Trixie83 Skrevet Juni 29, 2012 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2012 Hej alle Jeg har 2 stk hunde som er vældig glade for at græsse. Det har de altid gjort, og fortsætter de så men nok også med, så det er ikke det tråden her handler om. Derimod hvad der sker når det hersens græs skal ud igen! For som overskriften siger, så kommer det altså ud, som perler på snor! Det er så hvad det er, MEN: Specielt hos den gamle hænger der tit en græstot som han ikke selv kan/vil presse ud, hvilket så resulterer i, at jeg skal hen og hive den det sidste stykke vej ud. Mit spørgsmål er så: Er jeg den eneste med en hund som er så "hjælpeløs" den ikke selv kan finde ud af at få det sidste græs ud selv? Lille Luna klarer den altid selv skulle der være lidt "snor" tilbage, ingen problem der! Kun den gamle så bare halvt står/halvt sidder og venter på nogen hjælper ham... :stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tullemus Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Ha ha..nej, du er ikke den eneste. Jeg må også tit hjælpe Bella, når der hænger en hel græstue og dingler. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret Juni 29, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 29, 2012 Det har jeg aldrig oplevet med græs. Kun en gang har jeg måttet hive noget ud af enden på en af mine hunde, det var da hun hade ædt et lille stykke lammeskind. Min nuværende hanhund spiser rimeligt meget græs, men det er aldrig at se i afføringen overhovedet. :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lab-lover Besvaret Juni 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2012 Åh, min den store er i verdensklasse.. Han sidder halvt i "stilling" og kigger ynkeligt op.. Forleden var det midt i vores hovedgade om dagen Så frem med posen og hive græs ud af nummi på ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Juni 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2012 Nogen af mine spiser også græs, men det er kun en enkelt der ind imellem skal have hjælp til at få det ud. Mon ikke det har noget at gøre med hvo rgodt de tygger græsset, og om de spiser lidt men tit, eller det hele på en gang (græsset altså)? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trixie83 Besvaret Juni 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2012 Tak for jeres svar Nu er jeg lidt mere rolig, nu jeg ikke er den eneste som har en ualmindelig ynkelig hund ind imellem :klap: Og hvor kan de altså bare se lidende ud! Her i går aftes var den helt gal. Milo var vandret dybt ind i en busk og var lææænge væk. Til sidst kalder jeg jo på ham og kommer "krabbende" ud af busken. Halvt siddende halvt stående, mens han næsten ligner en der er i krampe. På præcist dette tidspunkt kommer der et ungt par gående, som straks i halvhøje vendinger, kunne blive enige om, at den stakkels hund var ufatteligt kuet siden den kom krybende når jeg kaldte på den :damn: Jeg måtte så skynde mig at redde det stakkels kuede dyr, som jo straks fæs af sted da han endelig var befriet! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Iben B Besvaret Juni 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2012 Jeg melder mig ind i klubben. Meget græs er blevet hevet ud af røven på min hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juni 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2012 Da Cicero var lille måtte jeg tit agere "fødselshjælper" men det er heldigvis overstået nu. De spiser ellers begge meget græs, men de tygger det også meget omhyggeligt, og det kan ikke ses i afføringen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juni 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2012 Bobo kan heller ikke selv altid, men jeg nægter simpelthen at hive lort ud af røven på ham! Det må han altså selv klare - så ond er jeg nemlig Engang var det helt galt og så måtte jeg jo finde en lang pind, som jeg prøvede at prikke til lorten med. Hvilket er en rigtig dårlig ide, når hunden er vænnet til at pind = leg! Det resulterer nemlig i en hund, der hopper og danser rundt med en lort hængende i et græsstrå ud af røven, mens ejeren forsøger at forhindre ham i at få fat i den samtidig med at hun skal forsøge at få lorten ud uden at hunden får den tværet ud over det hele. Gedemarked! Siden dengang får han lov at spise LIDT græs og så er det bare videre i teksten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret Juni 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2012 Græs kommer fint igennem cookies system. Men jeg har af og til måtte hjælpe til når der hænger et langt hår ud af måsen på hende fordi pøllerne har det med at sidde fast omkring håret. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Juni 30, 2012 Rapporter Share Besvaret Juni 30, 2012 Jep, kender det godt, hehe. Engang vi kom hjem og skulle skylle poter, så jeg at der stak et stykke græs ud af rumpen på Sille. Det var ikke andet en ca. 4 cm. så jeg tænkte, det snupper jeg lige... Så hev jeg så lige et græsstrå ud af rumpen på hende på 15 cm. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Åh jo, det er sjældent det sker - men NÅR det så sker render Ninja glad videre med en halv græsplæne ud af numsen. Hun opdager .... ingenting :stupid: Jeg har dog ikke lyst til at hun render rundt sådan, og så må jeg jo frem med doggy-posen om hånden, og hun VED hvad der kommer, og hun bryder sig bestemt ikke om det. Hendes numse snørrer sig helt sammen, og hun ligner en hund der får tæsk. Men det er altså nødvendigt, hvis hun senere vil op i sengen og ligge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trixie83 Besvaret Juli 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Åh hvor er det altså herlig læsning! Var jo helt nervøs for, at jeg var ejer af verdens mindst selvhjulpne hund! Men nej :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Juli 1, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2012 Det ligner lige Oscar på en prik - han kommer selv hen og vender rumpen til så "mor" kan trække græs mv. ud af rumpen på ham. Nogle gange får vi en fin "perlekæde" ud af det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts