Jeg mener ikke kiropraktik er så udbredt i forhold til hunde :hmm: Men regner med at tage til magtor inden længe så han kan få noget osteo pati eller kranio sakral terapi. Vil dog lige vente til han er lidt mere ovenpå... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Jeg ville ALDRIG gå til kiroprator med en discus prolabs. Jeg vil klart anbefale dig at tagge ham til kraniosakral terapi. Det er så blidt. Det er jeg sikker på vil hjælpe ham. Jeg har selv fået hjælp af kraniosakral til en discus. God bedring med ham. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Jeg mener ikke kiropraktik er så udbredt i forhold til hunde :hmm: Men regner med at tage til magtor inden længe så han kan få noget osteo pati eller kranio sakral terapi. Vil dog lige vente til han er lidt mere ovenpå... God ide, christian snakked da om han havde en del hunde med diskus inde da jeg var til foredrag i onsdags:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Jeg ville ALDRIG gå til kiroprator med en discus prolabs. Jeg vil klart anbefale dig at tagge ham til kraniosakral terapi. Det er så blidt. Det er jeg sikker på vil hjælpe ham. Jeg har selv fået hjælp af kraniosakral til med discus. God bedring med ham. Ja jeg mener nemlig også kiropraktik er for "voldsomt" i forhold til diskus - så det bliver KST eller OP istedet... Og måske svømning - han er ikke så glad for vand så skal lige overveje om det er det værd :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 God ide, christian snakked da om han havde en del hunde med diskus inde da jeg var til foredrag i onsdags:) Christian har hjulpet før med Oscar. Han har haft nogle skævheder, så jeg tror også han kan hjælpe ham her. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Juni 16, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Ja, KST er fantastisk. Jeg vil aldrig mere byde min krop kiropraktik og helst heller ikke hundenes. Jeg er selv ved at uddanne mig indefor KST til mennesker og dyr, og der venter man på man bliver inviteret ( af kroppen) før man gør noget. Der er jo bare det med svømning, at det kan belaste nakken, men det skal du jo nok få vejledning om. Er sikker på han nok skal blive frisk snart. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juni 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 16, 2012 Ja, KST er fantastisk. Jeg vil aldrig mere byde min krop kiropraktik og helst heller ikke hundenes. Jeg er selv ved at uddanne mig indefor KST til mennesker og dyr, og der venter man på man bliver inviteret ( af kroppen) før man gør noget. Der er jo bare det med svømning, at det kan belaste nakken, men det skal du jo nok få vejledning om. Er sikker på han nok skal blive frisk snart. Ja alternativet er måske en waterwalker, så musklerne kan blive bygget ordentligt op igen :hmm: Må snakke med Christian! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts