Hop til indhold

ulovlige hunderacer... !!! hjælp søges....

Gæst Sussen
 Share

Recommended Posts

Gæst Sussen

Kære venner.

jeg sidder i en hæftig debat her hjemme lige pt.

en ven siger at rotwillere er ulovlige og bliver aflivet på stribe nu... har dette noget på sig?

den eneste hundelov jeg kan finde er fra 2010.... er der kommet nye regler til siden?

min ven har en kammerrart der for 4 uger siden har fået tvangs fjernet alle sine rene rotwiller Hvalpe af politiet, før de end har fået øjne. Jeg betvivler det kan være sandt.... men vil meget gerne høre hvad i ved?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sussen

hvor har i jeres viden fra? jeg kan intet finde og får nu afvide at den dag valpene blev aflivet, skulle ejeren havde været inde og få dem chippet og få stamtavler på dem... jeg sidder som et stort spørgsmåls tegn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er faktisk lidt pinligt at hvis man googler hundeloven, får man en forældet version fra retsinformation.dk :hmm:

Faktisk ikke.

Hundeloven som sådan har ikke ændret sig, der er en "lov om ænding af lov", så hundeloven består af en lov og en masse "lov om ændring af lov" :stupid:

Og i en af "lov om ændring af lov" står racerne:

https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=132416

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker. mente også her at jeg altså har ret. men han har bare ikke været til at hugge og stik i.... :damn:

Nej nogen lyver så meget at de faktisk selv tror på det, og så kan man hoppe på tunge herfra og til månen, uden at man kan overbevise dem om de tager fejl:roll:

Men du har da fået nogle sort på hvidt beviser på du har ret, og så pyt da med hvad vennen måtte tro:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sussen

ja, for man må da mene at når værken DKK, dyrenes værn eller retsinfo.dk, har noget somer dateret til efter 2010... at det så stadig er den lov der gælder ikke!:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

uafhinget af hinanden har jeg så lige spurt en anden kammi, han giver samme historie bare med sin onkel, hunden var fra sidst i 2010, og bliv også aflivet...

Nu forholder det sig jo ofte sådan, at folk der har ondt i r*ven ofte giver en halv sandhed for selv at fremstå bedre. Har du overvejet om de mennesker måske kunne være af den type?

Link til indlæg
Del på andre sites