Gæst Sussen Skrevet Juli 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2012 Kære venner. jeg sidder i en hæftig debat her hjemme lige pt. en ven siger at rotwillere er ulovlige og bliver aflivet på stribe nu... har dette noget på sig? den eneste hundelov jeg kan finde er fra 2010.... er der kommet nye regler til siden? min ven har en kammerrart der for 4 uger siden har fået tvangs fjernet alle sine rene rotwiller Hvalpe af politiet, før de end har fået øjne. Jeg betvivler det kan være sandt.... men vil meget gerne høre hvad i ved? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 det er ikke sandt, rottweileren er lovlig. den er dog på den såkaldte observationsliste, hvilket dog pt. ikke har nogle konsekvenser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Nej den holder ikke, men mon dog ikke der har været blandet noget amstaff eller andet i de rotter? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sussen Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 hvor har i jeres viden fra? jeg kan intet finde og får nu afvide at den dag valpene blev aflivet, skulle ejeren havde været inde og få dem chippet og få stamtavler på dem... jeg sidder som et stort spørgsmåls tegn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Ja den er helt gal.. Rottweiler er ikke ulovlige, kun på obs listen, så man kan skam frit avle på dem, grunden til hvalpene er fjernet må være en anden. F.eks. at de ikke har været rene men med Amstaff i sig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Forbudte Hunde | Se alle de forbudte hunderacer i Danmark der f.eks... eller Se de Ulovlige hunderacer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sussen Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 hvor har i jeres viden fra? jeg savner kilder her.. det tror ikke på mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Hundeloven: http://dyrenes-beskyttelse.lovportaler.dk/showdoc.aspx?docId=lov19370164-full&q=hundeloven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Her er de forbudte racer: Forbudte hunderacer - Wikipedia, den frie encyklopædi Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Hundeloven: http://dyrenes-beskyttelse.lovportaler.dk/showdoc.aspx?docId=lov19370164-full&q=hundeloven Umulia to til rescue :5up: - dit link trumfer mit:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Jeg kan godt lide at gå direkte til kilden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Her er observationslisten: Dansk kennel klub - disse hunde er ikke ulovlige, så derfor må man gerne avle, sælge og købe disse hunde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Altså, nu hænger det jo sådan sammen, at de 13 racer der fremgår af listen er de forbudte, alle andre racer er ikke. I love begrænser man som regel rettigheder - alt andet er tilladt (groft sagt). Så kilderne er hundeloven og sund fornuft:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Jeg kan godt lide at gå direkte til kilden Det er også meget smartere:mrgreen: (siger hende, som bare googler, fordi hun ikke har styr på, hvor man ellers skal se efter det:oops:) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Mht. tvangsfjernelse af et hvalpekuld kan der jo være flere årsager - vanrøgt f.eks., selv om man efterhånden skal være heldig hvis politiet gider gribe ind Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Det er også meget smartere:mrgreen: (siger hende, som bare googler, fordi hun ikke har styr på, hvor man ellers skal se efter det:oops:) Det er faktisk lidt pinligt at hvis man googler hundeloven, får man en forældet version fra retsinformation.dk :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
* Laila * Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Det er faktisk lidt pinligt at hvis man googler hundeloven, får man en forældet version fra retsinformation.dk :hmm: Faktisk ikke. Hundeloven som sådan har ikke ændret sig, der er en "lov om ænding af lov", så hundeloven består af en lov og en masse "lov om ændring af lov" :stupid: Og i en af "lov om ændring af lov" står racerne: https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=132416 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sussen Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Takker. mente også her at jeg altså har ret. men han har bare ikke været til at hugge og stik i.... :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Takker. mente også her at jeg altså har ret. men han har bare ikke været til at hugge og stik i.... :damn: Nej nogen lyver så meget at de faktisk selv tror på det, og så kan man hoppe på tunge herfra og til månen, uden at man kan overbevise dem om de tager fejl:roll: Men du har da fået nogle sort på hvidt beviser på du har ret, og så pyt da med hvad vennen måtte tro:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Therese Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 Ja, der må næsten lægge et eller andet, andet til grund for aflivningerne af de hvalpe. For hvis der er stamtavle på dem, burde man vel kunne dokumentere, at de er ægte? Kunne da forestille mig, at det ville tælle ret meget rent juridisk. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sussen Besvaret Juli 5, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 5, 2012 ja, for man må da mene at når værken DKK, dyrenes værn eller retsinfo.dk, har noget somer dateret til efter 2010... at det så stadig er den lov der gælder ikke!:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hopsa Besvaret Juli 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2012 Din ven er sikkert skide træt af at det er lykkedes for hans kammerat at bilde ham en eller anden død syg løgnhistorie ind Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sussen Besvaret Juli 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2012 uafhinget af hinanden har jeg så lige spurt en anden kammi, han giver samme historie bare med sin onkel, hunden var fra sidst i 2010, og bliv også aflivet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret Juli 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2012 uafhinget af hinanden har jeg så lige spurt en anden kammi, han giver samme historie bare med sin onkel, hunden var fra sidst i 2010, og bliv også aflivet... Nu forholder det sig jo ofte sådan, at folk der har ondt i r*ven ofte giver en halv sandhed for selv at fremstå bedre. Har du overvejet om de mennesker måske kunne være af den type? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sussen Besvaret Juli 6, 2012 Rapporter Share Besvaret Juli 6, 2012 pas Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts