Hop til indhold

Vores dejlige Amr. Collier


Gæst A-team of loving
 Share

Recommended Posts

Gæst A-team of loving
Men du kan vel godt fortælle. hor mange kuld du har lavet?

 

 

Jo, det kunne jeg da, men hvorfor vil du vide det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 469
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst Iben B
Jo, det kunne jeg da, men hvorfor vil du vide det ?

 

F.eks. kunne det jo være interessant i forhold til dine udtalelser om at du aldrig har oplevet problemer med det hvide. Baseres det på et kuld eller 6 kuld?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Og hvis jeg svarer "forkert", så forbliver antal kuld en fortsat hemmelighed? Kan du mon acceptere svaret: simpel og ganske almindelig nysgerrighed?

 

 

ha. ha. det er jo så såre enkelt , hvis du er så nys, så hold øjne og øre åbne - og det ved jeg jo at der er mange der er rigtig gode til... griner :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
F.eks. kunne det jo være interessant i forhold til dine udtalelser om at du aldrig har oplevet problemer med det hvide. Baseres det på et kuld eller 6 kuld?

 

 

 

Ja, ser du, så nærmer vi os da nærmere hvorfor denne nys er der....

 

Men nu er jeg jo så med et opdræt her i Danmark , jeg kender opdrættere mange steder rundt, Perú, Hawaii, Tyskland, U.S.A o.s.v. ( de er faktigsk alligevel mange steder rundt på Jorden :slem: )

 

Så tror denne lille "mission" vil gå kold for jer...

 

Og igen - google dog og find nogen blinde og døve hvide Amerikanske Collier ( men fri mig nu for alle de der af borders og sheltier og hvad der ellers er fundet frem :hmm:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg følger tråden tæt, det et svært emne og slet ikke noget jeg har viden om så derfor deltager jeg ikke som sådan men suger bare til mig :blink:

 

Men men må nok indrømme jeg forstår dig ikke trådstarter hvorfor ikke basre gi os den viden du har om sundheden i dine linier bevis dog for os at det er rigtig hvad du siger at du avler sunde hunde, du har jo midlerne og materialet så la os da se det. For må indrømme man får en følelse af der bliver skjult noget når du ikke vil fremvise det du har men som du snakker om.

 

Aldrig før set og hørt om en opdrætter som ikke viser sine sundhedsresultater stolt frem og selv hvis de ikke var så gode som håbet resultaterne så vil det være meget troværdigt for mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det som jeg har hørt er at dette hundeweb, der kan man ganske rigtigt se indeks m.v

 

Jeg har så også hørt at man underskriver en tro og love erklæring på at den hund har parret den hund.

 

Men hvor er garantien for sandheden ? jeg har jo hørt at folk der snyder med det så bliver smidt ud... men så kan der jo også snydes der ikke ?

 

Jeg ved ikke hvilke opdrættere du omgås, men her hvor jeg kommer fra, der laver man kombinationer som man tror på og har derfor ingen grund til at skrive under på andet end sandheden.

Hvis jeg har en god hanhund, så kunne jeg da ikke drømme om at skrive under på at han har parret en tæve han ikke har parret, og fuskes der med min underskrift vil jeg nok nærmest være den første til at opdage det, når der pludselig registreres et kuld efter min hund som han ikke har lavet.

Skulle det være mig selv der ejer både han og tæve, og jeg parrer med en hanhund af ringe kvalitet, for siden at skrive jeg har parret med vinderhunden, så har jeg egentlig bare sat min smukke hanhund i dårligt lys når han pludselig bliver far til et kuld af ringe kvalitet.

 

Det er ikke umuligt at der findes opdrættere som fusker, jeg ved der var en sag for nogle år siden med en dobermannopdrætter der havde lavet numrer, her blev der lavet DNA-test på hundene og opdrætteren fik sparket. Lige meget hvor gerne du vil mistænkeliggøre det fællesskab som du ikke ønsker at være en del af, så ændrer det ikke på at man som DKK-opdrætter får registreret sin gøren og laden, man kan IKKE trække tre kuld i træk på sin tæve uden der bliver synligt, man kan IKKE parre sin tæve når den er 13 måneder uden det registreres osv. Disse informationer er med til at andre mennesker kan vælge fra og til. Når ikke informationer som dem er til rådighed, så er der KUN hvalpeproducentens ord at forholde sig til, og når det så samtidig er et menneske der ikke vil fortælle noget så banalt som hvor mange kuld der er produceret, så blir det svært at kæde oprigtighed og seriøsitet sammen med et sådan foretagende.

 

 

Og fordi jeg ikke lægger mit offentligt, så er det da bestemt ikke ensbetydende med at jeg snyder eller laver andet mærkeligt , det siger jo så bare mig, at det da må være trist at være så mistroisk - men det er da klart noget i selv vælger at leve med, for min del ingen alarm :-D bare jeg ikke skal belastes af jeres tankegang !! :blink:

 

Jeg står så sandelig stadigvæk inde for det som jeg foretager mig , men syntes bare ikke at jeg har behov for at lægge det offentligt , nu ovenpå de kedelige ting som jeg jo har været udsat for fra andre opdrættere :hmm:

 

Så hvorfor ikke bare respektere forskelligheder, i stedet for at udstille det usundt ?? Jeg har jo oplyst jer om mine grunde, og igen, dem står jeg klart også indenfor , men jo kunne være at jeg skal lave en side, hvor jeg forklare hvorfor jeg ikke lægger det offentligt.

 

Det får jeg lige lavet her i dagene...:genert:

 

For det første, så interesserer din hvalpeproduktion mig ikke det store, mit bidrag i tråden omhandlede ikke dig.

For det andet, så må jeg sige at den der fremstår mistroisk her, det er dig selv. Hvad er det dog du er så bange for vil ske, hvis du er åben om dit foretagende?

Link til indlæg
Del på andre sites

ha. ha. det er jo så såre enkelt , hvis du er så nys, så hold øjne og øre åbne - og det ved jeg jo at der er mange der er rigtig gode til... griner :blink:

Jaja, jeg tænkte jo nok, at du ikke ville ud med, hvor mange kuld du har lavet. Lidt underligt, for det oplyser opdrættere ellers med stolthed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er det nu, er der ikke et ordsprog der lyder noget i retningen af "møder du mere end to idioter om dagen, er det måske dig selv du skal kigge på" :hmm:

 

Det gælder ikke herinde :mrgreen:

 

Amen altså sorry...nu er jeg her igen: Kan man slet ikke købe en amerikansk collie i Dk med DKK-tavle ? Og kan man ikke købe en amerikansk collie fra USA hjem og få den givet en DKK-tavle...altså bare sådan og uden alt det med avlsforbud...jeg mener sådan ligesom hvis man f.eks. købte en svensk Berner Sennen hjem til Danmark....

 

Jo lassie.dk er DKK opdrætter og vist den eneste af slagssen? :hmm:Det er nok der jeg havde det fra med at der kun er 1 i Danmark der opdrætter de amerikanske collier (ellers vil jeg meget gerne bede om links tak :-D) Hun avler så heller ikke på de største, for så kan de ikke udstilles og det er svært nok for hende i forvejen at få dem godkendt på udstillinger pga. størrelsen, selv om det er nogle skønne hunde hun har og avler :lun:

 

Takker for din Velkomst :hjerte:

 

 

2 af mine hvalpe, er kommet herind også .... :blink: og de er da hverken blinde eller døve, og mig bekendt, så er deres nye familier så Lykkelige for deres vovser :hjerte:

 

BILLEDER PLEASE!!! :banan:

 

Præcis. Jeg ville ikke skrive om det men nu du er inde på emnet, så er de underligste etiske vejledninger man kan finde under Dansk Dalmatiner Klub. Prøv lige at læs de her regler:

 

15. Tæven bør ikke beholde mere end 8, højst 10 hvalpe.

Tæver, der ikke har været i stand til at passe og pleje sine hvalpe, bør ikke anvendes i avlen igen.

Dalmatinere får ofte store kuld. Et stort kuld tærer hårdt på tæven. Markedet for dalmatinere er ikke særligt stort.

Ved et begrænset antal hvalpe i hvert kuld skånes tæven, og der er afsætningsmuligheder for flere, mindre kuld, hvorved den genetiske variation kan forbedres.

16. Alle hvalpe skal undersøges omhyggeligt for døvhed inden salg.

Det er meget ønskeligt, at alle hvalpekuld høretestes, da man herved får en viden om kuldet, som kan anvendes i den videre avl; dette gælder for forældrene men også for hvalpene, hvis de senere skal anvendes i avl.

Totalt døve hvalpe skal aflives.

 

17. Det anbefales normalt, at patch-hvalpe aflives.

Det ses helst at patch-hvalpe aflives, hvis der ved fødslen findes 3 eller flere normale hvalpe i kuldet.

 

Det med rødt synes jeg er latterligt, det med blåt,.... fuldstændig åndsvagt.

 

Hvad er en patch-hvalp? :oops:

 

de hvide schæfere som fremkommer i almindelige kuld, er jo heller ikke hvide, men cremefarvede? Sådan en har vi haft. Jeg er ikke bekendt med at de er mere disponerede for sygdomme, men ved det ikke med sikkerhed. Lexus kom fra det internat hvor Martin arbejdede, og blev altså ikke købt pga farven eller noget i den retning.

 

Årh Lexus :lun:

Jeg vælger såmænd da bare at oplysningerne tilkommer de rette, og ikke nogen der bare vil ødelægge og tale dårligt :blink:

 

Og heldigvis så forstår mange også grunden :hmm: og dem der ikke gør, tja.. så finder de jo da et andet sted at købe :engel:

 

Jeg ved godt at du synes at du har besvaret spørgsmålet, men jeg forstår altså ikke hvad problemet kan være i at lægge oplysningerne ud? Vel nærmere tværtimod? :hmm: Hvis der ikke er noget at komme efter, så er der jo ikke noget at bruge imod dig? Eller er jeg naiv? Jeg ville rigtig gerne vide noget mere for jeg er oprigtigt interesseret i amerikanske collier, men jeg undrer mig over at du holder kortene så tæt til kroppen? Jeg tror at det giver en negativ effekt (for mig gør det i hvert fald), at man tænker at der er noget der ikke tåler dagens lys, altså det stik modsatte af hvad du håber at opnå :cry: Bare lige et tip ;-)

 

Næ, det synes jeg egentlig ikke. Jeg synes der også skal være plads til, på et forum som dette, at man diskuterer på et højere niveau, om det så omhandler træning, fodring, eller farvegenetik. Jeg fatter f.eks. hat af komplicerede fodertråde, og hvis man fatter hat er det jo bare at spørge.

Jeg vidste INTET om merle og piebald og hvad har vi, da denne tråd startede. Det eneste jeg vidste er at hvide boxere oftere er døve end farvede boxere, og at de hvide bulldog- og terrierracer også kan have problemer med døvhed. Så blev jeg interesseret, fandt en masse forskning online og læste det, og så blev jeg også klogere denne gang.

 

Her ville da være monstrøst kedeligt hvis vi konstant skulle holde os på laveste fællesnævner for at sikre at alle er med og gå ud fra at folk ikke kan finde ud af at spørge hvis der er noget de ikke forstår.

 

Og vi som ikke fatter ret meget af det og måske heller ikke rigtig synes at det er vildt interessant, skimmer bare... :genert: Og ja, jeg burde nok synes at det er interessant eftersom jeg godt kunne være interesseret i en amerikaner på et tidspunkt, men så må jeg tage det til den tid ik'? :oops: Jeg synes at emnet er lidt kedeligt :oops: og skulle det blive relevant, så sætter jeg bare Ascha på sagen :cool:

 

 

Ps. til TS: De har da ikke allesammen blå øjne vel? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

I must say...... Jeg aner intet om avl, og overlader det derfor til nogen der gør! Og stod jeg og skulle købe en hvalp, og faldt over denne diskussion, ville jeg straks fravælge dig, TS, som avler. Du virker meget fordækt i din måde at tilbageholde oplysninger, og det giver mig (god) grund til at tro, at der er noget at skjule.

 

Jeg håber på alle måder at du bare har en dårlig dømmekraft ifht. hvilke oplysninger du (efter mit hoved) burde dele offentligt, og at det ikke bunder i at du laver en rigtig skidt avlsarbejde.

 

Og nej, det er ikke fordi jeg mener alle avlere bør udlevere stort og småt om sig selv, men oplysninger om antal kuld, %-del af hvalpe med sygdomme osv. er da ret relevant.

Link til indlæg
Del på andre sites

I must say...... Jeg aner intet om avl, og overlader det derfor til nogen der gør! Og stod jeg og skulle købe en hvalp, og faldt over denne diskussion, ville jeg straks fravælge dig, TS, som avler. Du virker meget fordækt i din måde at tilbageholde oplysninger, og det giver mig (god) grund til at tro, at der er noget at skjule.

 

Jeg håber på alle måder at du bare har en dårlig dømmekraft ifht. hvilke oplysninger du (efter mit hoved) burde dele offentligt, og at det ikke bunder i at du laver en rigtig skidt avlsarbejde.

 

Og nej, det er ikke fordi jeg mener alle avlere bør udlevere stort og småt om sig selv, men oplysninger om antal kuld, %-del af hvalpe med sygdomme osv. er da ret relevant.

 

Jeg er fuldstændig enig, ud fra denne tråd ville jeg også vælge opdrætter fra. Ikke pga. de kritiske indlæg der er kommet omkring hendes opdræt, men pga. TS's manglende vilje til at komme med andet end FAKTA! som der så ikke er vilje til at dokumentere. Så ringer alarmklokkerne virkelig hos mig og det er trist, hvis det i virkeligheden er uberettiget :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Jeg følger tråden tæt, det et svært emne og slet ikke noget jeg har viden om så derfor deltager jeg ikke som sådan men suger bare til mig :blink:

 

Men men må nok indrømme jeg forstår dig ikke trådstarter hvorfor ikke basre gi os den viden du har om sundheden i dine linier bevis dog for os at det er rigtig hvad du siger at du avler sunde hunde, du har jo midlerne og materialet så la os da se det. For må indrømme man får en følelse af der bliver skjult noget når du ikke vil fremvise det du har men som du snakker om.

 

Aldrig før set og hørt om en opdrætter som ikke viser sine sundhedsresultater stolt frem og selv hvis de ikke var så gode som håbet resultaterne så vil det være meget troværdigt for mig.

 

 

 

Tja... sådan har jeg det jo bare, og de der gerne vil have hvalp de kontakter mig da, selv om jeg nu gør det på den måde jeg foretrækker ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Jeg er fuldstændig enig, ud fra denne tråd ville jeg også vælge opdrætter fra. Ikke pga. de kritiske indlæg der er kommet omkring hendes opdræt, men pga. TS's manglende vilje til at komme med andet end FAKTA! som der så ikke er vilje til at dokumentere. Så ringer alarmklokkerne virkelig hos mig og det er trist, hvis det i virkeligheden er uberettiget :cry:

 

 

Det er da kedeligt, men heldigvis har alle det jo så ikke sådan :blink:

 

Jeg informere dem, som jeg jo klart mener skal være vidende , og det er jo så hvalpekøbere :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Det gælder ikke herinde :mrgreen:

 

 

 

Jo lassie.dk er DKK opdrætter og vist den eneste af slagssen? :hmm:Det er nok der jeg havde det fra med at der kun er 1 i Danmark der opdrætter de amerikanske collier (ellers vil jeg meget gerne bede om links tak :-D) Hun avler så heller ikke på de største, for så kan de ikke udstilles og det er svært nok for hende i forvejen at få dem godkendt på udstillinger pga. størrelsen, selv om det er nogle skønne hunde hun har og avler :lun:

 

 

 

BILLEDER PLEASE!!! :banan:

 

 

 

Hvad er en patch-hvalp? :oops:

 

 

 

Årh Lexus :lun:

 

 

Jeg ved godt at du synes at du har besvaret spørgsmålet, men jeg forstår altså ikke hvad problemet kan være i at lægge oplysningerne ud? Vel nærmere tværtimod? :hmm: Hvis der ikke er noget at komme efter, så er der jo ikke noget at bruge imod dig? Eller er jeg naiv? Jeg ville rigtig gerne vide noget mere for jeg er oprigtigt interesseret i amerikanske collier, men jeg undrer mig over at du holder kortene så tæt til kroppen? Jeg tror at det giver en negativ effekt (for mig gør det i hvert fald), at man tænker at der er noget der ikke tåler dagens lys, altså det stik modsatte af hvad du håber at opnå :cry: Bare lige et tip ;-)

 

 

 

Og vi som ikke fatter ret meget af det og måske heller ikke rigtig synes at det er vildt interessant, skimmer bare... :genert: Og ja, jeg burde nok synes at det er interessant eftersom jeg godt kunne være interesseret i en amerikaner på et tidspunkt, men så må jeg tage det til den tid ik'? :oops: Jeg synes at emnet er lidt kedeligt :oops: og skulle det blive relevant, så sætter jeg bare Ascha på sagen :cool:

 

 

Ps. til TS: De har da ikke allesammen blå øjne vel? :genert:

 

 

 

 

Nej, de har ikke allesammen blå øjne :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B
Jeg informere dem, som jeg jo klart mener skal være vidende , og det er jo så hvalpekøbere :-D

 

Og hvor længe går der så fra folk melder deres interesse, til de bliver indviet i disse hemmeligheder? Er det noget man kan få oplyst mens man stadig er på undersøgelsesstadiet, eller skal der være lagt et depositum før du lukker katten ud af sækken?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja... sådan har jeg det jo bare, og de der gerne vil have hvalp de kontakter mig da, selv om jeg nu gør det på den måde jeg foretrækker ;-)

 

Jamen ville det ikek være sjovere/rarere med positiv omtale og måske ligefrem evt. anbefalinger fordi folk ved du laver sunde hunde??? For indrømmet på denne her måde der ville ejg nok nærmere fraråde folk at købe hvalp hos dig end at råde dem til det og det jo lidt ærgeligt hvis dit avl jo er helt fint.. Bare ærgeligt hvis du spænder ben for dig selv på den måde når det lyder til du gør meget ud af det og det er i din store interesse i at lave hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da kedeligt, men heldigvis har alle det jo så ikke sådan :blink:

 

Jeg informere dem, som jeg jo klart mener skal være vidende , og det er jo så hvalpekøbere :-D

 

Jeg ville så vælge fra, når jeg så, at prisen i annoncen er angivet som "bedste bud". Jeg skal ikke købe hvalp på auktion.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor skal vi holde sheltier, bordere, dalmatiner og andre racer ude af dét her, ifm. farve-debatten?

 

Farvegenetikken, og måden dét virker på, er da den samme. Dét har været forklaret flere gange, og sågar dokumenteret.

 

 

DU forlanger dokumentation på alt, hvad du også har fået, til rigelighed. Men du vil ikke selv dokumentere en skid. Arhmen det er sgu da flot. eller....

 

Du forlanger gode faktuelle argumenter, hvad du også har fået til rigelighed. DU vælger så at fordreje det skrevne, at undlade at læse det, at undlade at forholde dig til det, eller at sige at det ikke har noget med sagen at gøre, på trods af at det allerede ifm. dokumentationen er bevist at det ER relevant, at det ER faktuelt, og at det ER vigtigt at forholde sig til..... Arhmen det er sgu da flot. Eller.....

 

 

jaja. I'm out.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvorfor skal vi holde sheltier, bordere, dalmatiner og andre racer ude af dét her, ifm. farve-debatten?

 

Farvegenetikken, og måden dét virker på, er da den samme. Dét har været forklaret flere gange, og sågar dokumenteret.

 

 

DU forlanger dokumentation på alt, hvad du også har fået, til rigelighed. Men du vil ikke selv dokumentere en skid. Arhmen det er sgu da flot. eller....

 

Du forlanger gode faktuelle argumenter, hvad du også har fået til rigelighed. DU vælger så at fordreje det skrevne, at undlade at læse det, at undlade at forholde dig til det, eller at sige at det ikke har noget med sagen at gøre, på trods af at det allerede ifm. dokumentationen er bevist at det ER relevant, at det ER faktuelt, og at det ER vigtigt at forholde sig til..... Arhmen det er sgu da flot. Eller.....

 

 

jaja. I'm out.

 

Aaarh ta' lige at blive hængende lidt, hva :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Jaja, jeg tænkte jo nok, at du ikke ville ud med, hvor mange kuld du har lavet. Lidt underligt, for det oplyser opdrættere ellers med stolthed.

 

 

Jeg er skam også stolt... Jeg har nok bare andre måder at gøre mit på :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Og hvor længe går der så fra folk melder deres interesse, til de bliver indviet i disse hemmeligheder? Er det noget man kan få oplyst mens man stadig er på undersøgelsesstadiet, eller skal der være lagt et depositum før du lukker katten ud af sækken?

 

Griner... Jeg har skam ingen kat i sækken, og mine hvalpekøbere er skam meget med i deres hvalps forløb, skulle der være noget galt ( det er ikke sket ) så bliver dep ( hvis det er betalt) da naturligvis refunderet :hmm:

 

Som omtalt så i og med at jeg jo ikke er i klub, så er jeg jo CVR reg. så købeloven er til enhver tid gældende :blink:

 

Og skulle det ( naturligvis imod forventning) en dag være et problem og jeg og hvalpekøber ikke kan opnå enighed, så er forbrugerstyrelsen jo da heldigvis til at tage sagen til 160,00 og sådanne sag bliver jo offentliggjort - andre steder har jeg jo ladet mig fortælle at man dels skal betale medlemskab til klub, dernæst 500,00 kr. i sagsomkostninger ( som så evt returneres hvis man vinder sagen)

Sådanne sager er jo ikke til offentlighedens syn, idet at man - igen - skal være medlem for at kunne se evt. sager der skulle have været mod en opdrætter :rolleyes:

 

Men som sagt ( og skrevet) jeg har ikke haft nogen problemer, og har nu heller ikke de forventninger, men dep. vil da til enhver tid blive tilbagebetalt , såfremt at der er resvereret, og f.eks øjne ikke er i orden ( BARE et eks. har som sagt ikke været udsat for noget som helst - heldigvis da :-D )

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Aaarh ta' lige at blive hængende lidt, hva :5up:

 

 

Jeg har nu altså ikke set noget dokumenteret på at Hvide Amerikanske Collier er døve, blinde og hvad der ellers er forsøgt..... ????

Link til indlæg
Del på andre sites

Som omtalt så i og med at jeg jo ikke er i klub, så er jeg jo CVR reg. så købeloven er til enhver tid gældende :blink:

Købeloven er altid gældende. Det kræver ikke at du har cvr nummer.

 

Og skulle det ( naturligvis imod forventning) en dag være et problem og jeg og hvalpekøber ikke kan opnå enighed, så er forbrugerstyrelsen jo da heldigvis til at tage sagen til 160,00 og sådanne sag bliver jo offentliggjort - andre steder har jeg jo ladet mig fortælle at man dels skal betale medlemskab til klub, dernæst 500,00 kr. i sagsomkostninger ( som så evt returneres hvis man vinder sagen)

Sådanne sager er jo ikke til offentlighedens syn, idet at man - igen - skal være medlem for at kunne se evt. sager der skulle have været mod en opdrætter :rolleyes:

Det er noget vrøvl. De sager der køres er offentligt tilgængelige.

Hvis du tager sagen igennem klubben, kan det sagtens gøre sig gældende at det koster lidt, som man så får refunderet hvis man vinder sagen. Det skyldes jo slet og ret at man betaler sig fra at køre en sag selv.

Vil man ikke betale dét, så kan man til hver en tid gå den anden vej igennem systemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst A-team of loving
Købeloven er altid gældende. Det kræver ikke at du har cvr nummer.

 

 

Det er noget vrøvl. De sager der køres er offentligt tilgængelige.

Hvis du tager sagen igennem klubben, kan det sagtens gøre sig gældende at det koster lidt, som man så får refunderet hvis man vinder sagen. Det skyldes jo slet og ret at man betaler sig fra at køre en sag selv.

Vil man ikke betale dét, så kan man til hver en tid gå den anden vej igennem systemet.

 

 

 

Hvor er de pågældende klagesager offentligt tilgængelige ?

 

Og kræver det medlemskab at klage ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er de pågældende klagesager offentligt tilgængelige ?

 

Og kræver det medlemskab at klage ?

 

Det første kommer an på hvilken klub der er tale om.

DKK lægger afgørelser ud bl.a. på hjemmesiden, og i referater. Specialklubbers afgørelser ligger også i referaterne fra møderne.

 

Referater og tilsvarende ting SKAL ligge offentligt tilgængeligt. Det er der lovgivning om.

 

 

 

Og det andet afhænger sikkert også af hvilken klub der er tale om. Ved DKK: Nej. Det kræver ikke medlemskab.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...